Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er den beste strategien for å få tak i et 3080-kort? Er det å forhåndsbestille kort der det står bekreftet leveringsdato? Er det noen kort det er bedre tilgang på enn andre? Noen butikker som skiller seg ut? 
 

En lokal butikk har et 3090-kort inne, men jeg sliter virkelig med å forsvare det - med mindre det er sånn at jeg må vente på ubestemt tid på et 3080-kort. Å kjøpe på Finn til blodpris er ikke aktuelt..

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Marole said:

Hva er den beste strategien for å få tak i et 3080-kort?

  • Følge med i denne tråden.
  • Sjekk f.eks. når Komplett har kort på lager - da tar det som oftest i9kke så lang tid før de legges ut på salg, og er du rask kan du slå til.
  • Bestem deg på forhånd hvilke kort du kan akseptere.
  • ikke være kresen. Er du åpen for flere kort, har du større sjanse for å få tilslag på et.
  • Bestill flere, med betalingsmåte som ikke trekker penger med en gang. Så kansellerer du de øvrige bestillingene når et kort er på vei.

For meg holdt det med de to første punktene, men your mileage may vary.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Marole Denne har vært beregnet på laget 9. februar en stund, og Komplett har hatt 3080 kort på lager en stund nå (ganske lenge egentlig) uten å legge de ut.

Det viktigste er flaks egentlig. Kort kan komme ut når som helst (har observert at 3080 bruker å komme ut rundt 9-14 tiden, men ingen garanti), og hvis du ikke er der innen 10 minutter så er det sannsynligvis for sent.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Da prøver vi videre - for min del spiller det ingen rolle hvilket kort det. La inn en ordre på kortet du linket til på Dustinhome nå, i tillegg la jeg inn en ordre på Mulitcom på et ROG Strix OC i romjula, innbilte meg da at det sto 4. januar 2021, men ser nå at det står 2022...  

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Marole said:

Hva er den beste strategien for å få tak i et 3080-kort? Er det å forhåndsbestille kort der det står bekreftet leveringsdato? Er det noen kort det er bedre tilgang på enn andre? Noen butikker som skiller seg ut? 

Bare å følge med i tråden. Har fått flere sjangser enn jeg kan telle med hendene herifra iallfal! :) 

Lenke til kommentar
Raed skrev (7 minutter siden):

Er det noe spesielt som skjer med dette kortet? Var på 50+  stk sendingsklare, nå er det kun 17 stk. Hvorfor kansellerer folk det?

Det er omvendt; det der er hvor mange som er tilgjengelige. Hvis det begynte med 50stk tidligere idag, er det bare 17stk tilgjengelige for bestilling nå. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Marole said:

Hva er den beste strategien for å få tak i et 3080-kort? Er det å forhåndsbestille kort der det står bekreftet leveringsdato? Er det noen kort det er bedre tilgang på enn andre? Noen butikker som skiller seg ut? 
 

En lokal butikk har et 3090-kort inne, men jeg sliter virkelig med å forsvare det - med mindre det er sånn at jeg må vente på ubestemt tid på et 3080-kort. Å kjøpe på Finn til blodpris er ikke aktuelt..

Vente til de er på lager?

Lenke til kommentar
HåkonN skrev (3 timer siden):

Nei, nå står ikke verden til påske.... 😵

bilde.png.3787071621927b16d867381046ff8cd1.png

 

Bestilt 14:57 på release. Men noe usikker på om jeg skal beholde det om det virkelig kommer. Hadde egentlig ingen tro på at dette skulle dukke opp før sommeren.

Hvor sikkert er "bekreftet"?

Jøss, så da er det håp altså 😛 Min står foreløpig som forventet inn på lager 02.feb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...