Gå til innhold

Facebook og Google sensur?


Anbefalte innlegg

Red Frostraven skrev (11 minutter siden):

Hva med å si hva du mener drapsmenn fortjener da..?

 

Ja. Fengsel. Jeg er imot dødsstraff. Sa jeg ikke det. Skal jeg si det igjen? Ja, jeg er for fengsel og mot dødsstraff. Skyting i nødverge dog er ikke dødsstraff. Det er av og til en nødvendighet avhengig av situasjon og kontekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (49 minutter siden):

...Hvilken rett har drapsmenn til å lede land i stedet for å sitte i fengsel -- 

De har ingen rett til det men befolkningen i et land har også et stort ansvar for å fjerne tyranner. Gode demokratiseringer av samfunnet har funnet sted når folket har tatt til motmæle. Fremmede makter kan gripe inn dersom folket ønsker dem velkommen mot at de ikke forsyner seg av godene deres.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (52 minutter siden):

Det begynner å danne seg et bilde av hvilken side du står på av feighet og rettferdighet.

Red. Hør på deg selv igjen. Du kaller folk mye rart her inne. Du prøver på en måte for hardt å overbevise oss om noe. Men det ser ut for meg at den egentlige kampen er en du kjemper mot deg selv. Kunnskap og forståelse kommer med årene. Du må gi deg selv tid til å lære. Aksepter at du kanskje har mangelfulle kunnskaper og erfaring, men hold fast på hva du tror på. Og vennligs stopp å bruke slike dogmatiske uttrykk som har forekomment i dine innlegg. Ikke stopp å debatere, men bli litt rundere i kantene.

Lenke til kommentar

...jeg var rund i kantene, men etter å ha forstått hvor korrupt mennesker faktisk kan være -- selv falt for misinformasjon og latt meg lure av moralsk korrupte mennesker, og ha følt meg flau og fornedret i mange år -- og kommet til å faktisk forstå hva som betyr noe for meg i livet, et liv som er midlertidig i en verden som skal eksistere milliarder av ganger lengre enn meg, så har jeg blitt langt mer aggressiv i kampen for hva som er viktig for verden.

Det som betyr noe er barna dine, planeten, og å etterlate verden bedre enn den var når du kom hit.
For min del -- så er bekjempelse av ondskap og korrupsjon det absolutt viktigste -- bekjempe egoisme og misinformasjon.

I tiden og rommet som er vesten akkurat nå er problemet konservativ korrupsjon og misinformasjon fra Saudi-Arabia, Iran, Russland, Kina, Israel... og konservative politikere på ytterste høyre, samt moderate høyrekrefter som jobber på vegne av dem med penger uten å bry seg om samfunnet, eller er i den villfarelsen at overklassen er de beste til å styre økonomien og at det ikke trengs sosial mobilitet nedover og oppover for å sikre kompetente ledere stiger opp, og at inkompetente ledere forsvinner nedover.

...

Donald Trump er litt selve symbolet for alt som er galt.
En utviklingshemmet lystløgner med personlighetsforstyrrelser som bokstavelig talt er malt i gull (mens folk ikke forstår hvorfor han er oransje), og som inkompetente mennesker som aldri skulle hatt noen posisjon i lederskap eller politikk tar seriøst på grunn av at de har posisjonene sine gjennom nepotisme og korrupsjon, og ikke kompetanse.
Støttet av mediekanaler og formidlere av hva som utgir seg for å være nyheter, men som er skapt for å tjene de samme inkompetente pappaguttene...

...

Denne tråden handler om sistnevnte.
Misinformasjon.
Men det går ikke an å diskutere misinformasjon uten å diskutere grunnen til at den finnes;
Å tjene agendaen til moralsk korrupte mennesker.

...

Det er en grunn til at man må være mer kritisk til materiale som kommer fra Trump sine allierte og folk Trump har ansatt enn fra seriøse nyhetsmedier.

...

Som tar oss tilbake til hackingen av DNC.

CIA sier det var russland, og at de visste om pågående angrep mot begge landets partier fra Moskva i lang tid før hackingen, med hovedfokus demokratene.
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/us-intelligence-officials-say-russian-hacks-prioritized-democrats/2016/12/12/0fbea4da-c09b-11e6-b527-949c5893595e_story.html

CIA vet at to russiske agenter overleverte de stjålne dataene til Wikileaks.
https://time.com/4625301/cia-russia-wikileaks-dnc-hacking/

Department of Homeland Security sier det var russland.

Sitat

The U.S. Intelligence Community (USIC) is confident that the Russian Government directed the recent compromises of e-mails from US persons and institutions, including from US political organizations. The recent disclosures of alleged hacked e-mails on sites like DCLeaks.com and WikiLeaks and by the Guccifer 2.0 online persona are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts. These thefts and disclosures are intended to interfere with the US election process.

https://theintercept.com/2016/12/14/heres-the-public-evidence-russia-hacked-the-dnc-its-not-enough/

...

