Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

samco skrev (11 minutter siden):

Mangler jo halve 2020 tv og lyd spesifikasjoner er da ikke kun meg som er litt opptatt å få maxet ut en 2.1 tv i 2020

Uhd filmer og strømming uten Atmos hva blir brukt da dts Dolby digital ka faskern LarZen du har da selv et ok set up og liker litt high end 

PS5 har HDMI 2.1 men av grunner vi ikke vet enda så er ikke alle protokollene aktivert. Det spekuleres om at maskinen ikke er offisielt godkjent enda og at det er en lisens bit som mangler før dem kam aktivere dette.

Sony har listet opp bla VRR tidligere så det kommer etterhvert. Liten tvil om det. Men det burde jo absolutt vært på plass på lansering.

Folk med fullverdig surround anlegg begynner å bli utrydningstruet dessverre. Så jeg skjønner at Sony dropper å skaffe nødvendige lisenser og satse på det når 3D lyd er blitt så bra og krever ikke noe spesielt utstyr.

Raskt eksempel er fks om du har et LG OLED og navigerer på Xbox menyene så hører du lyd på siden av der du sitter via TV høyttalerne alene. Og ende mer heftig blir det med hodeklokker...så jeg skjønner at det er veien Sony velger å gå. Selv om det er litt synd da skikkelig surround anlegg kan være veldig gøy. 

Endret av LarZen
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ha en Ps5 engang i sort mulig en pro Ps5 får holde et øye mot hdtv og andre tester hva som fungerer optimalt.

Har lurt  litt på en 48» cx Lg oled kun til Ps5 i et annet rom ,men tar ikke risken å kjøpe en oled til nå før det blir litt mere.»Avklart»  hva den virker best med.
 

Hel krise for 2.1 tv eiere blir vel helt opprør dag en uten lovt vrr ,fatter ikke hva Sony holder på med.

 

 

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere sett alle "influencere" som har fått utdelt sin PS5 allerede? Her snakker vi alt fra micro-influencere til Alan Walker. Personlig kan jeg forstå at de ønsker markedsføring, men at Linni Meister med fler skal få flere til å handle PS5 fremfor Xbox er for meg en gåte. Hva synes dere om dette? Flere enn meg som mener dette på mange måter er et slags spark på de som har satt seg tidlig på venteliste?

Lenke til kommentar
Kråkefant skrev (6 minutter siden):

Har dere sett alle "influencere" som har fått utdelt sin PS5 allerede? Her snakker vi alt fra micro-influencere til Alan Walker. Personlig kan jeg forstå at de ønsker markedsføring, men at Linni Meister med fler skal få flere til å handle PS5 fremfor Xbox er for meg en gåte. Hva synes dere om dette? Flere enn meg som mener dette på mange måter er et slags spark på de som har satt seg tidlig på venteliste?

Er trenden nå med alle produkter.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kråkefant said:

Har dere sett alle "influencere" som har fått utdelt sin PS5 allerede? Her snakker vi alt fra micro-influencere til Alan Walker. Personlig kan jeg forstå at de ønsker markedsføring, men at Linni Meister med fler skal få flere til å handle PS5 fremfor Xbox er for meg en gåte. Hva synes dere om dette? Flere enn meg som mener dette på mange måter er et slags spark på de som har satt seg tidlig på venteliste?

Welcome to the future...

Lenke til kommentar
Just now, Theo343 said:

Welcome to the future...

Absolutt, men finnes grenser. Her virker det utelukkenende som om PlayStation Norge på Instagram på død og liv skal vise frem hvilke irrelevante kjendiser som kan få lov til å spille nye Spiderman mens flere skal stå på venteliste til godt over nyåret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kråkefant skrev (15 minutter siden):

Har dere sett alle "influencere" som har fått utdelt sin PS5 allerede? Her snakker vi alt fra micro-influencere til Alan Walker. Personlig kan jeg forstå at de ønsker markedsføring, men at Linni Meister med fler skal få flere til å handle PS5 fremfor Xbox er for meg en gåte. Hva synes dere om dette? Flere enn meg som mener dette på mange måter er et slags spark på de som har satt seg tidlig på venteliste?

Klekkelig betalt får de og!

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kråkefant said:

Absolutt, men finnes grenser. Her virker det utelukkenende som om PlayStation Norge på Instagram på død og liv skal vise frem hvilke irrelevante kjendiser som kan få lov til å spille nye Spiderman mens flere skal stå på venteliste til godt over nyåret.

Synes personlig det er helt latterlig. Men "dum dummere" strategi virker å være veldig inn i tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
5 hours ago, samco said:

Mangler jo halve 2020 tv og lyd spesifikasjoner er da ikke kun meg som er litt opptatt å få maxet ut en 2.1 tv i 2020

Uhd filmer og strømming uten Atmos hva blir brukt da dts Dolby digital ka faskern LarZen du har da selv et ok set up og liker litt high end 

Egen vrr løsning som vil virke på egene tvr og enkelte andre tv ... så man kan risikere å ha svidd av 20k på ev tv Ps5 ikke vill støtte .... jippi Sony kansje greit med litt info før konsollen kommer om hvile tvr dere støtter...

PS5 støtter Atmos og DTS:X for UHD BDs. Ikke for spill, men der vet jo alle at Sony kommer med egen løsning. La oss håpe dette kommer for media-appene også.

ALLM og VRR, litt enig at det er merkelig at Sony ikke har det. Førstnevnte er vel ikke så veldig kritisk, ville nok hjulpet mange som ikke har så peiling som ikke klarer å skru på Game Mode på TVen selv. Tror ikke det gjelder verken LarZen, deg eller meg ;) VRR, tja, la oss håpe det kommer, ting tyder på det. 

Men å kondoloere på grunn av dette? Lyser nok heller miunnelse lang vei for adaptive triggers, haptive feedback, 3D audio, raskere og kraftigere maskin og tidenes launch lineup. Bare kos deg med Xboxen din du, så skal nok vi kose oss på vår side :yes:

065.gif

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Selvin skrev (2 timer siden):

Men å kondoloere på grunn av dette? Lyser nok heller miunnelse lang vei for adaptive triggers, haptive feedback, 3D audio, raskere og kraftigere maskin og tidenes launch lineup.

Men alt dette var jo irrelevant? Kraftigere? nei det er den ikke. Raskere? På nye spill kanskje, men ikke med mye av betydning. En skjønner at livet er trangt når noen få sekunder har så stor betydning. Får håpe du ikke kjører bil. 
Tidenes launch lineup? Det blir det sagt hvert eneste gang og hvert eneste gang så er det vel knapt 10% av spillerbasen som faktisk ender opp med å kjøpe disse spillene. Folk flest spiller Call Of Duty, Fortnite, Minecraft, FIFA osv.

 Det var jo spill som betyr noe har jeg jo hørt en stund? og der legger Xbox frem et MYE bedre spilltilbud ;) Tydelig at generasjonen med enorm Xbox dominans på kontrolleren har satt en støkk i deg.
Gimmick på kontrolleren gjør den ikke bedre. Det er jo bare å se mot PC markedet. Nintendo kontrolleren blir ikke bedre fordi du kan vri, vende og riste på den slik at du får mulighet til å riste en brusboks på Mario Party.

Har prøvd begge delene og PS sin er temmelig unødvendig. Det overhode ingen "revolusjon". Heldigvis kan det slås av. Men foretrekker muligheten til å spare utgifter ved at jeg kan bruke 3 Xbox One kontrollere når kompiser og familie på besøk. Noe jeg tror en del andre i verden også hadde satt mer pris på, spesielt i disse stunder. 


 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...