Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oddvardm skrev (1 time siden):

Det har også blitt sådd tvil om at viruset kan stamme fra fiskmarkedt i Wuhan. Det er for det første ingen flaggemus omsetning der, og de første tilfellene kan ikke linkes til markedet gjennom smittesporing.

Mange skal ha vært smittet på fiskemarkedet men viruset stammer ikke derfra. Det kunne kommet fra hvor som helst. Det er ikke langt fra togstasjon til fiskemarkedet.  

641283422_Screenshotat2020-04-1000-00-54.thumb.jpg.91c5278453d5f753107ac34f2ec0b6bf.jpg

 

 

Gouldfan skrev (41 minutter siden):

Jeg har hørt at laben kjøpte flaggermus nav markedet, og at en av forskerne fikk flaggermus bæsj fra virus smitted flaggermus i ansiktet.

Deretter visstnok 2 uker i karantene, deretter tilbake i jobb for å kjøpe flaggermus på markedet som lå et steinkast ifra... Og siden oppstartet smitten.

Dette er ting jeg har hørt fra SKY news UK nylig.

Det snakkes om søksmål mot Kina.

 

Dette var nok et uhell, men hva forsket de på? Ikke vaksiner? Kanskje greit for oss at de ikke fant vaksiner først???

Noe sier meg at FHI I Norge viste dette? For jeg så en kvinnelig leder avise harseleringen om at kineserne spiste flaggermus som Ozzy.

-Sitat det kan smitte gjennom flaggermus bæsj også?

 

Lederen på laben tror kvinne sa først det var sannsynlig at smitten kom derfra.

Siden så lovte hun på kommunistvis at smitten aldri kom derifra.

 

Alle kilder Sky news, vet ikke om det er hold i det, men virker sannsynlig siden laben var bare en fotballbane unna....

Her er hva jeg sier til dette; GUANO!

 

Istedet for å lete etter konspirasjonsteorier trur jeg det mest sannsynlig er en tilfeldighet.

 

 

 

Endret av DiskusDød
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Oddvardm skrev (12 minutter siden):

Sky news er ikke noe å stole på. Vi vet ikke om det er hold i dette. Derfor spør jeg Olaf. Han er fagmann (tror jeg). Flaggermus ble ikke solgt på fiskemarkedet.

Washington Post skriver også om dette, gjengitt på Resett i dag.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (46 minutter siden):

Hytteforbudet er det tåpeligste vedtaket som noen gang er gjort i Norge.

Nei, det er det absolutt ikke. Vi har (og har hatt) mye tåpeligere lover og vedtak. Forbud mot gambling (det vil si, så lenge du velger å spille bort pengene dine til noen andre enn staten) for eksempel. Hytteforbudet har nå ihvertfall noe for seg.

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (4 minutter siden):

Nei, det er det absolutt ikke. Vi har (og har hatt) mye tåpeligere lover og vedtak. Forbud mot gambling (det vil si, så lenge du velger å spille bort pengene dine til noen andre enn staten) for eksempel. Hytteforbudet har nå ihvertfall noe for seg.

Nja, når det fører til at folk står i kø for å komme ut i marka etc. så er det ikkje usansynleg at det aukar den generelle smittespreiinga i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/50gwE6/slaar-alarm-om-fulle-busser-til-oslomarka-helt-kaos-i-hele-dag

 

Endret av ok67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ok67 skrev (11 minutter siden):

Nja, når det fører til at folk står i kø for å komme ut i marka etc. så er det ikkje usansynleg at det aukar den generelle smittespreiinga i Norge.

Det er fortsatt bedre enn at folk fra Oslo/Viken (sånn som meg) drar til andre steder, sprer mer smitte der eller i verste fall blir syke der og overbelaster helsevesenet i disse hyttekommunene. Men, vi kunne gjort det annerledes, for eksempel kun rett til legehjelp i hjemkommunen din. Tipper folk ikke hadde hatt så lyst til å dra opp på fjellet da. Forøvrig så ser jeg større køer på polet enn jeg gjør når jeg drar ut i marka, så det problemet der varierer nok ganske mye avhengig av hvor man bor.

