Gå til innhold

Underbevisst Rasist


Anbefalte innlegg

30 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Ingen har en god forståelse av hva norsk kultur er. Det finnes ikke en almengyldig definisjon på det.

Listen du lagde er ikke hentet fra kunnskapsdepartementet og er heller ikke en definisjon på norsk kultur. Listen er en liten del av emnene som blir presentert i undervisningen for asylsøkere.

Så hva du hevder blir stadig mindre interessant…

Jeg sa aldri at det var en definisjon, jeg sa det var eksempler. 

Jeg sa også "Norsk kultur er et komplisert tema og kan ikke oppsummeres til et par setninger."

Nå er det du som legger ord i munnen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, Camlon said:

Jeg sa aldri at det var en definisjon, jeg sa det var eksempler. 

Jeg sa også "Norsk kultur er et komplisert tema og kan ikke oppsummeres til et par setninger."

Nå er det du som legger ord i munnen min.

Men det jo ikke eksempler heller. Det er emner de skal gjennom i løpet av undervisningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, ism_InnleggNO said:

Men det jo ikke eksempler heller. Det er emner de skal gjennom i løpet av undervisningen.

Emne er synonoym til tema og de sier direkte at "Hverdagslige temaer og sosial omgang" er temaet og "Deltakelse i arbeidslivet", "Dugnad" etc er undertemaene. Sitatene under undertemaene er hva jeg brukte som eksempler.

Istedenfor å komme med en ny falsk påstand, hva med å komme med unnskylding for å ha plassert ord i munnen min?

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Camlon said:

Emne er synonoym til tema og de sier direkte at "Hverdagslige temaer og sosial omgang" er temaet og "Deltakelse i arbeidslivet", "Dugnad" etc er undertemaene. Sitatene under undertemaene er hva jeg brukte som eksempler.

Istedenfor å komme med en ny falsk påstand, hva med å komme med unnskylding for å ha plassert ord i munnen min?

Det kommer ingen unnskyldning fra denne kanten. Du lagde "sitater" og fremstilte dette som eksempler hentet fra Kunnskapsdepartementet. Jeg synes det var en veldig uærlig fremstilling av situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, ism_InnleggNO said:

Det kommer ingen unnskyldning fra denne kanten. Du lagde "sitater" og fremstilte dette som eksempler hentet fra Kunnskapsdepartementet. Jeg synes det var en veldig uærlig fremstilling av situasjonen.

Hva jeg eventuelt gjorde galt, er ikke en unnskyldning for å legge ord i andres munn. Og at jeg laget sitater er en løgn. Skjerp deg!

Eksemplene er skrevet av kulturforskere i Kompetanse Norge som er et direktorat under Kunnskapsdepartementet.

Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tonnevis av ting som kan beskrives som Norsk kultur, det er bare trist at så mange er opptatt av å ødelegge og bagatellisere norsk kultur. Man kan lure på hvorfor?

- Selvsagt nasjonaldagen vår og nasjonalsangen
- Sæterdrift i fjell
- Norske folkeeventyr
- Nisser, tusser, troll (vi har våre egne varianter samt Hulder)
- Folkedans og hardingfele
- Telemarkski (ski er en viktig del av norsk kulturhistorie)
- Lusekofter og bunader og andre klesplagg.
- En stor og bred norsk matkultur
- Norsk friluftsliv
- Samisk kultur er en del av den norske kulturen
- Norsk russefeiring
- Våre gamle vikingtradisjoner og deres kulturarv
- Norsk tradisjonell julefeiring

Og et mylder av andre ting som det ser ut som mange ikke lenger er klar over i det "amerikaniserte" samfunnet en del i dag velger å leve i.

De dummeste argumentene jeg hører er "Jammen svensker går jo også turer i fjellet så det er ikke Norsk kultur", da har du misforstått noe essensielt. Det må ikke være unikt for vår kultur for å være en del av vår kultur. Norsk kultur er summen av våre tradisjoner og skikker som har formet det norske samfunnet gjennom århundrer.

Om en fra Kyrgyzstan henvender seg til en norsk 18-30 åring med spørsmål om hva  vår kultur er og hvordan den kan oppleves og den personen ikke vet hva man skal svare? Da vil jeg si det går mer på denne personens historieløshet og mangel på tradisjonknytninger enn vår kultur.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Theo343 said:

Det er tonnevis av ting som kan beskrives som Norsk kultur, det er bare trist at så mange er opptatt av å ødelegge og bagatellisere norsk kultur. Man kan lure på hvorfor?

