Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, shockorshot said:

Ironien over noen som krever massive fysiske bevis for virus og nekter for at de eksisterer fordi de vitenskapelige bevisene er for svake, men hopper med hodet først med en gang det er noe som er skrevet/lagd en video om på internett fordi det støtter konspirasjonsteorien deres, er helt fantastisk hvis det ikke hadde vært så tragisk.

Det har jeg og andre påpekt tidligere uten at det virker til å synke inn det minste. Vedkommende er trolig enten et troll eller så til de grader paranoid og oppslukt av konspirasjonsteorien/-ene at ingenting annet enn bekreftelser på allerede forutintatte holdninger synker inn, og all logikk er kastet ut...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gjest MKII said:

Det har jeg og andre påpekt tidligere uten at det virker til å synke inn det minste. Vedkommende er trolig enten et troll eller så til de grader paranoid og oppslukt av konspirasjonsteorien/-ene at ingenting annet enn bekreftelser på allerede forutintatte holdninger synker inn, og all logikk er kastet ut...

Sier du som tar en vaksine som ikke gir immunitet , ikke stopper spredning og ikke er en vaksine , mot et virus som aldri er isolert. Høres skikkelig logisk ut det.. ;) 

Kunne som sagt gitt deg et dusin bøker hadde jeg trodd du gadd å lese de. Og korsveien er nettopp denne filantropiske agendaen som er midt i trynet på oss. Hvis jeg er paranoid så kan det kanskje hende at du er littegrann naiv. Dog tror jeg de fleste av dere her inne er helt på samme side som DR og WEF og alt det andre. Vi må øke globalt sammarbeid og land kan ikke tillate seg å tro at de kan gjøre for mye på egenhånd osv. Dette er fremtida og den ser kanskje for dere lysende ut , personlig er jeg litt mere skeptisk til folk som til stadighet skal redde verden. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (9 minutter siden):

Sier du som tar en vaksine som ikke gir immunitet , ikke stopper spredning og ikke er en vaksine , mot et virus som aldri er isolert. Høres skikkelig logisk ut det.. ;) 

Det er trist at det bare er din egen intensiv seng som kan få deg til å forstå enkle biologiske prosesser. 

At du benekter eksistensen av virus, etter all den massive datamengden som finnes i dag, gjør at du fremstår som fullstendig kognitivt handikappet. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Ribo said:

Det er trist at det bare er din egen intensiv seng som kan få deg til å forstå enkle biologiske prosesser. 

At du benekter eksistensen av virus, etter all den massive datamengden som finnes i dag, gjør at du fremstår som fullstendig kognitivt handikappet. 

Haha , slapp av , blir jeg syk er et sykehus siste sted jeg drar i disse dager. 

Jeg har ikke benektet noe som helst , jeg har ifrågesatt en prosess og en metodikk. Vi HAR konkludert med her allesammen at det finnes ingen purifisert kultur av sarscov2 noe sted i hele verden. Din enorme datamengde til tross. Jeg har krystallisert problemstillingen for deg flere ganger men hver gang vi kommer dit virker det som at hele poenget unnslipper deg fullstendig. Enten det eller så misforstår du meg med vilje.. At du kalte meg for no? 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Khutul said:

Sier du som tar en vaksine som ikke gir immunitet , ikke stopper spredning og ikke er en vaksine , mot et virus som aldri er isolert. Høres skikkelig logisk ut det.. ;) 

Veldig merkelig at de fleste rasjonelle mennesker velger å beskytte seg mot alvorlig sykdom og død. Det er et privilegie det er fullstendig skamfullt at folk ikke benytter seg av kun fordi man anser seg selv som smartere og bedre enn samlet vitenskaplig konsensus.

Når det gjelder globalisering så har det både fordeler og ulemper. Antar du er klimafornekter også? Du ikke ser noe som helst problem med en overbefolket planet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Skrekkugle said:

Veldig merkelig at de fleste rasjonelle mennesker velger å beskytte seg mot alvorlig sykdom og død. Det er et privilegie det er fullstendig skamfullt at folk ikke benytter seg av kun fordi man anser seg selv som smartere og bedre enn samlet vitenskaplig konsensus.

Når det gjelder globalisering så har det både fordeler og ulemper. Antar du er klimafornekter også? Du ikke ser noe som helst problem med en overbefolket planet?

De fleste rasjonelle mennesker tar ikke en eksperimentell vaksine som er testa over to måneder med uant utfall nedover veien. De fleste rasjonelle mennesker er heller ikke så livredd for å bli forkjøla eller få influensa. Ei ruller vi oss over og viser magan for "vitenskapen" sånn på kommando. 

Og siden vi alikevel står ovenfor en nært forestående klimadommedag så gidder jeg ikke å gjøre labrotte av meg selv , vi skal vel alle dø av klimaendringer alikevel innen få år mener jeg.. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Ribo said:

Det er trist at det bare er din egen intensiv seng som kan få deg til å forstå enkle biologiske prosesser. 

At du benekter eksistensen av virus, etter all den massive datamengden som finnes i dag, gjør at du fremstår som fullstendig kognitivt handikappet. 

Helt standard i konspirasjonsteorier og blant konspirasjonsteoretikere: Konstruer et krav for at noe er slik eller slik, og som ikke lar seg motbevise, og bruk det som motargument mot ting som faktiskt er bevist...

Litt på nivå med: Alle svaner er teleportert til jorden fra en annen dimensjon og galakse gjennom portaler som mennesker tror er "svarte hull". Du kan ikke motbevise det, så dermed anser de påstanden som sann og "bevist"....

