Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Ja, greit -- de har dradd USA ned med seg, men det er ikke folket i sin helhet -- det er bare den ene siden som bidrar til problemet, per nå.
Den andre siden drar i mot, men får ikke dradd republikanerene ut av balanse slik at de får dradd landet helt tilbake til et godt sted.

Denne tendensen har pågått i flere tiår det. Det er nyliberalisme det. Og er vel gjennomgående i det pillråtne amerikanske systemet.

Denne glorifiseringen hos venstrsiden(?)av USA før 2016 eksisterte ikke før nettopp 2016.

Glad jeg bor i Norge jeg.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Jeg har spurt deg før men har ikke fått svar: er USA i krig? Isåfall med hvem og når brøt denne krigen ut siden du omtaler andre nasjoner som "fiender"; noe som er klassisk ordbruk langt på høyresiden og ikke akkurat et kjennetegn for venstresiden.

Ja, USA er i kald krig med Russland.

https://time.com/5722805/rethink-information-war-russia/
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Ja, USA er i kald krig med Russland.

https://time.com/5722805/rethink-information-war-russia/
 

Er de? Men er det å ha et frynsete forhold noe som gjør at man utroper andre nasjoner til fiender? Ganske primitiv ordbruk fra en som angvielig identifiserer seg med venstresiden får man si. Men det å ha et rivaliserende forhold er ikke det samme som å være i krig og det skal mye til før siviliserte land utroper andre nasjoner til fiender- det er ekstremistretorikk.

JEG er ihvertfall ingen fiende av hverken USA eller Russland og de som ønsker meg involvert i noe slikt førhistorisk primitiv fiendeskap har jeg en klar beskjed: "count me out".

Det er dialog som bringer menneskeheten fremover, ikke krig. Krig dreper og ødelegger.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Det er ingenting primitivt med å kalle en spade for en spade, etter at noen har slått deg i bakhodet med spaden i mørket.

Om demokratene vinner, så bør de gi Russland ultimatum om å slutte med den digitale krigføringen, eller få agenter drept.

Over 200 000 amerikanere har dødd på grunn av russisk digital krigføring så langt.

Deres støtte til republikanerene kan sammenlignes med å selge våpen til rebeller.

Og de har betalt andre for å drepe amerikanske soldater -- både gjennom proxy, og direkte dusører:
https://www.nytimes.com/2020/06/30/us/politics/russian-bounties-afghanistan-intelligence.html

Om noen betaler en mann for å drepe sønnen din, og de får en prostituert til å ha sex med sjefen din for å presse ham til å fucke opp livet ditt -- hvordan i helvete er de ikke dine fiender..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Det er ingenting primitivt med å kalle en spade for en spade, etter at noen har slått deg i bakhodet med spaden i mørket.

Om demokratene vinner, så bør de gi Russland ultimatum om å slutte med den digitale krigføringen, eller få agenter drept.

Over 200 000 amerikanere har dødd på grunn av russisk digital krigføring så langt.

Deres støtte til republikanerene kan sammenlignes med å selge våpen til rebeller.

Sorry, men ditt verdensbilde er i mine øyne ganske....ekstremt. Dette ER ekstremisme. 200 000 døe av russisk krigføring? Jaja, du får tro på det som du vil. Dette tøyset kaster ikke jeg bort tiden på. Jeg har ingen fiender. Men igjen konstaterer jeg at "venstresiden" har blitt de verste krigshisserne siden Henry Kissinger.

Folk i Norge som ønsker en konflikt med Russland kan jeg ikke forstå. Er de klar over hva det vil si å leve midt i atomkryssilden som Norge er.

Man kan si myeom Donald Trump, men ingen president har klart å snu "venstresiden" til å bli de aller mest aggresive krigshisserne og til å høres ut som George Bush på sitt aller verste med fabuleringer om sivilisjasjonskonflikt.

 

Lenke til kommentar

  

Morromann skrev (16 minutter siden):

Sorry, men ditt verdensbilde er i mine øyne ganske....ekstremt. Dette ER ekstremisme. 200 000 døe av russisk krigføring? Jaja, du får tro på det som du vil. Dette tøyset kaster ikke jeg bort tiden på. Jeg har ingen fiender. Men igjen konstaterer jeg at "venstresiden" har blitt de verste krigshisserne siden Henry Kissinger.

