Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (1 minutt siden):

Synes det var rart å få beskjed fra Elkjøp den 29.9 at "Ja stemmer at du var en av de første den 17.9, gratulerer med kort det blir sendt 30.9" for så den 30.9 få beskjeden "Beklager det vil ta minst 2 måneder og tidligst januar" og så 2.10 se at kortene tilsvarende det jeg omtrentlig var først i køen på bli sendt.

For et rot.

Tror rett og slett at noen av kundebehandlerne kun sjekker denne sporingssiden, og noen forholder seg til det som står på produktsiden (2 måneder, eventuelt januar). Tviler på at de har særlig mer informasjon en det vi selv sitter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, Migaso said:

Tror rett og slett at noen av kundebehandlerne kun sjekker denne sporingssiden, og noen forholder seg til det som står på produktsiden (2 måneder, eventuelt januar). Tviler på at de har særlig mer informasjon en det vi selv sitter på.

Da skal de være noe forsiktig med å bastant mene at en spesifik ordre ikke vil komme før i januar. Da skal de heller si at vi vet ikke men det kan være det tar 2 måneder eller januar.

Direkte useriøs opptreden. Men, men vann under broen :D

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Da skal de være noe forsiktig med å bastant mene at en spesifik ordre ikke vil komme før i januar. Da skal de heller si at vi vet ikke men det kan være det tar 2 måneder eller januar.

Direkte useriøs opptreden. Men, men vann under broen :D

Absolutt, helt enig. Men tror ikke de stakkars behandlerne som sikkert får hundre slike forespørsel om dagen er 100% skyldige heller, virker som veldig mangelfull informasjon oveninfra.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Migaso said:

Absolutt, helt enig. Men tror ikke de stakkars behandlerne som sikkert får hundre slike forespørsel om dagen er 100% skyldige heller, virker som veldig mangelfull informasjon oveninfra.

Ikke uenig i det. De har nok bare fått beskjed om å svare generisk. Som forårsaket at jeg misset kortet jeg nå kunne fått. Men jaja, shit happens. Var TUF OC jeg bestilte 14:52 den 17ende og egentlig ville ha som nr 2. på listen etter Aorus Extreme.

Siden komplett sitt system feilet hadde jeg flaks en andre gang samme dag og var omtrent første mann i køen på et TUF OC fra Elkjøp. Som jeg så i går avbestilte pga. beskjeden jeg da fikk fra dem, men kunne sittet med nå straks. Herlig 😛

Enda godt moroa snart er over haha.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, magnusavr said:

En får vel fortsette å følge med på nvidia sin side med mastercard i lomma. I går var jeg 28 minutter for sen...

Den siden har gått tilbake til å få "timeout" på lagestatus. Slik den har vært store deler av uka. Virket i går da.

53 minutes ago, HKS said:

Utsatt til dagen etter AMD viser frem RDNA2, så får vi se om det er en tilfeldighet... ;)

Jeg tror kanskje de vil unngå at mange som venter på 3080, bestiller et 3070 "ventekort". Jeg tror de allerede kjører maks produksjon på GPU chippene og at det derfor ikke hjelper å 100-talls tusen bestillinger til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fvn321 skrev (21 minutter siden):

Klok av skade kanskje? Dette vil hjelpe på leveringssituasjonen ved lansering slik at flere har sjans til å kjøpe kortet, og det vil hjelpe produsentene med å kvalitetssikre kortene. RTX 3080 ble jo dyttet ut før produsentene hadde mulighet til å se om kortene var stabile eller ikke.

Lenke til kommentar
Migaso skrev (1 time siden):

Absolutt, helt enig. Men tror ikke de stakkars behandlerne som sikkert får hundre slike forespørsel om dagen er 100% skyldige heller, virker som veldig mangelfull informasjon oveninfra.

 

Ja. Pratet med de nå. De har ikke noen mulighet til å se hvor man er i køen og kan derfor ikke si noe mer enn det som står i sporingen.

Bekreftet bare det jeg allerede vet, at det står 6. Oktober i deres system.

Lenke til kommentar
1 minute ago, jon-t said:

 

Ja. Pratet med de nå. De har ikke noen mulighet til å se hvor man er i køen og kan derfor ikke si noe mer enn det som står i sporingen.

Bekreftet bare det jeg allerede vet, at det står 6. Oktober i deres system.

I min sporing stod det 5. oktober men de sa likevel "Beklager, men det vil nå ta 2 måneder eller januar" 😛

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

I min sporing stod det 5. oktober men de sa likevel "Beklager, men det vil nå ta 2 måneder eller januar" 😛

 

Ok. Det virker som at det eneste de kan garantere er at det vil ta opp mot Januar 2021 avhenging av hvor man er i køen, og han jeg pratet med sa iallefall at han ikke har noen som helst måte å se hvor i køen man er.

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli provosert av Komplett. Som sagt så har jeg en kollega som har bestilt samme kort. Asus 3080 TUF. Vi bestilte ca. likt, ut ifra ordrenummer er jeg er 41 foran han. Det kortet har han fått levert alt og jeg står som levering 12/10, men en time etter bestilte han også ferdigbygd PC med samme kortet, 3080 TUF. Det bestilte han ca. kl. 16 og ligger 4500 ordrenummer etter. Det fikk han bekreftet levering på nå i dag! Assa hva faen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 minutter siden):

I min sporing stod det 5. oktober men de sa likevel "Beklager, men det vil nå ta 2 måneder eller januar" 😛

Hadde vært morsomt å vite om noen faktisk har to måneder fram i tid, eller januar, på sporingen sin fra da de bestilte. Hvis det er noen som har det så er det et godt tegn å 6. oktober, for da er det et skille på folk. Noen har to mnd/januar, andre oktober. Hvis alle har 6 oktober nå uansett, så kan man være fucked og faktisk ikke vite om man får før i januar

Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (7 minutter siden):

Nå begynner jeg å bli provosert av Komplett. Som sagt så har jeg en kollega som har bestilt samme kort. Asus 3080 TUF. Vi bestilte ca. likt, ut ifra ordrenummer er jeg er 41 foran han. Det kortet har han fått levert alt og jeg står som levering 12/10, men en time etter bestilte han også ferdigbygd PC med samme kortet, 3080 TUF. Det bestilte han ca. kl. 16 og ligger 4500 ordrenummer etter. Det fikk han bekreftet levering på nå i dag! Assa hva faen

Virker som det kanskje prioritere de ordrene de tjener mest på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (5 minutter siden):

Mulig. Jeg betalte med faktura og han med delbetaling

Kan nok nesten virke slik.

Personlig gidder jeg ikke forhåndsbetale for noe jeg ikke vet når jeg får, om faktura er en mulighet. Da jeg har bestilling inne flere steder og tar det som kommer først 😛 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...