Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KongRudi skrev (59 minutter siden):

https://dsruptive.com/using-implants-for-storing-covid-vaccine-certificates/

Nå kan du snart ha micro-chip implanter i hånden med vaksine-passet ditt.. 

Enda en konspirasjons-teori knust, ved at det ikke er teori lenger. :) 

Har noen noen gang sagt at dette er teknisk umulig?
RFID er bare ett type lagringsmedie, verken mer eller mindre, så ja, man kan lagre ting der.

At man må ha en chip med vaksinepasset er fortsatt i høyeste grad en konspirasjonsteori.

Ser forresten at en italiener har tatovert QR-koden på armen, betyr dette at vi må både ha chip og tatovering?
Så har en annen person laget en tskjorte med QR-koden, altså må alle gå med tskjorte med QR-kode i tillegg?

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, KongRudi said:

https://dsruptive.com/using-implants-for-storing-covid-vaccine-certificates/

Nå kan du snart ha micro-chip implanter i hånden med vaksine-passet ditt.. 

Enda en konspirasjons-teori knust, ved at det ikke er teori lenger. :) 

 

 

"I hurt myself today
To see if I still feel"

Siden du likestiller hva man selv KAN velge å gjøre med hva staten VILL gjøre, så leder vel det i følge din logikk i dette tilfellet til at staten gjør oss vondt for å se om vi fortsatt føler?! Siden retorikken din er at om det er (teknologiskt) mulig og hva MAN SELV KAN gjøre er likestillt med/det samme som at staten GJØR DET...?!

Eller er problemet ditt med dette individets frihet, at kan KAN gjøre dette hvis man ønsker det selv...?!

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

 

22 minutes ago, Gjest MKII said:

"I hurt myself today
To see if I still feel"

Siden du likestiller hva man selv KAN velge å gjøre med hva staten VILL gjøre, så leder vel det i følge din logikk i dette tilfellet til at staten gjør oss vondt for å se om vi fortsatt føler?! Siden retorikken din er at om det er (teknologiskt) mulig og hva MAN SELV KAN gjøre er likestillt med/det samme som at staten GJØR DET...?!

Eller er problemet ditt med dette individets frihet, at kan KAN gjøre dette hvis man ønsker det selv...?!

Vell alle kvinner i Iran kan gå ut i gatene - uten hijab til å dekke håret.. At de ikke kan gjøre dette er bare en konspirasjons-teori, det er ikke sikkert at de vil bli arrestert dersom de går ut i gatene uten tildekket hår - og politiet skal stoppe dem og se hvilke tillatelser de har først. 😕

Det ett fett om mediumet er QR-kode, tatovering, spesiell t-skjorte, microchip under huden, eller macrochip opp i rompa, eller mobil-app.

Dersom du skal inn i butikken som kanskje krever vaksine-pass i fremtiden - skal dette sjekkes mot en database - og da må du ha ett pass - og dersom de som styrer databasen velger eller blir presset til å stenge tilgangen din, fordi du selger mypillows, eller om du varsler om juks i regjeringen, eller om du ikke har gjort de nødvendige medisinske inngrep for å redusere mulighetene bli smittet av covid - så får du ikke gå på butikken lenger. 

Folk forandrer seg når det kommer lover og regler som hindrer mulighetene deres, gjør ett google-søk på 'hijab protest Iran 2020', og deretter bytt ut 2020 med 1979, og se forskjellen..

 

Endret av KongRudi
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, KongRudi said:

 

Vell alle kvinner i Iran kan gå ut i gatene - uten hijab til å dekke håret.. At de ikke kan gjøre dette er bare en konspirasjons-teori, det er ikke sikkert at de vil bli arrestert dersom de går ut i gatene uten tildekket hår - og politiet skal stoppe dem og se hvilke tillatelser de har først. 😕

Det ett fett om mediumet er QR-kode, tatovering, spesiell t-skjorte, microchip under huden, eller macrochip opp i rompa, eller mobil-app.

Dersom du skal inn i butikken som kanskje krever vaksine-pass i fremtiden - skal dette sjekkes mot en database - og da må du ha ett pass - og dersom de som styrer databasen velger eller blir presset til å stenge tilgangen din, fordi du selger mypillows, eller om du varsler om juks i regjeringen, eller om du ikke har gjort de nødvendige medisinske inngrep for å redusere mulighetene bli smittet av covid - så får du ikke gå på butikken lenger. 

Folk forandrer seg når det kommer lover og regler som hindrer mulighetene deres, gjør ett google-søk på 'hijab protest Iran 2020', og deretter bytt ut 2020 med 1979, og se forskjellen..

