Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette er av interesse, men det er sikkert en del som fremdeles venter på maskina si fra komplett.no.
Jeg bestilte PS5 med optisk drev 4. august i fjor og fikk bekreftelse i går om at de har pakket og gjort klar maskina for sending.

Så hvis noen fremdeles venter på maskin, så vet man omtrent hvor langt de har kommet i forhold til å sende ut reserverte konsoller.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mala said:

Det koster deg 10 minutter av den travle hverdag. Hvor mange minutter bruker du ikke på meningsløs scrolling på  telefonen pr.  dag?  Men om du  mener  det var 10 minutter om en  sol, så regner jeg med du ikke såg videoen 😛 

Jeg siktet til den HDR-brightness-sola.. Jeg savner litt den tiden der man kunne lese en artikkel på under minuttet fremfor å måtte lide seg gjennom en altfor lang video laget av en halvkompetent tilfeldig person på en videotjeneste... 

image.png.538754b9ce07d9ebe4ea4480f3d61882.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det HDR enten on eller off. On på tv'en oppe (som ikke er en Sony tv), og off nede der jeg spiller på projektor.

Da jeg kobla til nyinnkjøpt tv oppe for noen uker siden gikk den automatisk inn på innstillingene og ba meg justere til jeg knapt så sola. Og jeg, vant til fps'er og egne krav om maks synlighet, guffa på litt ekstra, og gjorde sola greit synlig. IKKE. GJØR. DET. Tok ikke lang tid før jeg gikk inn igjen og satte sola på nettopp såvidt synlig. Såpass såvidt lite synlig at du måtte sitte med nesa helt inntil tv'en for å skimte den. Da ble det bra.

Men navn på teknologi, og standarder osv - haff.Det gidder jeg ikke å nerde om. PPP: Plug'n play please.

Lenke til kommentar

HDR på TV som støtter det er superenkelt hvis man ser bort fra snubletråder med en enkel slider-justerig på nivå.

Det er den formen for enkelt som kreves for at ting skal ta av.

For enkelte er selv det å aktivere HDR på en HDMI-inngang for mye, så om det kreves vesentlig mer enn det så kan en like gjerne optimalise SDR med HDR-look slik som f.eks Assasin's Creed Origins slik at flest mulig har nytte av det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
23 hours ago, newman221 said:

TL:DW. Hva er greia med at videoer skal ta sååååååååååååå lang tid? Kan man ikke fatte seg i korthet, alternativt skrive et kort sammendrag? Å bruke over 10 minutter på å snakke om en liten "sol" er jo helt håpløst

Video under 10 minutter kan kun ha en reklame, videoer over 10 min kan ha flere.

Over 10min = Mer penger tjent.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
newman221 skrev (20 timer siden):

Jeg siktet til den HDR-brightness-sola.. Jeg savner litt den tiden der man kunne lese en artikkel på under minuttet fremfor å måtte lide seg gjennom en altfor lang video laget av en halvkompetent tilfeldig person på en videotjeneste... 

image.png.538754b9ce07d9ebe4ea4480f3d61882.png

 

Dude, han der er ekspert på TV'er og vært det lenge. Du finner ikke bedre og dypere tester enn han der gjør. 

Lenke til kommentar

Joa, men han kunne starta videoen med en tl;dr på 30 sekunder. «DETTE gjør du av innstillinger». Og så kan han nerde og styre så my han vil etterpå.…men det gjør han ikke for da hadde 99% av de som klikka på videoen stoppa etter de 30 sekundene. Standard 10 min YT content uten å svare på så altfor mye.

*ironisk at han påpeker at han i forrige video ikke kom til poenget fort nok. Woosh.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt kritikken. Hvis mitt spørsmål er «hvordan stiller jeg inn dette greiene?» så trenger jeg ikke annet en en smørbrødliste med «du går hit, gjør sånn. Så går du dit, gjør sånn». Det kan løses på 2 minutter, toppen.

Men, som det nevnes – 10 minutter er sweet spot for når en video kan ha flere reklamer og dermed blir det mer revenue – så de aller fleste videoer paddes i det uendelige til de når 10 minutter.

En pet peeve er når videoens første 3-4 minutter går med til life updates, plugging av andre videoer og prosjekter og småprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...