Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Hapi70 skrev (16 timer siden):

Her f.ex. Klaus Schwab og WEF var ute med en bok om 'sin' fremtid etter covid nesten før covid. Skulle tro de bare satt og ventet på pandemien, nedstengningene og hele sulamitten.

https://www.weforum.org/agenda/2020/07/covid-19-the-great-reset/

World Economic Forum er "gutteklubben Grei" og en lobbyorganisasjon for de store multinasjonale selskapene. Det bør være åpenbart og ikke noen konspirasjonsteori. Jeg synes regjeringer burde la være å holde møter med disse da disse åpenbart har en sleip agenda. Selskaper som selv er aktive i miljøkriminalitet men satser på en "grønn profil" for å sminke sitt eget image og lignende. Veldig gjennomskuelig.

Men det betyr ikke at det er de som står bak pandemien. Pandemien er ekte, selv om Bezo og andre har tjent godt på det og sikkert lever godt med lockdowns.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
20 minutes ago, Morromann said:

Men det betyr ikke at det er de som står bak pandemien. Pandemien er ekte, selv om Bezo og andre har tjent godt på det og sikkert lever godt med lockdowns.

Nå har vel hverken jeg eller Hapi sagt at Jeff Bezos og de andre WEF bandittene har skapt pandemien for å tjene mer penger heller da. Det hele handler om å forandre mennesket og samfunnet, om å skape en ny verdens orden. Men Covid er ikke det eneste eller siste steget i disse planene. WEF er som jeg har sagt mange ganger før, en front bare. Det er ikke der de store besluttningene taes.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Delta varianten smitter i følge expertene like lett mellom dem som er full vaksinerte også

Hvor mange kilder må du lese/høre fra som støtter ditt syn før du aksepterer det som fakta og hvor mange tilsvarende kilder som snakker i mot deg må til for å forstå at du tar feil? Det virker som at en enkelt kilde som støtter dine meninger og påstander er nok, men selv 5-10 kilder som sier du tar feil ikke er nok til å overbevise deg. Hvorfor er det slik? Hvorfor tar alle andre feil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så är det alltid bland konspifolket och en del andra. En dålig kilde som sier det de vill höra är självklart bättre än en million kilder som kommer till fel slutsats. 

Finns självklart ingen möjlighet att finna kilder eller argument som får Betroz eller Hapi att ändra oppfattning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 timer siden):

Istedenfor å demonisere "anti-vaxxere" og legge all skylda på oss, så bør de heller ta debatten offentlig! La representanter fra begge "sider" til å debattere Covid vaksinene på direkte sendt TV. Da kunne dem kanskje satt skapet på plass en gang for alle, den ene veien eller den andre. Men nei, dette tør dem ikke fordi da ville korthuset til de som pusher vaksinen falle sammen og alle løgnene blitt avslørt.

Hvem er det du tenker står klar til å stille til en slik debatt? Og hva får deg til å tro at den debatten ville ende så veldig annerledes enn den vi har her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, Hugo_Hardnuts said:

Hvem er det du tenker står klar til å stille til en slik debatt? Og hva får deg til å tro at den debatten ville ende så veldig annerledes enn den vi har her?

Hva får deg til å tro at ingen vil stille?

«Og etter utallige henvendelser til statskanalen har jeg ennå ikke fått svar på følgende fra NRK: Hvilke, om noen, fagfolk som kunne representere Østviks side ble kontaktet?»

«Men NRK tok faktisk kontakt med en som kunne stå ved Østviks side under Debatten. Sykepleier Margrethe Salvesen kom nylig med boken «Koronarebellen». Hun har markert seg som en kritiker av nedstenging. Da hun ble spurt av NRK om å delta, takket hun ja. Men dagen før sending fikk hun beskjed om at «det likevel ikke var plass». Ikke rart det, da. Fire helsetopper fra makten tar jo plass.»

https://journalisten.no/debatten-julia-schreiner-benito-kortnytt/debatten-med-svein-ostvik-kjennes-det-godt-nrk/471301

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (17 minutter siden):

Hva får deg til å tro at ingen vil stille?

