Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

758 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      611
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      60
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
3 hours ago, Fatninja said:

mRNA-teknologi. Disse vaksinene inneholder ikke virus, men messenger RNA (mRNA) som gir kroppen instruksjoner til å lage en liten bit av virusets "spike-protein". Dette aktiverer immunsystemet uten å eksponere kroppen for hele viruset.

Kanskje du har kopiert dette fra en norsk side som kan forklare hvorfor det høres så mildt ut.

-'' gir kroppen instruksjoner til å lage en liten bit av virusets "spike-protein" ''

Det er en gentransfusjonsbehandling. Det transfusjonerer med celler overalt i kroppen. f.eks også eggstokkene som leger har sagt mottar en overvekt fra denne behandlingen.

De 'nye' transfusjonerte cellene produserer piggprotein, men cellene selv blir også ett mål for immunforsvaret, som blir skadet eller drept av immunforsvaret fortløpende. Dette kan være årsak til tilfeller av menstruasjonsforstyrrelser, og hjerteposebetennelser. Med mer. Jeg er ikke lege, men det er leger som forteller om dette.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

Hvis du 'bare' hadde hørt på mannen selv, så hadde du hatt ett helt annet perspektiv og meninger om Trump og hva han står for.

Nei

• Liker 2
Skrevet
Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Kanskje du har kopiert dette fra en norsk side som kan forklare hvorfor det høres så mildt ut.

-'' gir kroppen instruksjoner til å lage en liten bit av virusets "spike-protein" ''

Hva er det med utsagnet som er feil ?

Det er en gentransfusjonsbehandling. Det transfusjonerer med celler overalt i kroppen. f.eks også eggstokkene som leger har sagt mottar en overvekt fra denne behandlingen.

Er enhver virus infeksjon en gentransfusjonsbehandlig. I følge deg, så ja. Dette er nøyaktig det samme som skjer i alle virusinfeksjoner du noen gang har hatt og vil få. 

Nei, fritt mRNA vandrer ikke til eggstokkene. Du må be de sette sprøyten på en annen plass om så er tilfelle. 

mRNA har begrenset levetid. Både før og etter opptak. 

De 'nye' transfusjonerte cellene produserer piggprotein, men cellene selv blir også ett mål for immunforsvaret, som blir skadet eller drept av immunforsvaret fortløpende. Dette kan være årsak til tilfeller av menstruasjonsforstyrrelser, og hjerteposebetennelser. Med mer. Jeg er ikke lege, men det er leger som forteller om dette.

Dette er nøyaktig hva viruset gjør, bare mye mye mye mere effektivt enn mRNA vaksinen. 

Det er svært vanskelig å se hva tanken med posten er. Det å klage på at en vaksine gjør det samme som viruset bare i et svært begrenset omfang er noe merkelig. Det er jo hele poenget med en vaksine, alle vaksiner.. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Selfuniverse skrev (10 timer siden):

Du sier at du normalt har vært mye forkjølet. Men dette kan være tilfeldig.

Det er NETTOPP det som er poenget med innlegget mitt. Som jeg skriver i innlegget:

"Men tilfeldighet er nøkkelordet her. "
"Så kanskje det er på grunn av influensavaksinene? Eller er det en tilfeldighet? "
"Vaksinen? Tilfeldighet?"

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (12 timer siden):

Jeg tror det er svært naivt å ikke ihvertfall stille spørsmål til covid vaksinene.   De ble utviklet i en hastighet som bare tillates i nødstilfeller, i tillegg til å være eksperimentelle. 

• Tradisjonelle vaksiner: (...)
  • COVID-19-vaksiner: (...)

Den eneste av Covid-19 vaksinene som var farlig, og ble trukket fra å bli brukt i mange land, var Astra Zeneca. Det var en såkalt tradisjonell vaksine.

