Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Winnowill skrev (4 minutter siden):

Du må være spesiell.

Jeg har kun fått melding om 1)Nå er det snart din tur til å vaksineres, vennligst registrer deg. 2)Du har fått time for vaksinering ....

Hvor mange flere enn disse har du fått?

Ingen av de. Har vel fått ca 10 meldinger med link, om at jeg kan bestille vaksine der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (1 time siden):

Såvidt jeg vet er det ingen som nekter deg å dra på kino, restaurant eller lignende  uvaksinert, koronapasset skal vel i all hovedsak brukes til større arrangement som konserter med tusenvis av mennesker, hvor du og som uvaksinert kan ta en gratis hurtigtest å likevel få komme inn ved negativ test. G

 

Piaggio skrev (13 minutter siden):

For 3 gang. Jeg sier reise ut av Norge. Ikke innreise til andre land.

 

Men du blir nektet kino eller?

Lenke til kommentar
Winnowill skrev (7 minutter siden):

10 meldinger gitt, som sagt..du er spesiell. Lurer på om noen andre her inne har fått 10 meldinger om dette??

Har ikke registrert meg etter kommunens sms, og har ikke hørt noe mer. Men er kun dager/uker siden jeg fikk den meldingen. Piaggio kan være det hemmelige systemets aller fremste fiende :)

Finner kveldens Dagsrevysending skuffende. Tross alt er det 20. juni nå, og Dagsrevyen handler fortsatt utrolig mye om vaksiner og testing. Sendingen begynte med Nei til boikott av VM i Qatar, fortsatte med koronatesting av Brann-fans, vaksinenektere i Afrika og USA. De holdt på med vaksinenektere i Afrika og USA i lengre tid. Til slutt en reportasje om den siste norske FN-soldaten på Balkan.

Må jo si de er alvorlig opptatt av å vise hvorfor vaksinenektere tar feil.  

Lenke til kommentar
13 hours ago, Piaggio said:

Flere normale stater i USA har satt ned lov mot Covid-Pass, for det bryter mot menneskerettighetene.

 

Så vanlig pass "bryter også mot menneskerettighetene" da? Da er det ekstremt mange land over hele verden som ikke bryr seg :D

Endret av graavik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
22 hours ago, Guest 31a75...8fd said:

Til dere som er skeptiske til vaksiner, ville det ha hjulpet om utvalget av vaksiner var større i Norge? F. eks. at det er mulig å ta en klassisk vaksine som Sinovac, Sinopharm eller Covaxin i tillegg til noe som Sputnik V eller en av de andre russiske vaksinene? Eller handler det mer om skepsis til både viruset og vaksinene? 

Jeg er ute etter synspunkter, for jeg er oppriktig interessert i om fritt vaksinevalg hadde hjulpet noe med skepsisen :) 

Anonymous poster hash: 31a75...8fd

Ja, problemet med disse nye vaksinene, er ikke at de ser ut til å være ueffektive - de virker veldig effektiv mot Covid 19.

Men at vi vet veldig lite om langtidseffektene av disse nye vaksinene - og kombinert med at all kritikk, spekulasjon og varsling av evt. problemer med disse vaksinene, blir systematisk fjernet så er det lett å tro at vi kanskje har en fremtidig katastrofe som kanskje er like gale som pandemien.

Folk som ble smittet av Sars, f.eks. har ganske mye immun-motstand mot Corvid 19, de kan måle dette med en blodprøve, men de må også ta en kanskje farlig vaksine for å få vaksine-pass. Folk som har vært smittet av Corvid og skal i teorien ha immun-motstand, må også ha vaksine, og folk i veldig lav risikogrupper, som ungdom og barn skal kanskje ta vaksinen.. Skjønner ikke logikken.

Og hva er det med at vi kanskje må ta vaksinen omigjen og omigjen, hvert år?

Pfizer har også ganske mange skandaler, som vaksinen i Trovan, Nigeria som drepte massevis av folk. Og Aids-medisin som de sluttet å produsere når de ikke tjente nok penger på den, og ett par andre tvilsomme beslutninger, som gjør at folk bør kunne varsle fritt om evt. problemer, uansett hva WHO, Youtube, og Facebook mener.

Så vaksiner som har vært på markedet lenger, og vi vet mere om langtidseffekter hadde definitivt vært greit å ha som alternativ, selv om de kanskje ikker er like effektiv, ihvertfall frem til vi vet mere om disse mRNA vaksinene. 😕

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (35 minutter siden):

folk bør kunne varsle fritt om evt. problemer, uansett hva WHO, Youtube, og Facebook mener.

Det kan de absolutt: https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/meld-bivirkninger/bivirkningsmelding-for-pasienter#koronavaksiner-og-bivirkninger ;) Varselet blir da riktignok ikke diskusjonstema på sosiale medier, derimot blir den inkludert i Bivirkningsregisteret og behandlet av folk som har kompetanse på området. Og som bidro til å legge AZ i skuffen for Norges del. For koronavaksiner publiseres statistikk fra Bivirkningsregisteret stadig vekk, her er en grov oversikt fra 15 juni:

image.thumb.png.3a32f49779988f7cd731fafdf76733f9.png

Lurer på hvilken kategori "magnetisk tiltrekningskraft" er plassert i :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Piaggio skrev (På 20.6.2021 den 18.20):

Så kan det ta 10år før du ser om du har overlevd eller ikke. Og enda er du ikke sikker. 

Det er jo helt absurd å tenke sånn. Hvis en som tar vaksine i dag får en sykdom om åtte år så kan man ikke uten videre knytte det opp mot vaksineringen. Folk blir jo syke til vanlig og, vaksinert eller ikke. 

Eller, vaksinemotstandere har det jo med å gi vaksiner skylda for alt vondt i verden, så jeg ville ikke blitt overrasket. 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
39 minutes ago, :utakt said:

Det er jo helt absurd å tenke sånn. Hvis en som tar vaksine i dag får en sykdom om åtte år så kan man ikke uten videre knytte det opp mot vaksineringen. Folk blir jo syke til vanlig og, vaksinert eller ikke. 

Eller, vaksinemotstandere har det jo med å gi vaksiner skylda for alt vondt i verden, så jeg ville ikke blitt overrasket. 🙄

Hva er egentlig en vaksinemotstander?

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 time siden):

Å få lidelsen "undersøkelser" eller "medfødte, familiære og genetiske lidelser" er litt spesiellt, sikker på at alt dette er relatert til covid og ikke bare alt meldt inn etterpå, slik listen som inneholdt brannskader, insektstikk osv postet her før?

Jeg tror det er alt som er meldt inn som mistenkt bivirkning. Altså mer enn kun bivirkninger som er verifisert stammer fra vaksinering. Tror også det kan være utslag i flere kategorier på hvert varsel. "Undersøkelser" vil jeg tro betyr at bivirkningen fordret undersøkelse av medisinsk personell. Og noen kan kanskje ha fått et endret uttrykk av en eksisterende lidelse?

Bare spekulering fra min side, jeg vet ikke noe sikkert om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...