Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

2 hours ago, afterall said:

Har FBI bekreftet eksistensen av denne laptopen..? 

Nei.

21 minutes ago, scuderia said:

Ja

 

Og twitter har innrømmet at de aktivt sensurerte en nyhet og ulovlig påvirket valget.. og Jack må forklare seg for kongressen igjen. På tide at det deles ut noen enorme bøter eller fengsel..

 

Twitter har nektet å la seg bruke av Republikanerne og Russerne slik sosiale medier ble i 2016. De har gjort det eneste rette og ikke latt seg bruke til å ulovlig påvirke valget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (43 minutter siden):

Ja

 

Og twitter har innrømmet at de aktivt sensurerte en nyhet og ulovlig påvirket valget.. og Jack må forklare seg for kongressen igjen. På tide at det deles ut noen enorme bøter eller fengsel..

 

Denne tråden har gått rett ut i grøfta


...fordi den ene siden ikke forstår hva som foregår, og støtter seg på misinformasjon.

PROBLEMET er nettopp at halvparten av mediene ikke formidler noen av historiene:

a) Trump-kampanjen sprer misinformasjon, igjen

b) Biden sin sønn har forsøkt å bruke sin far for å tjene penger

...

Samtidig som at den andre halvparten sprer b) uten å verifisere hvilken av a) eller b) som er mest riktig.

...

Fordi den seriøse halvparten, som ikke formidler noen av historiene, trenger beviser før de publiserer noe.

Og samtidig så spres historien til republikanske medier som hverken har kildekritikk eller objektivitet som ild i tørt gress.

Akkurat som konspirasjonsteoriene om Hillary Clinton for 4 år siden.
Den seriøse halvparten av nyhetsbildet lærte av den saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Akkurat som konspirasjonsteoriene om Hillary Clinton for 4 år siden.
Den seriøse halvparten av nyhetsbildet lærte av den saken.

Ok. Hva lærte du av Afghanistan, Irak, Libia, Syria, Sudan og andre konflikter? Hva synes du om Europeisk sikkerhets politikk og trusselbildet generellt i Europa? Ikke svar Red. Denne tråden er virkelig gått i grøfta. Vi skal holde oss for gode til å kaste ut påstander i den hensikt å vinne en debatt hvor det ikke finnes vinnere. Bare tapere.

Lenke til kommentar

At en så stor majoritet av folk er så feige og redde for løver at de heller mater en løve med mennesker og dreper mennesker som ønsker å fange løven enn å risikere å bli spist mens de gir løven som spiser mennesker hva den fortjener.

At folk som er misinformerte heller drikker av en forgiftet brønn enn vannet du leder dem til -- fordi de liker smaken av gift, og dessuten er de redde for løver, og vil heller betale løvene for å være snille enn å fange løvene.

Sistnevnte er faktisk helt on-topic.

Misinformasjonen vi ser på republikansk side er grunnen til at diktaturer kan eksistere.
At folk kjøper misinformasjon.

---

Misinformasjon gjør at diktaturer, som Libya, Russland, Syria, og Nord-Korea er stabile.
Det er grunnen til at de ikke kan gi folket sitt en god utdannelse -- og grunnen til at Republikanerene og andre ytterliggående høyrepartier i vesten er fiendtlige ovenfor utdannelse, vitenskap og medier;
Samfunnsinstitusjonene som gir folket en god forståelse av verden vi lever i og hva som faktisk skjer i politikken.
 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (55 minutter siden):

Nei.

Nytimes later til å mene at FBI har bekreftet at de har tatt beslag i laptoppen som saken handler om:

»Officials separately confirmed that the F.B.I. seized the laptop and an external hard drive as part of an investigation, though they did not detail the inquiry or whether it involved money laundering or Hunter Biden. »

www.nytimes.com/2020/10/22/us/politics/hunter-biden-laptop.amp.html

det virker ganske påfallende at eieren av forretningen tilfeldigvis er blind og derfor ikke kan bekrefte om det var Biden som leverte den inn. Hvor mange blinde eiere av PC-sjapper finner man i området?

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

At en så stor majoritet av folk er så feige og redde for løver at de heller mater en løve med mennesker og dreper mennesker som ønsker å fange løven enn å risikere å bli spist mens de gir løven som spiser mennesker hva den fortjener.

At folk som er misinformerte heller drikker av en forgiftet brønn enn vannet du leder dem til -- fordi de liker smaken av gift, og dessuten er de redde for løver, og vil heller betale løvene for å være snille enn å fange løvene.

Sistnevnte er faktisk helt on-topic.

Misinformasjonen vi ser på republikansk side er grunnen til at diktaturer kan eksistere.
At folk kjøper misinformasjon.
 

