Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gondron skrev (4 minutter siden):

Endelig fikk eg bestilt ein ps5. 
Desxverre Digital versjon, Så om nye vil bytt i Haugesund så er eg open for det med Mellom legg,

Men største spørsmål eg ikkje får bytta, Alle mine PS4 spill eg har kjøpt på CD, vill dei funke på PS5?

Alle dark souls og siste Ghost of tsushima? 

Må vel ha disken inni...

Lenke til kommentar
5 minutes ago, gondron said:

sier du eg kan spille mine disc spill på ps5 med å autorisere di? 

Du tar den vanlige PS4-spillplata og stapper inn i konsollen vil jeg tro...? Har ikke konsoll, så veit ikke helt hvordan det fungerer. Vil tippe konsollen laster ned noen ekstrapatcher for at det skal bli spillbart. 

Når det gjelder spill på plate og digital konsoll uten disk-drev blir det umulig for konsollen å vite om du faktisk har spillet fysisk i nærheten av konsollen eller solgt det. Derfor vil ikke det fungere

Lenke til kommentar
newman221 skrev (7 minutter siden):

Du tar den vanlige PS4-spillplata og stapper inn i konsollen vil jeg tro...? Har ikke konsoll, så veit ikke helt hvordan det fungerer. Vil tippe konsollen laster ned noen ekstrapatcher for at det skal bli spillbart. 

Når det gjelder spill på plate og digital konsoll uten disk-drev blir det umulig for konsollen å vite om du faktisk har spillet fysisk i nærheten av konsollen eller solgt det. Derfor vil ikke det fungere

Problemet er eg fikk kjøpt Digital version nå, 

kan ikkje stappe i disk der

Lenke til kommentar
cuberen skrev (55 minutter siden):

@SkyMarshall Arts @Mala

Har dere coilwhine på PS5 fra batchen fra Komplett? Det har min og i tillegg den "verste vifta" (17 blader nidec). Coilwhine er helt klart verst i Spill som Miles morales, ikke utenfor.  

Lurer på om den fra Coolshop er bedre eller samme.

Jeg har hørt mange sier detta, så jeg har jo fulgt med litt. Men det er ikke noe lyd altså.
Ikke noe jeg klarer å høre over tv iallefall. Har ikke giddi å lagt øret innat vel og merke, men hører den ikke fra sofaen.
Jeg har desember-batchen til Komplett.

Lenke til kommentar
2 hours ago, kewell79 said:

Da fikk jeg PS5( digital) på plass.

Men....det er en irriterende høy lyd når jeg er i dashboard eller ser på feks netflix

 

Når jeg starter spill forsvinner den lyden og  jeg hører kun viften

andre med samme problem?

edit: mulig det er det her som er problemet.. utrolig at et klistremerke kan skape problemer....

edit 2: (22) NOISY PS5 FAN FIXED! EASY DIY WALKTHROUGH PLAYSTATION 5 FAN SOUND FIX! - YouTube

eller denne (22) PS5 High pitched noise fix (Not Coil Whine Fix) - YouTube

 

men mister vel garanti vist jeg prøver....  

 

Du kan spare deg alt det der, hjelper ingenting, eneste er hvis du har det klistremerke som stikker inn i vifta. Har åpnet opp min egen og prøvd med o-ringer etc. hjelper ikke. Er dessverre brukt "billig" vifter hos mange, bortsett fra de som ble sendt ut til anmeldere samt en håndfull heldige 🙂. Vi som har både Series X og PS5 legger ekstra godt merke til lydnivået siden Series X ikke høres.
Det florerer jo av folk på nettet som er skuffet over viftenivået i tillegg til de som har coilwhine.
De som kun har hatt PS4/Pro vil naturligvis betegne alle PS5 som lydløse i forhold. Får håpe man får kjøpt skikkelige vifter etter hvert, er heldigvis lett å montere selv. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (5 minutter siden):

Jeg hører viftesus i fra der jeg sitter, men har ikke lagt merke til noe coil whine i de spillene jeg har testet (ikke Spider-Man)

 

hvordan er lyden under bruk på dashboard? mer vifte støy enn series X kan jeg leve med under spilling

 

Men at den lager "frekvens" lyder som går opp og ned når jeg går rundt på dashboard eller bruker apper som netflix er kjedelig. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, MacBain said:

Du kan spare deg alt det der, hjelper ingenting, eneste er hvis du har det klistremerke som stikker inn i vifta. Har åpnet opp min egen og prøvd med o-ringer etc. hjelper ikke. Er dessverre brukt "billig" vifter hos mange, bortsett fra de som ble sendt ut til anmeldere samt en håndfull heldige 🙂. Vi som har både Series X og PS5 legger ekstra godt merke til lydnivået siden Series X ikke høres.
Det florerer jo av folk på nettet som er skuffet over viftenivået i tillegg til de som har coilwhine.
De som kun har hatt PS4/Pro vil naturligvis betegne alle PS5 som lydløse i forhold. Får håpe man får kjøpt skikkelige vifter etter hvert, er heldigvis lett å montere selv. 

Kanskje bare vente til Sony har fått orden på "shitten" :)

Lenke til kommentar
19 minutes ago, kewell79 said:

 

hvordan er lyden under bruk på dashboard? mer vifte støy enn series X kan jeg leve med under spilling

 

Men at den lager "frekvens" lyder som går opp og ned når jeg går rundt på dashboard eller bruker apper som netflix er kjedelig. 

Sjekk ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/topic/1889649-hvor-mye-lyd-lager-din-ps5/page/2/#comments

Jeg la ut klipp av lyden fra min. Du kan jo gjøre det samme med din og sammenligne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...