Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er Power sine ord ville jeg ikke stolt på det. Sony gikk vel nylig ut og sa at Horizon 2 ville være siste spillet ut med gratis PS5 oppgradering.

https://www.republicworld.com/technology-news/gaming/horizon-forbidden-west-to-get-free-ps4-to-ps5-upgrade-confirms-sony.html#:~:text=Makers have confirmed that the,game from PS4 to PS5.

"Makers have confirmed that the players will be eligible to get a Horizon Forbidden West upgrade from PS4 to PS5 at no additional cost. But they also confirmed no future game upgrades to PS5 will be given out for free. The players will need to pay an additional $10 to upgrade their game from PS4 to PS5. Sony specifically named their upcoming Gran Turismo 7 and God Of War are going to be the new set of games that will not get free upgrades like their Horizon Forbidden west."

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Retroman skrev (54 minutter siden):

Far Cry 6 på PS5 - 39GB
Far Cry 6 på PS4 - 75GB

😲

Lurer på om det kan ha med å gjøre at PS5 har nok kraft til å dekomprimere filer i sanntid med sin 7500 MB\s read-hastighet, til selve spillinga. PS4 er begrenset til vanlig S-ATA hastigheter (opptil 600 MB\s)

Lenke til kommentar
Kilko1337 skrev (2 timer siden):

Lurer på om det kan ha med å gjøre at PS5 har nok kraft til å dekomprimere filer i sanntid med sin 7500 MB\s read-hastighet, til selve spillinga. PS4 er begrenset til vanlig S-ATA hastigheter (opptil 600 MB\s)

Du er inne på noe der, PS5 har hardware støtte for en ny kompresjonsteknologi som heter Kraken og visstnok skal være ganske så mye bedre enn det som har blitt brukt før. 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Far Cry 6 på PS5 - 39GB
Far Cry 6 på PS4 - 75GB

😲

Er HD texture pack som er de extra GBene på PS4. På PS5 har man bare HD texture pack og ikke de med lavere oppløsning. Er samme størrelsene som på PC. 39GBish uten HD textures og 73GB med.

Lenke til kommentar
16 hours ago, Retroman said:

Far Cry 6 på PS5 - 39GB
Far Cry 6 på PS4 - 75GB

😲

På PS4 måtte de ha et stort antall textures lagret mange steder på harddisken. Lesehastigheten på PS4 var så lav, og det tok for lang tid å flytte lesehodet for å laste inn textures på f.eks Spiderman, så da måtte de lagre alle texture packs flere steder. Mener jeg å huske å ha lest.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tenkte bare jeg skulle slenge inn hvis noen kjøpte life is strange ultimate på psn, så kan man få refundet spillet frem til 12 oktober (grunnet de ikke kunne levere alle spillene komplett som pre-orderen sa det ville).

Ingenting å si om en har fullført spillet, har platinum og fikk full refund, men var Sony som sendte melding til de som hadde kjøpt at man kunne gjøre det om ønskelig. 
Godt å se service når noe feil skjer, men positivt overrasket at de ga full refund og ikke kun de remakes som ble forsinket. 

 

Lenke til kommentar
17 hours ago, newman221 said:

På PS4 måtte de ha et stort antall textures lagret mange steder på harddisken. Lesehastigheten på PS4 var så lav, og det tok for lang tid å flytte lesehodet for å laste inn textures på f.eks Spiderman, så da måtte de lagre alle texture packs flere steder. Mener jeg å huske å ha lest.

Deduplisering p.g.a rask SSD sparer nok en god del, men tror nok det flere ting som drar ned størrelsen. Er muligens automatisk LOD (level of detail)-generering ut fra et hovedtexture, slik som UE5 gjør det.

Lenke til kommentar

Sær PS5 problemstilling som eg ser via Google at andre også sliter med-

Kablet nettverk på min PS5 sluttet plutselig å fungere. Har fortsatt trådløs nett, men på kablet får eg bare feilmelding om at det er feil ip adresse eller noke. Ikkje heilt mitt språk og kompetanseområdet. Noken her inne som kjenner til problemet, og kan hjelpe meg?

Og tilleggsinfo som kanskje ikkje har noke samanheng, det skjedde like etter at eg monterte opp ein sonos Beam til TV-en. Brukte tv høytalere før det. Men det kan ikkje ha samanheng med nettet…?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

LAN-problemer med kablet ethernet er nok et initielt problem som mest sannsynlig blir patchet opp. Bruk WiFi inntil videre. Det er WiFi 6 så hastighetsmessig burde det holde. Har du trøbbel med dette kan en WiFi 6 kompatibel trådløsrouter vurderes.

Edit: Hvis annet utstyr har problemer med å koble seg til WiFi 6 routeren kan du koble den gamle WiFi-routeren (WAN-porten) inn på en av LAN-portene på den, så virker den som før (gitt at din gamle WiFi-router er konfigurert med DHCP for WAN)

Endret av vidor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...