Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

19 minutes ago, Oddvardm said:

Jeg sitter og hører på Trump og hans pressekonferanse. Han snakker og snakker og snakker om akkurat hva han snakket om i går. Hvordan Amerikanerne kan manøvrere rundt ham er beundringsverdig. Men noe jeg legger merke til er at de virker slitne. Hvis dette fortsetter og Trump ikke skjønner at han er en del av et Team så kommer denne nå gamle mannen til å kollapse snart. Håper at han trekker seg litt tilbake og lar proffene i teamet sitt gjøre jobben.

Trump er ikke en gammel mann. Jeg vil påstå at han er yngre til sinns enn deg og har utrettet mer en du hadde greid i løpet av tusen liv. Se deg i speilet før du snakker negativt om overlegne folk. Han er kun god for 21,953 milliarder kroner, men det er da noe. Legg 20 millioner på bordet og så gjør du det tusen ganger til. Det er prisen for å ha en mening om Trump.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (2 minutter siden):

Trump er ikke en gammel mann. Jeg vil påstå at han er yngre til sinns enn deg og har utrettet mer en du hadde greid i løpet av tusen liv. Se deg i speilet før du snakker negativt om overlegne folk. Han er kun god for 21,953 milliarder kroner, men det er da noe. Legg 20 millioner på bordet og så gjør du det tusen ganger til. Det er prisen for å ha en mening om Trump.

Er du i slekt med ham?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Snikpellik said:

Avbryter spørsmål, svarer egentlig ikke på spørsmålet, går over til noe annet for å slippe de vanskelige svarene. Klassisk Trump og spesielt farlig i denne situasjonen når riktig og ærlig informasjon er så viktig. 

Da er det godt at Norge har NRK for der er de bestandig korrekte og ærlige. Sitter og lirer ut dritt 12 timer i døgnet fra litt over 6 på morgenen til 20-21 om kvelden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- "We are doing an incredible job in testing, we are doing the best job in the world, no country is even close and they have admitted that".

Det sier vel egentlig det meste, det sitatet der. Herregud. Fortsetter med å lange ut mot Kina og beskylder en reporter fra en privat Hong Kong-tv-kanal for å jobbe for kinesiske myndigheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Da er det godt at Norge har NRK for der er de bestandig korrekte og ærlige. Sitter og lirer ut dritt 12 timer i døgnet fra litt over 6 på morgenen til 20-21 om kvelden.

Det får være din mening :)

(Ser forresten ikke hva du mener om NRK er relevant for Trumps pressekonferanse om koronaviruset).

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå ca en måned siden Trump betrygget amerikanerne med "its just a flu".

Videoen ser ut til å være vanskelig å finne på youtube av en eller annen grunn.

Men Michael Moore sin kommentar til uttalelsen ligger fortsatt tilgjengelig:

.. og nå må man altså ha en formue på 20 milliarder for å få lov til å uttale seg :lol:

 

 

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

- "We are doing an incredible job in testing, we are doing the best job in the world, no country is even close and they have admitted that".

Det sier vel egentlig det meste, det sitatet der. Herregud. Fortsetter med å lange ut mot Kina og beskylder en reporter fra en privat Hong Kong-tv-kanal for å jobbe for kinesiske myndigheter.

Later du bare som, eller skjønner du virkelig ikke hvorfor Trump er nødt til å informere om dette selv? Når media vinkler alt negativt og utelater alt som "avslører" at Trump-administrasjonen gjør en formidabel jobb, så kan ikke Trump sitte stille og akseptere dette. Det hadde heller ikke du gjort (håper jeg).

Lenke til kommentar
Miri skrev (4 minutter siden):

Later du bare som, eller skjønner du virkelig ikke hvorfor Trump er nødt til å informere om dette selv? Når media vinkler alt negativt og utelater alt som "avslører" at Trump-administrasjonen gjør en formidabel jobb, så kan ikke Trump sitte stille og akseptere dette. Det hadde heller ikke du gjort (håper jeg).

Vel vel. Jeg tror at jeg tar kvelden folkens. Vi høres i morgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Miri skrev (6 minutter siden):

Later du bare som, eller skjønner du virkelig ikke hvorfor Trump er nødt til å informere om dette selv? Når media vinkler alt negativt og utelater alt som "avslører" at Trump-administrasjonen gjør en formidabel jobb, så kan ikke Trump sitte stille og akseptere dette. Det hadde heller ikke du gjort (håper jeg).

Informere..? Ser du pressekonferansene egentlig? Det er jo feilinformasjon på feilinformasjon han kommer med til det amerikanske folk. Journalistene i rommet stiller helt legitime spørsmål, svarene er som oftest ikke et svar på spørsmålet og møtes ofte av spydigheter fra presidenten. 

