Gå til innhold

Cyberpunk 2077 utsettes igjen


Anbefalte innlegg

Var det ikke slik at "oppdateringen" til de nye konsollene skulle komme i 2021 en gang?

Mener å ha en CE på vei, når den tid kommer, for Xbox. Selv skal jeg spille på konsoll. Hadde egentlig tenkt til å vente til den oppgraderingen kom før jeg skulle spille, så for min del går det veldig greit. Er også på "team finpuss".

I mellomtiden har jeg både Valhalla og Legions, samt flere andre..

Som sagt over her, man husker ikke like godt utsettelsene som man husker et dårlig produkt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig for de som var klar nå. Gladnyhet for oss som forsatt venter på nye gpu fra Nvidia, Amd eller eventuelt de nye konsollene.

Ser det er mye snakk om at grunnen er Stadia.

Fra en av det mest diskuterte trådene på Reddit:

"I'm a Game Dev (not for CDPR), I would wager it was Stadia.

CDPR execs more than likely underestimated the difficulty of implementing a new platform and inadvertently caused the delay.

I would wager it was a long, ongoing discussion with Google about a Stadia release, that eventually came to a large settlement not long before it was announced for Stadia, which took place on 15th of October. Google more than likely paid CDPR a lot to get the game on their failing system, and more than likely had a clause that stipulated the game MUST be released on Stadia simultaneous to other platforms, which is probably why it was a long discussion with Google and why the announcement was only 1 month before the expected launch.

With CDPR's obvious insistence on this game being perfect and, what I assume to be, a very expensive legal agreement with Google, along with a miscalculation of the scope on porting the game. I would would probably place the blame on Stadia and dumb management decisions. "

Endret av chris777
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Noiz skrev (10 minutter siden):

Det som irriterer mest med dette er at The Last of us 2 stikker av med Game of the Year. Positivt er at det ikkje kommer til å bli reint bord lenger, så kanskje Doom Eternal kan få seg noe.

The Last of us 2 pinte jeg meg igjennom. Men blir ikke og spille det igjen. Fin grafikk men det var alt synes jeg. Story,en i første Last of us var så mye bedre. Litt off topic. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, kilik said:

CD Project må ha funnet en alvorlig feil/mangel som gjør at de nå avbryter denne masseproduksjonen. Å fikse den bugen kan være fort gjort, men hele produksjonslinja av fysiske kopier må startes på nytt, derfor 3 ukers utsettelse.

 

Blir vel heller en day one patch enn at produksjonen må startes på nytt.

Lenke til kommentar

Jeg tipper spillet vil føles rushet til tross for alle utsettelsene. 10.desember høres veldig desperat ut for å nå julesalget og høytiden. Hadde faktisk hatt mer tiltro om det f.eks ble utsatt til 10.januar, og gjort seg skikkelig ferdig. Det vi har hørt av overtid i studioet forteller meg at de egentlig ligger langt på etterskudd og har gjort det i lang tid, spesielt etter en tredje utsettelse. Og ekstra spesielt når de sist gang virket som de understreket med lovnader at det ble siste utsettelsen, men den gang ei.

Releasen her vil gå på ryktet løs om den ikke er 100% polished fra start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fnix skrev (4 minutter siden):

Jeg tipper spillet vil føles rushet til tross for alle utsettelsene. 10.desember høres veldig desperat ut for å nå julesalget og høytiden. Hadde faktisk hatt mer tiltro om det f.eks ble utsatt til 10.januar, og gjort seg skikkelig ferdig. Det vi har hørt av overtid i studioet forteller meg at de egentlig ligger langt på etterskudd og har gjort det i lang tid, spesielt etter en tredje utsettelse. Og ekstra spesielt når de sist gang virket som de understreket med lovnader at det ble siste utsettelsen, men den gang ei.

Releasen her vil gå på ryktet løs om den ikke er 100% polished fra start.

Tja, dette løpet er jo ganske identisk med hva som skjedde med Witcher 3 releasen, å det var jo ikke akkurat et upolert spill når det ble lansert :) 

Lenke til kommentar
kilik skrev (3 timer siden):

Gold er at spillet 100% ferdig etter QA/testing. Den ferdige originale disken (master record) som man sender til masseproduksjon har tradisjonelt gullprint, derav navnet. Masseproduksjon og transport ut til butikker tar som regel 4-8 uker, derfor er spill 100% ferdig med utvikling 4-8 uker før lanseringsdagen.

