Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Komplett chat bekreftet at jeg får ett av de 39  som stod som forventet inn den 17. Stoler ikke helt på de, refresher bestillingen mange ganger om dagen for å se etter endringer og er utålmodig. Må stadig minne meg selv på at det tross alt "bare" er et grafikk kort og det kommer før eller senere XD

edit: 

Bestilt 24/09/2020 15:03

strix.png

Endret av Squashie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Christer1 skrev (59 minutter siden):

Han har helt sikkert brukt motta varsel.  «Vi sender deg en e-post når produktet blir tilgjengelig for salg». 
Hadde lagt inn på 3 skjermkort før 17 september. 1 står kom 15:00, de 2 andre mailene kom over en time senere.

Nei. Som sagt så var jeg på chat og spurte de. Det var de som sa de kunne sende på en Mail og bekreftet mailadressen min. De kun også bare sagt at de ikke vil gå ut med den informasjonen og at det er bare å følge med. Det hadde vært helt fair og rettferdig. Men ikke si at man skal sende Mail, og så kommer den aldri.

Lenke til kommentar
Squashie skrev (52 minutter siden):

Komplett chat bekreftet at jeg får ett av de 39  som stod som forventet inn den 17. Stoler ikke helt på de, refresher bestillingen mange ganger om dagen for å se etter endringer og er utålmodig. Må stadig minne meg selv på at det tross alt "bare" er et grafikk kort og det kommer før eller senere XD

edit: 

Bestilt 24/09/2020 15:03

strix.png

Mange tvetydige svar i fra chatten. Til meg opplyser de om at de ikke kan si noe som helst om hvor jeg er i køen. Når har mitt kort hatt forventet på lager 17.oktober siden 23.09, så jeg forventer jo også at den datoen er rimelig sikker da siden den har stått uendret så lenge 😛

EDIT: OC utgaven dette ja, men poenget mitt består 😛 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (42 minutter siden):

Nei. Som sagt så var jeg på chat og spurte de. Det var de som sa de kunne sende på en Mail og bekreftet mailadressen min. De kun også bare sagt at de ikke vil gå ut med den informasjonen og at det er bare å følge med. Det hadde vært helt fair og rettferdig. Men ikke si at man skal sende Mail, og så kommer den aldri.

Ut fra hva du skrev så det ut som du hadde fått e-post, men at den kom for sent. 
Uansett så ville jeg nå tro at de bruker varslingen motta varsel på slikt. Enn at en enkelt person på kundeservice sender ut e-post personlig når den kommer for salg, men man vet aldri. Kanskje det er derfor du ikke fikk e-post.

Jeg har bestilling inne på TUF, så håper ikke det tar alt for lang tid før det kommer. 
 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mala said:

Mange tvetydige svar i fra chatten. Til meg opplyser de om at de ikke kan si noe som helst om hvor jeg er i køen. Når har mitt kort hatt forventet på lager 17.oktober siden 23.09, så jeg forventer jo også at den datoen er rimelig sikker da siden den har stått uendret så lenge 😛

EDIT: OC utgaven dette ja, men poenget mitt består 😛 

Når bestilte du mala? Du har sikkert sagt det 100 ganger men 😛 Vi skulle hatt et google regneark med alle og info Nick, dato, klokkeslett (bestilling), butikk, kort, dato forventet, dato sendt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Når bestilte du mala? Du har sikkert sagt det 100 ganger men 😛 Vi skulle hatt et google regneark med alle og info Nick, dato, klokkeslett (bestilling), butikk, kort, dato forventet, dato sendt.

Ja jeg føler jeg gjentar meg, men tråden beveger seg jo så kjapt 😛 

Bestilling gikk igjennom 15:05, som jo er sent siden de nissene hos komplett åpnet tidligere for å forsyne seg selv. Jeg benyttet meg av 10% avslag kode OG faktura, så om de sorterer det etter de som betalte med vipps vs faktura var jeg vel doomed fra starten av ^^ 

 

Fikk lagt inn bestilling på Trio X hos proshop rundt samme tiden også..men ett Asus TUF kort til 7200 vs MSI til 9 390,- ;) Det regnestykket sier seg selv i grunn. I tillegg til at MSI har kjipet seg med sitt kort et det egentlig ikke noe vits å gå for dette. Hører ingenting i fra Proshop heller, så ser neppe noe til det kortet på en lang stund enda.