 

Og forholdene under prestestyrte og diktaturet Iran er direkte sammenlignbart med forholdene i demokratiske land i vesten mener du med andre ord...?!

Endret av Gjest MKII
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (2 timer siden):

Vell alle kvinner i Iran kan gå ut i gatene - uten hijab til å dekke håret.. At de ikke kan gjøre dette er bare en konspirasjons-teori, det er ikke sikkert at de vil bli arrestert dersom de går ut i gatene uten tildekket hår - og politiet skal stoppe dem og se hvilke tillatelser de har først. 😕

Bare så jeg har forstått logikken og resoneringen her:
At i ett prestestyrt diktatur må kvinner dekke til håret er ett bevis på at man i ett vestlig demokrati må vise corona-pass i butikken?

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
aklla skrev (33 minutter siden):

Bare så jeg har forstått logikken og resoneringen her:
At i ett prestestyrt diktatur må kvinner dekke til håret er ett bevis på at man i ett vestlig demokrati må vise corona-pass i butikken?

 

Det holder å si Østerrike. Et land kjent for å fostre personer som krever litt andre standarder enn demokrati.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, aklla said:

Bare så jeg har forstått logikken og resoneringen her:
At i ett prestestyrt diktatur må kvinner dekke til håret er ett bevis på at man i ett vestlig demokrati må vise corona-pass i butikken?

Nei.. Jeg ba deg se på forskjellen etter de revolusjonære overtok makten, og tok ifra kvinene den friheten de hadde til å gå ut uten tildekket hår - og nå 40 år senere uten den friheten, men med mandat til å dekke håret.. 😕

Jeg går utifra at du så hun ene modige kvinnens kamp alene på statuen som kjempet for å gå ut uten sjal, som senere ble arrestert og angivelig sluppet fri litt senere i 2020, etter en stund - og de titusenvis av kvinnene som var ute i gatene uten sjal i 1979 som protesterte mot loven som kom..

Det samme vil skje med oss og våre etterkommer, når vi mister friheten til å velge hvilke medisiner som vi skal ta, så blir det mye vanskligere å få tilbake den friheten igjen. Vi er ikke noe bedre til å håndtere statstyranni enn iranere. 😕

Hvis du følger med på hva som skjer i vestlige land i dag, så ser du corona-passene kommer. 😕

Til å starte med, i Østerike 1. februar, så blir folk over 18 år som nekter å ta vaksinene bøtelagt mellom 6000 og 36000 kr, i Hellas vil de stjele 1.000 kr. hver måned fra de som ikke vaksinerer seg. - Hvis du ikke vaksinerer deg der, så blir du først tappet for penger, og deretter fengslet går jeg utifra.

I Frankrike snakker Macron om å nekte folk butikk-bruk, og gjøre livet til de uvaksinerte til ett helvete tror jeg han sa. 😕

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (7 timer siden):

 

Vell alle kvinner i Iran kan gå ut i gatene - uten hijab til å dekke håret.. At de ikke kan gjøre dette er bare en konspirasjons-teori, det er ikke sikkert at de vil bli arrestert dersom de går ut i gatene uten tildekket hår - og politiet skal stoppe dem og se hvilke tillatelser de har først. 😕

Det ett fett om mediumet er QR-kode, tatovering, spesiell t-skjorte, microchip under huden, eller macrochip opp i rompa, eller mobil-app.

Dersom du skal inn i butikken som kanskje krever vaksine-pass i fremtiden - skal dette sjekkes mot en database - og da må du ha ett pass - og dersom de som styrer databasen velger eller blir presset til å stenge tilgangen din, fordi du selger mypillows, eller om du varsler om juks i regjeringen, eller om du ikke har gjort de nødvendige medisinske inngrep for å redusere mulighetene bli smittet av covid - så får du ikke gå på butikken lenger. 

Folk forandrer seg når det kommer lover og regler som hindrer mulighetene deres, gjør ett google-søk på 'hijab protest Iran 2020', og deretter bytt ut 2020 med 1979, og se forskjellen..

 

Du tror ikke dette etterhvert vil føre til såpass stort motstand at myndighetene i vestlige land som faktisk ønsker dette vil bli betenkt om opinionen blir for sterk? Vi ser jo nå hvor stor motstand dette faktisk møter ute i Europa og i Australia, samt alle nyanser som kommer frem i media for tiden, så jeg vil ikke bli overrasket om alt prat om vaksinepass for corona er noe som hører fortiden til innen et år.