Folk i Norge som ønsker en konflikt med Russland kan jeg ikke forstå. Er de klar over hva det vil si å leve midt i atomkryssilden som Norge er.

Man kan si myeom Donald Trump, men ingen president har klart å snu "venstresiden" til å bli de aller mest aggresive krigshisserne og til å høres ut som George Bush på sitt aller verste med fabuleringer om sivilisjasjonskonflikt.

 


Om noen betaler en mann for å drepe sønnen din, og de får en prostituert til å ha sex med sjefen din for å presse ham til å fucke opp livet ditt -- hvordan er de ikke dine fiender..?

Feighet som den du representerer her er med på å eskalere problemet.


Det er ikke krigshissing... det er ikke snakk om å ønske konflikt -- men å holde folk ansvarlig for krigen de fører mot oss
https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Nyhetsarkiv/Pressemeldingsarkiv/2019-2020/it-angrep-mot-stortinget/

og våre allierte

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Ukrainian_crisis

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/jul/21/russian-meddling-brexit-referendum-tories-russia-report-government

https://www.washingtonpost.com/national-security/giuliani-biden-ukraine-russian-disinformation/2020/10/15/43158900-0ef5-11eb-b1e8-16b59b92b36d_story.html


og holde dem ansvarlige for de uskyldige de dreper gjennom sin valgpåvirkning...

Hillary ville fulgt planen:
https://khn.org/news/evidence-shows-obama-team-left-a-pandemic-game-plan-for-trump-administration/

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 minutter siden):

Om noen betaler en mann for å drepe sønnen din, og de får en prostituert til å ha sex med sjefen din for å presse ham til å fucke opp livet ditt -- hvordan er de ikke dine fiender..?

Huh? What? Hva er du prater om?

Uanset; 200 000 amerikanere corona-drept av Russland? Jaja, dine teorier. Hvor mange hundre tusen, for ikke å snakke om MILLIONER har blitt drept av den utenrikspolitikken USA har ført gjennom flere tiår, inkludert DEMOKRATISKE presidenter. 20% av Nord-Koreas befolkning ble drept da USA startet med napalmbombingen under Koreakrigen(15 år før Vietnam)og det var under demokraten Harry Hiromshima Truman. Og demokraten Lyndon B. startet Vietnamkrigen. Rar den der påståtte omsorgen for amerikanere her. Hvor er den samme omsorgen for millioner av koreanere, vitenamsere, indonesere, chilenere, afghanere, irakere, libyere og syrere som har fått smake denne vidunderlige amerikanske "statsbygingen". Visst faen er det BOTH SIDES. Det er same shit with different wrapping. D.T er bare mer vulgær og pakker ikke skiten like fint inn som forgjenerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (26 minutter siden):

  


Om noen betaler en mann for å drepe sønnen din, og de får en prostituert til å ha sex med sjefen din for å presse ham til å fucke opp livet ditt -- hvordan er de ikke dine fiender..?

Feighet som den du representerer her er med på å eskalere problemet.


Det er ikke krigshissing... det er ikke snakk om å ønske konflikt -- men å holde folk ansvarlig for krigen de fører mot oss
https://www.stortinget.no/no/Hva-skjer-pa-Stortinget/Nyhetsarkiv/Pressemeldingsarkiv/2019-2020/it-angrep-mot-stortinget/

og våre allierte

https://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Ukrainian_crisis

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/jul/21/russian-meddling-brexit-referendum-tories-russia-report-government

https://www.washingtonpost.com/national-security/giuliani-biden-ukraine-russian-disinformation/2020/10/15/43158900-0ef5-11eb-b1e8-16b59b92b36d_story.html


og holde dem ansvarlige for de uskyldige de dreper gjennom sin valgpåvirkning...

Hillary ville fulgt planen:
https://khn.org/news/evidence-shows-obama-team-left-a-pandemic-game-plan-for-trump-administration/

 

Jah. Jeg som ALLTID har vært imot amerikansk krigshisseri og krigføring er nå en del av problemet. Ja, jeg fikk de beskyldningene på tidlig 2000-tall også. Men da utelukkende av folk på ytre høyre. Nå er det "venstreoirenterte" som har overtatt og adoptert de nykonservatives aggresided og fanatiske fiendebilde. Da ble jeg også beskyldt for å støtte "fienden"; muslimske land altså og for å være kommunist og gud veit hva. Samme shit now. 

