Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
knutinh skrev (4 timer siden):

Hvilken bakgrunn har du slik at vi skal tro deg når du sier at du "kjenner til problematikken med tabletter/medisiner og kopipreparater."

Hvilket empirisk grunnlag har du for å hevde at FHI har "manglende kunnskap og tallforståelse"?

-k

Det er allment kjent at det er forskjell på preparater ut fra fabrikat. Spør på apotek om du ikke tror meg.

At FHI har manglende kunnskap og tallforståelse så kan man vise til hvordan de har håndtert pandemien så langt, samt vise til håndteringen av Pandrmix-skandalen. Madsen fra legemiddelverket sa tallene hadde gjemt seg og at de derfor tolket resultatet annerledes enn feks. finske folkehelsemyndigheter under svineinfluensaen. De blånektet for at narkolepsi var en bivirkning av vaksinen helt til de ble sterkt presset av utlandet til å legge frem tallene.

Uttalelser under etterforskningen av bivirkninger viser at ingen har fullstendig oversikt over noe som helst. Behandlede leger har ikke oversikt over pasienter innlagt andre steder osv. Midt oppe i dette står FHI, legemiddelverket og helsedirektoratet og mener litt i øst og vest.

De driter på draget hele veien, om man skal si det mildt. Det er ikke mange dagene siden de sa at også denne vaksinen er helt trygg og ta. I Mars i fjor sa de det var farlig å bruke munnbind og at viruset ikke sprer seg i luft osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Jeg har idag bestilt time for vaksinering. Neste uke er siste uken (for denne gang) som det tilbys vaksine i min kommune. Det var ikke et enkelt valg, men det synes for meg å være mindre risiko i å ta vaksinen enn å få covid, og jeg tror det etterhvert blir slik at bortimot alle enten får covid eller vaksine. Jeg håper fremdeles at man intensiverer jakten på svar omkring Ivermectin (og evt andre medisiner). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
1 hour ago, frohmage said:

Sant nok. Blir verden bedre uten krig/abort/narkotika? Vaksiner redder mange liv, men det er jo ikke åpenbart at det gjør "verden bedre".

Vi vet heller ikke om de har reddet mange liv.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Jeg har idag bestilt time for vaksinering. Neste uke er siste uken (for denne gang) som det tilbys vaksine i min kommune. Det var ikke et enkelt valg, men det synes for meg å være mindre risiko i å ta vaksinen enn å få covid, og jeg tror det etterhvert blir slik at bortimot alle enten får covid eller vaksine. Jeg håper fremdeles at man intensiverer jakten på svar omkring Ivermectin (og evt andre medisiner). 

er slik det er, til syvende å sist må vi ta et valg, ingen andre gjør det for oss.

jeg landet på å ikke ta den, ikke noe enkelt valg det heller.

har noen medisinske utfordringer som kroppens selvforsvar har holdt noenlunde i sjakk, og frykten var at det evt. blir verre av en vaksine (legene mener selvsagt at du nesten uansett bør ta vaksinen) men magefølelsen sa noe annet.

Ser for meg/håper å komme helskinnet igjennom ved å være forsiktig. Er ikke lengre i arbeidslivet, så ikke presset ved å måtte omgås kollegaer. Jeg kjører bil og ikke avhengig av kollektiv. Dessuten ingen barn jeg må følge opp/ansvar for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (55 minutter siden):

er slik det er, til syvende å sist må vi ta et valg, ingen andre gjør det for oss.

jeg landet på å ikke ta den, ikke noe enkelt valg det heller.

har noen medisinske utfordringer som kroppens selvforsvar har holdt noenlunde i sjakk, og frykten var at det evt. blir verre av en vaksine (legene mener selvsagt at du nesten uansett bør ta vaksinen) men magefølelsen sa noe annet.

Ser for meg/håper å komme helskinnet igjennom ved å være forsiktig. Er ikke lengre i arbeidslivet, så ikke presset ved å måtte omgås kollegaer. Jeg kjører bil og ikke avhengig av kollektiv. Dessuten ingen barn jeg må følge opp/ansvar for.

