Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje, men samtidig står det at det er 22 kunder fra 17.09 som ikke har fått kortet levert. Finner det litt rart et det er så få som har bestilt EagleOC fra Proshop på lanseringsdagen når de er en ganske stor butikk i Norge. Jeg bestilte det til 7999, så jeg må være en av de første som bestilte hos de.

Bestilte samme kort på Komplett bare minutter senere og det fikk jeg levert for lenge siden.

Lenke til kommentar
Max883 skrev (3 timer siden):

oppdatering ang asus rtx 3080 strix oc til neste uke.

Kommer til å utsette med ny dato før vi tar det av ordrelinjen til nåværende kunder. Så alle som har bestilt kan få mulighet til å flyttes over til annet kort.

 

Fikk ikke komplett inn noen 3080 Strix OC for en ukes tid tilbake? Hvorfor skal det da tas av ordrelinjen?

Lenke til kommentar
Nixs skrev (9 minutter siden):

Fikk ikke komplett inn noen 3080 Strix OC for en ukes tid tilbake? Hvorfor skal det da tas av ordrelinjen?

Står noen sider lengre frem:
Kan være vi må kansellere hele ordre linjen av asus rtx 3080 strix oc da produsenten ikke sender ut leveranser eller har noe info om når de vil gjøre dette til nåværende kunder.

Lenke til kommentar
iknutis skrev (1 minutt siden):

Står noen sider lengre frem:
Kan være vi må kansellere hele ordre linjen av asus rtx 3080 strix oc da produsenten ikke sender ut leveranser eller har noe info om når de vil gjøre dette til nåværende kunder.

De har jo nesten akk fått en leveranse, og de har vell aldri fått konkret informasjon om når de eventuelt får forsendelser uansett.

Jeg vill mye heller bare stå på den ventelista om det så kan ta 1-2 måneder til. 

Lenke til kommentar

«Takk for din henvendelse. 

Vi har dessverre ikke noe mer info om dette foreløpig. 

Vi er fortsatt i dialog med Asus om vi kan gjøre dette i den norske nettbutikken.


Ønsker dere en god dag videre.»

 

Angående  3080TUF kortene og en løsning om å stille seg i OC-køen og komplett. 
 

 

Endret av Mala
Lenke til kommentar
1 hour ago, Mala said:

 

Angående  3080TUF kortene og en løsning om å stille seg i OC-køen og komplett. 
 

 

Jeg bestilte kl 15:00 lansering, men dessverre feil kort, et av de som ikke blir levert. Etter et par dager, når jeg så litt hvordan det lå an, så bestilte jeg Tuf OC, som jeg nå snart skal få levert. Hvis jeg havner bak 1000 stk som har bestilt non-oc og hvor ca. 900+ allerede har kjøpt andre kort, så blir jeg sur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, neglesprett said:

Fikk svar fra Bykski, de har noe på gang. De har fått mange forespørsler om Palit

Prøvde selv å sende mail til Barrow om dette men fikk aldri svar. Tror ikke vestlige selskaper kommer til å lage waterblock for Gamerock så krysser fingerene at kina redder oss. Synd Gamerock ikke er mer populært fordi kortet er ekstremt solid.

 

Eneste jeg misliker med kortet er manglende temp readings på minne og VRM.

Endret av vara
Lenke til kommentar

Det var en sant mareritt å få inn det der kortet, en skikkelig nervepirrende opplevelse, men jeg fikk nå festet det nå til tilslutt, det var mye lirking for å få festeskruene til å gå inn i hullene sine, etter alt var montert så tok jeg ett bilde hvorpå jeg konstanterte at jeg hadde nokså mye sag på gang, dette fikset jeg midlertidig med å forkorte ett pennehylster som jeg siden kledde inn i aluminiumsfolie for bedre varmebeskyttelse, anti sag bracketen som fulgte med kabinettet Phantecs p600 var skrale greier så jeg bestilte meg noe mer solide greier fra aliexpress, får håpe det gjør susen.


Og hvordan var gamingen ?
Helt sinnsykt !  ligger steady på 165 fps i GtaV, Pusher 165 fps på Far Cry New Dawn med ultra settings og på Insurgency så ligger jeg også nesten hele tiden på 165 fps med alt på maks, og dette er før jeg har overclokket både cpu og gpu, hadde noen fantastiske runder på Insurgency, ser fram til mye moro i tiden framover.
Håper denne gpu "krisen" ordner seg nå snart og at alle her inne får kortene de venter på.

Godt Nyttår !

thumbnail_processed (2).jpg

thumbnail_processed (1).jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 hours ago, unicorndeath said:

som jeg siden kledde inn i aluminiumsfolie for bedre varmebeskyttelse,

Dette må du forklare.... hva er det du tenker aluminiumen skal beskytte mot? Aluminium leder varme som bare rakkeren (derfor de bruker det til kjøleribber). Etter et par minutter er pennehylsen like varm som resten av omgivelsene, uavhengig av folien. Om noe har du bare sørget for at du har en kortslutningsrisiko dersom denne faller ned på hovedkortet el.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, unicorndeath said:

dette fikset jeg midlertidig med å forkorte ett pennehylster som jeg siden kledde inn i aluminiumsfolie for bedre varmebeskyttelse, anti sag bracketen som fulgte med kabinettet Phantecs p600 var skrale greier så jeg bestilte meg noe mer solide greier fra aliexpress, får håpe det gjør susen.

Bruk heller legoklosser. Ville ikke brukt aluminium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...