Det er misinformasjon at amerikansk etterretning ikke har sikre beviser for at det var Russland.
Misinformasjon som fortsetter og fortsetter å spres.

For de vet at når noe sies mange nok ganger, av mange nok mennesker som blir betalt for å si det, og som tas seriøst eller ses på som autoriteter, så enten tror folk på løgnene, eller blir så usikre at de ikke tør å konkludere sikkert.

...

Akkurat som misinformasjonen som utgjør argumentene for at de er en Russiagate -- konspirasjon mot Trump.
Og konspirasjonsteorien om at Trump falskt ble angrepet av politiske årsaker spres via YouTube og konservative medier, med nevnte strategi: Folk betales for å si at Trump ble dårlig behandlet, og folk tror på det, selv om ingen seriøse kilder beviser dette.

Det er ingen seriøse medier som formidler ideen om at FBI gjorde Trump noen urett, med kilder, uten å drive misinformasjon. De bruker gjerne tilbakeviste påstander -- som når Crowdstrike nevnes som eneste grunn til at USA tror at Russland stod bak hackingen.

Og når det tilbakevises, så gjentas bare påstanden. Og folk tviler på om informasjonen til de som sier noe annet stemmer.

Trump konspirerte med Russland, og ville havnet i fengsel om ikke Bill Barr stod i veien og stoppet etterforskningen.
https://time.com/5610317/mueller-report-myths-breakdown/

Og videre, Bill Barr fjernet mye av referansene til russisk valgpåvirkning med feilaktig begrunnelse fra Mueller sin rapport:



Fortell gjerne med egne ord hva disse tidligere sensurerte delene av Mueller-rapporten sier og snakker om -- slik at jeg vet at du har lest dem, og kan se at Bill Barr ikke bare beskyttet vitner, men også dekket over utstrekningen av russisk agentvirksomhet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 10/26/2020 at 10:28 PM, Snikpellik said:

Hadde de gjort en bedre Photoshop-jobb så... kanskje? Også kilden din da, den er noe for seg selv:

En form for ad hominem ja.

Uansett, samme melding som Giuliani har vist tidligere (en av dem). Ingen har benektet at den er ekte heller....

NOT GOOD: Rudy Giuliani reveals new Hunter Biden text message that says he  was sexually inappropriate with underage girl | News Thud

https://www.realclearpolitics.com/video/2020/10/20/giuliani_i_turned_over_hunter_bidens_laptop_with_pictures_of_underage_girls_to_delaware_police.html?fbclid=IwAR1Eox79QEnoiGGTTRh_FmBZl0EwqwJNq_9_2Qlrv3Gk5OQlGmAP4_twE_w

Quote

She told my therapist that I was sexually inappropriate. (Giuliani: This would be with an unnamed 14-year-old girl.)

When she says that I Facetime naked with [the unnamed 14-year-old girl] and the reason I can't have her out to see me is because I walk around naked smoking crack talking... girls on face time. When she was pressed she said that [the unnamed 14-year-old girl] never said anything like that but the bottom line is that I created and caused a very unsafe environment for the kids.

 

"Unnamed girl" er Natalie Biden.

Hun har for øvrig et arr som er lett å gjenkjenne på venstre ankel, og det ligner veldig på et arr på et av "footjob"-bildene til Hunter. Very unsafe environment for the kids indeed.

 

 

image.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (51 minutter siden):

Fortell gjerne med egne ord hva disse tidligere sensurerte delene av Mueller-rapporten sier og snakker om -- slik at jeg vet at du har lest dem, og kan se at Bill Barr ikke bare beskyttet vitner, men også dekket over utstrekningen av russisk agentvirksomhet.

Du verden. Jeg må si at jeg er litt overrasket over engasjemanget ditt Red.  det er iingen her i forumet som du med rette kan tilegge disse egenskapene som du proklamerer din motstand mot. Tror vel at mange vil dele dine holdninger i prinsipp. Jeg gjør ihvertfall det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

Fortell gjerne med egne ord hva disse tidligere sensurerte delene av Mueller-rapporten sier og snakker om -- slik at jeg vet at du har lest dem, og kan se at Bill Barr ikke bare beskyttet vitner, men også dekket over utstrekningen av russisk agentvirksomhet.

Gjett hvem som har hatt mye kontakt med russiske agenter!

https://www.hsgac.senate.gov/imo/media/doc/HSGAC_Finance_Report_FINAL.pdf

image.png.9548518d8c8cea4c1feee903376d21e1.png

 

https://edition.cnn.com/2020/10/05/politics/telizhenko-visa-revoked/index.html

Quote

A US official said there are also conversations within the US government about potentially sanctioning that individual -- Andrii Telizhenko -- and identifying him as a Russian agent. Democrats have accused Telizhenko of intentionally spreading Russian disinformation.