Jeg synes bare amerikanerne fortjener mer ærlighet og en mindre selvsentrert leder gjennom denne krisa. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
BadCat skrev (19 minutter siden):

Da er det godt at Norge har NRK for der er de bestandig korrekte og ærlige. Sitter og lirer ut dritt 12 timer i døgnet fra litt over 6 på morgenen til 20-21 om kvelden.

Ja, synd at NRK ikke har 20 milliarder kroner slik at vi kunne stole på alt de sier. :laugh:

 

Snikpellik skrev (20 minutter siden):

- "We are doing an incredible job in testing, we are doing the best job in the world, no country is even close and they have admitted that".

Det sier vel egentlig det meste, det sitatet der. Herregud. Fortsetter med å lange ut mot Kina og beskylder en reporter fra en privat Hong Kong-tv-kanal for å jobbe for kinesiske myndigheter.

Ærlig talt så klarte jeg ikke å se på lenger. Vi er midt oppe i en verdensomspennende pandemi, og alt klovnen gjør er å skryte av seg selv.  :no:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 time siden):

Miri. Knusende dom. Det jeg har fått med meg er at smittebærerne er for det meste asymptomatiske. Så sa WHO tidlig at viruset ikke smittet mellom mennesker. Sa sa WHO at det ikke var luftbårent. Så begynner det å komme rapporter fra Taiwan om at leger i Kina advarte leger i Taiwan (begge er Kinesiske) om at dette var luftbårent og smittet mellom mennesker allerede i Desember i fjor! WHO ignorerte advarslene uten at jeg vet hvorfor. Leger i Hong Kong sa det samme. Jeg tror at FHI la til grunn WHO sitt råd i sin vurdering, og da vil det se ut som om FHI hadde feil informasjon i starten. Jeg vet ikke om du kan gå tilbake til starten av denne tråden og se på det første innlegget. Der sier jeg (med rette) at dette er verre enn hva vi tror. Det som dette viser er hvordan Norge opererer. De har et varslings apparat som er topp nedover. Ikke nedenfra og opp. Der tror jeg problemet ligger.

Skulle tro noen ønsket at det skulle spre seg enten det eller så er det jo totalt inkompetanse fra flere hold.

Verste er at de alle slipper stå til ansvar, de kommer alle til å skylde på hverandre, så glemmes det.

Satt selv i Januar tenkte shit dette kan bli ille.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det plager meg å si dette, men muligens er Stefan Lofvens manglende utdannelse grunnen til at han stoler såpass mye på Tegnell som han gjør. Tror at vi kan være enige om at han har nærmest abdisert styringen av Covid-19 til teoretiske embedsmenn som muligens stoler for mye på data enn enkeltmenneskers skjebne.

Det kan rett og slett være at Lofven ikke forstår seg på terminologi, bruk av statistikk og slikt, og dermed har automatisk abdisert saken til Tegnell.

Alle andre nasjoner foretar lockdown frem til en vaksine kommer, mens de foretrekker å bygge opp bulk-immunitet med en sykdom som har dødelighet på mellom 8 og 10 prosent. En skandale av enorme proporsjoner. Og svært merkelig at en person får bestemme skjebnen til så mange mennesker uten at de skal kunne ha en mening om det.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Simen1 said:

Det er nå ca en måned siden Trump betrygget amerikanerne med "its just a flu".

Videoen ser ut til å være vanskelig å finne på youtube av en eller annen grunn.

Men Michael Moore sin kommentar til uttalelsen ligger fortsatt tilgjengelig:

.. og nå må man altså ha en formue på 20 milliarder for å få lov til å uttale seg :lol:

 

 

Da har du nok heller falt for misinformasjon. Syntes det er rart hvor ofte Trump blir tatt ut av kontekst for det han sier, når det finnes så mye man kan ta han på direkte. Uærlighet tjener ingen på. Det han sa var at man skulle ta forhåndsregler som man gjør når folk har influensa. Har ikke sett noe klipp der han sier covid-19 er akkurat som influensa. Og dette sa han i februar og ble tatt på senga senere akkurat som Erna og andre statsledere. Til og med Dr. Fauci trodde heller ikke covid-19 kom til å bli ett stort problem for USA. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Sandy Koufax skrev (13 timer siden):

Det plager meg å si dette, men muligens er Stefan Lofvens manglende utdannelse grunnen til at han stoler såpass mye på Tegnell som han gjør. Tror at vi kan være enige om at han har nærmest abdisert styringen av Covid-19 til teoretiske embedsmenn som muligens stoler for mye på data enn enkeltmenneskers skjebne.

Det er ikke riktig fremstilt, fordi Sverige har faktisk gitt ekspertene makt i slike tilfeller, nedfelt i konstitusjonen. Her er en fersk podcast som diskuterer dette, fra 12:00. Sverige er kanskje det eneste landet i verden, sies det der, hvor en minister ikke kan instruere ekspertene i embedsverket. Så en helsebyråkrat som Tegnell har langt større makt enn han ville hatt i samme posisjon i Norge.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...