Fatninja skrev (12 timer siden):

COVID-19-vaksinene ble utviklet på rekordtid (mindre enn ett år)

Selve mRNA teknologien, har blitt utviklet over flere tiår. Det var en enkel sak å tilpasse den til Covid-19, samtidig som det ble brukt mye mer ressurser på utvikling og testing enn normalt, slik at en vaksine kunne bli klar raskere enn med tradisjonelle vaksiner.

• Liker 3
Skrevet
22 hours ago, Selfuniverse said:

Jeg spurte chatgtp 4o:  hva er forskjellen på vaksiner og covid vaksinene? 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Nukleosid skrev (På 22.10.2024 den 3:56 PM):

Den eneste av Covid-19 vaksinene som var farlig, og ble trukket fra å bli brukt i mange land, var Astra Zeneca. Det var en såkalt tradisjonell vaksine.

Da jeg skrev i en tråd om at Norge trakk AZ tilbake fordi den var farlig kom det personangrep og stråmenn fra en annen bruker så det er visst noen som ikke tolererer kritikk av noen av vaksinene selv ikke de som Norge avviser. Og andre igjen som kaller kritikk av Aztra Zenaca som "konspirprat". Norge gjorde en tøff og modig beslutning her; i sosiale medieplattformer ble jo kritikk av denne vaksinen sensurert og var en del av mandatprogrammet i andre land som man mer eller mindre i forskjellige grader praktiserte tvangsvaksinering med.

Fatninja skrev (På 23.10.2024 den 5:00 AM):

Jeg spurte chatgtp 4o:  hva er forskjellen på vaksiner og covid vaksinene? 

Og hva fikk du som svar?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
3 hours ago, Morromann said:

Og hva fikk du som svar?

Det jeg svarte tidligere i tråden er resulatet av chatgtp 4o søket mitt.  Bare bla litt opp i tråden.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
sk0yern skrev (På 21.8.2024 den 12:08 PM):

Når man stempler det som en konspirasjonsteori, så er vel ikke det så veldig langt unna å avfeie det totalt?
https://tv.vg.no/video/194358/dette-er-corona-konspirasjonsteoriene

Ting snur ja. 

Sitat

In the 520-page report, the House Select Subcommittee on the Coronavirus Pandemic concludes that the coronavirus “most likely emerged from a laboratory in Wuhan, China,” citing factors like biological characteristics of the virus and illnesses among researchers at the Wuhan Institute of Virology in fall 2019. 

https://edition.cnn.com/2024/12/02/health/house-covid-subcommittee-report/index.html

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
sk0yern skrev (9 timer siden):

Jah; ser man det. Fornuften vinner vanligvis til slutt og komiteens konklusjoner stemmer ganske bra med hva mange sa ganske tidlig i pandemien og enda flere etterhvert som det varte men ble avfeid som "disinfoirmasjon, trumpisme, høyreekstremisme, anti-vitenskap, konspirasjonsteorier, koko, "karen" og "granny killers". 

Først; at det er overveldende sannsynlig at opphavet er biolaben i Wuhan og ikke en flaggermus på et marked like ved hvor de ikke en gang selger flaggermus. Jeg mener; HVEM det som tror på tøysete teorier her? En teori som i realiteten er basert på rasistiske stereotyper og teorier om hva kinesere angivelig spiser. Dette burde det være stort oppslag om i norske medier men det er taust som i graven.

Videre slås det fast at regler om sosal avstand og munnbindtvang ikke var basert på hard vitenskap; noe som også mange ble hetset for å påpeke og ble sensurert for i sosiale medier; videre også hvordan gjentatte og semi-permanente lockdowns forårsaket langvarig skade på økonomien og folks psykiske og fysiske helse; noe som var ganske innlysende fra starten at det ville gjøre; en galskap som fortsatte inn i 2022. Og i januar 2022 husker jeg at folk FORTSATT ble utsatt for personangrep og hets fordi man påpekte at det var gåt ALT for langt og at målstrekene var flyttet til det absurde for hvorfor man holdt på slik. At man gjorde det i starten; i mars 2020 da man vistte lite til ingenting om viruset kan forsvarer men IKKE at man fortsatt var DER i januar 2022. Ikke på noen som helst måte.

