Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Myndighetene og "expertene" har også sagt at mest smitte skjer i hjemmet, og derfor skal det liksom legitimere de Covid restriksjonene om at vi får bare lov å ha besøk av så så mange hjemme. Uansett om dette er sant eller ikke, så finner jeg det moralsk helt feil at vi som samfunn har kommet til det punktet der vi godtar at staten har den myndigheten og retten til å bestemme slikt over oss. Jeg mener i våre egne hjem! Like sjokkerende for meg er det at staten og andre liksom har retten til å presse oss, og kanskje en dag i nær fremtid, svinge oss til å ta disse vaksinene! Er det virkelig lurt av oss som et samfunn å gi så stor makt til myndighetene!?

Hvis det hadde vært en dødelig sykdom som gikk rundt og folk droppa døde her og der, så hadde det ikke vært nødvendig for en stat å fortelle det til oss, spessielt i dagens samfunn med internett og sosial media. Folk hadde delt sine erfaringer rimelig raskt! Ikke hadde vi hatt behov for å ha en test, en RT-PCR test, til å fortelle oss om vi er syke eller bærere av sykdommen heller...

Vi er i en situasjon der friske mennesker blir behandlet som en potensiell trussel mot samfunnet, og må derfor isolere seg sier myndighetene - og folk tror 100% på dette! Wow dette viruset må virkelig være noe nytt og spessielt....

Ubegripelig at folk bare jatter med, men som sagt vi lever i en gal verden.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (23 minutter siden):

Hvis det hadde vært en dødelig sykdom som gikk rundt og folk droppa døde her og der, så hadde det ikke vært nødvendig for en stat å fortelle det til oss, spessielt i dagens samfunn med internett og sosial media. Folk hadde delt sine erfaringer rimelig raskt! Ikke hadde vi hatt behov for å ha en test, en RT-PCR test, til å fortelle oss om vi er syke eller bærere av sykdommen heller...

Hvor mange hundre tusen ville du at optimalt sett skulle ha dødd før i norge man så noen reaksjoner fra staten?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 timer siden):

Hva med David Icke, Dr Tom Cowan og Dr Andrew Kaufman siden de alle tre påstår at det ikke finnes noe Sars-Cov2 virus, samt at de tre har blitt ganske kjent for å si det. Hvis noen andre doktorer fra den "andre siden" da stiller i debatten og beviser at de der tar feil, så kunne det bidratt til at flere tar vaksinen kanskje. Eller det kunne bidratt til at pandemien er over siden alt ble avslørt.

Uansett utfall, så kunne da folket fått et bredere bilde av hele Covid greia, enn den enspora vinklinga dem får fra media og regjeringene verden over. Hvis hva det disse tre jeg nevnte står for og mener er virkelig så virkelighetsfjernt som mange tror, så burde "expertene" da lett kunne avsløre dem på direkte sendt TV en gang for alle, og ikke la dette være bare en internett greie. Jeg vet at iallefall 2 av de jeg nevnte hadde stilt opp i en slik debatt, og sikkert mange flere der ute!

Ut fra diskusjonen vi har hatt her så langt, er det vel lite som tilsier at alt skulle bli avslørt.

Å skulle diskutere kildegrunnlag - som i stor grad er det en slik diskusjon vil måtte bli - er også utfordrende å skulle gjøre på lufta, da hver enkelt påstand og kilde må gjennomgås, og man må forklare hvor ev. påstander ikke samsvarer med dokumentasjon. Dette er en type diskusjoner som egner seg langt bedre skriftlig, og disse diskusjonene skjer jo faktisk allerede - det er jo kildene som vi trekker frem i vår diskusjon et levende bevis på.

Hvis det er folkeopplysning man er ute etter, kan man også diskutere i hvilken grad hvermannsen vil bli så mye klokere av å se på en gjeng fagpersoner diskutere metodikken i  kartlegging av viralt genmateriale.

