Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MrMarbles skrev (6 timer siden):

Master er jo litt rimeligere og har samme kjøleren som Xtreme. Så litt teit at Master i utgangspunktet bare hadde 2xPCIe 8 pin. Mtp at Xtreme har BIOS fra Gigabyte som unlocker 450W, så blir det jo to forskjellige kort med samme kjøler, mens egentlig skal det være motsatt, bare at Xtreme er bedre binna. Er vel noe sånt som 800kr forskjell i pris. Så Master koster jo mer enn den smaker imo. Men nå kan den virke som en bedre deal enn før. 

Tja, vi vet vel ikke at Xtreme er bedre binnet. I mine øyne en unødvendig endring. Gir bare en dårlig smak i munn for de som allerede har Master. 

Lenke til kommentar
6u4rdi4n skrev (23 minutter siden):

Tja, vi vet vel ikke at Xtreme er bedre binnet. I mine øyne en unødvendig endring. Gir bare en dårlig smak i munn for de som allerede har Master. 

Iom at Aorus er en helt egen serie, så har jo Master virket som om den var «left in The dust»/gimpa med bare 2xPCIe 8pin og BIOS som var cappa på 370W (eller hva det var). Etter min mening så har Gigabyte gjort det eneste som er riktig, nemlig å ta serien dit den burde vært fra dag 1. Nå får de bare fortsette trenden på waterforce-korta.

Tviler veldig på at de som kjøpte Master i utgangspunktet er veldig lei seg, de er vel fornøyd med at de i hele tatt har kort.

For å sette ting i perspektiv: gaming X trio til 9400 har hatt 3xPCIe 8 pin siden dag 1. Aorus master med akkurat samme kjøleren som Xtreme og en pris som er nesten 2000kr dyrere har altså bare 2xPCIe 8 pin. 
 

Jeg regner forøvrig med at Xtreme er bedre binna enn Master, siden kortene til Xtreme kommer med høyere boost. 
 

Mitt Xtreme ligger på 2115MHz i average i Port Royal. Og det uten å kjøre viftene på 100%. 95Mhz OC og Max Power limit på 121%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (2 timer siden):

Gigabyte har jo levert kort med skikkelig ræva løsninger og kvalitet også denne runden. Burde være mer enn nok til å få dårlig smak i munnen av i grunn.

Ja, de eksterne connectorene kunne de få erstattet med noe som tåler mer. Venter (naturlignok) fortsatt på svar fra Komplett på hvordan de har tenkt å løse det på Vision OC-kortet jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

Å få kontakt med Elkjøp når man prøver å ringe dem er lettere sagt enn gjort og prøver derfor her. 

Noen her inne som vet noe mer ang 3080 TUF non OC? Bestilte fra Elkjøp i oktober og ennå ingen dato, i tillegg så står den som ikke tilgjengelig på nettsiden deres heller. 
 

Har hørt rykter om at dette kortet ikke skal produseres mer men om dette stemmer vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar

Ringte Elkjøp for status på mitt 3080 Tuf "non-oc" som jeg bestilte i starten av oktober. 

Fikk beskjed om at de enda ikke har hørt noe, og at man må gå ut fra januar. 

Jeg sa også et rykte på internett kan tyde på at Asus ikke lengere produserer dette kortet. Man skal ikke ta alle rykter for god fisk, men at jeg merker jeg blir fortvilet. 

Svaret på dette var også at de ikke kjente til det, og at man måtte vente og gå ut fra svar ila januar. Videre fortalte de at dersom det viser seg at de ikke kan levere kortet mitt (3080 Tuf "non-oc") så vil de tilby meg et tilsvarende likt kort. 

Jeg går derfor ut fra følgene: Kortet vil komme ila januar, eller at man iallefall vil få en konkret dato å forholde seg til. Dersom de ikke kan levere 3080 Tuf "non-oc" så vil de heller levere 3080 Tuf OC 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
JFM skrev (25 minutter siden):

Ringte Elkjøp for status på mitt 3080 Tuf "non-oc" som jeg bestilte i starten av oktober. 

Fikk beskjed om at de enda ikke har hørt noe, og at man må gå ut fra januar. 

Jeg sa også et rykte på internett kan tyde på at Asus ikke lengere produserer dette kortet. Man skal ikke ta alle rykter for god fisk, men at jeg merker jeg blir fortvilet. 

Svaret på dette var også at de ikke kjente til det, og at man måtte vente og gå ut fra svar ila januar. Videre fortalte de at dersom det viser seg at de ikke kan levere kortet mitt (3080 Tuf "non-oc") så vil de tilby meg et tilsvarende likt kort. 

Jeg går derfor ut fra følgene: Kortet vil komme ila januar, eller at man iallefall vil få en konkret dato å forholde seg til. Dersom de ikke kan levere 3080 Tuf "non-oc" så vil de heller levere 3080 Tuf OC 

Og dersom de ikke kan levere noe kort i Januar for de som bestilte helt siden september ? Hva nå? Har ikke kunder litt mer rettigheter som følge av dette?

Lenke til kommentar
koford skrev (1 minutt siden):

Og dersom de ikke kan levere noe kort i Januar for de som bestilte helt siden september ? Hva nå? Har ikke kunder litt mer rettigheter som følge av dette?

Ja du kan heve kjøpet. Men du kan ikke tvinge noen til å gi det ett kort. Elkjøp kan heller ikke trylle fram kort.

Lenke til kommentar

For å dra diskusjonen vekk fra Non-OC kortene, hvordan ser status ut for Elkjøp og 3080 TUF OC-kort? Virker det som at de får levert nå i januar? Jeg er veldig gira på å motta mitt kort snart :D Har ikke fulgt med i denne tråden siden midten av desember, og de 40 sidene kommer jeg ikke til å gå gjennom 😛

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...