Du oberbeviser ingen og ihvertfall IKKE meg.

Jeg gidder ikke å pløye meg gjennom disse linkene. Jeg har solid bakgrunn  for egne meninger og er ikke plutrselig blitt for amerikansk imperialisme bare fordi Donald Trump er en ekkel fyr. Så enkel er jeg ikke. Ny-Mchartyistisk påklistring og stempling kan du spare meg for!

Breixit...pffhhhhh....get over it! EU er ikke så fantastisk og de har håndtert coronakrisen eldenig. Så dpårlig at oppslutningen har falt dramatisk. Og det var vanlige folk som har opplevd utflagging av hjrønesteinsbedrifter i engelske småbyer som stemte for utmeldelse, ikke folk som var betalt av slemme dumme og lumpne russere. Ute på kontinenetet er flere, MED RETTE, misnfornøyd med EU-systemet.

Og seriøst; EU er da for faen ikke noen militærallianse. Hadde de ønsket å svekke Storbritannia hadde de drevet kampanje mot NATO-medlemsskap; UK er et solid og fast medlem av NATO. For de som ikke er historieløse har UK alltid vært det mest motvillige medlemmet av EU, lenge før Putin og mange spådde at de ville melde seg ut; Labour hadde utmeldelse på programmet helt frem til 1992. Du kommer med vås og konspirasjonsteorier som jeg ikke en gang gidder å begi meg inn på-

Dessuten; er ikke EU et "fredsprosjekt". De fikk jo fredsprisen. Har "fredsprosjekter" fiender? Det du skriver blir jo bare mer og mer ekstremt.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Ingen er ansvarlige for hva deres forfedre eller foreldre har gjort.
Folk er bare ansvarlige for hva de selv gjør -- og for å rette opp fortidens urett.

Folket i Nord-Korea har det verre nå enn de hadde det under krigen -- lidelsene deres bare strekkes lengre ut.
Og Korea-krigen var det Russland/Nord-Korea som startet.
Tror du Korea ville hatt det bedre om det bare var ett Korea, om Russland-støttede Nord-Korea vant..?

...det er meningsløst å snakke om partitilhørigheten til døde mennesker, når politikken har vært i så stor endring som den har vært.

Dagens republikanere er ansvarlige for Afghanistan-krigen, Irak-krigen, for å gi Iran fripass til å utvikle atomvåpen.

---

Og hvis du ikke evner å se sammenhengen mellom økonomi, politikk, og militæret -- så kan jeg ikke hjelpe deg.
Det er en grunn til at Russland støtter autoritære nasjonalister i vestlige land, folk som liker korrupsjon og politikk som ødelegger vestlige land sin økonomi og som ønsker å rulle tilbake sosiale rettigheter.
Desto dårligere det går i vestlige land, desto dårligere politikere som velges, desto svakere blir de, desto svakere blir NATO.
Dessuten er ikke NATO så viktig for mange av politikerene som Russland støtter.
Som nettopp Trump, som har forsøkt å ta USA ut av NATO jevnlig.

Storbritannia er rekordsvakt og blir bare svakere og mer isolert når de bruker mer penger på å kjempe mot EU enn de ville brukt på EU i løpet av 70 år i løpet av bare 3.

De var en stormakt, nå har de stagnert på grunn av høyrepolitikk -- samtidig som at de skylder på eksterne kilder.

Divide and Conquer.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (17 minutter siden):

Ingen er ansvarlige for hva deres forfedre eller foreldre har gjort.
Folk er bare ansvarlige for hva de selv gjør -- og for å rette opp fortidens urett.

Folket i Nord-Korea har det verre nå enn de hadde det under krigen -- lidelsene deres bare strekkes lengre ut.
Og Korea-krigen var det Russland/Nord-Korea som startet.
Tror du Korea ville hatt det bedre om det bare var ett Korea, om Russland-støttede Nord-Korea vant..?

...det er meningsløst å snakke om partitilhørigheten til døde mennesker, når politikken har vært i så stor endring som den har vært.

20% døde. Speiller ingen rolle hvem som startet. Det får være måte på hvor mye man tar igjen. Blir som Saudi-Arabia hvor straffen for fyllekjøring er halshugging.