"However, the report applauds travel restrictions instituted by the Trump administration early in the pandemic, saying they helped save lives and were unjustly criticized as xenophobia."

Stenging av grenser helt i starten for å begrense spredning kan forsvares, men det er meningsløst når det allerede er inne og sprer seg som mygg. Grensesteninger langt inn i 2021 var bare tøys og symboltiltak for de engstelige; som med husarrest og i noen land også interneringsleire(sykt).

"But the report also says that health officials and the Biden administration oversold the power of the vaccines to prevent transmission or infection, possibly contributing to the public’s lack of trust in Covid shots and in vaccines overall."

Igjen; riktig. Og det er relevant for Norge også. Det var helt feil å pushe vaksinen på folk som overhodet ikke var i noen risikogruppe; men med det frykt- og redselsnarrativet som hadde hersket siden starten var det kanskje ikke så rart at det gikk som det gjorde.

Til og med CNN skriver om det nå. Hvor er NRK? Vel; de gir fortsatt spalteplass til Gunhild Nyborg. De er....der.

Endret av Morromann
  • Liker 3
  • 5 måneder senere...
Skrevet (endret)

Vet jeg er sen til festen nå, men tenker at dette er et tidløst viktig tema. En liten satirisk recap:

• Folk falt om og døde på gaten i Wuhan, Kina. Vi ble fortalt at det var et livsfarlig virus.
  • Det samme påståtte viruset spredte seg til hele verden, men ombestemte seg og ville ikke kverke folk så fort lenger.
  • Vitenskapen fortalte oss (tidlig dato), gjennom eksperter, at munnbind ikke hadde noe for seg, og at viruset egentlig bare var på farenivå med influensa. (Fauci, og flere eksperter, sa at man kanskje kunne stoppe noen dråper med et munnbind, men at siden viruset var i luften ble munnbind nytteløst, fordi virus er ekstremt små.)
  • Vitenskapen fortalte oss kort etter (senere dato), gjennom eksperter, at munnbind redder liv og at alle måtte alltid bruke det i nærheten av folk og holde avstand for å redde liv... for viruset var plutselig livsfarlig. (Fauci, og de andre, snudde 180º). På f.eks fly var det strengt med munnbind-bruk (med mindre man skulle spise på flyet... for viruset var høflig nok til å vente til folk hadde spist før det smittet noen)
  • Hastegodkjente vaksiner kom på banen. En ny mRNA-teknologi, (genmodifisering) slapp gjennom og kunne bli kalt vaksine. I Norge har man vært skeptisk til genmodifisert mat, slik at det ikke har vært lov... men folk snublet nærmest over hverandre i kø for å selv bli genmodifisert med "vaksinen".
  • Man fikk én dose, så skulle det være to doser, så tre, så fire osv...
  • En serie oppdateringer fra vitenskapen og eksperter fulgte etter hverandre etter hvert som tiden gikk angående "vaksinene": 1.-- Man kunne ikke få viruset og heller ikke smitte andre. 2.-- Man kunne få viruset, men uten symptomer og man ville ikke smitte andre. 3.-- Man kunne få viruset, óg symptomer, men ikke smitte andre. 4.-- Man kunne bli litt forkjøla, kanskje en "sniffle", men ikke smitte andre. 5.-- Man kunne bli syk, men ikke med sykehus-alvorlighet, og man kunne smitte andre, men ikke like lett. 6.-- man kunne bli alvorlig syk, med sykehus-innleggelse, men man var beskyttet mot død, óg man smittet andre like lett som de uvaksinerte. 7.-- man kunne dø.
  • "Dette er en pandemi av de uvaksinerte!!!", lød det fra mediene, eksperter, politisk hold osv...
  • Man skulle ikke besøke bestemor, som selv var vaksinert, uten å først ta en vaksine, og man måtte bruke munnbind... men... helst ingen besøk.
  • Regjeringen satt selve Grunnloven til side, og la ned et forbud mot folkesamlinger på mer enn 10 personer. Dette for å redde liv. Selv samlet de flere... gir de blaffen i liv, eller var det hele en bløff?
  • Regjeringen prøvde å få 100 års hemmelighold rundt komitéen, men fikk bare 60 år, (vaksine-info inkludert i hemmeligholdet)