Lykke til. Alle tar sine egne valg :)

Nå.. la oss respektere hverandres valg, vise omsorg, og krysse fingrene for at alle kommer seg helskinnet igjennom (vaksine eller ei).

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, Allostasis said:

Ja, hadde jo vært gøy om vi slet med Polio fortsatt. Gjøk. 

Polio blir også forårsaket av vaksinen:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/polio-cases-now-caused-vaccine-wild-virus-67287290

Er det sant at vaksiner har utryddet polio? Eller har det bare fått andre navn?

"When people ask me where all the children on iron lungs are, I would answer that they should ask Dr. Douglas Kerr from Johns Hopkins, who stated on pg. xv in the Forward to Donna Jackson Nakazawa’s book “The Autoimmune Epidemic”…

“Infants as young as five months old can get Transverse Myelitis, and some are left permanently paralyzed and dependent upon a ventilator to breathe… my colleagues at the Johns Hopkins Hospital and I hear about or treat hundreds of new cases every year.”"

https://vaccineimpact.com/2011/did-vaccines-really-eradicate-polio/

Poliovaksinen har spredt et kreftfremkallende virus til millioner av mennesker:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327/

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (2 timer siden):

Polio blir også forårsaket av vaksinen:

https://abcnews.go.com/Health/wireStory/polio-cases-now-caused-vaccine-wild-virus-67287290

Er det sant at vaksiner har utryddet polio? Eller har det bare fått andre navn?

"When people ask me where all the children on iron lungs are, I would answer that they should ask Dr. Douglas Kerr from Johns Hopkins, who stated on pg. xv in the Forward to Donna Jackson Nakazawa’s book “The Autoimmune Epidemic”…

“Infants as young as five months old can get Transverse Myelitis, and some are left permanently paralyzed and dependent upon a ventilator to breathe… my colleagues at the Johns Hopkins Hospital and I hear about or treat hundreds of new cases every year.”"

https://vaccineimpact.com/2011/did-vaccines-really-eradicate-polio/

Poliovaksinen har spredt et kreftfremkallende virus til millioner av mennesker:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327/

Folk får ikke Polio lenger, trenger vi en fanfare før vi legger fram fakta at det er pga vaksinesprøyter?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

“Infants as young as five months old can get Transverse Myelitis, and some are left permanently paralyzed and dependent upon a ventilator to breathe… my colleagues at the Johns Hopkins Hospital and I hear about or treat hundreds of new cases every year.”"

 

Så det du sier er at Transverse Myelitis egentlig er Polio?

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (17 timer siden):

Jepp, men så var det hyppigheten i tilfeller da, som er en mikroskopisk andel når man sammenligner med uvaksinerte populasjoner.

Sitat

 

Er det sant at vaksiner har utryddet polio? Eller har det bare fått andre navn?

"When people ask me where all the children on iron lungs are, I would answer that they should ask Dr. Douglas Kerr from Johns Hopkins, who stated on pg. xv in the Forward to Donna Jackson Nakazawa’s book “The Autoimmune Epidemic”…

“Infants as young as five months old can get Transverse Myelitis, and some are left permanently paralyzed and dependent upon a ventilator to breathe… my colleagues at the Johns Hopkins Hospital and I hear about or treat hundreds of new cases every year.”"

https://vaccineimpact.com/2011/did-vaccines-really-eradicate-polio/

 

Den kilden der oppgir jo ingen troverdige kilder for påstandene sine. Den linker bare til referatet fra en høring i Kongressen, og resten av kildene er andre anti-vaksine artikler. Hvor er feks undersøkelsene som gir grunnlaget for grafen hun setter opp? Det står: "Source: WHO". Vel, da burde det jo også være noen kilder der fra WHO...

Sitat

 

Poliovaksinen har spredt et kreftfremkallende virus til millioner av mennesker:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327/

 

Det er slik tabloidene ville fremstille det. Leser man mer om saken (feks flere av de undersøkelsene som oppgis som relaterte under den du linker til), er en mer presis fremstilling at mange har blitt eksponert for viruset gjennom vaksinene, men man er usikker på i hvilken grad det har medført at folk er blitt smittet og at det er svært usikkert om det har hatt noen betydning for antallet krefttilfeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...