Jeg spurte fordi jeg lurte ;) Men takk, der fikk jeg et navn jeg skal lese mer om.

Edit: Etter å ha skummet et par av leserinnleggene Margrethe Salvesen har skrevet ifbm. pandemien, har jeg en smule vanskelig for å tro at hun ville stille opp i en debatt for å argumentere for en global konspirasjon. Som sagt flere ganger tidligere: det er forskjell på det å stille seg kritisk til måten man håndterer pandemien på, og det å hevde at det står en global konspirasjon bak pandemien.

Endret av Hugo_Hardnuts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
11 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Jeg spurte fordi jeg lurte ;) Men takk, der fikk jeg et navn jeg skal lese mer om.

Edit: Etter å ha skummet et par av leserinnleggene Margrethe Salvesen har skrevet ifbm. pandemien, har jeg en smule vanskelig for å tro at hun ville stille opp i en debatt for å argumentere for en global konspirasjon. Som sagt flere ganger tidligere: det er forskjell på det å stille seg kritisk til måten man håndterer pandemien på, og det å hevde at det står en global konspirasjon bak pandemien.

Det er det ingen som har sagt heller.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (1 minutt siden):

Det jeg postet er et eksempel på hvilke "debatter" NRK ønsker.

Det burde du da kanskje presisert eller? Jeg stilte et spørsmål om hvem som konkret ville stilt opp i en slik debatt, og du svarte med en post der du nevner et konkret navn. Da er det vel ikke veldig merkelig at det oppfattes som en person som ville stilt opp i en slik debatt?

Og da står mitt opprinnelige spørsmål fortsatt med andre ord...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
58 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Det burde du da kanskje presisert eller? Jeg stilte et spørsmål om hvem som konkret ville stilt opp i en slik debatt, og du svarte med en post der du nevner et konkret navn. Da er det vel ikke veldig merkelig at det oppfattes som en person som ville stilt opp i en slik debatt?

Og da står mitt opprinnelige spørsmål fortsatt med andre ord...

Her var det snakk om en vaksinedebatt slik jeg leste posten. Du kan ikke påstå at ingen ville stilt opp i en slik debatt, det blir jo bare en tullediskusjon i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg vet ikke hva jeg skal si til dette en gang, det hele er blitt en farse.

«Det er dessverre slik at det er jeg som har fått påvist smitte. Jeg er fullvaksinert og hadde virkelig gledet meg til endelig å kunne delta på et kulturarrangement i trygge omgivelser, for første gang siden pandemien brøt ut.

Det skriver kommuneoverlege i Eidsvoll og Hurdal, Carl Magnus Jensen, i en pressemelding søndag kveld.

Kommuneoverlegen skriver videre at symptomene startet fredag kveld, og at han testet seg lørdag.

- Jeg ble ganske overrasket over resultatet. Jeg har ingen bekjente som har hatt covid-19 den siste tida.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/fikk-sommerferien-avlyst---forventet-negativ-test/74072056

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (14 minutter siden):

Her var det snakk om en vaksinedebatt slik jeg leste posten. Du kan ikke påstå at ingen ville stilt opp i en slik debatt, det blir jo bare en tullediskusjon i utgangspunktet. 

Greit nok, da tolker vi det Betroz skrev forskjellig. Men nå kan jeg ikke se at Margrethe Salvesen stiller seg negativ til vaksiner heller. Hennes kritikk er, slik jeg forstår henne, rettet mot vektleggingen av smittevernstiltak vs. individuell frihet, og krisehåndtering vs. demokratiske prosesser.

---

Er det så vanskelig å forstå at en vaksine aldri vil beskytte 100% mot verken sykdom eller smitte?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Hvem er det du tenker står klar til å stille til en slik debatt? Og hva får deg til å tro at den debatten ville ende så veldig annerledes enn den vi har her?

Hva med David Icke, Dr Tom Cowan og Dr Andrew Kaufman siden de alle tre påstår at det ikke finnes noe Sars-Cov2 virus, samt at de tre har blitt ganske kjent for å si det. Hvis noen andre doktorer fra den "andre siden" da stiller i debatten og beviser at de der tar feil, så kunne det bidratt til at flere tar vaksinen kanskje. Eller det kunne bidratt til at pandemien er over siden alt ble avslørt.