Så kan du jo selvsagt mene at du synes "din side" burde få mer plass i mediene. Men sett fra "min side", er det også gode argumenter for hvorfor man ikke bør la mediene bli talerør for de som åpenlyst driver med villedende informasjon. Du vil sikkert protestere på sistnevnte, men jeg mener nå det er en påstand jeg fint har belegg for.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Jeg har sagt før i denne tråden at utfasingen av kontanter er ren agenda, og at det at de skal være så smittsomme blir nå brukt for å fase dem raskere ut. Før var det at det var så mye tryggere, og at det ble mindre kriminalitet uten kontanter, og nå er det altså smitte. Ingen av disse historiene har bitt på Tyskerne, de har brukt kontanter hele veien: Screenshot_2021-08-03-00-44-17.thumb.png.b9bf788062913374b81a8d69d3132dee.png

Kan du forklare hvordan det at tyskerne har en del smittevernstiltak som er strengere enn de norske, samtidig som de er notorisk langsomme med å innføre elektroniske betalingsmidler (de har nemlig hengt etter på den fronten i flere tiår), er et bevis for at "utfasingen av kontanter er ren agenda"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Jeg har sagt før i denne tråden at utfasingen av kontanter er ren agenda, og at det at de skal være så smittsomme blir nå brukt for å fase dem raskere ut. Før var det at det var så mye tryggere, og at det ble mindre kriminalitet uten kontanter, og nå er det altså smitte. Ingen av disse historiene har bitt på Tyskerne, de har brukt kontanter hele veien: Screenshot_2021-08-03-00-44-17.thumb.png.b9bf788062913374b81a8d69d3132dee.png

Nå vil det sikkert overraske deg at det finnes andre forklaringer enn konspirasjon... but here goes...

Norge/Norden er ekstremt langt fremme når det gjelder digitalisering. Både i forhold til tilgang på fiber til boliger/bedrifter, i forhold til mobildatadekning, i forhold til pris på elektronikk kontra lønninger og ikke minst hvor fort vi i Norden tar i bruk ny teknologi.

Dette har ført til at nå som pandemien kom og det åpenbart er en stor risiko knyttet til utveksling av penger i butikk så var det minimal innsats som skulle til for ta dette et hakk videre å få flere til å bruke kort (spesielt kontaktløs betaling/tæpping) når de betaler i butikk. Resultatet er at det er mindre behov for å betale med kontanter som kan bidra til økt smitte. Plutselig ble og Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay og lignende løsninger og aktivert stort sett over alt så en faktisk kan bruke mobilen/klokka til å betale med og, ikke bare med kort.

Men andre land er laaaaaangt fra her. Og dette har ingenting med COVID å gjøre. Jeg har reist en del rundtomkring i forbindelse med jobb og i starten overrasket det meg stort at mange steder i storbyer i Europa faktisk forventer kontanter og ikke kort. Første gang jeg satte meg i en taxi i Nederland på kveldstid og han sa han ikke tok kort så trodde jeg han tullet. Han løy, men tullet ikke. Han ville helst ha betalt i kontant selv om han hadde til nøds en betalingsterminal liggende som han kunne dra frem. Og dette var flere år før COVID.

Så det overrasker meg ikke at de nå sliter. Når pandemien først traff så kom det overraskende på mange og det var da ikke tid til å snu seg rundt verken for butikkene som skulle ha digitale løsninger og ikke minst menneskene som var vant med en kultur hvor kontanter var det en betalte med. Man snur ikke dette rundt på noen uker. Heller ikke måneder. Det tar år. Samtidig - å begynne den prosessen i mars i fjor vil jeg påstå var fånyttes. For samtidig med lockdown så kom også etterspørsel etter teknologi. Og det er fortsatt leveringsproblemer halvannet år etter - og det vil fortsette langt ut i neste år før en kan håpe at ting stabiliserer seg.