- Selvsagt nasjonaldagen vår og nasjonalsangen
- Sæterdrift i fjell
- Norske folkeeventyr
- Nisser, tusser, troll (vi har våre egne varianter samt Hulder)
- Folkedans og hardingfele
- Telemarkski (ski er en viktig del av norsk kulturhistorie)
- Lusekofter og bunader og andre klesplagg.
- En stor og bred norsk matkultur
- Norsk friluftsliv
- Samisk kultur er en del av den norske kulturen
- Norsk russefeiring
- Våre gamle vikingtradisjoner og deres kulturarv
- Norsk tradisjonell julefeiring

Og et mylder av andre ting som det ser ut som mange ikke lenger er klar over i det "amerikaniserte" samfunnet en del i dag velger å leve i.

De dummeste argumentene jeg hører er "Jammen svensker går jo også turer i fjellet så det er ikke Norsk kultur", da har du misforstått noe essensielt. Det må ikke være unikt for vår kultur for å være en del av vår kultur. Norsk kultur er summen av våre tradisjoner og skikker som har formet det norske samfunnet gjennom århundrer.

Om en fra Kyrgyzstan henvender seg til en norsk 18-30 åring med spørsmål om hva  vår kultur er og hvordan den kan oppleves og den personen ikke vet hva man skal svare? Da vil jeg si det går mer på denne personens historieløshet og mangel på tradisjonknytninger enn vår kultur.

Dette var en salig blanding av kultur og kulturhistorie. Det er ikke det samme.

Det er sant at det ikke må være unikt for å være norsk kultur. Det som også er sant at innvandring ikke truer norsk kultur siden kulturen hele tiden endres og har alltid gjort det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 1.7.2020 den 9.56):

Dette var jeg faktisk ikke klar over og synes det er fantastisk. Det virker ikke som særlig mange jeg har snakket med om dette er klar over det heller.

Jeg synes sakene som står på dagsorden også er fabelaktige.

Og for å presisere siden du klippet ordene ut av sammenhengen. Det jeg lo av var ikke om vi har behov for en "mannens dag",  men at de som ofte er forkjempere for kvinnedag ol. ikke ser behovet for en dag hvor man retter oppmerksomhet mot menn og deres problemer. Ift. "gay pride" er jeg bare sliten av det evige maset om noe som for lenge siden er akseptert og en normal ting i dagens vestlige samfunn. Innfør heller type Carnival.

Takk for tipset og dette vil jeg undersøke nærmere. Vi har ikke fler menn å miste til bagatellisering av deres problemer samt at jeg synes prostatakreft og blå sløyfe aksjonen får altfor lite oppmerksomhet i dag.


EDIT:
En helt annen ting.

Jeg har alltid hatt empati med kvinner ift. rosa sløyfe aksjonen men ble litt betenkt når jeg nylig fikk vite at en betydelig andel brystkreft forårsakes av enten nåværende eller tidligere implantater. 
Det virker det ikke som mange er særlig klar over. Årsaken til at dette har kommet frem er at man ser lignende krefttyper hos menn som får lignende forskjønnende implantater. I tillegg har alkoholkonsum vist seg å være en betydelig faktor ift. brystkreft.

Jeg bagatelliserer ikke med dette kvinners kamp mot brystkreft men maner til noe mer måteholdenhet ift. skjønnhetsjaget som de ofte forsøker å skylde på oss menn. Samt vin har i dag fått en litt jåle/"posh" faktor og det har det blitt skremmende vanlig med et glass vin eller to på kvelden blant vestlige kvinner mange dager i uken siste 10-15 år.
 

Beklager, jeg er vant med at folk møter ideen om en mannedag med hån så det ligger en iboende refleks hos meg å korrigere folk når det ser ut som om de avslår denne ideen. Om du ønsker mer informasjon om dette og hvilke saker MRM har på agendaen så har Mannsforum en webside

Ellers så kan jeg anbefale "the red pill", dokumentaren av Cassie Jay som inneholder en rekke interjuver av diverse menns retts aktivister og hvilke ideer de forfekter og hvilke saker som står på agendaen.

