Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hva som skjer videre får vi jo bare se. De har jo sagt at det er ønskelig med to doser til flest mulig før man åpner slusene. Deretter må man jo innføre visse tiltak om helsevesenet er presset. Skjønner ikke hvorfor dette er så ulogisk og konspiratorisk i deres øyne. Selvfølgelig må man gjøre noe om man må begynne å utsette f.eks. kreftbehandling.

47 minutes ago, Betroz said:

Det vil aldri skje. De vil bruke media til å overbevise folk om at microchipper er en god idè. Før det kan skje så kommer dem til å skremme folk enda mer med ulike Covid mutasjoner og nye virus. Nå er det Delta varianten. Neste år kan dem dikte opp en ny variant.

Dikte opp en ny variant? Bare fordi dere ikke skjønner et kvekk av genomsekvensering så betyr det ikke at det er tull. Tviler på de trenger å dikte opp noe som helst så lenge viruset får herje fritt i store deler av verden. Så hva er vitsen med vaksinesirkuset om end goalen er å chippe oss? Da kunne de jo bare kjørt chipping istedenfor vaksine i utgangspunktet. De kunne til og med påstått at chip var nødvendig for mRNA vaksinering og ingen hadde hevet et øyebryn. Nå derimot er den døra lukket.

Det er så utrolig søkt det dere sitter å fantaserer om. Må jo være utrolig forvirrende, frustrerende og stressende å sitte med de tankene dere har. Har en paranoid schizofren i slekta som vrøvler om NØYAKTIG de samme tingene dere gjør. For deres egen skyld bør dere kanskje oppsøke noen som kan hjelpe dere med å sortere tankene. Det er åpenbart at man ikke kommer noen vei med logikk, fakta og rasjonalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Betroz said:

Det vil aldri skje. De vil bruke media til å overbevise folk om at microchipper er en god idè. Før det kan skje så kommer dem til å skremme folk enda mer med ulike Covid mutasjoner og nye virus. Nå er det Delta varianten. Neste år kan dem dikte opp en ny variant.

Eller slippe ut en ny variant.

Lenke til kommentar

Moddene og admins på KG har klart å utestenge omtrent 90% av de som har debattert mot vaksinemotstanderene på Koronaforumet på Kvinneguiden, så nå er snart koronaforumet der favorittplassen til antivaksegjengen.. skjønner ikke at det går ann. 

Så hapi, budeia og Betroz kan jo ta turen dit hvis de vil.. med mindre de allerede er der og poster :whistle:

Endret av Winnowill
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
11 minutes ago, Winnowill said:

Moddene og admins på KG har klart å utestenge omtrent 90% av de som har debattert mot vaksinemotstanderene på Koronaforumet på Kvinneguiden, så nå er snart koronaforumet der favorittplassen til antivaksegjengen.. skjønner ikke at det går ann. 

Så hapi, budeia og Betroz kan jo ta turen dit hvis de vil.. med mindre de allerede er der og poster :whistle:

Jeg ble utestengt derfra for godt for å påstå ukristelige ting som at vaksiner ikke har redusert dødelighet av kikhoste og meslinger, så ser ikke det som noe alternativ akkurat.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 minutter siden):

Jeg ble utestengt derfra for godt for å påstå ukristelige ting som at vaksiner ikke har redusert dødelighet av kikhoste og meslinger, så ser ikke det som noe alternativ akkurat.

hehe, var du amit?

Endret av Winnowill
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 minutes ago, Winnowill said:

hehe, var du amit?

Nei, har hatt flere nick der inne men ikke det. Ble utestengt for mer enn et år siden, husker ikke hva jeg het da.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (13 timer siden):

Det der holder jo ikke som noe dokumentasjon for å si at covid-vaksinene har redusert dødelighet. Jeg skjønner ikke en gang hvilket tidsrom det er snakk om her, en uke?

Jeg er enig i at det er en uting å poste en kilde hvor man ikke kan gå inn og se på kilden og siden den er publisert på egen hånd. Det gjelder for øvrig også din kilde over her, hvor linkene til studiene som kilden din viser til ikke fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (8 timer siden):

 På dyr har de nå samlet, ID, vaksiner og diagnoser i én database, tilgjengelig via scanning av chip: https://pyramidion.no/

Det er lett å se at det går den veien med mennesker også.

