Gå til innhold

Underbevisst Rasist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Subara skrev (På 8.7.2020 den 17.45):

 

Jeg tenker at siden hvit hudfarge alltid har hatt høyest status, mest makt og blir mindre diskriminert fordi nettopp hudfargen beskytter mot en god del av det - bør vi tåle noen sterke ytringer fra de det gjelder uten å bli så fornærmet. 

Gjelder det folkemordsretorikk også? Eller eksisterer det en grense i ditt univers? Nå er det gjennomsnittelig mørkere hudfarge hos muslimer enn hos "hvite"? Betyr det da at hat- og folkemordsretorikken til IS mot vestlige mennesker er legitim?

Lenke til kommentar
3 hours ago, Camlon said:

Forskjellene er for små til å si noe som helst. F.eks Mark Zuckerberg droppet ut av Harvard.

Det man heller bør sjekke er strykprosent. (Jeg sier ikke at de vil vise at svarte er lavere, jeg vet egentlig ikke hva de vil vise.)

Statistikkene viser at svarte ikke er mindre kvalifiserte enn hvite på Harvard, som DJS hevdet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, jjkoggan said:

Statistikkene viser at svarte ikke er mindre kvalifiserte enn hvite på Harvard, som DJS hevdet

Hvilken statistikk? Det eneste jeg har sett fra deg er innlegget jeg siterte.

Jeg er åpen for hvilken som helst konklusjon, men jeg vil ha ordentlig statistikk.

Lenke til kommentar
4 hours ago, ism_InnleggNO said:

Forskjellene er små, men statistikken viser klart at @DjSlayer tar fullstendig feil når han spekulerer i at de "stakkars kvoterte studentene" stryker mer.

Statistikken viser at praktisk talt alle Harvard studenter fullfører. Egentlig ikke en overaskelse med tanke på hvor vanskelig det er å komme inn på Harvard.

Den sier ingenting om hvor mange som stryker.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

Statistikkene viser at svarte ikke er mindre kvalifiserte enn hvite på Harvard, som DJS hevdet

Jeg har bare henvist til effekten av "afirmative action programs" og forøvrig dine forhatte legacy program hvor personer som kommer inn basert på noe annet en merrit vil få problemer. Jeg har ikke gjort noen antagelser utover det, Det er det DU som har gjort.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, DjSlayer said:

Jeg har bare henvist til effekten av "afirmative action programs" og forøvrig dine forhatte legacy program hvor personer som kommer inn basert på noe annet en merrit vil få problemer. Jeg har ikke gjort noen antagelser utover det, Det er det DU som har gjort.

Du påsto-

Quote

Resultatet er at mange kvotestudenter stryker og sittter igjen med et studielån som må betales tilbake. Harvard og Yale vil gladelig vifte med disse minoritetsstudentene for å vise hvor inkluderende de er, men studentene stryker og sitter uten vitnemål og en studiegjeld som må betales tilbake.

Svarte studenter på Harvard sitter IKKE uten vitnemål og studiegjeld til større grad pga affirmative action som du påsto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, jjkoggan said:

Nei, synker GPA (<2.0)for mye så klarer man ikke Å fullføre eller fortsette å gå på universitetet. 

Stryker man i et par fag så kan man ta fagene igjen, det er også mulig å ta fag man har gjort det dårlig i igjen og skulle man havne under 2.0 så har man 2 terminer på å fikse problemet. Gjennomsnittkaranteren på Harvard er 3.6, det skal en del til å havne under 2.0.

Man kan derfor stryke flere ganger og fortsatt fullføre. Det eneste statistikken din viser er at praktisk talt alle studenter fullfører, den sier ingenting om strykprosenten.

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 minutt siden):

Du påsto-

Svarte studenter på Harvard sitter IKKE uten vitnemål og studiegjeld til større grad pga affirmative action som du påsto.

Vel, jeg brukte Harvard og Yale som eksempel på eliteuniversitet med affirmative action program, eneste problemet jeg har med mine eksempler er at disse 2 universitetene har såkalte "social sciences" kurs som det er i praksis umulilg å stryke i og det er nesten umulig å få jobb med. Så igjen en gjeng arbeidsløse med studiegjeld. Med en "disclaimer": Dette er ikke en debatt om hvorvidt svarte hører hjemme på Harvard (eller andre elite universitet), det er mer ett argument hvorvidt slike "afirmative action" program ikke hjelper de svarte studentene på lang sikt, men heller setter de i gjeld som de vil få vanskligheter til å betale. Dette argumentet ser ut til å ha blåst deg langt over hodet.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, DjSlayer said:

Vel, jeg brukte Harvard og Yale som eksempel på eliteuniversitet med affirmative action program, eneste problemet jeg har med mine eksempler er at disse 2 universitetene har såkalte "social sciences" kurs som det er i praksis umulilg å stryke i og det er nesten umulig å få jobb med. Så igjen en gjeng arbeidsløse med studiegjeld. Med en "disclaimer": Dette er ikke en debatt om hvorvidt svarte hører hjemme på Harvard (eller andre elite universitet), det er mer ett argument hvorvidt slike "afirmative action" program ikke hjelper de svarte studentene på lang sikt, men heller setter de i gjeld som de vil få vanskligheter til å betale. Dette argumentet ser ut til å ha blåst deg langt over hodet.