CD Project må ha funnet en alvorlig feil/mangel som gjør at de nå avbryter denne masseproduksjonen. Å fikse den bugen kan være fort gjort, men hele produksjonslinja av fysiske kopier må startes på nytt, derfor 3 ukers utsettelse.

 

Avbryter de masseproduksjon? Sånn jeg leste pressemelding så fortsetter de å trykke spillet, og det de jobber med nå er en "Day 0" patch. Nå som alt er koblet mot nett er det ikke så viktig at ting er helt ferdig når det går gold, må uansett oppdateres.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

Tja, dette løpet er jo ganske identisk med hva som skjedde med Witcher 3 releasen, å det var jo ikke akkurat et upolert spill når det ble lansert :) 

Jeg håper jeg selvfølgelig tar feil, og at spillet er bunnsolid. For alt vi vet kan det egentlig være en strategisk salgsavgjørelse, med flere som spiller i juletidene og mindre konkurranse fra andre storspill.
Men jeg føler det er vanskelig å ha tillitt til "ekstra småfiksing" når de hadde planlagt release for mange måneder siden og det skjer gang på gang. Det handler til syvende og sist om penger, og MYE penger sådan for så mye hype. Her gjelder det å melke så mye man kan - når man kan! Release er alltid et godt utgangspunkt for slikt.

Jeg synes Guild Wars 2 hadde et godt mantra til release date: "When it's ready!".
Skikkelig uting at spillutviklere setter dato lenge før de aner hvor de er i utviklingsprosessen for  å så måtte utsette spill mange ganger. Godt mange spillere er frustrerte, utvikleren trenger å få høre det. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Fnix said:

Godt mange spillere er frustrerte, utvikleren trenger å få høre det. 

Jeg er helt enig med deg, men jeg (personlig) vil heller være litt småfrustrert over en forsinka release enn å være fly forbanna for at noe kanskje ikke fungerer. Husker jeg tok meg fri fra jobb ei langhelg da en ny wow-expansion kom - spillet var ikke noenlunde spillbart før uka etterpå. Det har jo vært en trend med spillutviklere som releaser uferdige produkt bare for å møte en deadline. At noen velger nå, i mot denne trenden, å vente når dem ikke syntes ting er klart ser jeg på som utelukkende positivt.

Lenke til kommentar

 

"We are people, just like you" says Cyberpunk 2077 dev in response to death threats

Following yesterday's delay. 



https://www.eurogamer.net/articles/2020-10-28-we-are-people-just-like-you-says-cyberpunk-2077-dev-in-response-to-death-threats?fbclid=IwAR0wCCtw_fyxn8kZFvS6TEHiJ3iDGNMT6SvPDgdAt4dUQwQMCpUF_amIN7I

Enkelte tar denne hobbyen her litt for seriøst..forkastelig.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Mala said:

Siden når har det plutselig blitt standard prosedyre å sende dødstrusler pga sånt? Syntes det er noe sånt hver eneste gang noen er misfornøyd med et eller annet, og det er en uting. Klaging og syting kan jeg forstå, men dødstrusler?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Wheeljack said:

Jeg er helt enig med deg, men jeg (personlig) vil heller være litt småfrustrert over en forsinka release enn å være fly forbanna for at noe kanskje ikke fungerer. Husker jeg tok meg fri fra jobb ei langhelg da en ny wow-expansion kom - spillet var ikke noenlunde spillbart før uka etterpå. Det har jo vært en trend med spillutviklere som releaser uferdige produkt bare for å møte en deadline. At noen velger nå, i mot denne trenden, å vente når dem ikke syntes ting er klart ser jeg på som utelukkende positivt.

Joda, jeg vil heller at de skal utsette spillet enn å release det fullt av bugs. Men som utvikler så må man kunne være såpass nøktern og ærlig med seg selv å si at vi trenger faktisk en god del tid, ikke slike "mini-utsettelser" som de 2 siste. Spesielt når vi får rapporter om at de jobber mye overtid.
Som utvikler må de også ha forståelse for at de skuffer spillere gang på gang med flere og flere utsettelser. Tillitt går begge veier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...