Og dette kan man fint være enig i, uten at det kan årsaksforklares av en global konspirasjon. Som helsepersonell hadde jeg faktisk vært svært glad for at alle helseopplysningene til pasientene mine blir samlet på ett sted, for pr i dag går det med utrolig mye tid til å innhente opplysninger fra ulike aktører, en del opplysninger går faktisk tapt av ulike grunner, og det er en hel del eksempler på at pasienter får feilbehandling pga. opplysninger ikke er tilgjengelig.

Så igjen, er det eneste du faktisk påviser at tiltak eksisterer, men det i seg selv er ikke noe bevis for den overordnede påstanden din - at en global konspirasjon eksisterer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (12 timer siden):

De kommer til å utvide det etterhvert og gjøre det om til en felles digital ID. På overflaten kan denne være veldig praktisk å ha. Gjøre livet enklere på mange måter, men det er en digital felle med formålet å ta kontroll over mennesker. Før i historien så måtte stater og andre totalitære ta i bruk politi og millitære for å ha kontroll over massene. Skulle man ha slaver den gangen, så måtte man kontrollere dem direkte med fysisk makt. Dette vil nå endre seg drastisk med det nye digitale systemet som kommer. Som sagt, det er en felle.

 

Budeia skrev (8 timer siden):

Kan si at de har fått herje med oss en stund nå, og gitt oss vaksiner. Som kan være store oppnåelser. Om det går direkte over i f.eks. et kommunistisk diktatur som tvangsflytter på store folkemengder, er litt tvilsomt? Men skal aldri si aldri.. kan være det kommer en e-post snart med innholdet "nytt bosted for 244556341, du omdirigeres nå til Kautokeino. Toget går fra perrong 2 kl 6:35, 16. august". 

 

Hapi70 skrev (6 timer siden):

Sa jeg at dette har skjedd? Det kommer til å skje, og det kommer til å skje gradvis. Det de innfører for dyrene kommer til oss også, det er en måte å normalisere det på, vi skal føle det er trygt og beskyttende og smart på alle måter før vi får 'tilbud' om det.

Det blir heller ikke tvang på tradisjonelt vis. Man faser gradvis ut andre muligheter, slik at alle til slutt må ha vaksinepass for å delta i samfunnet. Og så senere blir dette passet flyttet inn under huden på oss.

Og alt dette kan avfeies som ubegrunnede påstander.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
7 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Og alt dette kan avfeies som ubegrunnede påstander.

Du må få lov til å sveve på din rosa sky. Helt inntil din egen frihet er borte, men da kan det være for sent. Din rett til å tro at alt jeg skriver her inne er bare tullball, men det kan være lurt å iallefall følge med på hva som skjer fremover. Håper du overlever vaksinen(e) og ikke får helseplager av dem etter en stund :)

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Du må få lov til å sveve på din rosa sky. Helt inntil din egen frihet er borte, men da kan det være for sent. Din rett til å tro at alt jeg skriver her inne er bare tullball, men det kan være lurt å iallefall følge med på hva som skjer fremover. Håper du overlever vaksinen(e) og ikke får helseplager av dem etter en stund :)

Jeg er ikke enig i all den utviklingen som skjer, husker du? Når det i USA nå går i retning av pålegg om vaksinering for yrkesgrupper hvor dette ikke er nødvendig (jeg mener at det kun er helsepersonell o.l. hvor dette kan forsvares), mener jeg dette bryter med viktige prinsipper for råderett over egen kropp. Når avisene fortsatt har fokus på smittetall med fete typer - mens det med liten skrift nevnes at helsemyndighetene egentlig ikke er så bekymret fordi man tenker at vaksinedekningen i større og større grad vil forhindre sykehusinnleggelser og dødsfall - så mener jeg at pressen feiler sitt samfunnsoppdrag. Når Norge har hatt en reell nedgang i antallet døde under en pågående pandemi, mener jeg at man sannsynligvis har prioritert feil i vektleggingen av smittevernstiltak vs. individuell frihet.

Men jeg mener altså at det som skjer, ikke er et resultat av at en global skyggeregjering trekker i trådene. Det er et resultat av at ulike maktfraksjoner utøver sitt virke i en verden som er rammet av en pandemi. Skyen min er med andre ord ikke rosa, den er grå ;)

 Og takk. Så er min hilsen tilbake, at jeg forventer at du og andre nordmenn som velger å ikke bli vaksinert ikke vil måtte leve med restriksjoner nevneverdig lenger enn de av oss som velger å bli det 🙂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (1 time siden):

Når det i USA nå går i retning av pålegg om vaksinering for yrkesgrupper hvor dette ikke er nødvendig (jeg mener at det kun er helsepersonell o.l. hvor dette kan forsvares), mener jeg dette bryter med viktige prinsipper for råderett over egen kropp.

