Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de som ønsker å oppdatere manuelt:

Settings / innstillinger

System

System software / systemprogramvare

System software update / Oppdatering av sys

Update / Oppdater

 

Sånn ifall det ikke går automatisk.

 

Testet lyden på et lg b8 oled tv, og det fungerer overraskende bra

Hører en merkbar forskjell i for eksempel demons souls, hvor det faktisk var mulig å høre fiender bak meg.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Støtter den kun stereo-høyttalere nå altså? Jeg har jo bakhøyttalere...

Skal vist ikke støtte surround enda.

Prøvde det med et to-kanals stereoanlegg nå, og lyden ble litt merkelig.

(Jeg kalibrerte lyden på nytt med stereoanlegget)

Ble veldig hul, ekko.

På TV fungerte det helt klart bedre.

Lenke til kommentar
Bone skrev (6 minutter siden):

Litt n00b her.. De HDD-ene dere snakker om; Er dette en intern hdd som dere bytter ut? Eller er det ekstern-hdd som går via USB? Og; Er det kun spesielle hdd-er som fungerer?

Takker :) 

Det er ikke mulig å bytte den interne, men det er en ledig M.2 slot for SSD(ikke HDD) på PS5. Det er kun spesielle som virker, et google-søk gir deg nok en oppdatert liste (PS: foreløpig er de veldig dyre siden det er helt ny teknologi. Vi snakker et par tusen for 1TB). 

 

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bone said:

Litt n00b her.. De HDD-ene dere snakker om; Er dette en intern hdd som dere bytter ut? Eller er det ekstern-hdd som går via USB? Og; Er det kun spesielle hdd-er som fungerer?

Takker :) 

Den lagringstingen det er snakk om  er en liten lagringsenhet som ser slik ut (sånn ca.), koster rimelig masse og har strenge krav til lese- og skrivehastighet. Kan ikke bytte ut original lagringsenhet, men denne kan settes inn som tillegg

image.png.9faaf60d986d475c6429b7bc80e04558.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (47 minutter siden):

Støtter den kun stereo-høyttalere nå altså? Jeg har jo bakhøyttalere...

Kan du ikke da bruke vanlig surround? Hele poenget med 3D audio er å gjenskape surround i to kanaler, og fra og med i dag (noen) lydplanker visstnok. Jeg sier noen fordi forskjellige lydplanker bearbeider lyden i større grad forskjellig enn en stereo-tv og jeg er usikker på om det går an ennå. Etter det jeg vet skal Sony rulle ut en oppdatering på 3D audio for lydplanker og receivere senere..

I denne oppdateringa vil også de som har Sony pulse 3d wireless headsettet få tilgang til en equalizer så de kan justere lydbildet.

Endret av Retroman
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det var bare noe jeg la merke til når jeg att opp Series X, at man ikke trengte å plugge i kabel for å oppdatere kontrollen :p

Men så var det jo en kar her inne som fikk konsollen og kontrollene skakkjørt etter firmware oppdatering av kontrollene da, så muligens går det vel på pålitelighet ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Retroman skrev (24 minutter siden):

Er det ikke vanlig å kable ting når man oppdaterer FW? Jeg gjør det med flere andre ting så for meg ihvertfall står verden til påske på grunn av dette 😁

Ikke på mine xbox kontrollere 🙂

Har heller ikke hatt hickups 🙂

Endret av ray001
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (6 timer siden):

Jeg har AtMos-høyttalere og ps5 støtter ikke atmos(altså den støtter ikke takhøyttalere). Jeg håper å få brukt takhøyttalere med 3D Audio

Ah. Så bare at du skrev bakhøyttalerne..

Det er vel sagt at Sony istedenfor Atmos skal gå får 3D audio for hjemmekinoopplevelse også i spill, men om dette inkluderer takhøyttalere aner jeg ikke. Men ifølge Mark Cerny støtter Tempest 3D Audio «hundrevis» av høyttalere noe som burde indikere at også takhøyttalere støttes.
Den dagen en slik oppdatering kommer, vel og merke..

Jeg får spilt av Blu-ray i Atmos hjemme, men ikke spill. Litt irriterende til tider, men 7.1 er helt greit det også.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
10 hours ago, Mala said:

Men så var det jo en kar her inne som fikk konsollen og kontrollene skakkjørt etter firmware oppdatering av kontrollene da, så muligens går det vel på pålitelighet ?

Om noe feiler så skaper en jo dårlige vibber mot merkevaren, så at Sony velger å ikke kjøre OTA-oppdateringer er vel for å minimere det, mens MS har valgt at fordelen folk får med dette ikke oppveier for ulempene som mer eller mindre garantert skjer med flere over tid.

Det at man ikke kan bruke strøm over USB selv til en One V2 kontroller er for min del mye verre, da man må bruke batterier selv om en har koblet opp kabel.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...