Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Mulig at man kan øyne eit håp om mindre dødsfall i sverige etter kvart som det tynnast ut i di eldre rekker, men det som er ganske merkbart mellom di forskjellige regioner er at smitten ser ut til å gå i bølger rundt om og dermed gje nokre uker med mange topper og nokre uker der bunnen dominerer. Det kan forklare noko av variasjonen fra uke til uke, men det forteller og at smitten heile tida forflytter seg rundt om og at smitten kan forsette i det uendelige viss imunitet bare virker for ein kortere periode. Tengele & co vil sikkert sjå på 100-300 dødsfall pr uke som ein seier og at flokkimunitet er inna rekkevidde nok ein gang, spesiellt i stokholm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Det er ikke 0laf som bringer inn dette. Dette er en aktuell og interessant sak som har hatt medias interesse og er relevant for tråden. 

0laf skrev ingenting om hva han selv mente om disse tingene du bringer opp og nå forsøker å legge i fanget hans.

Vær så snill å ikke kritisere en bruker hver eneste gang han poster noe og gå ut fra andres intensjoner, denne tråden er i ferd med å ødelegges av forsøk på å legge meninger på andre, krangling og persondiskusjoner. 

Enig i det. Men tenker at folk her i forumet er kapable mennesker som nok kan ta en støyt og stå opp for sine egne meninger. Olaf er etter mitt skjønn fullt kapabel til å riste av seg usaklig kritikk. Min mening er at vi ikke skal være for snille heller (uten referanse til gjeldene innlegg).

Lenke til kommentar

Brasil lider stort etter at president Jair Bolsonaro har avfeid viruset i flere måneder, å nekter å innføre nødvendige tiltak.

Tallene øker for hver dag, siste døgn er 1156 mennesker døde, totalen er nå på 28 015 døde offisielt, tallene er trolig egentlig langt høyere.

Antallet smittede øker også dramatisk nå i Brasil, med 26 417 nye bekreftede tilfeller siste døgn, totalen er offisielt på hele 469 510 med bekreftet smitte, i følge Worldometer, det egentlige tallet er .. igjen .. trolig mye høyere.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enorme mengder mat blir ødelagt på jorder i USA som følge av korona pandemien

 

Som de sier så er det ikke noe mindre etterspørsel. Folk spiser jo fremdeles like mye som før. Men det er snakk om logistikk og pakke problemer i forhold til hvilke type marked produsentene har forholdt seg til frem til nå. En veldig tragisk utvikling.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (51 minutter siden):

Brasil lider stort etter at president Jair Bolsonaro har avfeid viruset i flere måneder, å nekter å innføre nødvendige tiltak.

Tallene øker for hver dag, siste døgn er 1156 mennesker døde, totalen er nå på 28 015 døde offisielt, tallene er trolig egentlig langt høyere.

Antallet smittede øker også dramatisk nå i Brasil, med 26 417 nye bekreftede tilfeller siste døgn, totalen er offisielt på hele 469 510 med bekreftet smitte, i følge Worldometer, det egentlige tallet er .. igjen .. trolig mye høyere.

Vi kan nok ikke se bort fra at Brasil kommer til å ta igjen USA både i antall smittede og døde i løpet av et par måneder.

Lenke til kommentar
0laf skrev (1 time siden):

Brasil lider stort etter at president Jair Bolsonaro har avfeid viruset i flere måneder, å nekter å innføre nødvendige tiltak.

Har Tegnell uttalt seg om Bolsonaros strategi? Jeg skulle gjerne hørt hva han har å si om saken.

 

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (5 timer siden):

Enig i det. Men tenker at folk her i forumet er kapable mennesker som nok kan ta en støyt og stå opp for sine egne meninger. Olaf er etter mitt skjønn fullt kapabel til å riste av seg usaklig kritikk. Min mening er at vi ikke skal være for snille heller (uten referanse til gjeldene innlegg).

Vel...slik er nå tonen i debatten her. Jeg har måtte ta imot mye sjikane og infam tillegelse av motiver og holdninger jeg overhodet ikke har. Det er få som har tatt så mye smittehensyn som jeg har, det er sikkert og visst. Jeg har knapt møtt andre mennesker enn foreldrene mine de siste månedene og vel....ting er ikke så bra. Og før man anklager andre mener jeg at man bør gå i seg selv og tenke over hva man selv driver og skriver.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (22 minutter siden):

Har Tegnell uttalt seg om Bolsonaros strategi? Jeg skulle gjerne hørt hva han har å si om saken.

 

Tegnell er en smittevernsrådgiver. Han er ikke Sveriges statsminister eller statsoverhodet. Hva som gjøres i Sverige er uansett den svenske regjeringen under Stefan Löfven sitt ansvar. Akkurat som Trump som har utnevnt bakreriofoben og vaksineprofittøren Fauci som sin coronasjef. Men det er Trump som har ansvaret.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 timer siden):

denne tråden er i ferd med å ødelegges av forsøk på å legge meninger på andre, krangling og persondiskusjoner. 