Huh, demokratene altså.

Lenke til kommentar

Tilbake til Hunter Biden og CCP....

https://thenationalpulse.com/exclusive/biden-recording-spy-chief-and-sdny/

Lekket audio:

AN AUDIO RECORDING EXCLUSIVELY OBTAINED BY THE NATIONAL PULSE REVEALS HUNTER BIDEN DISCUSSING BUSINESS INVOLVEMENT WITH A “SPY CHIEF OF CHINA” AND HOW HIS BUSINESS PARTNER DEVON ARCHER NAMED HIM AND HIS FATHER AS WITNESSES IN A SOUTHERN DISTRICT OF NEW YORK CRIMINAL CASE.

Quote

 I get calls from my father to tell me that The New York Times is calling but my old partner Eric, who literally has done me harm for I don’t know how long, is the one taking the calls because my father will not stop sending the calls to Eric. I have another New York Times reporter calling about my representation of Patrick Ho – the fucking spy chief of China who started the company that my partner, who is worth $323 billion, founded and is now missing. The richest man in the world is missing who was my partner. He was missing since I last saw him in his $58 million apartment inside a $4 billion deal to build the fucking largest fucking LNG port in the world. And I am receiving calls from the Southern District of New York from the U.S. Attorney himself. My best friend in business Devon has named me as a witness without telling me in a criminal case and my father without telling me.

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Morromann said:

Jeg har levd en stund. Jeg vet ikke hvor gamle de som deltar i denne tråden her er, men jeg regner med at en del er relativt unge og ikke hukser så godt Bush-tiden og "the war on terror" som i stor grad var en "war on social liberties".

For amerikanere innebar det åpenbart en innsnevring av deres rettigheter, og afghanere og irakere risikerte domsløs dødstraff for å være i land som man vilkårlig (åpenbart ikke vilkårlig, men sirlig plukket fra toppen av pentagons ønskeliste) pekte ut som syndebukker.
Angrepet på tvillingtårnene viste, om noe; At styresmaktene i usa hadde en svært konkret plan, dersom det skulle dukke opp nok kaos til at kritiske stemmer forsvant.
Hvorfor mener du at Red Frostraven er en krigshisser, og ikke en kritisk stemme? Mener du han lyver, eller hva?

Quote

Det virker som om mange unge her ikke har noen lengre hukommelsesorisont enn til 2016 og ihvertfall ikke lengre enn til 2008.

Åja.. Ja, men da virker det som gamle folk er sånn og sånn..

Quote

Nei, Ho Chi Minh førte en legitim krig mot en kolonimakt og kolonimaktens arvtakere mot utnyttelse av et fattig land og folk. Det er noe helt annet enn de amerikanske "frigjøringskrigene" hvor man skyver hensikt til "freedom and democracy" foran seg hvor man legger land øde og deretter etterlater kaos og ødeleggelse og radikalisering av befolkningen.

Ja, fremfor å føle at det er noe du må forklare meg, burde det kanskje slått deg at det var akkurat derfor jeg brukte ham i mitt retoriske spørsmål, dersom fienden både finnes, og er en trussel, så blir man vel ikke automatisk Bush jr. av å annerkjenne det?
Såvidt jeg forstår dreier dette seg om en informasjonskrig innad i landet, eller tenker du det er et påskudd for å angripe russland?

Quote

Men det jeg ser egentlig her er en forherligelse av det amerikanske statsbyggersystemet mer innpakket i et politisk korrekt prgresivt språk; altså amerikansk statsbyggerpropaganda med en  ny type språkdrakt. Men målene er og har alltid vært det samme; økonomisk utnyttelse og dominans.

Det annerkjenner jeg også, og selv om jeg ikke synes det virker trygt å ha Trump i kontroll, er det ikke slik at jeg nå elsker det imperialistiske aspektet ved usa.
Alt dette du har nevnt er jeg inneforstått med, det jeg ikke helt blir klok på, er hvordan du mener dette har noe med et forsøk på å avdekke misinformasjon?
Hvorfor er man som Cheney, Rumsfeldt, Kissinger, osv. når forsøker avdekke russisk innblanding i forbindelse med spredning av misinformasjon?
Eller er det noe vesentlig jeg har misforstått?
Du må gjerne spare deg for litt tid, og bare anta at jeg er kjent med velkjent historie og informasjon, så skal jeg heller spørre om det er noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
pappkake skrev (3 timer siden):

Protokollførte møter... hva med dem..?

Og du siterer ikke en troverdig kilde i første avsnitt -- du siterer konspirasjonsteoretikere uten kompetanse innen politikk, som ikke egentlig beskriver noe problem.