Jeg tror det hele var en bløff. Det var ingenting annet enn vanlige luftveis-virus, som forkjølelse og influensa som rammet folk... Triksing med tall og løgn ble tatt i bruk. PCR-testen er ubrukelig ved høyere syklus enn 30, men den var innstilt på 45 (dette kom helt klart frem i debatten ved Svein Østvik, hvor dama fra Oslo Universitetssykehus bekreftet det han sa):

Disse PCR-testene var det eneste som ble brukt til diagnostisering. Alt baserer seg på dem. Den var og er falsk. Når folk fikk influensa eller ble forkjølet ble det ropt Covid. De som står bak har vært utspekulerte og brukt testen som et slags bekreftelses-"bevis". husker dere i starten, når folk hadde null symptomer, men testet positivt overalt?

helhetlige sannheter kan ikke endre seg. 2+2=4 /// virus er for små til at munnbind kan hjelpe... vokste viruset? 2+2=19?

Etter "vaksinene" falt folk om og døde i gatene, på fotballbanene, annen idrett osv...

Nå har vi også slike:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S096758682500195X

Motivene bak bløffen er flere: penger, WEFs great reset (en omforming av verden vår), WHO som verdensregjering som skal bestemme over alle landene (WHO skal bestemme om det er helsekrise, og WHO skal bestemme over alle landene når det er helsekrise... da blir det fort helsekrise ass...), avbefolkning (massemord ved "vaksinene"). Bill Gates sa rett ut at man kunne få ned befolkningsøkningen med bl.a vaksiner, i en TED-talk. ////////- *ps: bare et lett "fremkast" her altså, fordi det lett kan være litt andre konstellasjoner... man vet jo ikke 100% nøyaktig hvordan det hele lar seg koble før det er for sent...*

Jeg angrer ikke på at jeg ikke tok "heksebrygget", for å si det sånn.

Da var jeg i gang, @Morromann, @Selfuniverse. Nå kommer nok alle merkelappene:yes:

Endret av Ogalaton
  • Liker 2
Skrevet

Velkommen til festen 🎉 

Å kalle det hele en bløff, er respektløst for alle som faktisk ble syke. Som ble rammet. 

Jeg ble selv smittet med Corona flere ganger, og en helt vanlig forkjølelse, var det vitterlig ikke! Det har vært veldig rart å kjenne på fatigue, altså utmattelse, for noe sånt har jeg ALDRI ALDRI opplevd før. 

Forskere over hele kloden (fra alle verdens hjørner, ulike land og styresett, både i privat og offentlig regi) studerte viruset. De oppdaget fort at det endret karakter, og vi ble jo etterhvert kjent med en drøss av variantene. 

Ergo: viruset er helt reelt. Sykdomsforløpet er noe forskjellig basert på hvilken variant du får – og selvfølgelig også basert på hvem du er; egen helse, etc. Noen blir raskt friske. Andre ikke. Flere har fått alvorlige problemer. Flere har dødd. 

