Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har to bestillinger inne hos komplett. 3080 TUF og 3080 Eagle. Levering 01. nov foreløpig. Gadd ikke vente mer, så kjøpte et 2080 TI på Finn. Satser på at det holder seg nogenlunde i verdi mot slutten av måneden, så kan jeg selge for ca. samme pris på Finn, òg få mitt 3080. Hvis det blir tapsprosjekt, så beholder jeg bare 2080 TI.

Lenke til kommentar
joakimbo skrev (Akkurat nå):

Har to bestillinger inne hos komplett. 3080 TUF og 3080 Eagle. Levering 01. nov foreløpig. Gadd ikke vente mer, så kjøpte et 2080 TI på Finn. Satser på at det holder seg nogenlunde i verdi mot slutten av måneden, så kan jeg selge for ca. samme pris på Finn, òg få mitt 3080. Hvis det blir tapsprosjekt, så beholder jeg bare 2080 TI.

Hvor mye kjøpte du 2080ti for?

Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (43 minutter siden):

Nå begynner jeg å bli provosert av Komplett. Som sagt så har jeg en kollega som har bestilt samme kort. Asus 3080 TUF. Vi bestilte ca. likt, ut ifra ordrenummer er jeg er 41 foran han. Det kortet har han fått levert alt og jeg står som levering 12/10, men en time etter bestilte han også ferdigbygd PC med samme kortet, 3080 TUF. Det bestilte han ca. kl. 16 og ligger 4500 ordrenummer etter. Det fikk han bekreftet levering på nå i dag! Assa hva faen

Har du screenshot og eventuelt ordrenummer på bestillingen av Komplett PC? 

Om dette stemmer er det jo helt latterlig av Komplett...

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Mr. Spaceworld said:

Nå begynner jeg å bli provosert av Komplett. Som sagt så har jeg en kollega som har bestilt samme kort. Asus 3080 TUF. Vi bestilte ca. likt, ut ifra ordrenummer er jeg er 41 foran han. Det kortet har han fått levert alt og jeg står som levering 12/10, men en time etter bestilte han også ferdigbygd PC med samme kortet, 3080 TUF. Det bestilte han ca. kl. 16 og ligger 4500 ordrenummer etter. Det fikk han bekreftet levering på nå i dag! Assa hva faen

Da har vi fått bekreftet at i tillegg til rot i kø så tar de også likevel kort til ferdigbygg selv om de sier noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Finalcell skrev (18 minutter siden):

Har du screenshot og eventuelt ordrenummer på bestillingen av Komplett PC? 

Om dette stemmer er det jo helt latterlig av Komplett...

 

Theo343 skrev (11 minutter siden):

Da har vi fått bekreftet at i tillegg til rot i kø så tar de også likevel kort til ferdigbygg selv om de sier noe annet.

Han hadde 2 bestillinger. En med bare TUF kortet (som er levert alt) og denne jeg har linket screenshot av som er bestilt en time etter. Den gikk fra gul til grønn i dag. I tillegg har han fått 2 koder på mail som hører til Watch Dogs. Han ønsker ikke at jeg deler ordrenummer men det starter på 3790xxxx. Rundt en 3500 over mitt ordenummer

 

1087533069_rtx3080.thumb.jpg.e9bd8559674fa528e00d335eee7b6c33.jpg

Endret av Mr. Spaceworld
la til ordrenummer
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr. Spaceworld skrev (4 minutter siden):

 

Han hadde 2 bestillinger. En med bare TUF kortet (som er levert alt) og denne jeg har linket screenshot av som er bestilt en time etter. Den gikk fra gul til grønn i dag. I tillegg har han fått 2 koder på mail som hører til Watch Dogs. Han ønsker ikke at jeg deler ordrenummer men det starter på 3790xxxx. Rundt en 3500 over mitt ordenummer

 

1087533069_rtx3080.thumb.jpg.e9bd8559674fa528e00d335eee7b6c33.jpg

Takk for info rundt dette.

Jeg håper alle viderefører dette til kundeservice avdelingen til komplett, og understreker hvor uakseptabelt dette faktisk er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Det som virker logisk er at folk som har bestilt mer enn skjermkortet får ordrene sine sendt før de som kun har bestilt skjermkortet. Det koster penger og plass på lager å holde de andre varene reservert.

Jeg bestilte PC komponenter til en hel PC i samme bestilling som skjermkortet. Har revet meg i håret helt siden bestilling nå pga alle de andre komponentene er 'låst' i samme bestilling grunnet jeg ha betalt med kort, og det kan derfor ikke del leveres tydeligvis. 

Så jeg kan bekrefte at dette ikke er tilfellet, da jeg fortsatt har 17 oktober som dato.

Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (4 timer siden):

Så bare en liten uke til vi (kanskje) hører noe om go'kortet. ❤️

 

Har ennå ikke hørt noe fra Komplett om kanselleringen av 3080 Eagle bestillingen. Kansellerte manuelt den 24. kl. 15:03, mens de hadde 3090 på lager, men ordren der står fortsatt å bokstavelig talt "oppdateres" (seriøst, akkurat den ordresiden står å auto-refresher i nettleseren når jeg er inne på den).

Har nå bedt dem slette ordren en gang for alle, og at Kompletts systemer kostet meg et 3090. :wallbash:

At Komplett sitt system og kundeservice er drit fant jeg ut når jeg forhåndsbestillte 2080 ti forrige gang, ble til at jeg kjøpte hos Elkjøp fordi Komplett bare utsatte og utsatte ordre, før de til slutt kansellerte ordre uten å si fra eller å sende penger tilbake. Måtte kontakte komplett for å få igjen pengene, på forhåndsbestillingen de så fint hadde avbrutt uten mitt samtykke.

Når jeg ikke engang fikk klubbkodene mine etter å ha oppnådd over 40K poeng, har jeg kuttet ut Komplett for alltid. Møkkabedrift. Sa det før release av Ampere, og vi så jo hvor bra den releasen ble håndtert av Komplett :innocent:

Men virker ut som Proshop får dårlig kontakt fra Gigabyte, fordi ingenting er bekreftet enda. Så får vel bare vente i spenning.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, OddZen said:

Svar fra Proshop idag ang. status på Gamin X Trio og TUF OC.

Fikk nå mail at min Gigabyte 3080 Gaming OC er nå pakket og blir sendt idag. Jeg bestilte den for 2(!!) dager siden.

Har du fått noe sporing fra Elkjøp forresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...