Obama som sendte droner inn over Jemen og var aktiv i raseringen av Libya lever. Samme med demokratiske senatorer som stemte for Irakkrigen. Som H.C.

Hva som hadde vært bedre er irrelevant. Irrelevant for de nedslaktede. Å bombe 20% av et lands befolkning til døde er en grusom og avskyelig krigsforbrytelse. Men jeg ser igjen et nytt eksempel på hvem som plutselig har blitt de varmeste forsvarerne av amerikanske krigsforbrytelser opp gjennom hisotiren.

Vet du forresten hvorfor USA er det eneste vestlige land som har nektet å godkjenne den internasjonale krigsforbryterdomstolen?

I 2005 forbandt jeg "venner av Amerika" med veldig høyreorienterte blåruss. I 2020; rart hvodan ting forandrer seg.

Men jeg er ikke politisk korrekt. I 2005 var det politisk korrekt å være imot amerikansk utenrikspolitikk. Jeg var imot ikke fordi jeg var politisk korrekt men fordi min samvittighet sa det var feil. Og nå i 2020 er det politisk korrekt å være FOR tradisjonell amerikansk utenrikspolitikk - på grunn av Trump. Men jeg er like fullt imot - selv om det kanskje plasserer meg i selskap med miljøer jeg ikke er speiselt begeistret for. Men det gjorde det for 15 år siden også. Men jeg er konsekvent med hva jeg står for og kommer ikke til å endre på det fordi det skal følges "behagelig". Om 10 år har kanskje pendelen snudd igjen og "alle" er imot amerikanske kriger igjen og har glemt hvordan de plutselig tok en u-turn bare fordi man mislikte Trump. Folk glemmer så fort, spesielt i disse Internettider.

Skjønt det spørs om de har råd til flere kriger om 10 år.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

20% døde -- og det ville vært langt flere, om ikke USA hjalp til for å hindre at hele Korea havnet i hendene på Nord-Korea sine Soviet-støttede ledere.

Men det er nok off topic nå.

Du kan få lov til å mene at demokrati ikke er noe som er verdt å kjempe for, og at fascisme / diktatur ikke er noe som er verdt å kjempe mot, uten videre protest fra min side i denne tråden.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):



Du kan få lov til å mene at demokrati ikke er noe som er verdt å kjempe for, og at fascisme / diktatur ikke er noe som er verdt å kjempe mot, uten videre protest fra min side i denne tråden.

Ojojoj...as sueopscted! Du argumenterer NØYAKTIG slik neoconsene som støttet George Bush argumenterte. "Er du ikke med oss er du mot oss". "Er du mot krig elsker og støtter du Amerikas fiender". Samme fanatiske og ekstremistiske verdensbilde.

Gratulerer - dere har blitt de nye neocons!

Og kriging skaper aldri en bedre verden. Dere neocons får aldri overbevist meg om at fred og dialog er noe ondskapsfullt og stygt og at det er synonymt med støtte til ekstremisme. Jeg har alltid støttet Gandhis ikke-voldsfilosofi og ment at krig er aller siste utvei når absolutt alle stener er snudd og det ikke er en synål igjen i verktøykassa. Så får du slenge på med skjellsord og beskyldninger slik neocons alltid har gjort.

Uten protest? FDu har jo allerede gjort det og det med den samme infantile argumentasjonen som Bushistene som fortalte at krigsmotstandere støttet diktatur og drap. Men aldri i mine levedager ville jeg trodd at det var selverklærte venstreorienterte som skulle slutte seg til slike "for freedom and democracy"-floskler.

Men jeg håper at Biden vinner jeg. Og så håper jeg folk ser at keiseren er naken. Med "keiseren" mener jeg ikke en fysisk person men systemet.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

...et siste spørsmål: Kan du forklare hvordan du vil drive fredsforhandlinger med en løve som dreper mennesker..?

Joda. Du kan bruke dine egne penger på kjøpe kjøtt og gi til løven, for å stoppe den fra å spise folkene den spiser om du ikke gjør som den vil. Det er en løsning.
En løsning som gjør løven sterkere, og tapper deg for penger -- og det løser ikke det underliggende problemet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Morromann said:

Jeg har spurt deg før men har ikke fått svar: er USA i krig? Isåfall med hvem og når brøt denne krigen ut siden du omtaler andre nasjoner som "fiender"; noe som er klassisk ordbruk langt på høyresiden og ikke akkurat et kjennetegn for venstresiden.