Så de var ganske enkelt ikke forberedt. Vi var. Og vi tok steget. Og det gikk helt fint.

Jeg synes dog enkelte butikker har tatt steget litt langt. Jeg mener at det er viktig at man skal kunne betale kontant i Norge men noen butikker har valgt å ha en policy for å nekte kontanter tvert. Det synes jeg ikke er greit. Men at de oppfordrer og ønsker at folk betaler med kort/x-Pay, det har jeg ingen problemer med å forstå.

Men å begynne å snakke om kvalitet og type materialer som blir brukt på kontantene våres siden vi tydeligvis har mer smitte rundt de.... da har man konspirasjonslua litt langt ned over øynene vil jeg påstå.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Hapi70 said:

Jeg har sagt før i denne tråden at utfasingen av kontanter er ren agenda, og at det at de skal være så smittsomme blir nå brukt for å fase dem raskere ut. Før var det at det var så mye tryggere, og at det ble mindre kriminalitet uten kontanter, og nå er det altså smitte. Ingen av disse historiene har bitt på Tyskerne, de har brukt kontanter hele veien:

Du har faktisk saqt veldig mye i denne tråden, uten å kunne fremlegge troverdig dokumentasjon på noe som helst. Det eneste du holder deg til er anekdoter fra fremmede folk som du har funnet på internett.
Enkelte land er trege til å innføre nye vaner, Tyskland er trolig et av de når det gjelder betalingsvaner (selv om jeg merkelig nok har betalt med kort der borte i minst 10 år selv...) https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/xaBnB/hjelp-tyskland-er-en-digital-sinke Om du drar til USA idag risikerer du utrolig nok fortsatt å se folk som betaler med sjekk(!) i matbutikken! (Jeg har hadde forøvrig selv ingen problemer med å betale kontant de to gangene  jeg hadde behov for dette her i Norget i hele covidperioden, men det ble håndtert etter egne rutiner.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Konspirationen om att i stor grad bara bruke digital betalning är jag helt för. Är ju otroligt praktiskt att slippe ha med sig kontanter. Otroligt irriterande når man är i utlandet och behöver ta ut kontanter.

Det ända problemet jag ser nu är att mycket har gått över på vipps, bomveier och tur parkering och sånt. För norrmän flest är det bara bra men utlänningar har ikke vipps och kan ikke betala och jag antar att endel Norrmän ikke heller har vipps. Har råkat ut för det i Sverige där jag ikke kunnat betala i kiosker för att de bara bruker deras system.

Är ju rent tull att den bästa förklaringen för att man går mot ett kontantlöst samfund är en konspiration för kontrollera folk når det är så praktiskt för alla parter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Kan du forklare hvordan det at tyskerne har en del smittevernstiltak som er strengere enn de norske, samtidig som de er notorisk langsomme med å innføre elektroniske betalingsmidler (de har nemlig hengt etter på den fronten i flere tiår), er et bevis for at "utfasingen av kontanter er ren agenda"?

Hvor langt agendaen har kommet i hvert land avhenger mye av hvor opplyste folket er og hvor mye pushback som folket gir "eliten". Kultur og tradisjoner spiller også inn her. Det tar tid å overtale/hjernevaske en hel nasjon, selv om prosessen går raskere i dag på grunn av media. Jeg tror at mye av grunnen til at myndighetene i Norge holder mer tilbake enn f.eks USA, er at Norge var okkupert av Nazi Tyskland under krigen, og det lever fortsatt folk fra den tiden - folk som har kunnskap om hva som har skjedd før i historien. Vel det kan være èn forklaring iallefall.