I andre avsnitt forklarer folk som faktisk forstår amerikansk politikk hva som har skjedd; CNN.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 hours ago, knutinh said:

Det er en interessant debatt om sosiale medier skal fortsette å være såpebokser for alt og alle, eller om de skal moderere innholdet.

Jeg synes at det er mer interessant at de kan selge tilgang til millioner av brukere med «oppskrift» på hva hver enkelt trigger på, hans/hennes innerste verdier og følelser til demokrater og republikanere som så kan sende kampanjer målrettet til skjermen din som eksisterer bare i noen sekunder på noen brukeres skjerm.

-k

Det første er egentlig et spørsmål om de skal ha redaktøransvar eller være en platform. Siden både Twitter og Facebook er umulig å drive med et redaktøransvar så blir de nok tvunget til å slutte med moderering. 

Det andre er jo businessmodellen deres.. der pengene ligger. Om de ikke kan selge info om deg og meg så kan de bare legges ned.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (16 minutter siden):

Det første er egentlig et spørsmål om de skal ha redaktøransvar eller være en platform. Siden både Twitter og Facebook er umulig å drive med et redaktøransvar så blir de nok tvunget til å slutte med moderering. 

Hvis de finner algoritmer som fjerner «kontroversielt» innhold godt nok og på en sånn måte at de fortsatt kan tjene penger så burde det være mulig. Om det er «ønskelig» for samfunnet og «bra for butikken» vet jeg ikke.

 

Sitat

Det andre er jo businessmodellen deres.. der pengene ligger. Om de ikke kan selge info om deg og meg så kan de bare legges ned.

Staten legger føringer for hva som skal være lov, og kundene stemmer med pengeboka. Hvis noen av disse er ufornøyde så kan de måtte endre forretningsmodell eller legge ned ja.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Red Frostraven said:

Og du siterer ikke en troverdig kilde i første avsnitt -- du siterer konspirasjonsteoretikere uten kompetanse innen politikk, som ikke egentlig beskriver noe problem.

image.png.584f310eb189c0c4c60d50c9c575c047.png

 

Jeg gir deg opp. Helt absurd at en som sitter innepakket i aluminiumsfolie og leter etter russere og fascister under senga kaller HSGAC, en del av senatet i USA, for konspirasjonsteoretikere uten kompetanse innen politikk.

Det er rett og slett umulig å ta deg seriøst på noe nivå...

 

For øvrig, høring av Facebook, Twitter og Google i dag på grunn av sensuren de driver med...

 

Vi får håpe det fører til endringer.

Lenke til kommentar
pappkake skrev (57 minutter siden):

image.png.584f310eb189c0c4c60d50c9c575c047.png

 

Jeg gir deg opp. 

Ja -- senatet, ledet av republikanere. Det var det jeg sa.
Inkompetente konspirasjonsteoretikere.

https://www.rollcall.com/2018/07/18/rand-paul-retweeted-pizzagate-conspiracy-theorist/

 

...det er samme gruppe mennesker som valgte Trump som valgte disse klovnene også -- og at de har titler, og ble folkevalgt av kreasjonister, så betyr ikke at du kan droppe kildekritikk og tro på hva de sier uten ekstern verifisering.

Det er det som er hele problemet vi diskuterer i denne tråden:
Skal google og facebook være ansvarlige for å være republikanerene sine barnevakter, eller ikke.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
scuderia skrev (2 timer siden):

Det første er egentlig et spørsmål om de skal ha redaktøransvar eller være en platform. Siden både Twitter og Facebook er umulig å drive med et redaktøransvar så blir de nok tvunget til å slutte med moderering. 

Det andre er jo businessmodellen deres.. der pengene ligger. Om de ikke kan selge info om deg og meg så kan de bare legges ned.

Og der ligger svaret min gode mann. Hvis det ble vedtatt ved lov, at det ikke var lovlig å dele personlige data med andre uten din tillatelse så VIPS...borte vekk. Dette vet Google og Facebook alt om. De svetter blod nå.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Ja -- senatet, ledet av republikanere. Det var det jeg sa.
Inkompetente konspirasjonsteoretikere.

https://www.rollcall.com/2018/07/18/rand-paul-retweeted-pizzagate-conspiracy-theorist/

 

...det er samme gruppe mennesker som valgte Trump som valgte disse klovnene også -- og at de har titler, og ble folkevalgt av kreasjonister, så betyr ikke at du kan droppe kildekritikk og tro på hva de sier uten ekstern verifisering.

Det er det som er hele problemet vi diskuterer i denne tråden:
Skal google og facebook være ansvarlige for å være republikanerene sine barnevakter, eller ikke.

Hvem tror du på Red? Du sprer mistillit til demokratiske institusjoner med uttalelser som det der. Er du anarkist?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...