Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

On 2/20/2021 at 1:25 PM, omp9 said:

Hei, funker denne på Xbox series X/S?

https://www.power.no/data-og-tilbehoer/harddisk-og-lagring/ekstern-harddisk/seagate-game-drive-xbox-one-4tb-ekstern-harddisk/p-1005015/?q=Xbox hard

Og kan jeg bruke denne på min nåværende Xbox One og når jeg kjøper ny konsoll (Xbox Series X/S) bruke hardisken på denne?

Har du masse spill som ikke er X/S optimalisert så er den grei, SSD er selvsagt raskere og ekspansjonskortet det beste.
Som sagt alt er avhengig av bruken din. På Xbox har man i hvertfall litt valgmuligheter 🙂.
Tror for øvrig ikke at ekspansjons kortet vil gå noe særlig ned i pris før PS5 sine kompatible vil ligge lavere i pris.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
MacBain skrev (4 timer siden):

Har du masse spill som ikke er X/S optimalisert så er den grei, SSD er selvsagt raskere og ekspansjonskortet det beste.
Som sagt alt er avhengig av bruken din. På Xbox har man i hvertfall litt valgmuligheter 🙂.
Tror for øvrig ikke at ekspansjons kortet vil gå noe særlig ned i pris før PS5 sine kompatible vil ligge lavere i pris.

 

Er allerede "nedsatt" til kr. 2295,- for den på Elkjøp denne helgen. Er kr. 400,- avslag. 
 

Nå er ikke denne type SSD kun for Seagate og jeg håper andre aktører som Western Digital, Sandisk etc. hadde laget en SSD til Xbox Series X/S. Hadde gjort at det ble litt konkurranse også. 

Lenke til kommentar
15 minutes ago, ilpostino said:

på Xbox One er det vel ikke noen problemer med å bytte ut systemdisken med en større? Byttet på PS4 og PS4 pro og regner med det er lett å gjøre for Xbox One også. 

Er betydelig mere kronglete enn på PS, men lar seg fint gjøre. Du må partisjonere opp disken, laste ned os filene etc.
Er en guide her: https://betanews.com/2018/01/04/upgrade-xbox-one-x-hdd-to-a-2tb-sshd/

En ting som er lett å rote til er at xbox boot logoen forsvinner ved hd oppgradering. Pass på att du har lasted ned riktige filer og plassert dem riktig. Lykke til 👍

Lenke til kommentar
3 hours ago, raym123 said:

Dirt 5 var bedre enn forventet! 

Moro med next gen game med raytracing, mye detaljer her også. Tror det blir bra etterhvert som vi får flere next gen spill :)

Gamepass er bra ja, føles godt å laste ned spill som dirt 5 derifra! 
Medium var helt greit også..

Kunne man spille split screen med 2 kontrollere? Dirt 5 er hvistnok  også vesentlig bedre på XSX enn PS5 siden de fikk vesentlig lenger utviklingstid på devkit fra MS.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gamepass er så billig at jeg lurer på om MS betaler litt av kaka til utviklerene i forhold til å ha et stort tilbud aktivt. Med tanke på hvor kostbart det er å lage next-gen spill så lurer jeg litt på hvor langtidsholdbar denne ordningen er og hvilket tilbud som gjelder om 1, 5 og 10 år.

Lenke til kommentar
7 minutes ago, ilpostino said:

De tjener vel på at massene flokker til Gamepass. 

Kortsiktig er det verdt mye for MS fordi de sikkert helper på med at det blir mange konsollkjøp, da jeg er sikkert på at mange sluttbrukere velger Gamepass fordi det er attraktivt prismessig, men problemet sånn jeg ser det er at dette sannsynligvis ikke kan være bærekraftig over lang tid om det blir adoptert i stor skala. Utgiverene er neppe happy med å bli betalt i knapper og glansbiler når en snakker utviklingstid i år, gjerne med relativt store team. Normalt er de helt avhengig av minimum $60 pr kopi i mange nok eksemplarer for å få tilbake utgiftene sine som er investert i utviklingen. Velger mange nok Gamepass kan de slite med inntjeningen.

Lenke til kommentar

Tjenesten blir sannsynligvis å ha titler utenfor prime-time, da denne tiden blir reservert for å konsentrere seg om å få betalt for utviklingen og for å skape hoved-mengden av inntekt. Gamepass blir sånn sett mest sannsynlig et arkiv av modne nok titler og evt sponsinger fra MS.

Økonomien må gå opp i dette, og det er sånn jeg ser det realistisk.

Spotify f.eks gir jo svært lite til artistene og dette over tid gjør at kun de store overlever. De mindre "heldige" må leve på Ramen nudles og bruke brukt musikkutstyr.

Netflix abonnerte jeg på for noen år siden, men det ble avsluttet når det var brukt opp.

Det samme gjelder vel HBO, selv om de har en god del i arkivet sitt. Jeg har dem via Telenor sitt poengsystem, så sånn sett er dette en videreutvikling som om man velger mellom EA, UBI, Activision etc etter tur og orden inni Gamepass, men ikke alt samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...