Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra ProShop.dk ang min henvendelse på MSI RTX 3080 Gaming TrioX som sto at var på lager fram til denne uka:

#152 - Det er desværre det samme svar som mange andre herinde - jeg kan ikke give dig en placering i køen, da du har bestilt på lanceringsdagen hvor vores system jo gik ned som du sikkert også oplevede :( Som du kan se på de andre svar jeg har givet på MSI 3080 GAMING X TRIO, så har vi mange bestillinger inde og ikke modtaget ret mange fra MSI endnu :(

Lenke til kommentar
4 hours ago, vara said:

Du sitter med risiko for RMA hvis du videreselger kort. Vet ikke hvor stor margin man burde ha for dette (med unntak av EVGA kort som har generøs RMA).

 

2 hours ago, vara said:

For den som kjøper kortet ja. Dvs du som selger må overholde forbrukerkjøpsloven. Om du som videreselger har samme rettighet er jeg mer skeptisk til.

 

Rent praktisk kan selger kjøre RMA videre under sitt navn og ikke si noe om videresalg men det er likevel en risiko.

Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det.

Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre).

Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf).

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nems skrev (4 minutter siden):

 

Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det.

Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre).

Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf).

Dette stemmer. Noen kan bli vanskelig på garantien og si at den kun gjelder den opprinnelige kjøper, men om man sier det magiske ordet "reklamasjon", så må de forholde seg til forbrukerkjøpsloven, og da kan man ikke dytte ansvaret over på opprinnelige kjøper. Jobber med dette selv i jobben min, og har hatt mange slike "encounters" i mitt private liv også. Det er bare å stå på sitt og kreve reklamasjon. Så lenge varen er solgt til Norge i utgangspunktet, så er det ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
33 minutes ago, nems said:

 

Mulig jeg misforstår hva du egentlig mener her, men siden du bruker forkortelsen RMA går jeg ut ifra at jeg ikke gjør det.

Så lenge du får med original kvittering så har du uansett reklamasjonsrett ihht forburkerkjøpsloven, og sannsynligvis også garanti på produktet du kjøper brukt. (Jeg er smått usikker på om en produsent kan fraskrive seg garanti dersom varen selges videre).

Jeg har selv erfaring med å reklamere på komponenter kjøpt bruk og dette har ikke vært noe problem (med original kvittering på pdf).

Ah du har rett her. Var ikke klar over at forbruker kunne reklamere ovenfor tidligere salgsledd uavhengig av selger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (53 minutter siden):

Garanti følger produkt, ikke kjøper.

Dette er helt klart rett. F.eks biler selges ofte etter 3 år (mye leasing) med klar og tydelig rest på garantien som for de fleste merker i dag er 5 år. Så en produsent/importør kan aldri frasi seg garantiansvaret. Men som med bilsalg kan det oppstå feil på produkt som produsent kan si skyldes unormal bruk som igjen har ført til unormal slitasje. For denne diskusjonens del måtte jo det være f.eks. endring på kjøler, lodding og evt overklokking som produsent kan påstå produktet aldri var konstruert for å tåle. Hvordan de skal kunne påvise f.eks overklokking aner jeg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
46 minutes ago, MrMarbles said:

ProShop hadde ikke fått noen ETA whatsoever på Extreme ennå (mao. tar binningprosessen tid). Også EVGA. De hadde fått allokert så få kort at hele ordren bare ble kansellert :(

Å? Hadde du inne bestilling på Extreme som ble kansellert? Jeg har en bestilling enda på Extreme og den er ikke fjernet

Lenke til kommentar
0l3M skrev (4 minutter siden):

Å? Hadde du inne bestilling på Extreme som ble kansellert? Jeg har en bestilling enda på Extreme og den er ikke fjernet

Nei. Jeg har bestilt MSI RTX 3080 Gaming TrioX som er litt i limbo. Aorus Extreme er ikke kansellert, de vet bare ikke når de får det inn. Har du en bestilling på det, så er du sikkert blant de første til å få det (dersom du bestilte tidlig). Mao. kortet er ikke klart fra Gigabyte sin side ennå. I hvert fall hva ProShop har fått signaler om.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Pc Lynet said:

Det som virker logisk er at folk som har bestilt mer enn skjermkortet får ordrene sine sendt før de som kun har bestilt skjermkortet. Det koster penger og plass på lager å holde de andre varene reservert.

Det kan kanskje være noe i dette. Mitt TUF som stod med 22 oktober ble plutselig sendt i går og jeg hadde en PCIe USB kontroller på samme ordre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...