Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6 hours ago, BadCat said:

Problemet gjelder stort sett de butikker som solgte urealistisk mange kort.De som stengte slusene og gikk over til partisalg har stort sett vært ryddige med leveringer.

Tja, ikke Multicom i alle fall. de bryter loven på flere punkt, for eksempel ved at de 1) trekker pengene fra kortet med en gang (nei, ikke reservasjon, men faktisk trekk) og 2) nekter folk å gjennomføre dekningskjøp.

Multicom har alltid hatt et (velfortjent) frynsete rykte, men dette var dråpen som fikk meg til å be dem slette min kundekonto. Slik oppførsel gidder jeg bare ikke å stresse med.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (36 minutter siden):

Tja, ikke Multicom i alle fall. de bryter loven på flere punkt, for eksempel ved at de 1) trekker pengene fra kortet med en gang (nei, ikke reservasjon, men faktisk trekk) og 2) nekter folk å gjennomføre dekningskjøp.

Multicom har alltid hatt et (velfortjent) frynsete rykte, men dette var dråpen som fikk meg til å be dem slette min kundekonto. Slik oppførsel gidder jeg bare ikke å stresse med.

Elkjøp trekker også penger og nekter å gi deg varen selv om det er gått 6mnd

Lenke til kommentar
BadCat skrev (9 timer siden):

Multicom var meget bra en gang, men det er snart 25 år siden. De har hatt en merkelig utvikling siden starten av 2000-tallet.

Jeg bestilte en laptop fra Multicom i 2002 og de endte opp med å sende bestillingen til en helt annen del av landet, noe som gjorde at jeg kansellerte. Allerede da fikk jeg erfare hvor bingo de kunne være å forholde seg til. Jeg har bestilt mye der siden den gang, inkludert prebuilds, og kommer sikkert til å gjøre det igjen, men noen pris for kundeservice får de nok ikke av meg. Når det er sagt har de i hvert fall overlevd i et marked som har spist mange konkurrenter og det er jo noe.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, kremt said:

Hvorfor tror du at du skal få det, eller har noen grunn til å kreve det?

3090 har ikke LHR. Har man bestilt kort uten LHR skal man ikke ha kort med LHR levert. Jeg hadde ikke blitt overrasket hvis LHR-kort kom for å fase ut modeller som ble solgt til lavere pris enn de kan leveres for senere, ikke for å begrense mining. Det er ikke ønskelig å levere for eksempel 3080 TUF bestilt for 8k.

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5810878

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
kremt skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du at du skal få det, eller har noen grunn til å kreve det?

 

BadCat skrev (1 time siden):

3090 har ikke LHR. Har man bestilt kort uten LHR skal man ikke ha kort med LHR levert. Jeg hadde ikke blitt overrasket hvis LHR-kort kom for å fase ut modeller som ble solgt til lavere pris enn de kan leveres for senere, ikke for å begrense mining. Det er ikke ønskelig å levere for eksempel 3080 TUF bestilt for 8k.

https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5810878

 

Som BadCat sier. Jeg bestilte et 3080 TUF for 8000kr. Dette kortet skulle ikke ha LHR og ville minet på ca 100MH/s.
Enden på visa var at jeg fikk et Gigabyte Vision 3080 LHR. Dette miner bare på 60-70% av det jeg bestilte. 

Selvom jeg solgte kortet med fortjeneste på 5000kr, så skulle jeg heller ønsket kort tilsvarende eller bedre enn det jeg opprinnelig bestilte.  Hører også til sannheten at da Elkjøp ringte å tilbydde Gigabyte kortet sa de at det ikke var LHR

 

 

Har enda et Gigabyte 3080 "non-LHR" i bestilling. Når de ringer å sier at de ikke kan levere dette, så blir jeg å forlange et kort som miner på 100 MH/s eller bedre samtidig som det har spillytelsen til 3080 eller bedre. Da står vi kun igjen med 3090

Endret av JFM
Lenke til kommentar
JFM skrev (43 minutter siden):

 

 

Som BadCat sier. Jeg bestilte et 3080 TUF for 8000kr. Dette kortet skulle ikke ha LHR og ville minet på ca 100MH/s.
Enden på visa var at jeg fikk et Gigabyte Vision 3080 LHR. Dette miner bare på 60-70% av det jeg bestilte. 

Selvom jeg solgte kortet med fortjeneste på 5000kr, så skulle jeg heller ønsket kort tilsvarende eller bedre enn det jeg opprinnelig bestilte.  Hører også til sannheten at da Elkjøp ringte å tilbydde Gigabyte kortet sa de at det ikke var LHR

 

 

Har enda et Gigabyte 3080 "non-LHR" i bestilling. Når de ringer å sier at de ikke kan levere dette, så blir jeg å forlange et kort som miner på 100 MH/s eller bedre samtidig som det har spillytelsen til 3080 eller bedre. Da står vi kun igjen med 3090

Du må regne med mellomlegg da siden miningytelse ikke er noe som kommer som en lovnad, samt at 3090 er et raskere og dyrere kort enn 3080 selv om elendig tilgang har ført til at 3080 tidvis koster mer enn det 3090 originalt kosta. 

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (2 timer siden):

har ført til at 3080 tidvis koster mer enn det 3090 originalt kosta. 

Har vi bekreftelse på at butikken også betaler overpris og at de ikke skrur opp prisene selv? Har jo ikke noe å si om 3090 koster 40k i utsalgspris hvis det koster elkjøp 10k i innkjøp.

Noen må jo tjene på at prisene stiger, er det under selve produksjonen eller selgere i senere steg som tar ekstra prosenter?

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (4 timer siden):

Har vi bekreftelse på at butikken også betaler overpris og at de ikke skrur opp prisene selv? Har jo ikke noe å si om 3090 koster 40k i utsalgspris hvis det koster elkjøp 10k i innkjøp.

Noen må jo tjene på at prisene stiger, er det under selve produksjonen eller selgere i senere steg som tar ekstra prosenter?

Er vel hovedsaklig pga containerfrakt som har mangedoblet seg i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...