Uansett utfall, så kunne da folket fått et bredere bilde av hele Covid greia, enn den enspora vinklinga dem får fra media og regjeringene verden over. Hvis hva det disse tre jeg nevnte står for og mener er virkelig så virkelighetsfjernt som mange tror, så burde "expertene" da lett kunne avsløre dem på direkte sendt TV en gang for alle, og ikke la dette være bare en internett greie. Jeg vet at iallefall 2 av de jeg nevnte hadde stilt opp i en slik debatt, og sikkert mange flere der ute!

Lenke til kommentar
Betroz skrev (17 minutter siden):

Hva med David Icke, Dr Tom Cowan og Dr Andrew Kaufman siden de alle tre påstår at det ikke finnes noe Sars-Cov2 virus, samt at de tre har blitt ganske kjent for å si det. Hvis noen andre doktorer fra den "andre siden" da stiller i debatten og beviser at de der tar feil, så kunne det bidratt til at flere tar vaksinen kanskje. Eller det kunne bidratt til at pandemien er over siden alt ble avslørt.

Uansett utfall, så kunne da folket fått et bredere bilde av hele Covid greia, enn den enspora vinklinga dem får fra media og regjeringene verden over. Hvis hva det disse tre jeg nevnte står for og mener er virkelig så virkelighetsfjernt som mange tror, så burde "expertene" da lett kunne avsløre dem på direkte sendt TV en gang for alle, og ikke la dette være bare en internett greie. Jeg vet at iallefall 2 av de jeg nevnte hadde stilt opp i en slik debatt, og sikkert mange flere der ute!

Hva skulle disse ha bidratt til med i debatten?

Debatten gikk ikke ut på om viruset fantes eller ikke, for det var alle som møtte der enig om (inkludert Svein). Debatten gikk ut på statistikken og hvordan testing for viruset foregikk, samt måten Svein har uttalt seg i media rundt dette. En debatt Svein tapte som det suste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 178cf...a70
3 hours ago, Hapi70 said:

«Men NRK tok faktisk kontakt med en som kunne stå ved Østviks side under Debatten. Sykepleier Margrethe Salvesen kom nylig med boken «Koronarebellen». Hun har markert seg som en kritiker av nedstenging. Da hun ble spurt av NRK om å delta, takket hun ja. Men dagen før sending fikk hun beskjed om at «det likevel ikke var plass». Ikke rart det, da. Fire helsetopper fra makten tar jo plass.»

 

https://journalisten.no/debatten-julia-schreiner-benito-kortnytt/debatten-med-svein-ostvik-kjennes-det-godt-nrk/471301

Med hennes bakgrunn tviler jeg på at det ville hjulpet på synet på de som er mot tiltak.

https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article8546769.ece

 

Anonymous poster hash: 178cf...a70

Lenke til kommentar
Betroz skrev (12 timer siden):

Right on cue :

Sitat

Vaksinerte amerikanere har fått nok: – På tide å gi de uvaksinerte skylden

Den siste måneden har Det hvite hus tatt grep, og har nå leid inn en «influenser-hær» som skal oppfordre unge til å vaksinere seg. TikTok-stjerner og instagrammere deler stadig videoer og innlegg i sosiale medier hvor de promoterer vaksinen til unge amerikanere.

Bidens digitale hær består av 50 Twitch-strømmere, YouTubere, TikTokere og ikke minst den 18 år gamle popkometen Olivia Rodrigo. Felles for dem alle er at de har enorme følgerskarer på nett.

Kilde : https://www.tv2.no/nyheter/14143283/

Vis sitat  

"Influenser-hær", så flere til å drive med vaksine propaganda enn de dem allerede har da. Delta varianten smitter i følge expertene like lett mellom dem som er full vaksinerte også, så selv om resten av befolkningen tar vaksinen nå, så stopper ikke dette viruset. Hva da?