Endret av Mala
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Christer1 skrev (57 minutter siden):

Ut fra hva du skrev så det ut som du hadde fått e-post, men at den kom for sent. 
Uansett så ville jeg nå tro at de bruker varslingen motta varsel på slikt. Enn at en enkelt person på kundeservice sender ut e-post personlig når den kommer for salg, men man vet aldri. Kanskje det er derfor du ikke fikk e-post.

Jeg har bestilling inne på TUF, så håper ikke det tar alt for lang tid før det kommer. 
 

Det var kanskje litt dårlig formulert i den første posten, men nei, de sendte aldri noen Mail.

Jeg har også bestilling inne på TUF. Foreløpig står det 12. oktober. 

 

Endret av MrMarbles
Typo
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 timer siden):

Når bestilte du mala? Du har sikkert sagt det 100 ganger men 😛 Vi skulle hatt et google regneark med alle og info Nick, dato, klokkeslett (bestilling), butikk, kort, dato forventet, dato sendt.

Eller bare vente og se? Skjønner heller ikke at folk gidder å kaste bort minutter av livet på å ringe kundeservice. Det hjelper ikke en millimeter folkens. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kanskje Komplett osv. setter slike folk som maser daglig om status på en pakke blir plassert lengre bak i køen 😆 Tar ressurser som de kunne brukt på å hjelpe folk som faktisk trenger support. Står jo status under ordren hvor man kan sjekke hvis de lurer på hvor i prosessen det er. Er jo ikke livsviktig medisin man venter på men et grafikk kort! 

Lønner seg også alltid å betale for det man bestiller med en gang og ikke bruke faktura osv. da blir man plassert lengre bak i køen siden det krever ekstra godkjennelse/sjekk som forsinker ordren ved slike lanseringer.

Komplett osv. er også i sin fulle rett å holde av kort til sine ansatte.
 

Endret av MuppetOwl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at ting kan ta tid men når komplett pakker og sender ut noen skjermkort på 123 og andre som i mitt tilfelle står som behandles i over 30 timer og ble ikke sendt før på fredagen og varen ble antageligvis pakket på onsdag da jeg kunne se et "pakkesporing" knapp på ordren. Men de skriver i eposten "Vi håper du vet at vi gjør vårt beste for å få skjermkortet ditt på plass i din pc så kjapt som mulig!"  "Din FPS er vår prioritet!"

NetonNet var i mitt tilfelle raskere enn Komplett og det kortet kom fra Sverige =/

Lenke til kommentar
47 minutes ago, MuppetOwl said:

Kanskje Komplett osv. setter slike folk som maser daglig om status på en pakke blir plassert lengre bak i køen 😆 Tar ressurser som de kunne brukt på å hjelpe folk som faktisk trenger support. Står jo status under ordren hvor man kan sjekke hvis de lurer på hvor i prosessen det er. Er jo ikke livsviktig medisin man venter på men et grafikk kort! 

Lønner seg også alltid å betale for det man bestiller med en gang og ikke bruke faktura osv. da blir man plassert lengre bak i køen siden det krever ekstra godkjennelse/sjekk som forsinker ordren ved slike lanseringer.

Komplett osv. er også i sin fulle rett å holde av kort til sine ansatte.
 

Den siste linja så jeg ikke helt hvor kom fra. Samt selv har jeg snakket med Komplett kanskje 2-3 ganger siden 17. september ift. Ampere ordre. Ellers har jeg sjekket ting selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Theo343 said:

Den siste linja så jeg ikke helt hvor kom fra. Samt selv har jeg snakket med Komplett kanskje 2-3 ganger siden 17. september ift. Ampere ordre. Ellers har jeg sjekket ting selv.

Siste linjen der var svar at jeg så det ble nevnt at Komplett/ansatte var en gjeng med nisser siden kort ble solgt til sine ansatte. 

Endret av MuppetOwl
Lenke til kommentar
MuppetOwl skrev (57 minutter siden):

Siste linjen der var svar at jeg så det ble nevnt at Komplett/ansatte var en gjeng med nisser siden kort ble solgt til sine ansatte. 

De åpnet salget før deadline og «annonserte» på streamen sin at det var for at ansatte skulle få kort ? Jeg såg ikke denne streamen selv, men det ble skrevet om den her inne i ettertid. Så om det _ikke_ stemmer så skal jeg heller ta det på min kappe. 
 

At jeg ikke var klar over streamen i hele tatt er uansett min feil. Ellers har jeg bare vært i kontakt med komplett kundeservice én gang siden lansering, og det var for ett par dager siden :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...