Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

19 minutes ago, ok67 said:

Advokater og medisinske eksperter sier de har alle bevisene de trenger for å dømme WHO, Bill Gates og andre verdensledere for forbrytelser mot menneskeheten

Hmm mer Q-anon bullshit kanskje for å selge folket mer håpium.

12 minutes ago, Benbjo said:

Herregud, der var det mye rart. De fleste påstandene enkelt beviselig feil... 

Selvfølgelig mener du det da det meste går imot det WHO og andre "experter" påstår. Jeg hadde blitt overrasket om du sa noe annet :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Betroz said:

Selvfølgelig mener du det da det meste går imot det WHO og andre "experter" påstår. Jeg hadde blitt overrasket om du sa noe annet :wee:

Hva med disse to punktene for eksempel:

- Det er ingen overdødelighet i noe land
- Corona-virus dødelighet er lik sesonginfluensa

Jeg blir pinlig berørt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Skrekkugle said:

Hva med disse to punktene for eksempel:

- Det er ingen overdødelighet i noe land
- Corona-virus dødelighet er lik sesonginfluensa

Jeg blir pinlig berørt.

Det kan forklares med at folk som dør av vanlig influensa og andre ting, blir stemplet som Covid-19 i statestikkene, samt at folk har blitt syke av lockdown, kanskje hatt dårligere tilgang på mat og vann i enkelte land, som India. Folk som vanligvis kunne fått hjelp av ventilator ikke har fått det. Folk som har hatt kreft og som ikke har fått hjelp tidsnok kan ha blitt tatt med i regnestykket for Covid-19 også. Poenget mitt er at det kan være mange andre årsaker enn det vi har fått høre.

Men hvis du vil fortsatt tro at Covid-19 er den farligste sykdommen siden Svartedauen, og at vaksinen er nirvana fra himmelen, så vær så god og lykke til med det :wee:

Lenke til kommentar
ok67 skrev (3 timer siden):

Ikkje det at eg trur på det, men eg har venner på Face som postar slikt heile tida....

Da ville jeg fjernet disse "vennene" hvis det var meg, evt fikset det slik at ting de poster ikke dukker opp. Slikt ønsker jeg ikke få å opp i nyhetsstrømmen ihvertfall, Facebook er ikke en nyhetsskilde og det burde den ikke være for noen med tanke på algoritmene som er på plass der.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Betroz said:

Det kan forklares med at folk som dør av vanlig influensa og andre ting, blir stemplet som Covid-19 i statestikkene, samt at folk har blitt syke av lockdown, kanskje hatt dårligere tilgang på mat og vann i enkelte land, som India.

 

For dette har folk i konspiklubben din fortalt deg? At null & niks av fakta kan støtte opp om "teorien" din er tydeligvis ikke så viktig?

Lenke til kommentar

Fra https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-01-22..latest&hideControls=true&Metric=Excess+mortality&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=GBR~USA~BRA~RUS

image.png.f5a6a679318422c4fd931efb4d719c2c.png

Eksempler på overdødelighet i noen velbefolkede land som har hatt problemer med å skalere mottiltak til fornuftig nivå. Og det var ikke for strengt for tidlig, for å si det sånn. Grafene skulle vel ha ligget å svirret innenfor ±15% i et normal-år.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (På 13.6.2021 den 0.29):

Tenk over dette: Det finnes ingen kontrollgruppe for all vaksineringen som har foregått på denne planeten.

Hva når 'alle' er vaksinerte med vaksiner som har hatt en så kort testperiode, hvordan skal man kunne vite hva slags sykdommer som er senvirkning etter vaksine og ikke?

Man kan ikke vite det.

Man vet aldri det med vaksiner, fordi det er et pågående, langsiktig eksperiment uten kontrollgruppe.

Den der fikk meg til å tenke litt - ja, hvordan gjør man det egentlig om alle vaksinerer seg her på berget? Jeg sendte en derfor en epost til Legemiddelverket og spurte hvordan de kunne fange opp sjeldne bivirkninger som viste seg sent i en sånn situasjon? Fikk et langt og utfyllende svar i går, meget bra av dem!

Sitat

[...] Helt innledningsvis så kan vi nevne at både for bivirkninger som er sjeldne eller svært sjeldne – eller som eventuelt skulle avdekkes etter lang tid, så vil det gjelde alle legemidler at dette ikke nødvendigvis avdekkes i kliniske studier. Dette er grunnen til at vi har legemiddelovervåkingssystemer for alle legemidler. Disse systemene er helt uavhengige av hvor lenge legemidlene har vært på markedet.

Dette gjelder særlig såkalt spontanrapportering, som legemiddelovervåkingen i stor grad lener seg på. Dette er innmelding av bivirkninger som helsepersonell avdekker i sin praksis, eller de vaksinerte/legemiddelbrukere selv oppdager. I Norge har vi et «aktivt» meldesystem, der både helsepersonell og vaksinerte er flinke til å melde (via helsenorge.no/melde.no, sistnevnte for helsepersonell). Vi mottar mange spontanrapporter nå, under pågående pandemivaksinering, men vi erfarer at dette systemet også fungerer for langtidsbivirkninger (vi mottar for eksempel fortsatt noen bivirkningsmeldinger knyttet til pandemivaksineringen i 2009).

