Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, V8Climber said:

Har et 1070 fra før, så både 3070 og 3080 vil jo være store oppgraderinger, men så er det ikke helt nødvendig ennå heller.. 3070 er nok hakket lettere å svelge, men også der seilet mulighetene forbi mens jeg grublet.

1080 Ti yter 60% mer enn 1070, så da er det klart innenfor å kjøpe et 3080. Hvis man har 1080 Ti eller 2080 og bedre samtidig som man er noenlunde fornøyd, bør man tenke seg to ganger om man skal vente til 5 nm. Man kjenner best selv om det mangler ytelse og funksjoner i det kortet man har. Det er uansett ventetiden og uvissheten som er det verste nå. Å vente 3-4 måneder på kort er absolutt ikke behagelig, spesielt hvis man ikke vet om man noen gang får kortet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

Det er riktig tråd hvis du har vært frustrert og fortvilt over hvor lang tid det tok å få tak i 3070 😉

Jeg har ikke vært frustrert, og det tok ikke lang tid 😉

Bestilte 15 desember hos komplett, og hentet det på posten 22 desember 

Lenke til kommentar

Blir deprimert av og se folk som har bestilt kl 14:57 på release først nå får "bekreftelse" på at kortet kommer 16 januar... Betyr vel at jeg får mitt i 2022 med litt flaks...Jeg vet at jeg fikk bestilt og gjort handelen 15:05 da det var så sinnsykt mye problemer med komplett på release pga av alle som sikkert F5 sida ihjel, men fikk ikke noe bekreftelse fra komplett før 15:47 på epost. Når jeg sjekka orderen hos komplett står det at det ble bestilt 15:45 🙄 

Skjønner heller ikke at Komplett i Norge skal være så lite åpen om info angående status på 30xx serien og at de heller bare hopper 1 måned fram om  gangen.... Skulle ønske at komplett hadde gjort som f.eks ProShop, hvor de har postet liste over hvor mange som har bestilt et aktuelt kort/fått inn/levert og bestilt.

Var så dum og trodde jeg skulle få meg 3080 på release uten problem at jeg bestilte alt jeg trengte til ny PC... sitter med alle delene i et skap mens jeg venter på 3080 strix OC... Vel den som venter på noe godt venter vel forhåpentligvis ikke forgjeves 😒

Komplett er dritt.png

Proshop status.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, RekeKim said:

Var så dum og trodde jeg skulle få meg 3080 på release uten problem at jeg bestilte alt jeg trengte til ny PC... sitter med alle delene i et skap mens jeg venter på 3080 strix OC... Vel den som venter på noe godt venter vel forhåpentligvis ikke forgjeves 😒
 

Du er ikke den eneste, kun GPU jeg venter på nå. Har til og med fått 5800X som bare ligger og venter på at jeg får tak i GPU som er bestilt.

Lenke til kommentar

Er det lov å håpe på at det løsner litt fremover? At feks de 983 som står i 3080 TUF kø hos Proshop har bestilt flere steder og kansellerer ordene sine hvis det nå viser seg at det blir flere kort tilgjengelig? Hvis det faktisk blir det da..

Men igjen, det er sikkert flere som meg som ikke en gang har bestilling inne enda, og bare venter på en mulighet. Skulle gjerne brukt 10%'en på Komplett, men der er det jo ikke mulig å bestille en gang. Og det er vel ren bingo å bestille andre steder nå også. 

 

Lurer på hva jeg får først, 3080 eller Covid vaksine

 

Endret av major_stuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angrer på at jeg fjerner meg på 3080 Strix OC White hos Proshop, bestilte bare noen timer etter det kom ut dær. Beholdte 3080 Strix OC vanlig kortet. Har fått 3090 Strix OC imellomtiden, men usikker om jeg skal sende inn hvis det blir noe fortgang på 3080 korta fremover..

Lenke til kommentar
93pauott skrev (47 minutter siden):

image.png.6d16ccb33e19a9788b6013e83d0442e5.png

I realiteten bestilte jeg aller første minutt, men det tok tydeligvis en stund før det gikk igjennom. Via Vipps.

image.png.7c3ee86cbc106c0076061410b5cfc5ad.png

Forhåpentligvis har de kvalitetssikret strømkontaktene innen du får kortet Gigabyte har levert rimelig kjipt denne gangen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er Dustin så dårlig altså? Kjøpte en del fra de for noen år siden, var aldri noe problem.. Men endte aldri opp med noe reklamasjon dog. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...