Når det gjelder LGBTQ+ (den moderne varianten) så har de ikke sympati fra min side siden de oppfører seg som en gjeng bøller, og bøller liker jeg ikke, det samme med BLM (ref: en demonstrasjon hvor BLM aktivister står i et bibliotek og forstyrrer de som ønsker å studere i fred og ro. Yttringsfrihet inkluderer ikke bølletaktikk og trusler).

Så beklager igjen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, DjSlayer said:

Beklager, jeg er vant med at folk møter ideen om en mannedag med hån så det ligger en iboende refleks hos meg å korrigere folk når det ser ut som om de avslår denne ideen. Om du ønsker mer informasjon om dette og hvilke saker MRM har på agendaen så har Mannsforum en webside

Ellers så kan jeg anbefale "the red pill", dokumentaren av Cassie Jay som inneholder en rekke interjuver av diverse menns retts aktivister og hvilke ideer de forfekter og hvilke saker som står på agendaen.

Når det gjelder LGBTQ+ (den moderne varianten) så har de ikke sympati fra min side siden de oppfører seg som en gjeng bøller, og bøller liker jeg ikke, det samme med BLM (ref: en demonstrasjon hvor BLM aktivister står i et bibliotek og forstyrrer de som ønsker å studere i fred og ro. Yttringsfrihet inkluderer ikke bølletaktikk og trusler).

Så beklager igjen.

 

Så besynderlig. Noen få fra LGBTQ+ eller BLM gjør noe du ikke liker og da er plutselig alle derfra bøller, mens misogynistene som har trykket til seg mannedagen overser du glatt…

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, DjSlayer said:

"Point proven" er det ikke? Bølletaktikk.

Der tar du feil. jeg har ikke kommet med noen påstander om mannedagen eller menn generelet som er opptatt av mannedagen. Jeg bare påpeker at det er misogynister blant de mennene som snakker om mannedagen.

Når du lar noen få individer farge ditt syn på hele LGBTQ+ og BLM er det mildt sagt hyklerisk av deg å overse de problematiske individene som fremmer mannedagen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (29 minutter siden):

Der tar du feil. jeg har ikke kommet med noen påstander om mannedagen eller menn generelet som er opptatt av mannedagen. Jeg bare påpeker at det er misogynister blant de mennene som snakker om mannedagen.

Når du lar noen få individer farge ditt syn på hele LGBTQ+ og BLM er det mildt sagt hyklerisk av deg å overse de problematiske individene som fremmer mannedagen.

1. Jeg er helt sikker på at det finnes mange menn som hater kvinner i MRM, det er ikke rart når mange menn faktiskt har gått igjennom helvete i rettsystemet som er designet for kvinners fordel, men MRM oppfordrer ikke til kvinnehat i motsettning til feministbevegelsen som mener at hat mot menn er helt naturlig. Jeg kan sitere en del tusen feminister på dette. Paradoksalt nok så er en av de mest respekterte medlemene i MRM en kvinne. Karen Straughan. Jeg kan også sitere BLM aktivster på at vi må "abolish whiteness". Eller "abolish white heteronormative patriachy" fra noen LGBTQ+ aktivister.

2. Det hadde vært veldig fint med navn på disse "monstrene" slik at jeg kan sette ting i sammenheng for deg, for jeg har en viss anelse om hvem det gjelder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, DjSlayer said:

1. Jeg er helt sikker på at det finnes mange menn som hater kvinner i MRM, det er ikke rart når mange menn faktiskt har gått igjennom helvete i rettsystemet som er designet for kvinners fordel, men MRM oppfordrer ikke til kvinnehat i motsettning til feministbevegelsen som mener at hat mot menn er helt naturlig. Jeg kan sitere en del tusen feminister på dette. Paradoksalt nok så er en av de mest respekterte medlemene i MRM en kvinne. Karen Straughan. Jeg kan også sitere BLM aktivster på at vi må "abolish whiteness". Eller "abolish white heteronormative patriachy" fra noen LGBTQ+ aktivister.

2. Det hadde vært veldig fint med navn på disse "monstrene" slik at jeg kan sette ting i sammenheng for deg, for jeg har en viss anelse om hvem det gjelder.

Jeg bare registrerer at du bruker forskjellig standard alt ettersom hvor enig du er…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (5 timer siden):

...men MRM oppfordrer ikke til kvinnehat i motsettning til feministbevegelsen som mener at hat mot menn er helt naturlig. Jeg kan sitere en del tusen feminister på dette. Paradoksalt nok så er en av de mest respekterte medlemene i MRM en kvinne. Karen Straughan.