 

Gjest MKII skrev (5 timer siden):

Og forholdene under prestestyrte og diktaturet Iran er direkte sammenlignbart med forholdene i demokratiske land i vesten mener du med andre ord...?!

Det er jo en kjensgjerning at "demokratiske" land har beveget seg i mer og mer irrasjonell totalitær retning i løpet av coronapandemien. Dog er ikke nordiske land blant de verste riktignok, men om man ser Tyskland, Frankrike, Østerrike, Australia....hadde man sagt noe slik for bare to år siden ville folk tenkt at den som sa noe slikt var en sprø konspirasjonsteoretiker og avfeid med "hvilken science-fiction film er du har sett nå" og om du hadde sagt at de begrunnet det med en pandemi ville de likevel svart at "selvfølgelig vil ikke demokratiske land gjøre noe slikt selv om det er en pandemi". Og likevel - her er vi - i januar 2022. Dette er ikke noen Orwell-roman, det er virkelig. Men jeg tror ikke det ligger noen konspirasjon bak - kun at de som sitter med makten har mistet gangsynet og har beveget seg alt for langt inn i irrasjonalitetens verden.

 

KongRudi skrev (3 timer siden):

 

Til å starte med, i Østerike 1. februar, så blir folk over 18 år som nekter å ta vaksinene bøtelagt mellom 6000 og 36000 kr, i Hellas vil de stjele 1.000 kr. hver måned fra de som ikke vaksinerer seg. - Hvis du ikke vaksinerer deg der, så blir du først tappet for penger, og deretter fengslet går jeg utifra.

I Frankrike snakker Macron om å nekte folk butikk-bruk, og gjøre livet til de uvaksinerte til ett helvete tror jeg han sa. 😕

Østerrike blir jo en slags "prøverklut" da. Men som jeg har fått med meg er det en ganske så stor del av befolkningen som er imot dette, så det blir spennende å se. Jeg mener at samtlige land nå må se mot Sør-Afrika, ikke mot land som Østerrike og Australia som fullstendig har mistet gangsynet og overgår selv hva George Orwell klarte å tenke ut.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det blir bare mere og mere drakonisk. Dette er en psyop og del av en større agenda (som egentlig ikke er spes hemmelig) og dette er kabalens "summit push". Dvs de er "all in" og kan ikke gå tilbake på dette , de må kjøre linja fullt ut. Vi som er konspirasjonsteoretikere vet dette , de vet at vi vet dette. De som ikke får det med seg er de som står i midten av disse to blokkene og tror at "pandemien" er over hvis bare litt flere tar injeksjonen. 

Faktum er at hvis folk ikke våkner til dette så vil de leve midt i det vi kan kalle en ny verdensorden om få år. Biometrisk kontroll på hvert gatehjørne av en overivrig stat som "bare vil folks beste". 

Vi her i norden er vidunderlig naive og jeg mener det på en bra måte. Vi stoler fullt på FN systemet da vi er flaska opp på det med masse propaganda. Kan ikke være noe i veien med FN systemet vel? Dette systemet er kjøretøyet som brukes for å introdusere en sentral styrt verden. WHO sa hopp , 193 land hoppet. De kasta til og med eksisterende pandemi planer ut av vinduet og adopterte fullt ut WHO sine retningslinjer. Det klarer man ikke uten tjenere på innsiden av de "frie demokratiene". Det er ikke vanskelig å kjøpe politikere , ei er det spes vanskelig å utpresse de da mange av de er av særs tynnslitt moralsk fiber. Hva tror dere all den info innsamlinga er til sånn egentlig? For å selge deg ting via reklame? Hva tror dere Epstein egentlig drev med og for hvem?Alle går rundt med en dings som spionerer på de men de elsker den skinnende blanke dingsen sin som gjør så mye fint for de. De vet det er en spion dings men de bruker den alikevel. 

De tvang ingenting på oss , vi valgte selv å svelge alt dette. De bygger ingenting og det er ikke de som introduserer denne dystopien. Vi gjør det for dem. Og når teknokratiet er på plass vil vi tro at "det bare skjedde sånn". 

#Jonesworld 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (9 timer siden):

Det ett fett om mediumet er QR-kode, tatovering, spesiell t-skjorte, microchip under huden, eller macrochip opp i rompa, eller mobil-app.

