Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jext skrev (17 timer siden):

Får man PS5 versjon uten oppgradering til director's cut? HDR og Dualsense tilpasningen er verdt 100kr for min egen del når jeg spiller det igjen hvertfall. Det er ikke så veldig mye nytt faktisk gameplay osv totalt sett så jeg vet ikke om det er verdt det om man får det uansett.

Ah, det var ikke verre enn 100kr nei? Da er det vel egentlig en no-brainer. 😅

Lenke til kommentar

For en som ikke har spilt Death Stranding, er det noe å anbefale? PS5-versjonen, altså. Aldri fulgt så nøye med, men mener å ha forstått det slik at noe ble lettere, det å ta deg frem, som kunne ta fra opplevelsen noe (da at det var traurig var noe av poenget)?

LevelUp-Rune var jo litt skeptisk i starten, enda han nesten virker totalt ukritisk til Kojima. Så når han nå liker det, etter X antall ganger, så føles det om han tvang seg til å like spillet. 

Så, alltid vært skeptisk. Undrer litt om de som liker spillet, liker det mest pga det at man er fan av HK. Forresten bare en magefølelse og ingen påstand. 

Lenke til kommentar

Jeg er insane Kojoma-fan, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har runda de fleste MGS-spillene, og prøvde virkelig å like DS. Men det ble for mye, jeg evt ikke, Kojima-kreativitet? Og for mye fokus på vandring med ting på ryggen.

Er begravd i Fifa22 om dagen, og junior er lykkelig uvitende om at han i morgen sitter og spiller Hot wheels unleashed.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
1 hour ago, Bone said:

Så, alltid vært skeptisk. Undrer litt om de som liker spillet, liker det mest pga det at man er fan av HK. Forresten bare en magefølelse og ingen påstand. 

Det er et spesielt spill. Det skal noen kunstneriske ferdigheter til for å få ganske mange folk til å synes det er interessant å traske rundt og levere pakker i 100 timer++. Jeg likte spillet veldig godt, og storkoste meg. Eneste som irriterte meg var at det var først mot slutten jeg fant ut at jeg måtte spille på høyeste vanskelighetsgrad for å få platinum. Var en trophy for pakkeleveranse med "premium deliveries". 

Lenke til kommentar

Ramlet helt av Death Stranding på PS4 Pro, nå er jeg jo i grunn ingen open-world fan, og etter Red Dead 2 så møtte jeg veggen og jeg sliter enda med å orke nok en stor verden å surre rundt i.  Mulig jeg gir spillet en ny sjangse på PS5 ja, det hjelper jo ekstremt med 60fps!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (6 timer siden):

Ramlet helt av Death Stranding på PS4 Pro, nå er jeg jo i grunn ingen open-world fan, og etter Red Dead 2 så møtte jeg veggen og jeg sliter enda med å orke nok en stor verden å surre rundt i.  Mulig jeg gir spillet en ny sjangse på PS5 ja, det hjelper jo ekstremt med 60fps!

Nettopp gjort det ferdig på ps5. Genialt / håpløst spill. Konge / drit kjedelig gameplay. Bra /pompøs smell your own farts story og selvsagt unskippable credits 4 ganger før spillet er ferdig. Faens kojima. Geni og douche

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
tc47 skrev (15 timer siden):

Fifa 22 på ps5 er vanskelig men ganske bra! :) 

Jeg har ikke spilt Fifa på noen år, men PS5 versjonen virket lovende basert på gameplay fra div strømmere som fikk early access. Bestemte meg derfor for kjøp i år. Vil gå så langt og si at jeg må mange år tilbake til PES6 for å finne et bedre fotballspill.

Har virret meg inn i Fut nå, og bruker mye tid på å trade og fullføre objectives. Har fått et anstendig lag med flere gode 84+ spillere allerede, så dette virker lovende.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
tc47 skrev (18 minutter siden):

Nice, jeg spiller seasons og det er sykt addictive. Enig med deg, et fotballspill du må faktisk investere tid i for å bli god!

Seasons (Rivals?) har jeg prøvd litt i kveld, i tillegg til urankede kamper bare for å prøve nye ting og squad battles. Veldig fint at man kan oppnå ting i fut uten å bare spille kamper online. Kom meg opp i 9. i rivals og liker det jeg ser online også.

Lenke til kommentar
On 9/29/2021 at 2:52 PM, Bone said:

For en som ikke har spilt Death Stranding, er det noe å anbefale? PS5-versjonen, altså. Aldri fulgt så nøye med, men mener å ha forstått det slik at noe ble lettere, det å ta deg frem, som kunne ta fra opplevelsen noe (da at det var traurig var noe av poenget)?

LevelUp-Rune var jo litt skeptisk i starten, enda han nesten virker totalt ukritisk til Kojima. Så når han nå liker det, etter X antall ganger, så føles det om han tvang seg til å like spillet. 

Så, alltid vært skeptisk. Undrer litt om de som liker spillet, liker det mest pga det at man er fan av HK. Forresten bare en magefølelse og ingen påstand. 

Mye av sjarmen for min del er hvor stor og virkelig verdenen føles, og fokuset på å kunne bruke andre spillere sine bygninger og verktøy i landskapet etterhvert som man kobler mer og mer av verden sammen. Når du kommer til et vanskelig parti i terrenget og en du ser en annen person sin bygning som da selv kan bruke for det du trenger får man en ganske unik multiplayerfølelse.

Jeg er en type spiller som vanligvis fort blir lei av repeterende gameplay, men det er noe med mønsteret med å planlegge ruter og fullføre leveringer på kortest mulig tid selv om det er farer på veien som er engasjerende for meg. Karakterer, story og musikk er også helt top notch og for min del er det et av de mer minneverdige spillene jeg har spilt.

En annen ting som er verdt å nevne er følelsen av progresjon i spillet, du får etterhvert lengre og lengre distanser du må reise men også gradvis verktøy for å gjøre det enklere. Director's Cut versjonen av spillet har også enda litt mer å tilby i forhold til utstyr og valg av strategi. Når man mot slutten av spillet får mulighet til ekstremt raske måter reise igjennom ulent terreng via verktøy og god planlegging gir det en stor følelse av mestringsfølelse, for man vet hvor mye jobb veien er til fots.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...