I Norge er vi i tillegg heldige og har gode helseregistre, inkludert et vaksinasjonsregister. Dette gir oss svært gode overvåkingsmuligheter, både under pågående pandemi – og i lang tid fremover. Vi vil f.eks. kunne se i disse registrene om forekomst av enkelte sykdommer eller sykdomsgrupper endrer seg fra perioden før pandemien. Og så vil man jo videre måtte analysere på om dette skjer hos vaksinerte, de som har hatt covid-19 – eller om det er andre faktorer som forklarer dette. I Norge ligger det an til at vi vil få svært høy vaksinasjonsgrad, slik at uvaksinert gruppe kan bli liten (og er ikke nødvendigvis sammenlignbar med vaksinert gruppe), men andre land med lavere vaksinasjonsgrad vil også kunne gjøre lignende studier. - Det er utstrakt internasjonalt samarbeid på legemiddelovervåkingsfeltet, slik at denne informasjonen vil bli tilgjengelig også for oss.

Som du er inne på har vaksineprodusentene også studier som vil gå, men ikke nødvendigvis over tiår. Men det er også slik at dersom det skulle avdekkes potensielle langtidseffekter, kan produsentene pålegges nye studier (dette er da sikkerhetsstudier etter markedsføring eller såkalte fase IV-studier), og kommer i tillegg til de studiene som utføres i utviklingen (før markedsføring).

Overvåkingen av koronavaksinene har stort fokus, både i Norge og i andre land – og det vil den ha i lang tid fremover.  Og som nevnt, grunnet det utstrakte internasjonale samarbeidet, vil potensielle langtidsbivirkninger (og andre mistenkte bivirkninger) som avdekkes andre steder i verden, bli kjent for oss. [...]

Så svært kortfattet er svaret fra Legemiddelverket at kontrollgruppen - de uvaksinerte - ikke bare er de uvaksinerte innenfor Norges grenser (som kan bli for få og for ulike de vaksinerte til å fungere som en kontrollgruppe i seg selv), men alle uvaksinerte i alle land man har tilgang på data fra. Og i tillegg er de vaksinerte på sett og vis sin egen kontrollgruppe, med data fra før vaksineringstidspunktet.

Ellers ligger samtlige Covid-19-vaksinene (som har betinget godkjenning) på EMAs "List of medicines under additional monitoring". Dette betyr at de følges særlig tett av europeiske legemiddelmyndigheter mhp ugunstige virkninger eller forhold (og emballasje er merket med en omvendt svart trekant).

Min fullstendig ukvalifiserte vurdering: Det man kan være rimelig sikker på, er at eventuelle uventede bivirkninger vil være sjeldne. Det man ikke kan vite, er hvor alvorlige disse er. Pandemrix-indusert narkolepsi var så sjelden at den ikke ville blitt oppdaget uten massevaksinering - og det er jo unektelig en bivirkning som er svært alvorlig for de som rammes. Det er umulig nå å avskrive at noe liknende kan skje med en eller flere av Covid-19-vaksinene. Men slik tallene taler, er det for meg ingen tvil - vaksinering er verdt det både på individuelt nivå for meg selv, og definitivt på et kollektivistisk samfunnsnivå.

Og jeg fikk første dose med Pfiizer i forgårs, 2 uker forsinket :)

 

PS: Apropos Pfizer er denne fin (fra NEMJ:

image.thumb.png.62accaa4dcbf2112461d00d73b133928.png

Placebo=Saltvann,  BNT162b2=Vaksine :) 

Endret av a_aa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Men de nekter for bivirkninger, så da er man like langt. Dette er jo en god måte å bli kvitt den eldre garden på, noe jeg regner med er planen. I tillegg til de to postene om sykehjem som jeg limte inn over finnes det utallige observasjoner av pårørende til eldre og syke, men legene nekter at det har noe med vaksinen å gjøre:

1967541658_Skjermbildefra2021-06-2521-36-02.png.5e5b9a9325bd5829010f066e43334fb3.png

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (29 minutter siden):

Men de nekter for bivirkninger, så da er man like langt.

Jeg vet ikke hvem "de" er? Men de mangler nok lit kunnskap. Alle medisiner har bivirkninger for noen.

Hapi70 skrev (31 minutter siden):

Dette er jo en god måte å bli kvitt den eldre garden på, noe jeg regner med er planen.