Det å ha fysiske penger gir i det minste folket illusjonen om mer kontroll over sine liv. En heldigital økonomi vil gi statene og bankene enda mer kontroll enn dem har hatt, for det er det utfasingen av fysiske penger handler egentlig om : mer kontroll. Covid har blitt brukt som en unnskylding for å bringe inn det kommende digitale kontroll systemet, fordi fysiske penger kan ha virus på dem vet du... Det var ikke et tema før Covid, men nå har det plutselig blitt det. Som Hapi sier, det hele er en del av en plan som har vært jobbet med i mange tiår.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Snikpellik said:

Hvem har jobbet med denne planen i disse tiårene da?

De samme folka som deltar på World Economic Forum, Bilderberg, Trilateral Commission, Council on Foreign Relations og slike grupper. Folk som er frontmenn og kvinner for eliten, og folk som blir invitert til slike møter med hensikt av å påvirke dem til å føre agendaen videre.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Det å ha fysiske penger gir i det minste folket illusjonen om mer kontroll over sine liv.

Uff, har lite pengesedler liggende i madrassen min her. Men godt du du kan fortelle at alle som oss da har mistet illusjonen av å ha kontroll over våre egne liv, og det har vi i tillegg gjort helt frivillig. Da skal jeg begynne å bekymre meg over det og gå all-in konspi jeg også :D PS! Sist gang det å ha kontroll over eget liv for meg ble forbundet med å ha fysiske penger var vel kanskje da jeg var 10-11 år? 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, graavik said:

Uff, har lite pengesedler liggende i madrassen min her. Men godt du du kan fortelle at alle som oss da har mistet illusjonen av å ha kontroll over våre egne liv, og det har vi i tillegg gjort helt frivillig. Da skal jeg begynne å bekymre meg over det og gå all-in konspi jeg også :D PS! Sist gang det å ha kontroll over eget liv for meg ble forbundet med å ha fysiske penger var vel kanskje da jeg var 10-11 år? 

La oss bruke de små grå cellene vi har i hodet litt istendenfor å bare trolle som du liker å gjøre.

Du står i kassa i butikken en dag og skal betale, så er det et eller annet som gjør at ingen av korta dine (eller mobilen) som funker å betale med. Oops. Har du kontanter på deg, så har du iallefall muligheten til å betale der og da. Eller for å dra den et stykke lenger : En dag i nær fremtid når det kun finnes digitale penger, og du blir nektet å betale, ikke fordi systemet har trøbbel den dagen, men du blir nektet fordi du har for lav sosial kreditt score. Altså at staten/banken nekter deg å handle fordi du har skrevet noe dem ikke liker på internett, eller har deltatt i en demonstrasjon mot dem. Hva da?

PS : Jeg også bruker mest kort når jeg handler. Sikkert av samme grunn som deg, at det er enklere slik. MEN om vi ønsker så kan vi også betale kontant. Det er FRIHETEN til å VELGE jeg tenker mest på her. Virker som du gir faen i det og heller fniser av å kunne lire av deg noe morsomt her.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Betroz said:

La oss bruke de små grå cellene vi har i hodet litt istendenfor å bare trolle som du liker å gjøre.

For å spy ut ville konspi-teorier og komplett ignorere fakta, slik du gjør, er ikke å trolle? Se deg godt i speilet før du beskylder andre ;)

14 minutes ago, Betroz said:

Du står i kassa i butikken en dag og skal betale, så er det et eller annet som gjør at ingen av korta dine (eller mobilen) som funker å betale med. Oops. Har du kontanter på deg, så har du iallefall muligheten til å betale der og da. Eller for å dra den et stykke lenger : En dag i nær fremtid når det kun finnes digitale penger, og du blir nektet å betale, ikke fordi systemet har trøbbel den dagen, men du blir nektet fordi du har for lav sosial kreditt score. Altså at staten/banken nekter deg å handle fordi du har skrevet noe dem ikke liker på internett, eller har deltatt i en demonstrasjon mot dem. Hva da?