Red. Igjen vil jeg be deg om å høre på deg selv. Implisit sier du at jeg og alle andre som ikke deler dine holdninger er misinformerte og ofre. Kanskje vi er det, men jeg (vi andre) tolker informasjon fra begge sider i et forsøk på å filtrere informasjonen vi får. Jeg legger vekt på dokumenter og motiver, virkelighets baserte fakta som eiendommer, inntekter, bank transaksjoner og vitnemål. Hvis disse 'bevisene' alle sammen er fabrikert av Russiske etterrettnings oprasjoner og Republikanske provokatører vil vi alle betale en høy pris. Hvis du nå kan ta skylappene av en liten stund vil det bli mer lys slik at du kan se bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Nytimes later til å mene at FBI har bekreftet at de har tatt beslag i laptoppen som saken handler om:

»Officials separately confirmed that the F.B.I. seized the laptop and an external hard drive as part of an investigation, though they did not detail the inquiry or whether it involved money laundering or Hunter Biden. »

www.nytimes.com/2020/10/22/us/politics/hunter-biden-laptop.amp.html

det virker ganske påfallende at eieren av forretningen tilfeldigvis er blind og derfor ikke kan bekrefte om det var Biden som leverte den inn. Hvor mange blinde eiere av PC-sjapper finner man i området?

Artikkelen du refererer er bak betalingsmur. Kan du si mer om den eller paste de utdragene du synes er viktige?

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (18 minutter siden):

At en så stor majoritet av folk er så feige og redde for løver at de heller mater en løve med mennesker og dreper mennesker som ønsker å fange løven enn å risikere å bli spist mens de gir løven som spiser mennesker hva den fortjener.

At folk som er misinformerte heller drikker av en forgiftet brønn enn vannet du leder dem til -- fordi de liker smaken av gift, og dessuten er de redde for løver, og vil heller betale løvene for å være snille enn å fange løvene.


 

Oj oj oj. Wow! Det var litt av en tordentale. Du beviser jo og avslører er du er står godt ute på den krisentusiastiske høyresiden her jo. Ikke en gang Donald Rumsfeld og Dick Cheney kunne servert en slik  flammende kraftsalve mot alle som faktisk tror at en bedre berden skapes av andre ting enn bombefly. Du hadde nok trivdes godt som taleskriver for Bush-administrasjonen.

Det her er ekstremistretorikk. Å komme med flammende retorikk mot de som faktisk ikke tenker enkle løsninger som krig krig krig.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (10 minutter siden):

Red. Igjen vil jeg be deg om å høre på deg selv. Implisit sier du at jeg og alle andre som ikke deler dine holdninger er misinformerte og ofre. 

Det er retorikken til GWB og senator McHarty. "Er du ikke med oss er du imot oss".

Jeg har levd en stund og slik retorikk gjenkjenner jeg.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Morromann said:

Det er retorikken til GWB og senator McHarty. "Er du ikke med oss er du imot oss".

Jeg har levd en stund og slik retorikk gjenkjenner jeg.

Greit nok du kjenner igjen retorikken, det har du etablert.
Jeg kan ikke påstå jeg er godt nok informert til å bidra noe ytterligere i diskusjonen deres, men såvidt jeg kan se, peker vel Red Frostraven på farene ved disinformasjon i forbindelse med demokrati, at retorikken er sånn eller sånn, burde vel ikke trumfe innholdet i det som blir fortalt?
Ville du avskrevet Ho Chi Minh som en Kissinger eller Cheney, kun på bakgrunn av hvordan han ordla seg når han annerkjente frankrike, eller usa som en fiende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (25 minutter siden):

Artikkelen du refererer er bak betalingsmur. Kan du si mer om den eller paste de utdragene du synes er viktige?

Det viktigste utdraget er andre setning i posten du quoter: at NYT motsier ism_innleggNO, FBI har tydeligvis bekreftet å ha mottatt den relevante laptoppen.

Det går fint å lese en artikkel hos nytimes her hvis jeg åpner en privacy browser-fane.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

For å være pirkete;
Og nå kommer jeg til å si lagringsdisk fordi det er usikkert om det er en harddisk eller SSD...

FBI fikk den originale laptopen der var snakk om i 2019 -- men det er ikke bekreftet at det var Hunter Biden sin laptop.

I andre omgang er det snakk om en lagringsdisk som angivelig har en kopi av innholdet på den første laptopen -- noe vi ikke kan være sikker på heller -- ikke noen laptop.
Men det er selvsagt mulig at de bare har kopiert innholdet til en annen laptop sin lagringsdisk.
Da er dette en laptop med kopi av innholdet -- eller noe som utgir seg for å være en kopi av innholdet -- av hva som ikke er bekreftet å være Hunter Biden sin laptop.

Så har Trump-kampanjen hatt denne nye disken eller laptopen med en kopi av innholdet på disken til laptopen som ikke er bekreftet å være Hunter Biden sin laptop i nesten ett år, så nå kan man heller ikke være sikker på om de har plassert mer materiale på denne, eller om det første VAR Hunter Biden sin laptop, og denne ikke en kopi av den, eller en kopi med litt krydder.