Etter en slik prosess bør det være større muligheter for å nå fram med et gruppesøksmål enn tidligere. For en har gått noen steg lengre enn i vaksinekampanjene i USA i 1975, og i svineinfluensaen i 2010. Folk har ikke "kun" sett saken i media, de har i stor grad blitt truet til å ta vaksinen. Truet med å miste jobben, eller truet med enda en nedstenging.

https://news-block.com/two-men-develop-oozing-ulcers-on-their-faces-after-receiving-modern-jab/

Lenke til kommentar
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Men jeg mener altså at det som skjer, ikke er et resultat av at en global skyggeregjering trekker i trådene. Det er et resultat av at ulike maktfraksjoner utøver sitt virke i en verden som er rammet av en pandemi. Skyen min er med andre ord ikke rosa, den er grå ;)

Så du mener at det finnes flere maktfraksjoner som du sier, men INGEN av dem har valgt å høre på "min side" og ytre seg om det?! ALLE sier av vi trenger vaksinene. Finner du ikke det LITT snodig da?

For ikke så veldig lenge siden snakket venstre siden i politikken mye om hvor fæl legemiddel industrien var, at de er grådige og tjener penger på andre sin lidelse, om skader av vaksiner ol. Men nå skal liksom DE SAMME "onde" selskapene bry seg om oss og redde oss fra det fæle viruset med sin gave til menneskeheten - Covid vaksinen. Denne gang er liksom vitenskapen satt og "alle" er enige...!

Sorry men det er ubegripelig at du og mange ikke ser hva som nå skjer. At det som du sier at det er ulike maktfraksjoner som rasler med sablene bare synes jeg er naivt å tro, men det er da meg. Koblingen mellom legemiddel industrien,  Bill & Melinda Gates Foundation og World Economic Forum og deres Great Reset planer er ganske tydelige Hugo.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Betroz said:

Så du mener at det finnes flere maktfraksjoner som du sier, men INGEN av dem har valgt å høre på "min side" og ytre seg om det?! ALLE sier av vi trenger vaksinene. Finner du ikke det LITT snodig da?

Nei? Det er jo det som er virkeligheten, underbygget av statistikk, data og forskning. Det er nettopp derfor forskjellige maktfraksjoner kjører samme løypa. SELVFØLGELIG hører ingen på din side (heldigvis) når det kun kan underbygges med fantasi, tull og propaganda.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 timer siden):

Så du mener at det finnes flere maktfraksjoner som du sier, men INGEN av dem har valgt å høre på "min side" og ytre seg om det?! ALLE sier av vi trenger vaksinene. Finner du ikke det LITT snodig da?

Nå stemmer ikke påstanden din om at ingen maktfraksjoner har valgt å høre på "din side" helt. En håndfull statsledere nekter å gjøre vaksinene tilgjengelig for deres befolkning: https://www.google.com/amp/s/www.devex.com/news/the-countries-that-don-t-want-the-covid-19-vaccine-99243/amp

Men at et overlegent flertallet mener at det er behov for vaksinering, fremstår som naturlig hvis man forutsetter at det ikke eksisterer noen global konspirasjon. Hvis man ikke tror det, vil det nemlig være naturlig å tenke at: 1. Det er en pandemi på gang. 2. Vaksiner kan få verden tilbake i normalt gjenge. 3. Vaksinene er høyst sannsynlig trygge (pga. markedsøkonomiske og helsepolitiske mekanismer).

Sitat

For ikke så veldig lenge siden snakket venstre siden i politikken mye om hvor fæl legemiddel industrien var, at de er grådige og tjener penger på andre sin lidelse, om skader av vaksiner ol. Men nå skal liksom DE SAMME "onde" selskapene bry seg om oss og redde oss fra det fæle viruset med sin gave til menneskeheten - Covid vaksinen. Denne gang er liksom vitenskapen satt og "alle" er enige...!

