Gå til innhold

Tesla kan kjøre fra konkurrentene på grunn av koronakrisen


Anbefalte innlegg

På min HUD så skifter fargen på km/t tallet fra hvitt til orange og blinker en gang når fartsgrensen overskrides. Trenger ikke se på det engang om det er fartsgrense sjekk man skal gjøre - det oppfattes umiddelbart uten å flytte blikket eller endre fokus . Slik HUD er overlegent alt annet jeg har prøvd og jeg har hatt lappen i >30 år og et to sifret antall biler og leiebiler.

Synd at Tesla ikke implementerer det eller får det på utstyrslisten sin som tilvalg. Jeg hadde gjerne betalt ekstra for det og sikkert mange andre også.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
syar2003 skrev (16 minutter siden):

På min HUD så skifter fargen på km/t tallet fra hvitt til orange og blinker en gang når fartsgrensen overskrides. Trenger ikke se på det engang om det er fartsgrense sjekk man skal gjøre - det oppfattes umiddelbart uten å flytte blikket eller endre fokus . Slik HUD er overlegent alt annet jeg har prøvd og jeg har hatt lappen i >30 år og et to sifret antall biler og leiebiler.

Synd at Tesla ikke implementerer det eller får det på utstyrslisten sin som tilvalg. Jeg hadde gjerne betalt ekstra for det og sikkert mange andre også.

Ja, som om du og resten av trolla hadde kjøpt Tesla om de hadde HUD som tilvalg ??

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Da setter vi en strek for diskusjonen hvem som er et troll. Vennligst fokuser på sak.
Videre krangling vil bli fjernet uten forvarsel.
Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simkin skrev (8 minutter siden):

Ja, som om du og resten av trolla hadde kjøpt Tesla om de hadde HUD som tilvalg ??

 

Jeg har vurdert Tesla mange ganger faktisk, men det er for mye tull med både bil og service (selv om de frister på mange områder). Av tilsvarende grunner har jeg avstått fra bil/merker/forhandler VAG og Møller. Og jeg er ikke typen som er interessert i å skru og mekke på egne biler og betaler for at andre håndterer det.
Troll kan du selv være.

Edit: Trekker tilbake “troll throwback”.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (1 minutt siden):

Jeg har vurdert Tesla mange ganger faktisk, men det er for mye tull med både bil og service (selv om de frister på mange områder). Av tilsvarende grunner har jeg avstått fra bil/merker/forhandler VAG og Møller. Og jeg er ikke typen som er interessert i å skru og mekke på egne biler og betaler for at andre håndterer det.
Troll kan du selv være.

Kjøper du ny bil så trenger du ikke tenke på mekking de neste 5 årene, om du kjøper Tesla, VW eller Toyota.

Endret av Simkin
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (1 minutt siden):

Kjøper du ny bil så trenger du ikke tenke på mekking de neste 5 årene, om du kjøper Tesla, VW eller Toyota.

Allikevel. Unødvendige verkstedbesøk og disputter om garantireparasjoner er alltid med i vurderingen. Aká merkene og forhandleres renommé veier tungt. 
Nybil med minst mulig fuzz og plunder og heft i hverdagen er viktig enten det er i nybilgarantiperioden eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (Akkurat nå):

Allikevel. Unødvendige verkstedbesøk og disputter om garantireparasjoner er alltid med i vurderingen. Aká merkene og forhandleres renommé veier tungt. 
Nybil med minst mulig fuzz og plunder og heft i hverdagen er viktig enten det er i nybilgarantiperioden eller ei.

Tror du kommer kanskje greit ut med en Model 3 der.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, syar2003 said:

Allikevel. Unødvendige verkstedbesøk og disputter om garantireparasjoner er alltid med i vurderingen. Aká merkene og forhandleres renommé veier tungt. 
Nybil med minst mulig fuzz og plunder og heft i hverdagen er viktig enten det er i nybilgarantiperioden eller ei.

Vært mye krøll med X og S oppigjennom tidene ja. Men er litt tryggere å kjøpe i dag. De er vel på dørhandtak version 4 på Model S nå f.eks så skulle tro de holder bedre enn version 1 f.eks.

Tesla forbedrer produksjonslinjen hele tiden, og min September 19 Model 3 har noen forsjeller kontra en kompis sin Juni 19 Model 3. Forsjellige motorer til dørlåsene f.eks.

