Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz skrev (1 time siden):

Politistat Tyskland. Flere slike eksempler der ute der de som protesterer mot Covid fascismen blir henta av politiet. Det norske folket er så håpløst passive at slikt har vi ikke sett her (enda). Nå har Matt Hancock i England allerede snakket om at vaksinen bør vi pålagt alle. Frivillig my ass. Så vi får se mer av dette i tiden fremover da :

De idiotene der burde ALDRI ha vært politi!

Ingen kontekst for klippet, så det blir umulig å mene noe om politiets inngripen er legitim eller ikke. Jeg registrerer dog at du altså raskt trekker en konklusjon her... Men de pågriper altså en fyr, og det er flere som blander seg inn og de etterkommer tydelig ikke pålegg om å trekke seg unna. Så er det altså en dame som blir skubbet i bakken, og der kan man sikkert diskutere om dyttet er for høyt opp på maktpyramiden eller om det er et hendig uhell at hun går i bakken. Men det som skjer videre er at flere av demonstrantene utøver vold mot politiet, og da er det i mitt hode "play stupid games, win stupid prizes" som kicker inn når du blir lagt hardhendt i bakken. Politiet har voldsmonopol og det står i loven at man plikter å etterkomme deres pålegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (22 timer siden):

Jeg motarbeider da ikke bruken av vaksiner, alle kan vaksinere seg akkurat så mye de vil for meg. Hvis jeg gikk i tog for å få slutt på vaksinering ville det vært en annen sak, eller fortalte folk at de ikke skal vaksinere seg. Har du sett meg gjøre det? Har du sett noen andre i denne tråden gjøre det?

Jeg har da sett deg komme med mange konspiratoriske, ekstremt negative påstander mot vaksiner, det er også en måte å motarbeide vaksiner på. 

Men du var enig i at alt det andre stemte på deg også da 😉

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Capitan Fracassa said:

Jeg har da sett deg komme med mange konspiratoriske, ekstremt negative påstander mot vaksiner, det er også en måte å motarbeide vaksiner på. 

Men du var enig i at alt det andre stemte på deg også da 😉

Eh nei..? En slik 'definisjon' passer nok dårlig på de fleste som ikke vaksinerer, da den kun er en generalisering som lager en ensartet klump av dem og maler dem som dumme. Lurer på hva som er hensikten med slike generaliseringer, og hvorfor noen ser ut til å spise dem rå.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Eh nei..? En slik 'definisjon' passer nok dårlig på de fleste som ikke vaksinerer, da den kun er en generalisering som lager en ensartet klump av dem og maler dem som dumme.

En definisjon må jo nødvendigvis være generell. Hvordan skulle man ellers lagd definisjoner? 

Men akkurat nå var det jo akkurat du som kverulerte på om du var vaksinemotstander eller ikke, og denne definisjonen passet da utrolig godt på deg, slik du står fram her. 

Hapi70 skrev (9 timer siden):

Lurer på hva som er hensikten med slike generaliseringer, og hvorfor noen ser ut til å spise dem rå.

Lurer du på hva poenget er med å forklare hva noe er i et leksikon? Sier ikke det seg selv? 

Og å "sluke en definisjon rå". Hva i all verden mener du med det? 

Lenke til kommentar

@Betroz: Tar det her siden dette er rett tråd for temaet imo. Hvordan definerer du "ødelagt store deler av økonomien"? Økonomene i de store meglerhusene og Norges Bank spår at verdensøkonomien ila. 2021 vil være tilbake på nivå med slutten av 2019 - altså da pandemien brøt ut. Er ikke det mer for en "dupp" å regne enn at noe er ødelagt? https://www.norges-bank.no/contentassets/b97fc2d7c3f9452a909316e62c93cf2e/foredrag-olsen-eiendom-norge-13-04-2021.pdf?v=04/13/2021101156&ft=.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
4 hours ago, Capitan Fracassa said:

En definisjon må jo nødvendigvis være generell. Hvordan skulle man ellers lagd definisjoner? 

Men akkurat nå var det jo akkurat du som kverulerte på om du var vaksinemotstander eller ikke, og denne definisjonen passet da utrolig godt på deg, slik du står fram her. 

Lurer du på hva poenget er med å forklare hva noe er i et leksikon? Sier ikke det seg selv? 

Og å "sluke en definisjon rå". Hva i all verden mener du med det? 

Hvorfor skal man finne opp et nytt ord og lage en nedsettende definisjon av det? Dette er ingen definisjon på noe eksisterende etter min erfaring.

Ordet 'pelsmotstander' har derimot rot i virkeligheten, siden dette er mennesker som mener ingen bør gå med pels, ingen bør avle på pelsdyr, og som jobber hardt for å få slutt på det. Og det har ikke en sånn nedsettende definisjon. Faktisk har det ingen definisjon som jeg kan finne. Eller 'vindkraftmotstander'? Finner heller ikke noen definisjon på det, selv om det finnes en gruppe mennesker som arbeider mot vindkraft.