Jeg forstår hvorfor myndigheter rundt om på kloden fikk panikk. Jeg forstår hvorfor de ønsket å bremse smitte. Helsevesenet hadde knukket helt sammen dersom mange nok ble syke samtidig. Å få folk til å bli syke litt mer i tur og orden, over en lengre periode, er problemfritt. Men alle kan ikke bli syke samtidig. Vi har hverken nok sengeposter, leger eller annet personell til å tåle det. (Dette gjelder generelt, ikke bare for Covid)

---

Vaksine: Ja, nei, har var det mye rart. Haste-utviklet og godkjent uten å ha testet og undersøkt langtidsvirkning. En av vaksinene ble etterhvert fjernet fra det norske markedet, men det var først etter å ha krevd liv. Vaksinen økte risiko for blodpropp, hvis jeg husker korrekt. Riktignok ikke for de fleste da. Det gikk stort sett bra. Men minst én familie sitter igjen, med et familiemedlem færre, grunnet vaksinen. Hvor mange liv den evnt. reddet er vanskelig å spå. Kanskje betydelig fler enn én?

Allikevel: medisiner skal jo være trygge! Det vil si; helt trygge og uten en eneste bivirkning er de færreste medisiner. Det tror jeg nordmenn flest har glemt. Hvertfall når jeg tar en titt i skapene til folk, og ser arsenalet av piller som skal fordøyes.

Dette har ingenting med Covid å gjøre; men vi er et pille-tyggende folk. Kanskje holder det liv i oss litt lenger. Men kanskje gir det også cocktail-bieffekter vi på ingen måte har sjans til å ha kontroll på? 

Må vi ha alle disse medisinene? Kan noen av de kuttes ned på? 

---

Midlertidige forbud: Dette var gjort i beste mening. Ikke for å være kjip. Regjeringen sitter på lånt tid (valg hvert fjerde år), og de prøver så godt de kan å legge til rette for at flest mulig folk skal ha det «godt nok» her til lands. Flere av tiltakene var håpløse. Helt enig. Hva var poenget med å spritlegge hele landet? Viruset trivdes i luft, og smittet knapt via kontakt ... Vi var fryktelig seine med å begynne med munnbind, kontra østen. 

Hadde jeg gjort en bedre jobb selv, dersom jeg var diktator med full makt? Åpenbart! Men nå er jeg ikke diktator. Ikke vil jeg ha noen andre enn meg selv til diktator heller, så la oss fortsette med demokrati. Av alle styreformer vi kjenner til, så er det den minst dårlige. 

Hytteforbudet er kanskje noe av det mer komiske? Selv om jeg vet – og forstår – tankegangen bak. 

Regler om karantene er også lett å forstå, men umulig å håndheve. Ergo i praktisk en frivillig ordning, selv om både jeg selv, og alle jeg kjenner, fulgte det til punkt og prikke. 

Regler om max antall personer i husstand var svært krenkende. En liten periode kunne vi ikke ha besøk hjemme hos oss. Men reglene var pussig definert, så andre kunne invitere oss til seg. Som om det utgjorde noen forskjell ... 😕

• Liker 4
Skrevet
qualbeen skrev (12 minutter siden):

Vaksine: Ja, nei, har var det mye rart. Haste-utviklet og godkjent uten å ha testet og undersøkt langtidsvirkning. En av vaksinene ble etterhvert fjernet fra det norske markedet, men det var først etter å ha krevd liv. Vaksinen økte risiko for blodpropp, hvis jeg husker korrekt. Riktignok ikke for de fleste da. Det gikk stort sett bra. Men minst én familie sitter igjen, med et familiemedlem færre, grunnet vaksinen. Hvor mange liv den evnt. reddet er vanskelig å spå. Kanskje betydelig fler enn én?

Viktig å huske på at Covid alene også øker risikoen for blodpropp.
Forsking har vist at det er større sjanse for blodpropp etter Covid for uvaksinerte enn vaksinerte.
Så selv om det er økt risiko for blodpropp etter vaksinering så er det fortsatt lavere risiko enn om man blir infisert.

