Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
djorgen skrev (2 timer siden):

Tja, det ser i hvert fall veldig bra ut! Om du spiller Hitman 2 gjennom Hitman 3 får du med de grafiske oppdateringene som kom med Hitman 3 i år, samt at også DualSense funker med adaptive triggers etc. Veldig kult! 🙂

Gjennom ? Er det ikke to separate spill? Ikke spilt de nyeste Hitman spillerne.

Lenke til kommentar
2 hours ago, ReaveЯ said:

Gjennom ? Er det ikke to separate spill? Ikke spilt de nyeste Hitman spillerne.

Jo, men Hitman 3 gjør det mulig å spille Hitman 1 / 2 med en del oppgraderinger, såfremt man har kjøpt (feks) Hitman 2. Man laster da ned Hitman 3 Starter Pack, samt Hitman 3 Access Pass for Hitman 2, så kan man spille Hitman 2 (oppgradert) i Hitman 3. Mer info her:

https://www.pushsquare.com/news/2021/09/ps_plus_game_hitman_2_can_run_at_4k_60fps_with_dualsense_support_on_ps5

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Underkiller skrev (20 timer siden):

Hmm, ja kanskje man burde det? Ikke vet jeg, problemet mitt er at ved bare lett trykk mot og rundt øret øker øresusen. Og vanlige hodetelefoner presser jeg godt rundt øret og det blir man tullete av når øresusen er så høy. Mitt budsjett er 500 - 1500 kr

Har du prøvd noen større åpne hodetelefoner? Slike som ligger mer på fjeset enn på ørene?

Jeg var selv plaget av tette hodetelefoner og på-øret hodetelefoner, men etter at jeg fikk meg mitt første par med større åpne så forsvant problemene.

Noe slikt som dette:

https://www.gear4music.no/no/Opptak-og-datamaskiner/AKG-K612-PRO-Apne-Hodetelefoner/1DDI

Lenke til kommentar
ReaveЯ skrev (1 time siden):

Mexico er ikke i RDR2. New Austin området skal mer forestille dagens New Mexico og Arizona. Håper etterhvert på Mexico dlc i RDO..

RDR1 remake hadde gjort seg ja!

 

e: men kjenner jeg Rockstar rett melker de nok GTA5 ett par år til😔

Hmm ja. Om fire dager er det åtte år siden GTA V ble sluppet. Det må jo være rekord i antall re-releaser.

Siden vi fortsatt ikke har sett snurten av GTA VI er dette spillet flere år unna. Det gikk to år fra første GTA V trailer til spillet kom ut..

Good grief. Er faen ikke umulig at GTA VI først dukker opp på PS6 gitt dette tempoet.

Lenke til kommentar

Hele spillet er en meme nå. GTA V visningen under PS showet nettopp var jo bare en vits.

Online biten er jo en evig pengemaskin, så det er neppe vits å haste ut ett nytt spill. Og folk kjøper jo spillet om og om igjen over lav sko  i tillegg så 🥳

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Retroman skrev (4 timer siden):

Hmm ja. Om fire dager er det åtte år siden GTA V ble sluppet. Det må jo være rekord i antall re-releaser.

Om man hadde sagt for åtte år siden at PS3-spillet GTAV også kom til PS5 hadde vel knapt noen trodd på det. Jeg har ikke så mye i mot å spille det om igjen da. Det er nesten 8 år siden jeg spilte det sist.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (1 time siden):

Jeg hadde tenkt å kjøpe en 500GB WD Black SN850 SSD, men ser at denne har skrivehastighet på 4100 MB/s mens 1TB utgaven har 5300 MB/s. Finner ingen krav til skrivehastighet, kun lesehastighet. Vil den på 500GB virke?

Skal ikke være noe stress. The Verge testa en 3900 / 3900 drive som funka. De la også merke til at write speed var throttled på intern SSD til ca 1100.

https://www.google.no/amp/s/www.theverge.com/platform/amp/2021/8/4/22608153/ps5-ssd-speed-test-storage-expansion-m2-playstation-5

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Oppdateringa som kommer i morgen er forøvrig ganske lubben. Det viktigste jeg la merke til:
Oppdatering av UX og muliggjør endring av hurtigmeny.
3d audio for tv med måling av akustikk med mikrofon på Dualsense.
Gamebase og partyendringer.
SSD-greiene
Viser nå tydelig om spill er ps4 eller PS5 variant
Remote play over mobilnett
 

https://blog.playstation.com/2021/09/14/ps5s-september-system-software-update-launches-globally-tomorrow/

 

Lenke til kommentar
MiRaCL skrev (1 time siden):

Spent på om 3D audio virker igjennom en lydplanke. Har lest på reddit at det skal det, men rart sony er så uklare på det.

Det er vel ikke på plass enda for lydplanker og høyttalere, men det er planlagt. Kanskje derfor det virker litt uklart. Foreløpig er det kun headset hvis jeg ikke har gått glipp av noe.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
newman221 skrev (På 14/09/2021 den 8.14):

Samme kan vel muligens sies om PS3-spillet The Last of Us? Skal ikke det få enda en remake? 

TLOU har vel aldri fått en remake hittil, det var en remaster (bedre oppløsning og fps), noe som ikke var rart, da både GTAV og TLOU lanserte på PS3 så nærme slutten av dens levealder, bare måneder før PS4 lansering.

Det det snakkes om nå er vel en total remake, bygget på TLOU2 motoren, der vil mye mer endres, moderne gameplay, kanskje historien endres til å flettes tydeligere inn i TLOU2 (hvem vet).

Endret av atleape
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...