Istedenfor å demonisere "anti-vaxxere" og legge all skylda på oss, så bør de heller ta debatten offentlig! La representanter fra begge "sider" til å debattere Covid vaksinene på direkte sendt TV. Da kunne dem kanskje satt skapet på plass en gang for alle, den ene veien eller den andre. Men nei, dette tør dem ikke fordi da ville korthuset til de som pusher vaksinen falle sammen og alle løgnene blitt avslørt.

Så dette er mer splitt og hersk, som i USA har potensialet til å starte en ny borgerkrig der borte, og ja det ligger også i planene til eliten. Skape så mye kaos som de kan, slik at de kan introdusere den nye ordenen de ønsker. Det vi har sett frem til nå er bare starten på noe mye verre som kommer.

Ikke glem at det er mange mange gærninger i USA, så at det tys til slike metoder for å opplyse, bunner vel i det.

Så et innslag på CNN i går, om en Pastor Greg Locke og menigheten hans. De benekter både selve eksistensen av Covid-19 og at vaksinene er ekte. Og slike kristen-fundamentalister er utbredt i USA. Møtene deres fremstår som rene galehuset.

At det finnes mennesker, halvannet år inn i pandemien, som åpenbart må tro at de hundretusenvis av døde som bæres ut i kister fra sykehus, er statister og skuespillere som er med i et hemmelig komplott for å lure oss, illustrerer hvor absurd virkelighetoppfatning som eksisterer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg har sagt før i denne tråden at utfasingen av kontanter er ren agenda, og at det at de skal være så smittsomme blir nå brukt for å fase dem raskere ut. Før var det at det var så mye tryggere, og at det ble mindre kriminalitet uten kontanter, og nå er det altså smitte. Ingen av disse historiene har bitt på Tyskerne, de har brukt kontanter hele veien: Screenshot_2021-08-03-00-44-17.thumb.png.b9bf788062913374b81a8d69d3132dee.png

Lenke til kommentar
8 hours ago, Mr.M said:

De benekter både selve eksistensen av Covid-19 og at vaksinene er ekte.

Det finnes fortsatt leger/doktorer som sier at ingen har isolert, renset og bevist at det er noe nytt virus kalt Sars-Cov2. At de som blir syke og dør gjør det av de samme årsakene som før. Det er vel denne informasjonen som går rundt og får folk til å tvile på det myndighetene og "expertene" sier. Jeg forstår det godt jeg, for hvorfor skal vi stole på de samme menneskene og selskapene som har lyvet for oss før?

8 hours ago, Mr.M said:

At det finnes mennesker, halvannet år inn i pandemien, som åpenbart må tro at de hundretusenvis av døde som bæres ut i kister fra sykehus, er statister og skuespillere som er med i et hemmelig komplott for å lure oss, illustrerer hvor absurd virkelighetoppfatning som eksisterer.

Det bildet der stemmer ikke helt med det mange rapporterer om fra rundt om i verden. Det har blitt arangert 3-4 store protester mot Covid fascismen verden rundt i år. Bare i London skal det ha vært opp mot 1 million mennesker den ene gangen. Folk som ikke var vaksinert eller brukte munnbind, og selvfølgelig ingen sosial avstand. Det har ikke kommer noen rapporter fra de menneskene som deltok som har fått Covid etter det jeg vet. David Icke var tilstede på protestene i London, han hadde nærkontakt med flere og har ikke blitt syk. Samme med flere.

Hvordan forklarer du dette da? Ren flaks at Covid hoppa over disse menneskene?!

Ja, det er mange gale mennesker i verden. Ja, det finnes konspirasjonsteorier der ute som er halvsanne eller bare rent oppspinn. Dette vet jeg også og de fleste. Men det verdensbildet vi blir presentert med fra media og myndighetene er, vel la oss si det pent : ensporet og vinklet på en spessiell måte. Iallefall ikke et balansert bildet på hva som faktisk skjer. Så det er helt naturlig at folk leter etter svar andre steder. Fra mitt perspektiv, så kommer det mest propaganda fra media, og at så mange mennesker velger å tro 100% på det som kommer derfra er like sjokkerende for meg som det eksempelet du kom med Mr.M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...