Ja USA er i krig, men slagmarken er informasjon og fienden er Republikanerne godt hjulpet av Russland. Trumps foss av løgner de siste årene er for å gjøre farvannet ugjennomtrengelig og innbille folket at alle lyger. For om alle lyger og er korrupte spiller det ingen rolle hvem som styrer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

...et siste spørsmål: Kan du forklare hvordan du vil drive fredsforhandlinger med en løve som dreper mennesker..?

Joda. Du kan bruke dine egne penger på kjøpe kjøtt og gi til løven, for å stoppe den fra å spise folkene den spiser om du ikke gjør som den vil. Det er en løsning.
En løsning som gjør løven sterkere, og tapper deg for penger -- og det løser ikke det underliggende problemet.

 

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Jeg vet hva du står for nå, RF. Samma linje som neocons. USA er "frihetens fyrtårn"; eller de var det fra 1776 til 2017 med rett til å påtvinge verden"freedom and democracy" med "all means nescessary". Og de er de rette til å peke ut "gode og onde". Og hvem som er gode og hvem som er onde.

Faktum er at ikke en eneste amerikanskledet krig etter 1945 har handlet om "freedom and deocracy". Sør-Korea i 1950 var et diktatur. Det samme var Sør-Vietnam. Og Batistas Cuba. Samt flere andre diktaturer de var "best buddys" med. Men jeg gidder ikke mer historieleksjon.

Men jeg ser at neocons har funnet nye klær og bruker enn noe annen, men ikke så veldig forksjellig retorikk fra Bush-æraens tid.

Jeg godder ikke å forklare så veldig mye til hva jeg har forklart tilhengere av amerikansk kriging i 20 år allerede. En annen dag.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
1 hour ago, afterall said:

Har FBI bekreftet eksistensen av denne laptopen..? 

Ja

 

Og twitter har innrømmet at de aktivt sensurerte en nyhet og ulovlig påvirket valget.. og Jack må forklare seg for kongressen igjen. På tide at det deles ut noen enorme bøter eller fengsel..

 

Denne tråden har gått rett ut i grøfta

Lenke til kommentar

Diskusjonen viser med all tydelighet hvor dyp splittelsen er i USA. Vi har gått fra en diskusjon om en korrupt narkoman som krever inn penger for sin politiker far, som ser ut som å være normen i Amerikansk politikk til en debatt for og imot Russland. Deler av vår egen befolkning er så forblindet at de har mistet all sans for virkelighets forståelse og glemmer det første rådet i Politikk. Lær av historien. Vårt forhold til Russland har i seg selv alltid vært godt. Einar Gerhardsen forsikret dem etter krigen at Finnmark skal alltid være en buffer mot den Russiske grensen. Han lovet dem at det ikke skulle være jernbane inn i Finnmark for å kunne transportere tungt krigsmateriell opp nært grensen. Han lovet dem også (senere) at det aldri skulle bli atomvåpen i Norge og ingen fremmede styrker skulle bli stasjonert på Norsk jord. Siden det har alt vært ok mellom oss. I Nord har det alltid vært mellomfolklig sammarbeid og kulturell utveksling. Russland er ikke truende overfor oss. Tverdt imot. Les historie er det jeg vil si til mine med-debatanter som kommer med nervrotiske påstander om hva Russland holder på med. Russland har oppmarsjert styrker nå i Nord. 50K mann står nå mellom grensen og Murmansk. Et område som før var brukt til handel og medmennsklig utveksling begynner nå å ligne et oppmarsj område. Takk Erna. Takk for Frode Berg saken, arrestasjon av en Russer som ble invitert til seminar på Stortinget. Takk for 'lille meg' Ine Søreide's base politikk og invitiasjon av Amerikanerne til Norge. Takk for endringen av base politikken hvor USA blir forspeilet tillatelse til å la amerikanske atom ubåter landligge i Norge. Takk Erna for å forsure alt som har holdt oss sikre og trygge i snart 100 år. Einar Gerhardsen må snu seg i graven.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...