• Liker 4
Skrevet
qualbeen skrev (24 minutter siden):

Velkommen til festen 🎉

Takk!

Ps: jeg taler fritt i mine svar, i tråd med hva jeg tror om det hele. (Om jeg skulle innført alle nyanser av alle muligheter og "jaget hver kanin" bortover, så måtte jeg jo skrevet en bok til svar)

qualbeen skrev (24 minutter siden):

Å kalle det hele en bløff, er respektløst for alle som faktisk ble syke. Som ble rammet.

Nei. Jeg har ikke nektet for at folk har dødd av sykdom, det skjer hver eneste influensa-sesong og er like trist hver gang.

qualbeen skrev (27 minutter siden):

Jeg ble selv smittet med Corona flere ganger, og en helt vanlig forkjølelse, var det vitterlig ikke! Det har vært veldig rart å kjenne på fatigue, altså utmattelse, for noe sånt har jeg ALDRI ALDRI opplevd før.

Flere ganger? Der har du beviset... man er immun om man blir smittet av noe én gang om det er snakk om ett virus. En familie av virus, som f.eks influensa eller forkjølelser er mange virus, som gjør at du kan bli smittet av noe "igjen"... det er da nemlig ikke samme virus, heller ikke en "variant" av samme virus som smitter deg. "Variantene" av samme virus er man også immun mot om man har naturlig immunitet etter gjennomgått sykdom.

Dette visste "alle" før covid-svindelen. Nå har vi blitt løyet til.

Du fikk en kraftig influensa. Eller så led du skade av "vaksinen".

qualbeen skrev (33 minutter siden):

Forskere over hele kloden (fra alle verdens hjørner, ulike land og styresett, både i privat og offentlig regi) studerte viruset. De oppdaget fort at det endret karakter, og vi ble jo etterhvert kjent med en drøss av variantene.

Det er narrativet ja... men det stemmer slett ikke. Det er veldig få helt øverst, og den falske PCR-testen var alt de trengte. De du nevner har bare brukt den.

qualbeen skrev (41 minutter siden):

Jeg forstår hvorfor myndigheter rundt om på kloden fikk panikk. Jeg forstår hvorfor de ønsket å bremse smitte. Helsevesenet hadde knukket helt sammen dersom mange nok ble syke samtidig. Å få folk til å bli syke litt mer i tur og orden, over en lengre periode, er problemfritt. Men alle kan ikke bli syke samtidig. Vi har hverken nok sengeposter, leger eller annet personell til å tåle det. (Dette gjelder generelt, ikke bare for Covid)

Sverige klarte seg helt fint... fikk ikke ekte problemer før etter "vaksinen" kom.

qualbeen skrev (44 minutter siden):

Allikevel: medisiner skal jo være trygge! Det vil si; helt trygge og uten en eneste bivirkning er de færreste medisiner.

Å "gamble" på noe som ikke er blitt testet (som i tilleg er en ny teknologi, mRNA-genmodifisering) er uansett ikke lurt. Vi har et immunforsvar. (Vi ble også i starten fortalt at det ikke var noe nevneverdig farligere enn influensa) så hvorfor skulle vi da "gamble"?

qualbeen skrev (49 minutter siden):

Midlertidige forbud: Dette var gjort i beste mening. Ikke for å være kjip. Regjeringen sitter på lånt tid (valg hvert fjerde år), og de prøver så godt de kan å legge til rette for at flest mulig folk skal ha det «godt nok» her til lands.

Stol ikke blindt på "pappa stat". Mange er døde og skadet for livet pga den tilliten der nå.

• Hjerte 1
Skrevet
aklla skrev (28 minutter siden):

Viktig å huske på at Covid alene også øker risikoen for blodpropp.
Forsking har vist at det er større sjanse for blodpropp etter Covid for uvaksinerte enn vaksinerte.
Så selv om det er økt risiko for blodpropp etter vaksinering så er det fortsatt lavere risiko enn om man blir infisert.

