Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (4 timer siden):

Nydelig, så du sendte til Sony norge? Du kontaktet de på telefon først? Du fikk tilsendt fraktlapp?

Ja. Ringte dem med en gang etter at jeg hadde forsøkt diverse feilsøkinger på egenhånd som jeg hadde googlet meg frem til. Det var de samme løsningene dem kom med, så da anbefalte de meg å sende den inn. Etter samtalen gikk det 5 min så mottok jeg fraktseddel med instruks for hvordan den skulle sendes (kun konsoll, ingen ledninger osv.).

Så da tok det ca. en uke +/- en dag eller to. Fornøyd med det egentlig. Betryggende. :)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (7 timer siden):

Hvilke spill gir nytte av 2 kontrollere? Samt hvilke kan man spille samtidig med 2 kontrollere?

Har lurt på dette selv, for dropper å kjøpe en ekstra med det første. Er ikke mange timene akkurat jeg har spilt local multiplayer på PS4.

Mala skrev (6 timer siden):

Hadde det faktisk utrolig morro med WRC9 i split-screen i helgen, meg og eldste nevøen på 16 år :)  Ble mildt sagt jævlig skuffet over at Cold Wat ikke hadde split-screen støtte i zombies :(

Når det er sagt..fytti rakkeren så ekstremt ballefett den haptiske feedbacken og triggerene er altså...jeg må si det igjen. Tror at denne generasjonen her så får jeg litt smaken på bilspill igjen, etter å knapt ha rørt sjangeren sist generasjon.  Og det takket være den nydelige Dual Sense kontrollen og feedbacken i den! Vi får se om det bare er hypen på det nye som snakker, eller om det faktisk blir tilfellet!

Imponerende at WRC9 har SS. Jeg elsket NFS-spillene fordi de var så banale. Jeg bryr meg ikke om realisme i bilspill, jeg skal ha det morro. NFS Hot Pursuit 2 med hauger av snarveier og Most Wanted på PS2 var favorittene. Dessverre slutta de med SS og da falmet interessen min.

CaZpeR skrev (1 time siden):

Skal ha kommet oppdatering til AC: Valhalla nå (versjon 1.1) som og gir støtte for haptic feedback. 
 

Skal testes senere fordi Cyberpunk....

Ah, nice. PS5 er kommet frem og Valhalla er i hus, men blir nok ikke spilling før jula setter inn, for jeg må flytte inn i et hus først haha!

Lenke til kommentar

Vet noen om det vil bli mulig å kjøpe et spill i andre steder enn PSN og installere spillet uten å ha fysisk disk for dette? Altså som feks Komplett tilbyr å sende kode til et spill du har kjøpt slik at du kan installere spillet

Jeg spør pga broren min skal få PS5 digital av meg (og familien min), det ser ut som at jeg ikke klarer å finne noen som vil bytte (med mellomlegget). Det er jo greit, men jeg er virkelig nysgjerrig om det er mulig å handle spill på tilbud i forskjellige butikker og få det installert uten disk.

Lenke til kommentar

Jeg driver og ser etter nytt headset. Har til nå brukt et Turtle Beach 500p som jeg har vært ok fornøyd med, men det meste på markedet i dag er nok en oppgradering. Har prøvd det på PS5’en min, men pga optisk ut mister jeg kontrollen over chatvolum. Lyden er også svakere enn jeg husker det fra PS4en min.

Har siktet meg mest inn på Steel Series Arctis 7/9/Pro, Astro 40/50, men også Turtle Beach 700.

Må ha: god lyd og bra mic
Veldig nice to have: dual wireless for Discord via mobilapp eller avspilling av musikk fra mobilen
Wireless - ikke et krav, men er vant til dette

Grunnen til at jeg ber om hjelp er at jeg leser mye om at folk har problemer med lydkvalitet, og at dagens headset lener seg på optisk for å splitte ut chatlyd - dette kan omgås med en HDMI splitter, men jeg har skjønt at dette kan forringe hdmi 2.1 fordi splitteren ikke fikser dette (korriger meg gjerne her).

Tips mottas med takk 😊

Lenke til kommentar

Jeg er så prisbevisst at jeg heller vil spare et par hundrelapper hver gang det slippes et spill jeg ønsker meg, pluss at jeg har muligheten til å enten sende med spillene den gangen jeg selger maskinen eller vet at jeg ikke kommer til å spille spillene igjen.

Da jeg solgte Xbox One S'en solgte jeg en del av spillene som hadde stått i hylla for til sammen et par tusen kroner som jeg aldri ville fått hvis jeg hadde dem digitalt. Hadde jo selvfølgelig alt for mange spill digitalt som bare ligger og er fullstendig unyttige nå, og det irriterer meg litt for å være ærlig :p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Retroman skrev (10 minutter siden):

Behovet vårt er mer at skal kunne spille av fysiske filmer (ikke alt er digitalt) enn at jeg skal spare noen hundrelapper i året.

Samme her. Jeg tenker kinderegget reelt marked på spill, spillpriser og blurayspiller. Det skal sies at jeg avskyr tjenester som HBO, Netflix og Disney sin sak, så jeg er avhengig av blyray for å få sett filmer.

PS. Platene er 100% digitale. PS5 takler nok VHS-bånd dårlig. ;) Digitalt er ikke synonymt med nettbasert.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, newman221 said:

Har gitt opp å spille ting dag1. Siden spill patches mye i etterkant av release er det like greit å vente. Ser ikke ut som tidlig-spillere til Cyberpunk har det spesielt festlig. 

Nah, har spilt mange spill dag-1 og selv om det er bugs går det helt fint :) CP2077 hadde jeg ikke noe behov for å spille dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...