Dersom du skal inn i butikken som kanskje krever vaksine-pass i fremtiden - skal dette sjekkes mot en database - og da må du ha ett pass - og dersom de som styrer databasen velger eller blir presset til å stenge tilgangen din, fordi du selger mypillows, eller om du varsler om juks i regjeringen, eller om du ikke har gjort de nødvendige medisinske inngrep for å redusere mulighetene bli smittet av covid - så får du ikke gå på butikken lenger.

Hvis argumentet ditt er at "ny teknologi kan brukes til dårlige formål", eller at "når nå teknologi introduseres som frivillig så er det en fare for at vi dytter på grenser til den blir obligatorisk" så er jeg helt enig med deg.

Personvern og individuell frihet er under konstant press fra alle mulige gode formål, og ofte så føles det veldig konkret å få muligheten til å "ta terroristen" eller "ta overgriperen" og det å beskytte oss mot staten eller multinasjonale bedrifters innsyn og kontroll er vanskeligere å sette fingeren på.

Jeg tror ikke at det bør føre til at vi stopper teknologisk utvikling eller at vi sabler ned alt nytt. Ei heller er det indikasjon på en bevisst konspirasjon for å slavebinde folket som noen (jeg vet ikke om det var deg) har argumentert for. Det er snarere en fare vi bør være bevisst.

-k

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (16 timer siden):

Vel det skal ikke mye til for å være sikker på det når det er snakk om en person som ikke vet hva mitokondrier eller kloroplaster er.

Du tror kanskje du har svart, men nei du har faktisk ikke det. Du har ikke forklart hva som er forskjellen mellom å putte RNA strimler etter hverandre og papirstrimler ved siden av hverandre.

Men la oss gå tilbake til Sanger sekvensering. Er du uenig i steg 1 og vil du ha RNA eller DNA sekvensering?

 

 

Khutul skrev (1 time siden):

(snip)

Gishgallop. Du har gjentatte ganger etterspurt en forklaring på hvordan man kan hevde at virus påvises. Shockershot inviterer deg til å gå igjennom dette her, og da er det vel i din interesse å følge opp dette eller?

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

 

Gishgallop. Du har gjentatte ganger etterspurt en forklaring på hvordan man kan hevde at virus påvises. Shockershot inviterer deg til å gå igjennom dette her, og da er det vel i din interesse å følge opp dette eller?

Vel han gjør ikke det , problemet jeg beskriver skjer oppstrøms fra sekvensering. Derav jeg sa at det er poengløst. 

Det er metodikken som er problemet , sekvensering er bare en del av den metodikken. Men kudos for å prøve å arrestere meg. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (15 minutter siden):

Vel han gjør ikke det , problemet jeg beskriver skjer oppstrøms fra sekvensering. Derav jeg sa at det er poengløst. 

Det er metodikken som er problemet , sekvensering er bare en del av den metodikken. Men kudos for å prøve å arrestere meg. 

Du sier ikke hvorfor det er et problem oppstrøms. Du bare avfeier det som intellektuelt latskap. 

Hva er problemet og hvorfor?

Har du vitenskapelig støtte for påstanden, har du egne data eller bare dikter du dette opp ?

Hvordan forklarer du de 1000vis av vitenskapelige arbeid son ikke ser på dette som et problem ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Ribo said:

Du sier ikke hvorfor det er et problem oppstrøms. Du bare avfeier det som intellektuelt latskap. 

Hva er problemet og hvorfor?

Har du vitenskapelig støtte for påstanden, har du egne data eller bare dikter du dette opp ?

Hvordan forklarer du de 1000vis av vitenskapelige arbeid son ikke ser på dette som et problem ?

Vi går i ring min gode mann. 

Det vi alle kan være enige om er at virologien har sagt at de har ingen purifisert kultur av hverken sarscov2 eller noe annet virus. 

Så får alle gjøre seg hvilke tanker de vil om det. 

Lenke til kommentar
Khutul skrev (1 minutt siden):

Vi går i ring min gode mann. 

Det vi alle kan være enige om er at virologien har sagt at de har ingen purifisert kultur av hverken sarscov2 eller noe annet virus. 

Så får alle gjøre seg hvilke tanker de vil om det. 

HVORDAN kan vi være enige i det da jeg har fortalt deg at du kan KJØPE virus i purifisert kultur ?

Andre tanker, ja. Troll er jo en mulighet. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Ribo said:

HVORDAN kan vi være enige i det da jeg har fortalt deg at du kan KJØPE virus i purifisert kultur ?

Andre tanker, ja. Troll er jo en mulighet. 

Det du bestiller er ikke en purifisert kultur , det er et virusisolat. Ikke det samme viser det seg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...