Kan du vise til når venstresiden har snakket om "skader av vaksiner"? Og hvis din opplevelse er at man plutselig ikke er kritisk til legemiddelindustrien lenger, bør du utvide repertoaret av medier du får informasjon fra. Feks. er det skrevet en mengde artikler de siste årene om opioidepedemien, og det er en pågående rettssak mot legemiddelprodusenter i USA: https://www.aftenposten.no/verden/i/Qm6BaP/legemidlene-har-bidratt-til-en-epidemi-som-har-krevd-over-400000-liv

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/QxE0Vx/93000-doede-av-overdose-i-fjor-naa-gaar-det-mot-233-milliarder-i-forlik-i-enormt-opioid-soeksmaal

Sitat

Sorry men det er ubegripelig at du og mange ikke ser hva som nå skjer. At det som du sier at det er ulike maktfraksjoner som rasler med sablene bare synes jeg er naivt å tro, men det er da meg. Koblingen mellom legemiddel industrien,  Bill & Melinda Gates Foundation og World Economic Forum og deres Great Reset planer er ganske tydelige Hugo.

Og da er vi tilbake til at du fortolker det du ser ut fra ditt verdensbilde, og jeg fortolker det ut fra mitt - som igjen leder til diskusjonen rundt hvilket verdensbilde som best understøttes av fakta og logikk. Der mener jo jeg at mitt verdensbilde stiller soleklart mye sterkere enn ditt.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 timer siden):

Koblingen mellom legemiddel industrien,  Bill & Melinda Gates Foundation og World Economic Forum og deres Great Reset planer er ganske tydelige Hugo.

Joda, Gates sponser WEF og har donert betydelige summer til GAVI og vaksinedistribusjon. Det er jo en forbindelse. Men hva så?

Ingen av dem kan vedta lover i Norge, det gjør Stortinget. Det er Stortinget som bestemmer hva som er påbudt (tvangschipping? tvangsvaksinering) eller forbudt (kontanter? personsamtaler?) - og Gates, WEF og legemiddelindustrien kan ta seg en gigantisk bolle i en slik sammenheng. Selvsagt kan Stortinget fatte et og annet vedtak som disse aktørene vil applaudere, men poenget er at disse er tilnærmet maktesløse til å implementere noe som helst på egne hånd i demokratiske rettsstater.

Du, derimot, er langt fra maktesløs :) Du kan bruke din stemme i høstens valg for å bidra til at Stortinget blir fylt av representanter som er i mot statlig chipping av borgerne, forsvarer kontanter,  er forkjempere for borgernes direkte dialog med hverandre og deres frihet til å ytre seg kritisk om hva de måtte ønske, og betrakter WEF som en privat stiftelse som gir råd fra et kjent ideologisk farget ståsted. Jeg tror faktisk at alle kandidater fra Rødt til FrP vil passere den listen med god høyde, så jeg mistenker for så vidt at det blir et luksusproblem å velge ;) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, a_aa said:

Du, derimot, er langt fra maktesløs :) Du kan bruke din stemme i høstens valg for å bidra til at Stortinget blir fylt av representanter som er i mot statlig chipping av borgerne, forsvarer kontanter,  er forkjempere for borgernes direkte dialog med hverandre og deres frihet til å ytre seg kritisk om hva de måtte ønske, og betrakter WEF som en privat stiftelse som gir råd fra et kjent ideologisk farget ståsted. Jeg tror faktisk at alle kandidater fra Rødt til FrP vil passere den listen med god høyde, så jeg mistenker for så vidt at det blir et luksusproblem å velge ;) 

Jeg tror dette må være det mest virkelighetsfjerne jeg har lest i denne tråden til nå.

Eller vent litt nå....om det du sier stemmer, betyr det at landet ikke er styrt av hverken stortinget eller regjeringen i det hele tatt. Det burde være veldig synlig siden 2020.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 minutter siden):

Jeg tror dette må være det mest virkelighetsfjerne jeg har lest i denne tråden til nå.

Takk for strålende opplysende motargumentasjon. Det er jo synd at en demokratisk rettsstat oppfattes som virkelighetsfjern for deg :( 

Men la oss si at Norge faktisk er en demokratisk rettstat, for the sake of argument? Kan du da se for deg noen  påbud eller forbud med kraftige følger for personlig frihet som ikke først er vedtatt av Stortinget? Kan noen som helst andre enn Stortinget (evt en invasjonsmakt) implementere den fremtiden dere konspirasjonsteoretikere ser for dere? Hvem er i så fall disse "noen som helst", og hvordan skal de implementere tvangstiltak som Stortinget motsetter seg - og alle statsansatte føyer seg på tvers av Stortingets vilje?

Stortingsvalg er ikke virkelighetsfjerne. Den tanken er en illusjon. Stortinget gir rammer for Statens makt. Det er dersom Stortinget ikke står opp for individets rettigheter at Staten kan krenke dem. Derfor er demokratiske opplyste og åpne valg helt essensielt, og det tar livet av både konspirasjoner og noen av teoriene om dem. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...