Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Khutul skrev (1 time siden):

De fleste rasjonelle mennesker tar ikke en eksperimentell vaksine som er testa over to måneder med uant utfall nedover veien. De fleste rasjonelle mennesker er heller ikke så livredd for å bli forkjøla eller få influensa. Ei ruller vi oss over og viser magan for "vitenskapen" sånn på kommando.

Den eksperimentelle vaksinen har vært i bruk over ett år nå + testperioden før dette .. Og et veldig kjent utfall er at man ikke blir alvorlig syk, noe sykehustallene har vist lenge. Og igjen, korona kan ikke sidestilles med forkjølelse eller influensa, uansett hvor mange ganger du skriver dette. Det er heller ikke slik at de fleste tar vaksinen på kommando, de ser bare ikke noen bedre utvei.

At du igjen og igjen drar opp dette renspikka tøvet vitner bare om hvor sta, useriøs, og forutinntatt du er. Du fortsetter å hive den samme møkka på veggen selv om den ikke fester seg. Get a life.

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, nightowl said:

Den eksperimentelle vaksinen har vært i bruk over ett år nå + testperioden før dette .. Og et veldig kjent utfall er at man ikke blir alvorlig syk, noe sykehustallene har vist lenge. Og igjen, korona kan ikke sidestilles med forkjølelse eller influensa, uansett hvor mange ganger du skriver dette. Det er heller ikke slik at de fleste tar vaksinen på kommando, de ser bare ikke noen bedre utvei.

At du igjen og igjen drar opp dette renspikka tøvet vitner bare om hvor sta, useriøs, og forutinntatt du er. Du fortsetter å hive den samme møkka på veggen selv om den ikke fester seg. Get a life.

Bare mafian som kommer med tilbud man ikke kan avslå. Det er eksperimentelt som ville helvete og jeg vil ikke være labrotte for en falsk pandemi. 

Sta? Jeg? Nei vet du hva. 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (10 timer siden):

Får liksom ein gyselig følelse over å ha høyrt dette før. Då via Kristendommen. "Tro på meg og det eg sier er Jesus ord, ellers......"

Mafia oppførsel.

Jeg mener vi hørte det samme om Nynorsk på bokmålskole....

Neida pun intended, jeg vil gjerne ha frie valg..  både til nynorsk og vaksiner, men ønsker at folk tar informative valg.

Nynorsk kunne jeg fint klart meg uten, annet enn fra deg, tror ikke jeg har lest nynorsk på årevis.

Dialekter tåler vi, men er vel ikke nødvendigvis viktig å ha det skriftlig...


 

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (17 timer siden):

Ironien over noen som krever massive fysiske bevis for virus og nekter for at de eksisterer fordi de vitenskapelige bevisene er for svake, men hopper med hodet først med en gang det er noe som er skrevet/lagd en video om på internett fordi det støtter konspirasjonsteorien deres, er helt fantastisk hvis det ikke hadde vært så tragisk.

Dette er vel essensen av en såkalt "konspirasjonsteoretiker". 500 år med vitenskap? En haug av PhD-er som publiserer, peer-reviewer og må beskrive metode? Sikkert sjarlataner. En dude på youtube? Hah, uomtvistelig bevis.

-k

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, knutinh said:

Dette er vel essensen av en såkalt "konspirasjonsteoretiker". 500 år med vitenskap? En haug av PhD-er som publiserer, peer-reviewer og må beskrive metode? Sikkert sjarlataner. En dude på youtube? Hah, uomtvistelig bevis.

-k

Klassisk hersketeknikk. Nå snakker vi rundt emne igjen og du støtter deg til "fjellet" med vitenskap. Dog tror jeg selve poenget og argumentet som er stablet på beina unslipper deg totalt, mest da du er en "følger" av vitenskapen. 

Vi har krystallisert problemstillingen rundt virus isolasjon. Og man har over 150 foia forespørsler til å backe det opp med. Youtube er heller aldri en kilde i seg selv , hvilken plattform noen bruker til å presentere noe er irrelevant. Det er hva som sies og hvem som sier noe som er kilden. Dette er elementær logikk og resonering. 

Du er betinget til "konsensus" som sannhet. Pavlov ville vært stolt. Men hvordan det egentlig henger sammen gidder du rett og slett ikke bruke noe tid på. Vi har kommet til en korsvei hvor alle her og i hele verden nå vet at virologi kan ikke stable noen purifisert kultur på beina av noe virus i historien om virus. Du klarer å hoppe bukk over dette og bare kjøre på videre mens jeg drar håndbrekket når jeg hører sånt. Der står saken , representer det korrekt og ikke bare kom med masse konform shaming. 

Du kan godt si at jeg er en idiot som krever et faktisk isolert virus for å si at det er noe virus. Det er greit for meg men detta "henta fra en facebook post" argumentet blir bare vås og veldig lite voksent. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (26 minutter siden):

Klassisk hersketeknikk.

Klassisk sutring. "Jeg føler at jeg må få lov til å ha mine meninger i fred uten at noen påpeker at de forutsetter at alle verdens biologer er inkompetente. Når noen påpeker det så er det hersketeknikk".

