Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

fredrik2 skrev (15 minutter siden):

De har haft mycket tid utan något form av tilltak också. Hvis de hade klarat at vaksinera fler folk hade nog strategien anses som en succe bland många. 

Ja, men nå er de fucked. Fordi de la alle eggene i en kurv - med en ekstremt sårbar strategi. De er nå i motsatt situasjon som resten av vesten.

Endret av Fibonacci
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, Fibonacci said:

Ja, men nå er de fucked. Fordi de la alle eggene i en kurv - med en ekstremt sårbar strategi. De er nå i motsatt situasjon som resten av vesten.

Motsat situation vet jag ikke. Hvis de får igång vaksinationen kan de gøra samma sak som andra land i vesten och har då haft førdelen av ett mestadels friare førsta 1.5 år av pandemin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The strain comes from South America and was identified in the US.
 
“If it reaches Israel, we will get to the lockdown that we so desperately want to avoid,” Dr. Asher Shalmon, director of the Health Ministry’s Department of International Relations, told the ..

https://www.jpost.com/health-science/covid-israel-registers-600-serious-patients-3rd-vaccine-to-be-expanded-677144

En ny delta variant påvist i Israel. Tøffere variant.

Endret av G
Lenke til kommentar
23 hours ago, G said:

Pasienten går på et legemiddel som nok inneholder mye sorbitol for å kunstig søte det til drikkelig. Dette hadde jeg ikke vært obs på før jeg nylig spurte. Dette var døgnet etter besøket på det sykehuset, hvor jeg fikk meg til å spør om "hva inneholder egentlig det legemiddelet du står på".. Føtter og legger var hovne/litt væskefylte også før avreise i fra Norge, men lege hadde ingen idé om hva det var for noe.

Dette søtningsmiddelet er djevelens verk. Jeg fraråder alle jeg ser spise noe med det søtningsstoffet. Har til og med sett sorbitol brukes på tørket kylling-godt til hund, solgt på Rusta. Wtf.

Årsaken jeg sier at sorbitol er djevelens verk, er pga. min mor en gang i fortiden røykesluttet, tygget deretter nikotintyggis. Deretter avvenning over på Toy tyggis som jo ikke selges lengre. Vi prater om 80-tallet. Etter en stund på Toy så ble beina hennes til elefantvæskefylte stolper. Så stoppet hun på Toy tyggis som hun selvsagt hadde tygget helt infranalsk pga. den tidligere nikotintyggis vanen hennes. Da forsvant også de elefantvæskefylte beina ganske så fort.

Mulig at jeg har oppdaget noe viktig her nå.

Om du leser om sorbitol så mener jeg også å huske at det ikke er særlig anbefalt, men blir vel nødt til å google det på ny.

Kanskje dette er grunnen til at legemiddelet i den formuleringen er på vei ut av norske apotekhyller.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.rxlist.com/consumer_sorbitol/drugs-condition.htm


Mange som får litt issues og spesielt magetrøbbel og luft av Sorbitol. Selv om det kommer fra "naturlige kilder" er jo ofte problemet at vi ikke får det i oss på naturlig vis når man spiser/drikker det der det er tilsatt.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (22 timer siden):

Motsat situation vet jag ikke. Hvis de får igång vaksinationen kan de gøra samma sak som andra land i vesten och har då haft førdelen av ett mestadels friare førsta 1.5 år av pandemin.

Synes ikke noe kan forsvare hva de holder på med der nede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (27 minutter siden):

Å kjøre "zero-covid" uten en god vaksinestrategi virker ikke bærekraftig.

I teorien kan en øde øy isolere seg i mange år, som Japan stort sett gjorde i hundrevis av år. Men i moderne tid ønsker en turisme, både til og fra øya. Mange har familiemedlemmer i andre land, og New Zealand har vært stedet for en del flotte filminnspillinger. 

En som har flyttet fra NZ og giftet seg i Tyskland, og som finner et vanskelig å ikke kunne besøke familie på NZ eller få besøk fra dem, i lange perioder.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 timer siden):

Ikke så förvånande att du tycker det. Jag vet ikke i detalj vad de har gjort hela tiden men i stora delar av Australien och i Nya Zeeland har de haft mye frihet senaste året. 

 

Til hvilken kostnad ? Ikke at du bryr deg som slikt.

Militære som går dør til dør, militære i gaten som spør om folk har lov være ute, ja sikkelig mye frihet og virkelig et samfunn man vil leve i.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
41 minutes ago, DaniNichi said:

Til hvilken kostnad ? Ikke at du bryr deg som slikt.