Og hva da om man samtidig blir hentet av menn i mørke biler for så å forsvinne sporløst for alltid? Samtidig som at alt av elektronikk i samfunnet kollapser? Hva gjør vi da?
Gode gamle "slippery slope" tankefeilen blir heftig benyttet av konspi-folk. Det er en grunn til at det kalles tankefeil. Om du ønsker å bruke "dine små grå" er det essensielt at du som minstekrav setter deg inn i vanlige tankefeil slik at du unngår disse.

14 minutes ago, Betroz said:

PS : Jeg også bruker mest kort når jeg handler. Sikkert av samme grunn som deg, at det er enklere slik. MEN om vi ønsker så kan vi også betale kontant. Det er FRIHETEN til å VELGE jeg tenker mest på her. Virker som du gir faen i det og heller fniser av å kunne lire av deg noe morsomt her.

"FRIHETEN til å VELGE" har jeg når det gjelder kort eller kontanter , så litt vanskelig å forholde meg til utsagnet ditt. Men det er en av mange såkalte "friheter til å velge" som jeg med glede "gir slipp" på. Uten at det er noe som tyder på at jeg må gjøre det i nær fremtid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (16 minutter siden):

Hvor langt agendaen har kommet i hvert land avhenger mye av hvor opplyste folket er og hvor mye pushback som folket gir "eliten". Kultur og tradisjoner spiller også inn her. Det tar tid å overtale/hjernevaske en hel nasjon, selv om prosessen går raskere i dag på grunn av media. Jeg tror at mye av grunnen til at myndighetene i Norge holder mer tilbake enn f.eks USA, er at Norge var okkupert av Nazi Tyskland under krigen, og det lever fortsatt folk fra den tiden - folk som har kunnskap om hva som har skjedd før i historien. Vel det kan være èn forklaring iallefall.

Det å ha fysiske penger gir i det minste folket illusjonen om mer kontroll over sine liv. En heldigital økonomi vil gi statene og bankene enda mer kontroll enn dem har hatt, for det er det utfasingen av fysiske penger handler egentlig om : mer kontroll. Covid har blitt brukt som en unnskylding for å bringe inn det kommende digitale kontroll systemet, fordi fysiske penger kan ha virus på dem vet du... Det var ikke et tema før Covid, men nå har det plutselig blitt det. Som Hapi sier, det hele er en del av en plan som har vært jobbet med i mange tiår.

 

Jeg ser hva du skriver, men det svarer ikke overens med virkeligheten. Du skriver at man holder igjen på tiltakene i Norge kontra USA pga. okkupasjon, men samtidig peker jo undersøkelser på at vi har langt større tillit til myndighetene her enn der, så her burde jo en elite bare kjøre på skal forklaringen din gi mening. Og Sverige har hatt langt mindre grad av tiltak enn feks. Danmark, på tross av at svenskene har langt høyere tillit til sine myndigheter enn danskene. Og det var bare to eksempler, og uten å ha gått gjennom lista under systematisk, tror jeg det skal være ganske lett å finne nok eksempler sett opp mot graden av smittevernstiltak til at modellen din ikke stemmer.

https://www.oecd.org/statistics/public-governance-a-matter-of-trust.htm

kan det ikke da også være en forklaring at dette ikke handler om noen global konspirasjon/plan, men om noe annet?

Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

La oss bruke de små grå cellene vi har i hodet litt istendenfor å bare trolle som du liker å gjøre.

Du står i kassa i butikken en dag og skal betale, så er det et eller annet som gjør at ingen av korta dine (eller mobilen) som funker å betale med. Oops. Har du kontanter på deg, så har du iallefall muligheten til å betale der og da. Eller for å dra den et stykke lenger : En dag i nær fremtid når det kun finnes digitale penger, og du blir nektet å betale, ikke fordi systemet har trøbbel den dagen, men du blir nektet fordi du har for lav sosial kreditt score. Altså at staten/banken nekter deg å handle fordi du har skrevet noe dem ikke liker på internett, eller har deltatt i en demonstrasjon mot dem. Hva da?