Problemet med å bruke Harvard som eksempel, er at selv de som kommer inn på grunn av affirmative action har mye bedre karakterer enn gjennomsnittamerikaneren. Du kan kanskje se noe forskjell i strykprosenten, men du vil ikke se mange studenter som ikke klarer å få seg jobb eller fullføre studiet.

Denne effekten som du snakker om er mer synlig om du ser på mindre kjente universiteter. De driver med affirmative action de også, men til forskjell fra Harvard så må de skrape i bunnen av bøtta.

Lenke til kommentar
Camlon skrev (19 minutter siden):

Problemet med å bruke Harvard som eksempel, er at selv de som kommer inn på grunn av affirmative action har mye bedre karakterer enn gjennomsnittamerikaneren. Du kan kanskje se noe forskjell i strykprosenten, men du vil ikke se mange studenter som ikke klarer å få seg jobb eller fullføre studiet.

Denne effekten som du snakker om er mer synlig om du ser på mindre kjente universiteter. De driver med affirmative action de også, men til forskjell fra Harvard så må de skrape i bunnen av bøtta.

Helt sant dette, men de svarte studentene som kommer inn på Harvard via affirmative action og "sliter" kunne ha kommet inn på ett vanlig universitet og stått med glans. Man får en dominoeffekt med andre ord.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Camlon said:

Stryker man i et par fag så kan man ta fagene igjen, det er også mulig å ta fag man har gjort det dårlig i igjen og skulle man havne under 2.0 så har man 2 terminer på å fikse problemet. Gjennomsnittkaranteren på Harvard er 3.6, det skal en del til å havne under 2.0.

Man kan derfor stryke flere ganger og fortsatt fullføre. Det eneste statistikken din viser er at praktisk talt alle studenter fullfører, den sier ingenting om strykprosenten.

Spørsmålet er hvor mange du mener "mange" er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, DjSlayer said:

Helt sant dette, men de svarte studentene som kommer inn på Harvard via affirmative action og "sliter" kunne ha kommet inn på ett vanlig universitet og stått med glans. Man får en dominoeffekt med andre ord.

Vanlige universiteter har ingenting å gjøre med affirmative action.  Affirmative action påvirker egentlig bare topp 10% av universiteter og disse studenter har mange færre problemer med arbeidsløhet.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Camlon said:

Problemet med å bruke Harvard som eksempel, er at selv de som kommer inn på grunn av affirmative action har mye bedre karakterer enn gjennomsnittamerikaneren. Du kan kanskje se noe forskjell i strykprosenten, men du vil ikke se mange studenter som ikke klarer å få seg jobb eller fullføre studiet.

Denne effekten som du snakker om er mer synlig om du ser på mindre kjente universiteter. De driver med affirmative action de også, men til forskjell fra Harvard så må de skrape i bunnen av bøtta.

Mindre enn 10% av universiteter praktiserer affirmative action og  disse er for det meste topp 10% .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, jjkoggan said:

Mindre enn 10% av universiteter praktiserer affirmative action og  disse er for det meste topp 10% .

Det er ca 5000 universiteter i USA. Top 10% av universiteter er altfor bred kategori til at du kan sammenligne dem med Harvard. 

At affirmative action studenter klarer srg fint på Harvard betyr ikke at de vil klare seg fint på universitet #500.

Og hvor er kilden din?

 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Camlon said:

Det er ca 5000 universiteter i USA. Top 10% av universiteter er altfor bred kategori til at du kan sammenligne dem med Harvard. 

At affirmative action studenter klarer srg fint på Harvard betyr ikke at de vil klare seg fint på univeesitet #500.

Og hvor er kilden din?

 

Jeg sammenligner ikke dem med Harvard, jeg hevder at de ikke er vanlige skoler, de er selektive skoler og  studentene har det mye lettere å finne jobber enn de som går på vanlige skoler.

There are around 4,700 two- and four-year colleges in America, but only 1,000 or so schools reject a meaningful number of applicants each year. Of those, just 352 claimed to consider race in admissions by 2014 according to Hirschman and Berry—and 124 of them fell into Barrons’ two most prestigious categories. There were only 158 schools in those categories, so most prestigious schools considered race in admissions.

https://slate.com/business/2017/08/outside-of-elite-colleges-affirmative-action-is-already-disappearing.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
28 minutes ago, jjkoggan said:

Jeg sammenligner ikke dem med Harvard, jeg hevder at de ikke er vanlige skoler, de er selektive skoler og  studentene har det mye lettere å finne jobber enn de som går på vanlige skoler.

There are around 4,700 two- and four-year colleges in America, but only 1,000 or so schools reject a meaningful number of applicants each year. Of those, just 352 claimed to consider race in admissions by 2014 according to Hirschman and Berry—and 124 of them fell into Barrons’ two most prestigious categories. There were only 158 schools in those categories, so most prestigious schools considered race in admissions.

https://slate.com/business/2017/08/outside-of-elite-colleges-affirmative-action-is-already-disappearing.html

Det er bare de som går på eliteuniversitetene som har mye lettere å finne jobber. Går man på f.eks. University of Alabama (#153) så er det ingen kø av arbeidsgivere som venter på at du skal bli ferdig. Et lavere rangert universitet kan faktisk være bedre om de har et godt samarbeid med lokale bedrifter.

Universiteter som University of Alabama kan ikke plukke og velge som Harvard og med Affirnative Action så ender de opp med å få mange studenter som ikke vil klare å fullføre eller få relevant jobb.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...