Også har vi menn som er feminister uten å være aktivister eller tilhøre noen organisasjon. De anerkjenner at kvinner har blitt undertrykket gjennom hele historien i større eller mindre grad. Som kjent var det ikke før på 1970-tallet at kvinnene begynte å jobbe for likestilling i samfunnet. Det er bare 50 år siden.

Theo343 skrev (4 timer siden):

Jeg er også overbevist om at det finnes mange kvinner som hater menn og generaliserer menn i sitt hat og nærmest demoniserer mannen som årsak til alle deres skuffelser i livet.

Selvstendige kvinner med sterke personligheter kan sikkert bli en utfordring for mange menn i dag, på samme måte som at veldig bestemte menn kan gjøre livet vanskelig for kvinner.

For å komme med noen fordommer, kan man si at nordiske eller vesteuropeiske menn i større grad er tøffelhelter mens det i andre kulturer finnes flere av macho-menn. Antagelig trenger man ikke reise lenger enn til Italia hvor mafiaen lever i beste velgående, om jeg ikke tar helt feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Subara said:

Også har vi menn som er feminister uten å være aktivister eller tilhøre noen organisasjon. De anerkjenner at kvinner har blitt undertrykket gjennom hele historien i større eller mindre grad. Som kjent var det ikke før på 1970-tallet at kvinnene begynte å jobbe for likestilling i samfunnet. Det er bare 50 år siden.

Hvis kvinner var undertrykket for 50 år siden, hvorfor svarte de på undersøkelser at de var litt mer lykkelige i 1970 enn i dag? At de ikke visste at de var undertrykket er nedlatende, kvinner er ikke barn som trenger å bli fortalt at de er undertrykket. Andre grupper som svarte, som ble undertrykket, har sett en økning i lykke siden 1970.

Det er definitivt forbedringer som har skjedd siden den gangen, og jeg argumenterer ikke for å gå tilbake til de gamle kjønnsrollene, men at kvinner ble undertrykket i 1970 er en kraftig overdrivelse.

Og går vi enda lenger tilbake når kjønnsrollene var sterke, så ble menn traumatisert av krig og måtte jobbe 60 timer i uken. På den tiden var arbeidsklassen undertrykket uansett om de er menn eller kvinner.

hap1.png 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (10 timer siden):

Jeg bare registrerer at du bruker forskjellig standard alt ettersom hvor enig du er…

Så du har ingen navn på disse kvinnehatende "monstrene"? Jeg trodde ett øyeblikk at du refererte til Paul Elam som skrev en satireartikkel på en artikkel i Jezebel "Have you ever beat up a boyfriend, uh, we have". Artikkelen til Paul het "Bash a violent bitch month". Orginal artikkelen i Jezebel glorifiserte vold i mot menn, men den er tungt redigert nå, mens artikkelen til Paul konkluderte med at det ikke er ok å bruke vold og det ser ut til at Jezebel har kommet til den samme konklusjonen i senere tid (LOL). Så når Paul konkluderer med at vold ikke er ok så må jeg jo si meg 100% enig med ham. Jezebel er en feminist publikasjon.

BLM vil ikke greie å fikse problemene i det svarte samfunnet i USA, ikke før det greier å anerkjenne at hovedproblemet til de svarte er noe de selv er skyld i (feministene). I hjem uten en far er det større sjangse for at barna blir kriminelle og det er noe feminister har fått til med å subsidiere alenemødre. 70% av svarte barn vokser opp uten en far. Dette er det store problemet de svarte i USA har i dag, og MRM prøver å få denne meldigen frem, men feminister hører ikke på det øret.

LGBTQ+ i dag er en gjeng blottere. (det er fler problemer med LGBTQ+ bevegelsen, men jeg har dårlig tid for øyeblikket)

Subara skrev (10 timer siden):

Også har vi menn som er feminister uten å være aktivister eller tilhøre noen organisasjon. De anerkjenner at kvinner har blitt undertrykket gjennom hele historien i større eller mindre grad. Som kjent var det ikke før på 1970-tallet at kvinnene begynte å jobbe for likestilling i samfunnet. Det er bare 50 år siden.

 

Kvinner har aldri blitt undertrykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...