Gå til innhold

Cyberpunk 2077 utsettes igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette viser spill utviklere at det er bedre å være ærlig og utsette hvis det gir oss et solid spill dag 1. Med det sagt, så er 3 utsettelser mye.. De burde sagt at det er ferdig når det er ferdig om ikke ved utsettelse nr 2, så burde det vært gjort nå :) Tror det her vært mye press på dem med korona situasjonen i Polen, og at Cyberpunk har blitt det uoffisiele next gen tittelen til de nye konsollene og PC.

Lenke til kommentar

Jeg har bachelor grad i spilldesign og jeg tror du forstår lite på forskjellen på alpha, beta og gold for spilldesignere vs hva som blir sagt til spillere.

Alpha: skal egentlig være bare gråe assets uten teksturer med basis funksjonalitet

Beta: meste grafikk på plass og mye funksjonalitet.

Gold: alle missions og grafikk ferdig.

Testing: siste runde med QA testerne og bug fiksing.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TazheI skrev (1 time siden):

Jeg har bachelor grad i spilldesign og jeg tror du forstår lite på forskjellen på alpha, beta og gold for spilldesignere vs hva som blir sagt til spillere.

Alpha: skal egentlig være bare gråe assets uten teksturer med basis funksjonalitet

Beta: meste grafikk på plass og mye funksjonalitet.

Gold: alle missions og grafikk ferdig.

Testing: siste runde med QA testerne og bug fiksing.

Du beskriver de forskjellige stadiene uriktig, er du sikker på at du har denne utdanningen eller prøver du å få et poeng avgårde med litt ekstra vekt? 

Det er trist at de utsetter igjen, men så hypet som jeg er nå burde jeg egentlig ikke spille det. Jeg bør la det leve som det perfekte spillet jeg antar det er, og på den måten vil det være perfekt til evig tid.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
TazheI skrev (2 timer siden):

Jeg har bachelor grad i spilldesign og jeg tror du forstår lite på forskjellen på alpha, beta og gold for spilldesignere vs hva som blir sagt til spillere.

Alpha: skal egentlig være bare gråe assets uten teksturer med basis funksjonalitet

Beta: meste grafikk på plass og mye funksjonalitet.

Gold: alle missions og grafikk ferdig.

Testing: siste runde med QA testerne og bug fiksing.

Moro at de utsatte den opprinnelige release datoen i april med grunnen at de trengte mer tid til polering, testing og bug fiksing, mange måneder før spillet gikk Gold. Hvordan var den rekkefølgen igjen? 

Lenke til kommentar

Hovedproblemet for meg er at det virker som at de ikke har peiling på hva de gjør. Jeg er selvsagt glad for at de velger og utsette spillet istedenfor og slippe noe de ikke er fornøyd med.

Men når det er sagt så begynner dette og bli litt latterlig, først sier de april, så sier de september også sier de november og nå sier de desember. Jeg skjønner godt hvorfor folk er forbanna. Noen har tatt ut feriedager for og spille dette spillet. De sa senest i går at det ikke skulle komme flere utsettelser, også 24 timer senere blir det utsatt igjen. Det får dem til og fremstå som useriøse og som løgnere.

De har nå utsatt spillet 8 mnder etter den orginale datoen, de burde ha sagt release date 2020 også sluppet den faktiske datoen når de var 200% sikre på at de kan nå den datoen.

Nå får ikke jeg spilt spillet før i Januar da spillet kommer ut 6 dager før eksamenen min, også drar jeg hjem på juleferie.

Jeg forstår godt hvorfor folk er forbanna, Hadde de bare sagt release 2020 så hadde ingen tenkt noe over det, men når de gang på gang på gang utsetter forstår jeg godt hvorfor folk blir sure.

Spillet har jo gått gold, jeg tenker det beste hadde vært og bare slippe spillet på current gen og PC nå også sluppet det på next gen når det var klart, istedenfor og catere til en ny generasjon som ikke er ute engang.

Endret av -Shroom-Dustifier
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er helt greit at de utsetter lanseringen for å bli ferdig, men jeg stoler ikke på at de blir ferdige.

Vi husker vel alle hvordan det gikk med Witcher 3 lanseringen?

 

Ellers er det jo ganske dumt å gå ut å si at de 100% garanterer at spillet ikke blir utsatt, for så å utsette det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Iki skrev (1 time siden):

Synes det er helt greit at de utsetter lanseringen for å bli ferdig, men jeg stoler ikke på at de blir ferdige.

Vi husker vel alle hvordan det gikk med Witcher 3 lanseringen?

 

Ellers er det jo ganske dumt å gå ut å si at de 100% garanterer at spillet ikke blir utsatt, for så å utsette det...

Nei, de skulle jo ikke pålegge de ansatte crunch heller, men her er vi.

Lenke til kommentar
11 hours ago, TazheI said:

Jeg har bachelor grad i spilldesign og jeg tror du forstår lite på forskjellen på alpha, beta og gold for spilldesignere vs hva som blir sagt til spillere.

Alpha: skal egentlig være bare gråe assets uten teksturer med basis funksjonalitet

Beta: meste grafikk på plass og mye funksjonalitet.

Gold: alle missions og grafikk ferdig.

Testing: siste runde med QA testerne og bug fiksing.

Gold er at spillet 100% ferdig etter QA/testing. Den ferdige originale disken (master record) som man sender til masseproduksjon har tradisjonelt gullprint, derav navnet. Masseproduksjon og transport ut til butikker tar som regel 4-8 uker, derfor er spill 100% ferdig med utvikling 4-8 uker før lanseringsdagen.

CD Project må ha funnet en alvorlig feil/mangel som gjør at de nå avbryter denne masseproduksjonen. Å fikse den bugen kan være fort gjort, men hele produksjonslinja av fysiske kopier må startes på nytt, derfor 3 ukers utsettelse.

 

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...