Dét narrativet fremmes i et forsøk på "damage control". Pluss at ved å si dette får de "kilde-ammo" mot kritikerne.

• Liker 2
Skrevet
Ogalaton skrev (5 minutter siden):

Dét narrativet fremmes i et forsøk på "damage control". Pluss at ved å si dette får de "kilde-ammo" mot kritikerne.

Selvsagt kom det noe slikt, jeg hadde blitt mer overrasket om det kom noe fagelig og/eller sakelig.
Alle kilder som sier imot det du tror på er falske og bare avfeies uten annet argument enn at det er falskt..

• Liker 5
Skrevet
Ogalaton skrev (25 minutter siden):

Flere ganger? Der har du beviset... man er immun om man blir smittet av noe én gang om det er snakk om ett virus. En familie av virus, som f.eks influensa eller forkjølelser er mange virus, som gjør at du kan bli smittet av noe "igjen"... det er da nemlig ikke samme virus, heller ikke en "variant" av samme virus som smitter deg. "Variantene" av samme virus er man også immun mot om man har naturlig immunitet etter gjennomgått sykdom.

Noen virus har man bare svært kortvarig immunitet mot, covid og noro er bandt disse. Sånn er det bare. De er fortsatt virus 

• Liker 3
Skrevet
Ogalaton skrev (41 minutter siden):

Dette visste "alle" før covid-svindelen. Nå har vi blitt løyet til.

Nei, dette er ikke noe 'alle' visste. Hverken før eller etter. 

På tross av din påstand, så vet jeg fremdeles ikke at det er slik at man ikke kan bli syk fra ett og samme virus mer enn én gang. 

Jeg kjenner ikke deg og ditt immun-system, men det er jo fantastisk at det er såpass ufeilbarlig, at det aldri kan la seg smitte av samme virus to ganger. Dette anser jeg som temmelig unikt!

Hvorfor i alle dager skulle ikke et virus klare å overliste mitt immunforsvar både én, to eller ti ganger? 

Har du noe som helst tyngde bak påstanden din om at samme virus ikke kan gi sykdom på ny og på ny? 

Dette vil jeg lære mer om! For hvis det er sant, så er det spektakulært! Gi meg noen kilder, takk!

• Liker 5
Skrevet

qualbeen skrev (53 minutter siden):

Nei, dette er ikke noe 'alle' visste. Hverken før eller etter. 

På tross av din påstand, så vet jeg fremdeles ikke at det er slik at man ikke kan bli syk fra ett og samme virus mer enn én gang. 

Jeg kjenner ikke deg og ditt immun-system, men det er jo fantastisk at det er såpass ufeilbarlig, at det aldri kan la seg smitte av samme virus to ganger. Dette anser jeg som temmelig unikt!

Hvorfor i alle dager skulle ikke et virus klare å overliste mitt immunforsvar både én, to eller ti ganger? 

Har du noe som helst tyngde bak påstanden din om at samme virus ikke kan gi sykdom på ny og på ny? 

Dette vil jeg lære mer om! For hvis det er sant, så er det spektakulært! Gi meg noen kilder, takk!

Jeg stiller dårlig om jeg skal basere meg på kilder, av samme grunn som de i Sovjet stilte dårlig om de forsøkte å påpeke problemene ved kommunismen. De som mente at et fritt market ville vært en bedre idé fant lite "kilder" til støtte, fordi "vitenskapen" der var ≈ 100% for kommunismen.

Vil du ha beviser for at mekanikeren din er en svindler før du slutter å bruke tjenestene hans, bør du lete andre steder enn hos hans egne ansatte...

Nesten alle private følger pengene, og nesten alle offentlige følger de politiske forventningene. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Ogalaton skrev (44 minutter siden):

Jeg stiller dårlig om jeg skal basere meg på kilder

Så du baserer dine uttalelser på?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...