Militære som går dør til dør, militære i gaten som spør om folk har lov være ute, ja sikkelig mye frihet og virkelig et samfunn man vil leve i.

 

Nu vet jag alltså inte detaljerna i dessa länderna men du verkar bara bry dig om vad som sker under nedstängningen och verkar helt ignorera att de har levt som normalt förutom de. Är väl absolut inget som tyder på att den strategien skulle vara dyrare än många andra strategier. 

Många länder har ju haft väldigt många smittede och bra mycket längre perioder med hårda tilltak än vad nya Zeeland har haft. 

Jag skulle faktiskt föredra att bo där man har hårda tilltak under korta perioder med eller utan militär hjälp jämfört med att bo där man har färre tilltak under en mycket längre tid. 

För att du ska förstå så tror jag att man i Nya Zeeland har kunnat träna mer på treningsenter än vad du har kunnat det senaste året och de har alltså sluppit och riskera livet genom att träna ute i -15 grader i flera månader i sträck. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, DaniNichi said:

Til hvilken kostnad ? Ikke at du bryr deg som slikt.

Militære som går dør til dør, militære i gaten som spør om folk har lov være ute, ja sikkelig mye frihet og virkelig et samfunn man vil leve i.

 

Den om militære ønsker jeg kilder på fra deg. Vet jo ikke jeg da jeg ikke har lest meg opp på de to landene. Men har ikke sett YouTube fra Tech YES City på noen dager, hvor han av og til dreier praten ørlite innom covid uten å gjøre for mye ut av det. Han bor på the Gold Coast i Australia. Aldri før har han pratet om militære i gatene, og jeg betviler utsagnet ditt DaniNichi.

https://www.youtube.com/c/techyescity/videos

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (9 minutter siden):

Aldri før har han pratet om militære i gatene

Står her at de militære går fra dør til dør for å påse at de som har testet positivt holder seg hjemme. 

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/sydney-under-strict-new-lockdown-rules-cases-soar-2021-07-29/

Sitat

some 300 army personnel will help police go door to door to ensure people who have tested positive are isolating, New South Wales police commissioner Mick Fuller told a news conference.

Det er vel grunn til å anta at de strengeste tiltakene er innenfor Sydneys bygrenser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Budeia said:

Står her at de militære går fra dør til dør for å påse at de som har testet positivt holder seg hjemme. 

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/sydney-under-strict-new-lockdown-rules-cases-soar-2021-07-29/

Det er vel grunn til å anta at de strengeste tiltakene er innenfor Sydneys bygrenser. 

Ok, får lese når jeg får tid. I øyeblikket er jeg i ferd med å komme meg ut å få startet dagen min her på reisefot.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (12 minutter siden):

Ok, får lese når jeg får tid. I øyeblikket er jeg i ferd med å komme meg ut å få startet dagen min her på reisefot.

Vet du ikke at det er en pandemi på gang?

#staythefuckhome 🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Endret av Fibonacci
  • Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 timer siden):

Nu vet jag alltså inte detaljerna i dessa länderna men du verkar bara bry dig om vad som sker under nedstängningen och verkar helt ignorera att de har levt som normalt förutom de. Är väl absolut inget som tyder på att den strategien skulle vara dyrare än många andra strategier. 

Många länder har ju haft väldigt många smittede och bra mycket längre perioder med hårda tilltak än vad nya Zeeland har haft. 

Jag skulle faktiskt föredra att bo där man har hårda tilltak under korta perioder med eller utan militär hjälp jämfört med att bo där man har färre tilltak under en mycket längre tid. 

För att du ska förstå så tror jag att man i Nya Zeeland har kunnat träna mer på treningsenter än vad du har kunnat det senaste året och de har alltså sluppit och riskera livet genom att träna ute i -15 grader i flera månader i sträck. 

Du klarer tydeligvis ikke se hva som er ekstremt farlig med bruke militæret mot sitt egent folk eller politiet også for den saks skyld.

Australia har vært et mini diktatur lenge så dette var nok bare siste spiker i kisten for alle frihetselskende Aussies.

 

Er en grunn til at Norsk politi var raskt ute med å si at de ikke støtter portforbud forslaget og ikke bare det

Sitat

Vi(sør vest politi) støtter OPDs(Oslo politiet) syn på at Forsvaret ikke bør bistå politiet til å håndheve portforbud og viser til OPDs begrunnelse.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...