De jeg kjenner som ikke vaksinerer, iberegnet meg selv, arbeider ikke mot vaksiner. De er mennesker som har tatt et valg i forhold til hva de vil putte i seg, de tar ansvar for egen helse, leser pakningsvedlegg og vurderer fordeler vs. risiko ved alle medikamenter. De bruker alternativmedisin mer enn konvensjonell, og blir ikke lett påvirket av massespredning av frykt fra media ved hver ny mikrobe der ute. De handler mye økologisk, de har ikke TV, og de har hatt veldig friske barn. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Hapi70 said:

De jeg kjenner som ikke vaksinerer, iberegnet meg selv, arbeider ikke mot vaksiner. De er mennesker som har tatt et valg i forhold til hva de vil putte i seg, de tar ansvar for egen helse, leser pakningsvedlegg og vurderer fordeler vs. risiko ved alle medikamenter. De bruker alternativmedisin mer enn konvensjonell, og blir ikke lett påvirket av massespredning av frykt fra media ved hver ny mikrobe der ute. De handler mye økologisk, de har ikke TV, og de har hatt veldig friske barn. 

Du er morsom du. Har du glømt att du påstått att vaksiner sprider virus och att vi är sjuka i huvudsak på grund av vaksiner? Du verkade tidigare också ekstremt lätt påverkad av anektoder om att kvinnor i närheten av vaksinerade började blöda och att folk blev magnetiska av vaksiner. 

Men nu är du alltså bara en vanlig person som läser pakningsvedlegg och ser på för vs risiko av medikamenter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

@Betroz: Tar det her siden dette er rett tråd for temaet imo. Hvordan definerer du "ødelagt store deler av økonomien"? Økonomene i de store meglerhusene og Norges Bank spår at verdensøkonomien ila. 2021 vil være tilbake på nivå med slutten av 2019 - altså da pandemien brøt ut. Er ikke det mer for en "dupp" å regne enn at noe er ødelagt? https://www.norges-bank.no/contentassets/b97fc2d7c3f9452a909316e62c93cf2e/foredrag-olsen-eiendom-norge-13-04-2021.pdf?v=04/13/2021101156&ft=.pdf

Økonomien går bra for de største selskapene, som f.eks Amazon, Google osv ja, og disse vil sikkert tjene enda mer i tiden fremover. Det jeg mente var økonomien for små og mellomstore bedrifter. Det vil selvsagt være unntak her og der. Dette fører til at de største selskapene kjøper opp enda mer, de får enda mer monopol, og vi vanlige folk får mindre til å velge i mellom. Økt "samarbeid" mellom disse mega selskapene, nasjonale stater, EU, Verdensbanken, IMF osv. fører verdenen, slik jeg ser det, mot et globalt fascistisk system.

Denne prosessen er ikke ferdig enda, og derfor vil det jeg har snakket om her inne fortsette en stund til. Nye Covid varianter, flere vaksiner og mer nedstengning/tiltak - helt til kaoset er stort nok til at noen kan komme på sine hvite hest og redde oss alle.... Bare det at de på den hvite hesten som sier de har løsningen, er de samme kreftene som stod bak kaoset til å begynne med.

Jeg vet hva du mener også om dette, så du trenger ikke gjenta deg selv. :)

 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Betroz said:

Økonomien går bra for de største selskapene, som f.eks Amazon, Google osv ja, og disse vil sikkert tjene enda mer i tiden fremover. Det jeg mente var økonomien for små og mellomstore bedrifter.

Små og mellomstore bedrifter er også en del av helhetsbildet i økonomien. Det er ingen som spår at alle disse vil gå dunken. Om de hadde gjort det ville de ikke spådd at verdensøkonomien ville bli friskmeldt framover.

10 minutes ago, Betroz said:

Denne prosessen er ikke ferdig enda, og derfor vil det jeg har snakket om her inne fortsette en stund til. Nye Covid varianter, flere vaksiner og mer nedstengning/tiltak - helt til kaoset er stort nok til at noen kan komme på sine hvite hest og redde oss alle....

Jepp, takket være flotte folk som ikke tar koronaen seriøst, og som nekter å vaksinere seg, så løper man en risiko for at disse individene vil spre koronaen ytterligere, som igjen fører til at nye mutasjoner/varianter kan oppstå. Disse variantene kan bli mer dødelige enn de nåværende variantene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (23 minutter siden):

Økonomien går bra for de største selskapene, som f.eks Amazon, Google osv ja, og disse vil sikkert tjene enda mer i tiden fremover. Det jeg mente var økonomien for små og mellomstore bedrifter. Det vil selvsagt være unntak her og der. Dette fører til at de største selskapene kjøper opp enda mer, de får enda mer monopol, og vi vanlige folk får mindre til å velge i mellom. Økt "samarbeid" mellom disse mega selskapene, nasjonale stater, EU, Verdensbanken, IMF osv. fører verdenen, slik jeg ser det, mot et globalt fascistisk system.