 

Off topic: Nordmenn er en usedvanlig vanskelig gjeng å please. Først skriker vi etter mer handekraftig regjering, nedstenging av landet etc etc. Når det faktisk skjer, nei da er det forferdelig hvor autoritære staten er og at vi ikke får lov til å dra på hytta vår. Og plutselig så var visst alle hobbymosjonister også. Jævla egoistisk gjeng må jeg si.

Endret av KANE2009
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Hytteforbudet er det tåpeligste vedtaket som noen gang er gjort i Norge.

Enig. Heldigvis er folk smarte nok til å trosse dette patetiske forbudet. Dessverre så er det noen som bare må rapportere det til politiet . Ynkelig folk. 

Ønsker dem et slikt samfunn, så må de gjerne dra til Kina eller Russland. Demokrati og frihet fremfor diktatur og kommunisme

Endret av Laffe
Lenke til kommentar
Laffe skrev (1 time siden):

Daninichi  som først brakte opp. 

 

Han og flere av dem gråter over at hytteeiere ikke får lov til å dra til hyttene, men jeg motbeviser dem at det er det folk gjør. 73% av dem som er innom butikken kommer utenfra kommunen. 

 

Også påstår disse at hytteforbudet er nytteløst. 

Hytter ? Aldri nevnt noe om hytter i denne tråden.

 

Lenke til kommentar

Vi står midt i den største krisen siden krigen og folk syter om at de ikke får dratt på hyttene sine og gir helt faen i at de potensielt kan overbelaste helsevesenet i de kommunene de drar til. Håper alle blir tatt. Ynkelige, patetiske folk.

Og nei, det har ingenting med hverken diktatur, kommunisme eller annet vås, det har med at vi er i en unntakstilstand, og da kan man selvfølgelig ikke gjøre alt man vanligvis ville gjort.

Endret av KANE2009
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Simkin skrev (28 minutter siden):

Godt vi har sånne som deg i denne tråden ellers kunne den like gjerne blitt omdøpt til "Depressive nyheter og dommedags diskusjon rundt corona viruset" .

Synd med betalingsmur, men lille man kan lese er veldig positivt og noe jeg også tror gjelder for Norge.

 

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (7 minutter siden):

Vi står midt i den største krisen siden krigen og folk syter om at de ikke får dratt på hyttene sine og gir helt faen i at de potensielt kan overbelaste helsevesenet i de kommunene de drar til. Håper alle blir tatt. Ynkelige, patetiske folk.

Det er fordi folk og medier hauser opp dette som om det var dommedagen. 

Lenke til kommentar
KANE2009 skrev (4 minutter siden):

Sant, det er jo bare en vanlig forkjølelse ?

Bare Trump og hans lille dumme gjeng(bortsett fra dr. Fauci) kan si noe slikt.?

 

"It's just a flu" "er have everything control" uker senere "I saw this virus  coming  from beginning" haha. Mer latterlig type finner man ikke

Endret av Laffe
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (2 minutter siden):

Bare Trump og hans lille dumme gjeng(bortsett fra dr. Fauci) kan si noe slikt.?

 

"It's just a flu" "er have everything control" uker senere "I saw this virus  coming  from beginning" haha. Mer latterlig type finner man ikke

Jau, og nå kommer det visst rapporter om at de har visst om det siden November ?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, DaniNichi said:

Synd med betalingsmur, men lille man kan lese er veldig positivt og noe jeg også tror gjelder for Norge.

Jeg abonnerer på Telegraph. Det koster meg ca. 50 kroner i måneden. Jeg begynte i april i fjor for å følge med på Brexit, og da var det ca. 100 kr i måneden. I februar sa jeg opp, men da kom de og tilbød meg abonnement for 4 pund i måneden. Ganske rimelig.

Lenke til kommentar
4 hours ago, 0laf said:

 mens i Norge så hadde vi alltid SVT i gamle dager, over hele landet, av en eller annen grunn,

Kanskje du er nokså ung? I det jeg kaller "gamle dager" hadde de fleste nordmenn ingen mulighet for å få inn SVT med mindre de hadde fri sikt til en svensk sender. De fleste fikk vel ikke SVT før de fikk kabel-TV. Selv fikk jeg dette i 1983, og mange fikk det enda senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...