Endret av Gjest MKII
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Khutul said:

De fleste rasjonelle mennesker tar ikke en eksperimentell vaksine som er testa over to måneder med uant utfall nedover veien. De fleste rasjonelle mennesker er heller ikke så livredd for å bli forkjøla eller få influensa. Ei ruller vi oss over og viser magan for "vitenskapen" sånn på kommando. 

Og siden vi alikevel står ovenfor en nært forestående klimadommedag så gidder jeg ikke å gjøre labrotte av meg selv , vi skal vel alle dø av klimaendringer alikevel innen få år mener jeg.. ;) 

Denne kommentaren viser bare at du velger å være ignorant i forhold til vaksinene og sykdommen det vaksineres mot. Gratulerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Pallehysa said:

Igjen, indoktrinering. Får liksom ein gyselig følelse over å ha høyrt dette før. Då via Kristendommen. "Tro på meg og Jesus, ellers......"

Mafia oppførsel.

Ærlig talt Palle. Du ba meg om forklaring og jeg sa nei , gidder ikke det. Båten drar med eller uten deg , dvs at alt dette er helt opp til deg. Du velger selv , din kropp , du bestemmer osv.. detta har jeg sagt fra dag 1 her inne. At du klarer å skru det sammen som et ultimatum fra min side må du nesten forklare. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (Akkurat nå):

Ærlig talt Palle. Du ba meg om forklaring og jeg sa nei , gidder ikke det. Båten drar med eller uten deg , dvs at alt dette er helt opp til deg. Du velger selv , din kropp , du bestemmer osv.. detta har jeg sagt fra dag 1 her inne. At du klarer å skru det sammen som et ultimatum fra min side må du nesten forklare. 

Bevis for påstander er det folk etterlyser. Ikkje propaganda, eller påstander, med ein skinnende trussel til slutt.

Kva båt er det du snakker om? Og kordan kan eg komme ombord? Ved å høyre på deg då eller?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Skrekkugle said:

Denne kommentaren viser bare at du velger å være ignorant i forhold til vaksinene og sykdommen det vaksineres mot. Gratulerer.

Takk , takk. Hva har jeg vunnet? :)

Igjen må jeg korrigere deg , syns det var mere punch i dere "normiene" før jeg..  Jeg er ikke ignorant , jeg tror ikke det samme som deg. Du vet det du vet , jeg vet det jeg vet. Ingen av oss er som sådan ignorante. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Pallehysa said:

Bevis for påstander er det folk etterlyser. Ikkje propaganda, eller påstander, med ein skinnende trussel til slutt.

Kva båt er det du snakker om? Og kordan kan eg komme ombord? Ved å høyre på deg då eller?

Ville aldri falle meg inn å true noen Palle. Det jeg sier er at disse to virkelighetene krasjer i dette pandemi narrativet. Du kan velge å tro at det kun er noen få som meg , som ser dette som en forbrytelse mot menneskeheten , på en episk skala forøvrig. Men det begynner å bli mange nå. 

Er vi alle bare noen lettlurte tullinger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Khutul said:

Takk , takk. Hva har jeg vunnet? :)

Igjen må jeg korrigere deg , syns det var mere punch i dere "normiene" før jeg..  Jeg er ikke ignorant , jeg tror ikke det samme som deg. Du vet det du vet , jeg vet det jeg vet. Ingen av oss er som sådan ignorante. 

Du ER nødvendigvis ikke ignorant, men du velger å være det når du ignorerer vitenskapelige empiriske funn fordi de ikke passer din sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (5 minutter siden):

Ville aldri falle meg inn å true noen Palle. Det jeg sier er at disse to virkelighetene krasjer i dette pandemi narrativet. Du kan velge å tro at det kun er noen få som meg , som ser dette som en forbrytelse mot menneskeheten , på en episk skala forøvrig. Men det begynner å bli mange nå. 

Er vi alle bare noen lettlurte tullinger? 

Og kordan får eg bli med i livbåten du truet med forlater kaia?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Pallehysa said:

Og kordan får eg bli med i livbåten du truet med forlater kaia?

Dette er ikke noe vi er passive tilskuere til. Hvis vi drar frem "problem , reaksjon , løsning" igjen så er dette først og fremst en reell ting i virkeligheten vi dealer med daglig og det er en organisk del av virkelighetens fiber. Vi er problemløsere. Man kan bruke denne modellen på pandemi narrativet som bestemt form entall men vi kan også overføre det til selve agendaen som er narrativet om oss og om verden. Verden vi lever i skapes i hodene våre først. 

Hvis man ser problemet som noe som har oppstått organisk og tilfeldig så reagerer man på et bestemt vis. Hvis man derimot ser det som noe syntetisk altså menneskeskapt med intensjon om å selge det som en "organisk" tilfeldighet så reagerer man veldig annerledes. 

Er det mulig å lure en befolkning som tenker at de umulig kan la seg lure? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Khutul skrev (4 timer siden):

Dette er ikke noe vi er passive tilskuere til. Hvis vi drar frem "problem , reaksjon , løsning" igjen så er dette først og fremst en reell ting i virkeligheten vi dealer med daglig og det er en organisk del av virkelighetens fiber. Vi er problemløsere. Man kan bruke denne modellen på pandemi narrativet som bestemt form entall men vi kan også overføre det til selve agendaen som er narrativet om oss og om verden. Verden vi lever i skapes i hodene våre først. 

Hvis man ser problemet som noe som har oppstått organisk og tilfeldig så reagerer man på et bestemt vis. Hvis man derimot ser det som noe syntetisk altså menneskeskapt med intensjon om å selge det som en "organisk" tilfeldighet så reagerer man veldig annerledes. 

Er det mulig å lure en befolkning som tenker at de umulig kan la seg lure? 

Går det bra? Eg spør igjen. Kordan kan eg få være med i livbåten du sitter i og truer er på vei ut fra kai?

Endret av Pallehysa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...