Denne prosessen er ikke ferdig enda, og derfor vil det jeg har snakket om her inne fortsette en stund til. Nye Covid varianter, flere vaksiner og mer nedstengning/tiltak - helt til kaoset er stort nok til at noen kan komme på sine hvite hest og redde oss alle.... Bare det at de på den hvite hesten som sier de har løsningen, er de samme kreftene som stod bak kaoset til å begynne med.

Mmm, men du trenger ikke trekke inn noe narrativ om covid som en regissert hendelse eller noen andre former for globale konspirasjoner for å forklare den utviklingen der. Det at enkelte bedrifter vokser og tar over større og større deler av markedet, har vi jo sett gjentatte ganger opp gjennom historien. Så er det også slik, at mange av disse bedriftene også har krympet og forsvunnet - noen pga. utviklinger i markedet, andre pga. at myndighetene har grepet inn - mens nye har kommet til. I flere land jobbes det med å få skattelagt bedrifter som Google o.l., og mange steder er man også opptatt av å begrense firmaer som Amazon sin handlefrihet - dette svarer jo dårlig overens med en del av det du skriver.

Sitat

Jeg vet hva du mener også om dette, så du trenger ikke gjenta deg selv. :)

Jeg gjør det nå allikevel, så får du heller la være å lese det hvis det er ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Mmm, men du trenger ikke trekke inn noe narrativ om covid som en regissert hendelse eller noen andre former for globale konspirasjoner for å forklare den utviklingen der.

Fordi Covid, om det er ekte eller uekte, så blir det brukt for å fremme en agenda. Nå kan dem bruke trusler om farlige virus til å ta bort enda flere friheter fra oss, mindre privatliv, og et 24/7 365 digitalt overvåknings samfunn. Uten Covid, så hadde dette systemet tatt lenger tid å implementere. De har brukt AKKURAT samme formula med Covid som de brukte med "krigen mot terror".

Neste verktøy de drar opp av verktøykassa, vil følge samme metode. Cyber angrep, klima krise, osv. Ny krise, og vi mister mer av vår frihet og privatliv. Men du kan ikke se det åpenbare med lukkede øyne, for deg er alt sammen naturlig og sånn det skal være...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Fordi Covid, om det er ekte eller uekte, så blir det brukt for å fremme en agenda.

 

Jepp. Og denne grusomme agendaen er faktisk å få vaksinert flest mulig slik at vi slipper flere dødsfall og sykdom som følge av korona, og kanskje tom. slipper å stenge ned samfunnet igjen på lignende måte. Skikkelig fæl og skummel agenda det der ja.🤣

Protip: Kom deg heller ut i den virkelige verden og bort fra de mørkeste avkrokene i Youtube. Det er ikke så skummelt her ute faktisk :)

Endret av graavik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
graavik skrev (15 minutter siden):

Jepp. Og denne grusomme agendaen er faktisk å få vaksinert flest mulig slik at vi slipper færre dødsfall og sykdom som følge av korona, og kanskje tom. slipper å stenge ned samfunnet igjen på lignende måte. Skikkelig fæl og skummel agenda det der ja.🤣

Protip: Kom deg heller ut i den virkelige verden og bort fra de mørkeste avkrokene i Youtube. Det er ikke så skummelt her ute faktisk :)

Prøv å les korrektur ein gang til 😉 sjølv om det er opplagt kva du meiner.

Lenke til kommentar
36 minutes ago, ok67 said:

Prøv å les korrektur ein gang til 😉 sjølv om det er opplagt kva du meiner.

Nesten så jeg ble avslørt som medlem av illuminati /den slemme eliten som styrer verden der ja. En såkalt "Freudian slip" :D

Endret av graavik
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

...for deg er alt sammen naturlig og sånn det skal være...

Hehe, nei, jeg mener absolutt det er masse galt med verden. Jeg mener bare ikke at alt av slike hendelser kan spores tilbake til én hemmelig elite med én ensrettet agenda. Jeg mener i bunn og grunn at forklaringsmodellen din er altfor simpel. Verden er langt mer sammensatt og mangefasettert til at modellen din stemmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
6 hours ago, graavik said:

Små og mellomstore bedrifter er også en del av helhetsbildet i økonomien. Det er ingen som spår at alle disse vil gå dunken. Om de hadde gjort det ville de ikke spådd at verdensøkonomien ville bli friskmeldt framover.

Jepp, takket være flotte folk som ikke tar koronaen seriøst, og som nekter å vaksinere seg, så løper man en risiko for at disse individene vil spre koronaen ytterligere, som igjen fører til at nye mutasjoner/varianter kan oppstå. Disse variantene kan bli mer dødelige enn de nåværende variantene.

Mange små bedrifter går dukken for godt av denne galskapen.

De uvaksinerte skal få skylda ja, det er planen. Men nå dukket disse variantene opp sammen med vaksinene, så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...