Men 3 og Y er det nok mindre krøll med en de gamlere modellene, og de fleste har veldig lite besøk på verkstedet med Model 3.
Fukt i baklykter og sprekk i bakruten grunnet feildesign på varmetrådene er vel de mest kjente store feilene. Forhåpentligvis er dette også redesignet og fikset på biler som leveres i dag. 

Tror ikke man skal være redd for å kjøpe en Model 3 eller Y. Tesla kan være skikkelig vanskelig å ha med å gjøre men man vil sansynligvis ikke ha spesielt mye med dem å gjøre.

Og bilen er så vanvittig bra på alt annet at det er verdt litt krangling omså. Klarer ikke å unngå å smile hver gang jeg kjører min.

Ville nok smilt i en Porsche eller noe også, men man får ikke det i den prisklassen gitt.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (Akkurat nå):

Tesla forbedrer produksjonslinjen hele tiden, og min September 19 Model 3 har noen forsjeller kontra en kompis sin Juni 19 Model 3. Forsjellige motorer til dørlåsene f.eks.

Dette vil jo gjøre bruktbil markedet svært så vanskelig når man risikerer at det kun finnes noen hunder deler i omløp og som ikke produseres mer dog. 

Complexity skrev (2 minutter siden):

Tesla kan være skikkelig vanskelig å ha med å gjøre men man vil sansynligvis ikke ha spesielt mye med dem å gjøre.

2 kollegaer og 1 fetter kjører nå et annet merke etter å ha kjørt Tesla pga service problemer og krangling. Det er jo litt av grunnene til at jeg tipper bilene selger dårlig om dagene. Tidligere eiere som enten fikk mandagsbilen, eller opplevde noe de selv mente var galt men som Tesla mente var "innafor" sprer seg innenfor bilprat etterhvert. Knirking i en ny bil til 700k feks er jo noe man forventer blir fikset. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (3 minutter siden):

Dette vil jo gjøre bruktbil markedet svært så vanskelig når man risikerer at det kun finnes noen hunder deler i omløp og som ikke produseres mer dog. 

2 kollegaer og 1 fetter kjører nå et annet merke etter å ha kjørt Tesla pga service problemer og krangling. Det er jo litt av grunnene til at jeg tipper bilene selger dårlig om dagene. Tidligere eiere som enten fikk mandagsbilen, eller opplevde noe de selv mente var galt men som Tesla mente var "innafor" sprer seg innenfor bilprat etterhvert. Knirking i en ny bil til 700k feks er jo noe man forventer blir fikset. 

Ja helt klart, at fetteren din og 2 random typer har krangla litt med kundeservice er helt sikkert årsaken.

Hvor mye dumt skal man lese.

Hatet ditt for bilmerket overskygger alt, helt fullstendig black out er det :)

Endret av Simkin
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, oophus3do said:

Dette vil jo gjøre bruktbil markedet svært så vanskelig når man risikerer at det kun finnes noen hunder deler i omløp og som ikke produseres mer dog. 

2 kollegaer og 1 fetter kjører nå et annet merke etter å ha kjørt Tesla pga service problemer og krangling. Det er jo litt av grunnene til at jeg tipper bilene selger dårlig om dagene. Tidligere eiere som enten fikk mandagsbilen, eller opplevde noe de selv mente var galt men som Tesla mente var "innafor" sprer seg innenfor bilprat etterhvert. Knirking i en ny bil til 700k feks er jo noe man forventer blir fikset. 

Ja det kan gjøre ting litt vanskelig, men antar det er slik som med Model S at nyere deler passer på eldre biler. Er satt sammen litt som lego de bilene.

Antar deres erfaring er fra Model S eller X? Mye rart der ja. Har en kollega med en Model S som har hatt mye rare problemer - men han har alltid fått fikset alt på garanti uten spørsmål. Han har også fått lånebil som ofte har vært en heftigere Tesla en han har selv så da går det helt greit.

Men har intrykk av at Tesla har blitt noe strengere på slikt.

Som sakt ikke vært noe tull med min Model 3 enda, så har til gode å hilse på servicesenteret.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simkin skrev (5 minutter siden):

Ja helt klart, at fetteren din og 2 random typer har krangla litt med kundeservice er helt sikkert årsaken.

Hvor mye dumt skal man lese.

Pluss et stort gruppesøksmål som omhandler litt de samme tingene. Du har til og med en fyr som prøvde å bruke NAF for å få Tesla til å fikse feil som åpenbart ikke skal være på en ny bil uten at det hjalp. Så det at du risikerer mer og kaster en terning når man kjøper en Tesla er jo ingen hemmelighet. 