Sitat

Du kan godt si at jeg er en idiot som krever et faktisk isolert virus for å si at det er noe virus. 

Jeg forstår det slik at du sier at virus ikke eksisterer. Det er en mening du må få lov til å ha.

Såvidt jeg kan se registrerte du deg her på forumet 27. desember 2021 og du har utelukkende deltatt i denne tråden? Hva har formet dine meninger før den datoen, og hva fikk deg til å melde deg inn her? Det er absolutt "lov" å delta i bare en tråd, men noen ganger virker det som om de som slenger seg inn utelukkende for å delta i en kontroversiell tråd er veldig overbeviste fra før av. 

Sitat

vås og veldig lite voksent

Klassisk hersketeknikk. Hadde det vært en ide å ta en pause og komme tilbake når du greier å argumentere på en annen måte?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, knutinh said:

Klassisk sutring. "Jeg føler at jeg må få lov til å ha mine meninger i fred uten at noen påpeker at de forutsetter at alle verdens biologer er inkompetente. Når noen påpeker det så er det hersketeknikk".

Jeg forstår det slik at du sier at virus ikke eksisterer. Det er en mening du må få lov til å ha.

-k

Ærlig talt , hadde jeg vært her inne og sagt dette hvis jeg bare ville ha mine meninger i fred? Hvis den psykologiske profileringen som en del støtter seg til her inne når det gjelder oss "konpirasjonister" skal holde vann så burde jeg vært i et "ekkokammer" hvor alle er enig med meg ikke sant? Hvor jeg bare får bekreftet mine egne vrangforestillinger osv. Jeg ville vel ikke dratt det med inn et sted hvor jeg vet at 80 % kommer til å sitte med håret i brann og kalle meg for alskens mulig rart? 

Så da blir vel det neste som gripes til et desperat behov for oppmerksomhet for å kompensere for min egen lave intelligens og andre feil og mangler ikke sant? 

Kanskje det er du som sitter i et ekkokammer? Kanskje du aldri noen gang i hele ditt liv har spurt et spørsmål hvor du kan ende opp med å få rommet mot deg? Du vil vel ikke bli upopulær? Jeg gjetter på at du har ikke ett perspektiv på noe som helst som kan komme til å provosere noen som helst. Du er for alle tinga man skal være for og mot det man skal være mot. Veltilpasset og velfungerende , en produktiv enhet. 

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Khutul said:

Klassisk hersketeknikk. Nå snakker vi rundt emne igjen og du støtter deg til "fjellet" med vitenskap. Dog tror jeg selve poenget og argumentet som er stablet på beina unslipper deg totalt, mest da du er en "følger" av vitenskapen. 

Vi har krystallisert problemstillingen rundt virus isolasjon. Og man har over 150 foia forespørsler til å backe det opp med. Youtube er heller aldri en kilde i seg selv , hvilken plattform noen bruker til å presentere noe er irrelevant. Det er hva som sies og hvem som sier noe som er kilden. Dette er elementær logikk og resonering. 

 
 
Quote

 

science
/ˈsʌɪəns/
noun
noun: science
  1. the intellectual and practical activity encompassing the systematic study of the structure and behaviour of the physical and natural world through observation and experiment.

 

 

Du snakker som om vi blindt følger vitenskapen som om det er en slags religion. Vitenskap er det nærmeste vi kommer til å forklare hvordan verden og virkeligheten faktisk fungerer. Å forkaste og fornekte vitenskap = virkelighetsfornektelse.

At du fortsatt ikke skjønner noe av virusisolasjon er ikke vårt problem, det er ditt problem.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lab/grows-virus-cell-culture.html

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Khutul said:

Dr. Wolfgang Wodard.

https://brandnewtube.com/watch/5LTRyX9Tn96FQHr

Forskjell på batchene er ny utvikling. Det forklarer også en del av hva man har sett rundt om i verden av reaksjoner på disse injeksjonene.  

https://howbad.info/

For alle "koinsidensteoretikere" der ute, så må jo dette være interessant. Nå har ikke jeg satt meg så veldig inn i tematikken, men slik jeg forstår det når man ser på VAERS-dataene (offisielle kilder mao) så kan man sortere innrapporterte alvorlige bivirkinger etter batch. Det viser seg at noen batcher har forferdelig mange tilfeller av rapporterte alvorlige bivirkninger, mens andre "batcher" er så og si bivirkningsfrie. Dette er høyst uvanlig. Legemiddelselskapene er ganske proffe på å lage "konsistente" produkter, og man skulle anta at bivirkningene skulle spre seg utover alle "batchene" ganske jevnt. De gjør det for influensavaksinene f.eks.

Nå kan vel antall produserte doser per batch være noe av forklaringen (antar at noen "batcher" er mye større enn andre, uklart hvilke kriterer som trigger en ny "batch"), men allikevel, veldig interessant uten at man trenger å trekke noen konspiratorisk slutning hvis man ikke vil ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...