Gå til innhold

Cyberpunk 2077 utsettes igjen


Anbefalte innlegg

ism_InnleggNO skrev (5 minutter siden):

Jeg spiller (nesten) aldri spill på release og hadde ingen planer om å spille Cyberpunk heller før en eller annen gang i 2021 eller 2022 så for min del kan de ta seg den tid de trenger. Det kommer nok ut en gang. I 2077 kanskje? :rofl:

Sjeldent at jeg også kjøper spill ved release, men 2020 har så langt vært et trasig år for min del når det kommer til spill som er verdt å spille. Så er litt kjedelig at det blir utsatt og utsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Fnix said:

Jeg synes Guild Wars 2 hadde et godt mantra til release date: "When it's ready!".

Problemet ledelsen ser med dette er at pengekassen går tom om en bruker evigheter på finpuss om en får frie tøyler. Folk vil bruke all den tid og penger de får lov til er troen en har om vanlige ansatte. Når en setter en frist jobber folk for å nå den og så får en heller patche inn ting senere. Har jobbet litt på samme måte selv og det er ikke noe stas å lage noe som er dårlig og tidvis bortkastet bare for å nå en tullete deadline. Kunden er som regel ikke happy og jeg vet jeg kan levere bedre under mer ryddige forhold slik at alle blir happy og jeg og kunden slipper unødvendig merarbeid og kostnad. Det blir litt som at ledelsen tror de er uunværlig mens de i utgangspunktet lager problemer grovt sett.

Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (27 minutter siden):

Siden når har det plutselig blitt standard prosedyre å sende dødstrusler pga sånt? Syntes det er noe sånt hver eneste gang noen er misfornøyd med et eller annet, og det er en uting. Klaging og syting kan jeg forstå, men dødstrusler?

Dette må være folk som bør få oppfølging her i livet.

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Wheeljack said:

Siden når har det plutselig blitt standard prosedyre å sende dødstrusler pga sånt? Syntes det er noe sånt hver eneste gang noen er misfornøyd med et eller annet, og det er en uting. Klaging og syting kan jeg forstå, men dødstrusler?

Tja for meg handler det vel om den retorikken som blir stadig mer vanlig på nett. Man forstår tydeligvis ikke hva ordene man skriver betyr. Det virker å være en ide om at man må bruke mest mulig store og ekstreme ord for å nå frem. Mange av spillforumene er blant de værste i så måte.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva som er greia med currentgen konsoller for dem, men det er vel noe alvorlig som ikke kan løses med dynamisk grafikkoppløsning slik en god del andre løser problemet med konsoller som ikke henger helt med i svingene på kravstore spill. De har jo erfaring og kodebase fra før av, men det er kanskje ikke direkte brukbart.

I utgangspunktet burde vel spec på konsollene holde ganske bra gitt at dem brukes rett, men det er vel tilpassing og optimalisering som manger ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Path of Exile utsetter ny liga (som normalt sett er i uke 2 desember hvert år) til etter nyttår pga. Cyberpunk's nye dato:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2982929
 

Ganske morsomt at de utsetter i frykt for høy konkurranse, når de ikke utsetter en liga som knapt kan regnes som spillbar som den forrige (Heist).

Ser frem til Cyberpunk blir usatt til etter nyttår .

Lenke til kommentar
9 hours ago, kilik said:

Største flaskehals er nok de gamle Jaguar APU-ene i PS4 og Xbox One som ikke var mye å skryte av i 2013 en gang.

En konsoll er alltid et kompromiss mellom pris og ytelse. Når en baserer seg på å utnytte nyere teknologier så gjør en det gjerne vanskeligere å porte til gamle, spesielt når prosjektene blir store og komplekse og en skal få alt til å kjøre innenfor rammene til konsollene. Resultatet er gjerne at det blir veldig tregt fordi en ikke klarer å ligge innenfor performance-rammene som er optimale. Det er mange som rett og slett heller setter strek enn å sette av resurser til å porte til eldre systemer. Av de som har imponert meg mest er vel Naughtydog fremst, men de er også superspesialiserte på spesifikk hardware, noe som er ganske luksus.

En må gjerne benytte spesifikasjonen til eldre konsoller som input til hele designet for å holde seg innenfor begrensningene for å få det til å fungere greit. Der tror jeg nok det kreves ganske hard optimalisering for å få ting til å skalere nedover med den kvaliteten CDPR ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...