Og hva som ble levert inn til FBI denne måneden er fremdeles ikke bekreftet å være en kopi av Hunter Biden sin laptop sin lagringskdisk -- og er ikke Hunter Biden sin laptop om disken er i en laptop, men en laptop med en kopi av det som ikke er bekreftet å være Hunter Biden sin laptop sin lagringskdisk -- eller så er det en laptop med materiale som ikke engang kommer fra den første laptopen.

...

Det er et shitshow uten like -- og Rudy Guiliani og Trump-kampanjen har lederen for FBI -- en republikaner, lederen for Department of Justice -- en gjennomkorrupt republikaner, og lederen for DNI -- en korrupt republikaner, som alle kan kreve svar på hva sannheten er -- og lansere en rapport fra FBI, da ingen av dem har kredibilitet i seg selv.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Greit nok du kjenner igjen retorikken, det har du etablert.
Jeg kan ikke påstå jeg er godt nok informert til å bidra noe ytterligere i diskusjonen deres, men såvidt jeg kan se, peker vel Red Frostraven på farene ved disinformasjon i forbindelse med demokrati, at retorikken er sånn eller sånn, burde vel ikke trumfe innholdet i det som blir fortalt?
Ville du avskrevet Ho Chi Minh som en Kissinger eller Cheney, kun på bakgrunn av hvordan han ordla seg når han annerkjente frankrike, eller usa som en fiende?

Atib. Det er trådens hovedemne du i din visdom har påpekt. Tror at du kan bidra til diskusjonen, men at du leser litt i den først kan være en fordel.

Lenke til kommentar
39 minutes ago, knutinh said:

Nytimes later til å mene at FBI har bekreftet at de har tatt beslag i laptoppen som saken handler om:

»Officials separately confirmed that the F.B.I. seized the laptop and an external hard drive as part of an investigation, though they did not detail the inquiry or whether it involved money laundering or Hunter Biden. »

www.nytimes.com/2020/10/22/us/politics/hunter-biden-laptop.amp.html

det virker ganske påfallende at eieren av forretningen tilfeldigvis er blind og derfor ikke kan bekrefte om det var Biden som leverte den inn. Hvor mange blinde eiere av PC-sjapper finner man i området?

I stand corrected. De har verifisert at det eksisterer en laptop.

Han er "legally blind". Det betyr vel ekstremt svaksynt elns. Men ja, hele saken stinker og det er jo derfor ingen seriøse medier forfølger denne spesielt hardt nå rett før valget. Jeg tenker det vil komme en del mer skriverier etter 3. november. Det er nok mange redaksjoner som har journalister som prøver å grave seg til bunns i denne dritthaugen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (3 minutter siden):

For å være pirkete;
Og nå kommer jeg til å si lagringsdisk fordi det er usikkert om det er en harddisk eller SSD...

FBI fikk den originale laptopen der var snakk om i 2019 -- men det er ikke bekreftet at det var Hunter Biden sin laptop.

I andre omgang er det snakk om en lagringsdisk som angivelig har en kopi av innholdet på den første laptopen -- noe vi ikke kan være sikker på heller -- ikke noen laptop.
Men det er selvsagt mulig at de bare har kopiert innholdet til en annen laptop sin lagringsdisk.

Så har Trump-kampanjen hatt denne nye disken i nesten ett år, så nå kan man heller ikke være sikker på om de har plassert mer materiale på denne.

Og det er fremdeles ikke bekreftet å være en kopi av Hunter Biden sin laptop sin lagrinskdisk -- og er ikke Hunter Biden sin laptop om disken er i en laptop, men en laptop med en kopi av det som ikke er bekreftet å være Hunter Biden sin laptop sin lagrinskdisk.

Nå snakker du fornuft Red. Alt dette er vi skjønt enige om. Vi snakker sak nå. La oss holde oss til saken og ikke vandre ut i retorikkens irreganger og få tråden inn på rett spor igjen.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Oddvardm said:

Atib. Det er trådens hovedemne du i din visdom har påpekt. Tror at du kan bidra til diskusjonen, men at du leser litt i den først kan være en fordel.

Trådens hovedemne er vi ferdig med. Det er på det rene at sosiale medier er redde for å bli misbrukt i valget slik de ble i 2016. At de derfor ikke vil være med å spre det som helt åpenbart er en konstruert drittpakke rett før valget er helt naturlig. Og ikke minst ansvarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et shitshow uten like -- og Rudy Guiliani og Trump-kampanjen har lederen for FBI -- en republikaner, lederen for Department of Justice -- en gjennomkorrupt republikaner, og lederen for DNI -- en korrupt republikaner, som alle kan kreve svar på hva sannheten er -- og lansere en rapport fra FBI, da ingen av dem har kredibilitet i seg selv.

Republikanerene sitter bokstavelig talt på fasiten.

Men de er stille, og lar republikanske medier spre den uverifiserte historien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...