Simkin skrev (8 minutter siden):

Hatet ditt for bilmerket overskygger alt, helt fullstendig black out er det :)

Hat er et ekstremt sterkt ord å bruke. Jeg hater verken Tesla eller CEOen. 

Igjen så er du på persondiskusjon selv rett etter å ha fått flere av dine poster slettet av moderator. Når skal du lære å følge forumets retningslinjer? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (2 minutter siden):

Pluss et stort gruppesøksmål som omhandler litt de samme tingene. Du har til og med en fyr som prøvde å bruke NAF for å få Tesla til å fikse feil som åpenbart ikke skal være på en ny bil uten at det hjalp. Så det at du risikerer mer og kaster en terning når man kjøper en Tesla er jo ingen hemmelighet. 

Hat er et ekstremt sterkt ord å bruke. Jeg hater verken Tesla eller CEOen. 

Igjen så er du på persondiskusjon selv rett etter å ha fått flere av dine poster slettet av moderator. Når skal du lære å følge forumets retningslinjer? 

Du får bare sutre i vei for min del..

NAF er jo bare søppel allikevel, så det bryr meg katta.

Endret av Simkin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (9 minutter siden):

Ja det kan gjøre ting litt vanskelig, men antar det er slik som med Model S at nyere deler passer på eldre biler. Er satt sammen litt som lego de bilene.

Ja det gir forsåvidt mening. Skraphandleren får ha tunga rett i munnen for å vite hvilken del som har verdi da. 

Complexity skrev (11 minutter siden):

Antar deres erfaring er fra Model S eller X? Mye rart der ja. Har en kollega med en Model S som har hatt mye rare problemer - men han har alltid fått fikset alt på garanti uten spørsmål.

2 Model S og 1 M3. 

Han ene hadde bilen på service 4 ganger for samme feil uten at de ble fikset. Ulyder i bilen. 

Complexity skrev (13 minutter siden):

Som sakt ikke vært noe tull med min Model 3 enda, så har til gode å hilse på servicesenteret.

Virker som man enten er heldig og får en bil produsert i starten av Q kappløpet, eller er uheldig og får en bil produsert senere under mer stress. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simkin skrev (3 minutter siden):

Du får bare sutre i vei for min del..

NAF er jo bare søppel allikevel, så det bryr meg katta.

Ulyder i en bil til over 700k hadde du bare godkjent? Feil med ladeluka, spesielt på vinteren sammen med dørhåndtak var ting som gjentok seg. Da er det kjipt at bilen er borte i ei måned eller to, også opplever man de samme feilene senere igjen. Infotainment systemet hadde også en tendens i å bare gå i svart også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
oophus3do skrev (4 minutter siden):

Ulyder i en bil til over 700k hadde du bare godkjent? Feil med ladeluka, spesielt på vinteren sammen med dørhåndtak var ting som gjentok seg. Da er det kjipt at bilen er borte i ei måned eller to, også opplever man de samme feilene senere igjen. Infotainment systemet hadde også en tendens i å bare gå i svart også. 

Regner med dette ble fiksa på garanti?

Eller?

Morsomt at du tror slike ting ikke skjer på andre bilmerker også. Jeg har jobba som mekaniker siden 2006 til info :)

Endret av Simkin
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har i allefall både møller og tesla på skepsis lista inntil de overbeviser med over tid å slutte å være inkonsistente. Noen opplever kundeforhold, service og garanti/reklamasjons forhold som heaven og noen opplever det som helvete.

Biler jeg har sett på og vurdert:
Tesla M 3 og M Y
Jaguar iPace
Polestar 2 , hadde en i forhåndsbestilling
eTron coupe (blir litt for stor  og litt for dyr med ønsket utstyr)
Skoda Enyak

Men klarte ikke bestemme meg for noen og valgte å kjøre en ekstra (kort) eieperiode med BMW 3 serie 330e PHEV. Fy på meg ?
Og jeg orker ikke vente flere år på ny bil :D

Følger med både Audi, Skoda, Polestar 2 fremover hvordan de arter seg både kvalitetsmessig og forhandler apparat/kundeservice. Og Tesla selvsagt. Så er jeg spent på BMW I4 når den kommer.
Hurtigladeinfrastuktur videre fremover vil også observeres såklart. Men er ikke utslagsgivende for vårt kjøremønster og bilbruk.

Endret av syar2003
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...