PS : Jeg også bruker mest kort når jeg handler. Sikkert av samme grunn som deg, at det er enklere slik. MEN om vi ønsker så kan vi også betale kontant. Det er FRIHETEN til å VELGE jeg tenker mest på her. Virker som du gir faen i det og heller fniser av å kunne lire av deg noe morsomt her.

Men med en slik tankegang, vil du jo aldri kunne være trygg i et samfunn uansett. Det vil alltid være måter du vil kunne bli overvåket på og isolert så lenge du er avhengig av kontakt med andre personer.

Lenke til kommentar

det blir åpenbart mindre frihet i et kontantløst samfunn. Dog er det vel mest folk som har noe å skjule, typisk svarte penger, eller annen "lysskjy" adferd, som irriterer seg. Teoretisk kan myndighetene innhente all info. om alt man foretar seg med betalingskort, men hvor interessant er det?

På den annen side hvis vi skal være i det konspiratoriske hjørnet, kan utfasing av kontanter sammenlignes med enkelte lands forbud mot å eie gull? For, uten kontanter (eller gull) i omløp, kan jo staten/myndighetene i ett eller annet scenario, med noen inngripende lover, fryse og dirigere alles penger.

Dog, det er "hundre år" eller mer frem i tid før kontantløshet er globalt.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Betroz said:

La oss bruke de små grå cellene vi har i hodet litt istendenfor å bare trolle som du liker å gjøre.

Du står i kassa i butikken en dag og skal betale, så er det et eller annet som gjør at ingen av korta dine (eller mobilen) som funker å betale med. Oops. Har du kontanter på deg, så har du iallefall muligheten til å betale der og da. Eller for å dra den et stykke lenger : En dag i nær fremtid når det kun finnes digitale penger, og du blir nektet å betale, ikke fordi systemet har trøbbel den dagen, men du blir nektet fordi du har for lav sosial kreditt score. Altså at staten/banken nekter deg å handle fordi du har skrevet noe dem ikke liker på internett, eller har deltatt i en demonstrasjon mot dem. Hva da?

PS : Jeg også bruker mest kort når jeg handler. Sikkert av samme grunn som deg, at det er enklere slik. MEN om vi ønsker så kan vi også betale kontant. Det er FRIHETEN til å VELGE jeg tenker mest på her. Virker som du gir faen i det og heller fniser av å kunne lire av deg noe morsomt her.

Men hur ska du få ut kontanter hvis banken ikke liker dig i samma scenario? Eller har du redan alla dina pengar i kontanter?

Tror nästan ikke jag aktivt har brukt kontanter de senaste 20-25 åren i Norge eller Sverige och banken har hittills alltid låtit med handla av noen rar anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
5 hours ago, fredrik2 said:

Konspirationen om att i stor grad bara bruke digital betalning är jag helt för.

Helt til strømnettet kollapser og du må kjøpe mat hos den lokale bonden. Hvordan skal du betale da?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Hapi70 said:

Helt til strømnettet kollapser og du må kjøpe mat hos den lokale bonden. Hvordan skal du betale da?

Førstår ikke hur rädda dere är hela tiden. Medical medium och Icke har verkligen lyckats med sin skremsel propaganda. 

Har faktiskt ikke tänkt igenom det. Har hittills ikke hänt. Med tanke på att jag de senaste 20 åren ikke har haft fler kontanter hjemme än för högst några dagar mat så blir det ingen forskjell fra nu hvis man ikke får bruke kontanter. 

Hvorfor nu en bonde skulle vilja ha kontanter når strömnettet har kollapsat. Tvivlar på att han kan köpa så mycket med kontanter då.  

Men du har övertygad mig om att bli en prepper. Ska bunkra opp med kontanter, mat, vann, guld, höns, kanske en häst så jag klarar mig ett tag når domedagen kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...