Ja, det å bli tilleagt meninger man ikke har det merker jeg VELDIG GODT i debatten. Coronakrisen bringer ut det verste i ordskfitet.diskusjon.no var så mye bedre enn VGD når det gjaldt slik men....coronaen forandrer og snur opp ned på alt. "Dugnad" i samfunnet? Det har aldri vært så mye fiendtlighet og mistenkeliggjøring av medmennesker.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Morromann skrev (7 timer siden):

Ja, det å bli tilleagt meninger man ikke har det merker jeg VELDIG GODT i debatten. Coronakrisen bringer ut det verste i ordskfitet.diskusjon.no var så mye bedre enn VGD når det gjaldt slik men....coronaen forandrer og snur opp ned på alt. "Dugnad" i samfunnet? Det har aldri vært så mye fiendtlighet og mistenkeliggjøring av medmennesker.

Man kan kanskje vente litt av alt i et offentlig forum. Man skal ha litt tykk hud. Det er beklagelig at noen tar det ille opp, men det vil nok ikke bli så mye bedre av den grunn tror jeg. Man må nok bare ta det som det kommer. 'Keep on trucking' som våre venner i USA sier.

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Man kan kanskje vente litt av alt i et offentlig forum. Man skal ha litt tykk hud. Det er beklagelig at noen tar det ille opp, men det vil nok ikke bli så mye bedre av den grunn tror jeg. Man må nok bare ta det som det kommer. 'Keep on trucking' som våre venner i USA sier.

Hvis man er grunnleggende uenig i noen man debbater mot kan man telle til 10, ikke pøse ut personanngrep. Det byr meg også imot når andre kommer med formanginger til meg om hvordan jeg må oppføre seg ute i det offentlige rom. Det er så frekt at jeg knapt finner ord for det. Men slikt har jeg også sett i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (14 minutter siden):

Hvis man er grunnleggende uenig i noen man debbater mot kan man telle til 10, ikke pøse ut personanngrep. Det byr meg også imot når andre kommer med formanginger til meg om hvordan jeg må oppføre seg ute i det offentlige rom. Det er så frekt at jeg knapt finner ord for det. Men slikt har jeg også sett i denne diskusjonen.

Notert.

Lenke til kommentar

Staten og FHI er så i mot munnbind at de stopper og destruerer de uten dokumentasjon og norsk bruksanvisning er det mulig? Selv om de ikke er godkjent for medisinsk bruk kunne de fint blitt brukt av privatpersoner for å hindre smitte i samfunnet.

Sitat

Totalt har Tolletaten stoppet 5,6 millioner munnbind, 100.776 coronatester og 52.910 beskyttelsesdrakter på vei inn til Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAwOWa/munnbind-paa-grensen

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får stue alle de som vil ha besøk av familien inn på dødsykehjem. Vi ser jo hvordan det går i Sverige ...

Sitat

Skal smittevern trumfe alt?

Om sykehjemsbeboer og partner er eldre og vil ta risikoen, bør det være lov for mennesker som har levd livet sammen å også få beholde den fysiske kontakten inn i livets siste måneder.

https://www.dagbladet.no/kultur/skal-smittevern-trumfe-alt/72516354

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

- Det er et kappløp mot det forsvinnende viruset, og mot tida. Vi sa tidligere at det var en 80 prosent sannsynlighet for å utvikle en effektiv vaksine innen september, men på dette tidspunktet er det en 50 prosent sannsynlighet for at vi ikke får noe resultat overhodet, uttalte Hill til The Sunday Telegraph og la til:

- Vi er i den bisarre posisjonen at vi ønsker at Covid-19 skal forbli, om ikke annet for en liten stund.

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsker-vaksine-mindre-sannsynlig/72498189

Coronaviruset fosrvinner så fort at vaksinene ikke kan bli utprøvd godt nok. Bare å flytte til Brasil eller USA det. Blir nok grantert ny bølge til høsten selv her i Norge dessverre.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (Akkurat nå):

Vi får stue alle de som vil ha besøk av familien inn på dødsykehjem. Vi ser jo hvordan det går i Sverige ...

https://www.dagbladet.no/kultur/skal-smittevern-trumfe-alt/72516354

Jeg er veldig glad for at jeg bor i Norge og at det her er lov å stille spørsmål med statens offisielle linje og politikk. I USA og Storbritannia er det nå tilnærmet umulig. De store mediene knebler all kritikk av regjeringens offisielle linje og de store tech-selskapene i Silicon Valley følger etter og sensurerer videoer med leger som kritiserer lockdown-politikken. De er nå sidestilt med konspirasjponsteorikere for å våge å mene noe annet. Freaking scary. Men vi nordmenn er desverre også blitt veldig avhengi av de amerikanske tech-gigantene så deres sensur virker nok også inn på oss desverre med tanke på innformasjon vi får inn fra den engelskspråkelige verden.

Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/forsker-vaksine-mindre-sannsynlig/72498189

Coronaviruset fosrvinner så fort at vaksinene ikke kan bli utprøvd godt nok. Bare å flytte til Brasil eller USA det. Blir nok grantert ny bølge til høsten selv her i Norge dessverre.

De er REDD for atr viruset forsvinner av seg selv før en vaksine kommer? Sorry men....:rofl:Blir det mye ledig plass i den nye pengebingen til Gates da? Sorry, er en metafor. Han har jo ikke "pengerbinger", han er jo imot kontanter. Men jeg må flire. Men samtigi bli skremt. De vil heller at så mange så mulig fortsatt skal bli syke og økonomier kollapse slik at de kan få "tid" til å lage en vaksine? *Grøss* Vi burde kanskje hatt internasjonale lover som forbyr privat profitt på medisiner og som legger alt slikt under statlig kontroll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...