Dette må bety at du forventer en reduksjon av levealder blant nordmenn. Er du forberedt på at det kan være feil? ;) 

Hapi70 skrev (36 minutter siden):

I tillegg til de to postene om sykehjem som jeg limte inn over finnes det utallige observasjoner av pårørende til eldre og syke, men legene nekter at det har noe med vaksinen å gjøre:

Jeg har medfølelse med de som er pårørende til vaksinerte eldre og syke (mine foreldre er begge vaksinerte). Men jeg har ikke tenkt å overprøve legers vurdering utfra opplysninger gitt på sosiale medier. Det får de som anser seg å være kompetente ta seg av. Men det er altså slik at jo eldre jeg blir, jo mindre overraskende vil min død være. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Her er også en del av planen. Uansett hva man sier som ikke er PK eller "innafor" så blir man kalt høyreekstrem og det som verre er. F.ex. ble avdøde Kurt Oddekalv kalt nazist fordi han delte en artikkel som stod på en høyrevridd nettside, og Linda Karlstrøm som jeg nettopp postet om, hun ble kalt antisemitist på karakterdreper-programmet til SVT, fordi hun i en privat samtale snakket om en dokumentar hun hadde sett halve av, som stilte spørsmål ved hvor mange Jøder som ble utryddet i 2. verdenskrig. Dette er en teknikk som blir brukt hele tiden, og det får folk til å grue seg for å si noe i det hele tatt. Samfunnet endrer seg, og ikke til det bedre:

"- Det som er det store problemet i samfunnet i dag er at veldig mange er feige og tør ikke stå for det de innerst inne mener, men går med mainstream. Det betyr én ting: At den ytringsfriheten vi tror vi har, den forsvinner gradvis."

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/investor-oystein-stray-spetalen-veldig-mange-er-feige/s/12-95-3423508391?fbclid=IwAR1zXsBwkr4RdeDC9rvbJ1OUl178GOuHAIvQbK8rNY7d8LsCEr3OfXmtKHw

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (27 minutter siden):

Her er også en del av planen. Uansett hva man sier som ikke er PK eller "innafor" så blir man kalt høyreekstrem og det som verre er.

Er du PK/"innafor"? Hvis ikke, kunne du være vennlig å vise en link til at du "blir kalt høyreekstrem og det som verre er." 

Hapi70 skrev (31 minutter siden):

Linda Karlstrøm

... orker jeg ikke bli kjent med, jeg beklager...,

Hapi70 skrev (33 minutter siden):

"- Det som er det store problemet i samfunnet i dag er at veldig mange er feige og tør ikke stå for det de innerst inne mener, men går med mainstream. Det betyr én ting: At den ytringsfriheten vi tror vi har, den forsvinner gradvis."

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/investor-oystein-stray-spetalen-veldig-mange-er-feige/s/12-95-3423508391?fbclid=IwAR1zXsBwkr4RdeDC9rvbJ1OUl178GOuHAIvQbK8rNY7d8LsCEr3OfXmtKHw

De blir nok enige. https://www.nettavisen.no/nyheter/oystein-stray-spetalen-i-hemmelig-mote-med-israels-ambassador-ingen-kommentar/s/12-95-3424100067  Men hva blir de enige om, mon tro? :D ?

Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (17 timer siden):

Hva med disse to punktene for eksempel:

- Det er ingen overdødelighet i noe land
- Corona-virus dødelighet er lik sesonginfluensa

Jeg blir pinlig berørt.

Dama mi hadde Corona i 3 uker i Desember, det føltes som kroppen ga opp sa hun. Til alle Idioter (coronafornektere) . Kan jeg fortelle att Corona er virkelig og har kommet for å bli. Og det er overdødelighet i India f,eks. Skjønner ikke hva du ikke tenker med?????

Lenke til kommentar
a_aa skrev (9 timer siden):

Er du PK/"innafor"? Hvis ikke, kunne du være vennlig å vise en link til at du "blir kalt høyreekstrem og det som verre er." 

... orker jeg ikke bli kjent med, jeg beklager...,

De blir nok enige. https://www.nettavisen.no/nyheter/oystein-stray-spetalen-i-hemmelig-mote-med-israels-ambassador-ingen-kommentar/s/12-95-3424100067  Men hva blir de enige om, mon tro? :D ?

"- (Det som er det store problemet i samfunnet i dag er at veldig mange er feige og tør ikke stå for det de innerst inne mener, men går med mainstream. Det betyr én ting: At den ytringsfriheten vi tror vi har, den forsvinner gradvis.)" Akkurat den der er jeg helt enig i. Min sterkeste støtte til de ordene.👍

Lenke til kommentar

Hapi, nu har jag kunnat göra magnet testen på mig själv. Här har jag fått veta att jag skulle blivit magnetiskt och det var solidt bevisat med videor som vanligt. 

Blev dock ikke magnetiskt... Fick jag placebo? Ljuger jag? Var videorna fake? Är det så att allt man kan se och läsa på internet ikke är sant* 🤪

 

*Menar självklart fra privat personer och andra upplysta. Att politiker och forskare aldrig snakker sant vet vi ju redan. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Magnettrikset er jo et morsomt trylletriks jeg har gjort for unger i alle år. Det fungerer like bra med magneter som med ikke-magneter bare man er passelig klebrig i huden og holder huden og mynten eller hva man må bruker, nesten loddrett.

Betyr det at jeg har fått koronavaksine lenge før noen av de ble funnet opp? :p Kanskje jeg har hatt magnetisk chip under huden i alle år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...