Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

sveibuen skrev (3 timer siden):

Hei. ang DLSS
Har et 3070.
Såg et av spilla mine er fått støtte for DLSS og Nvidia reflex.

Men over til spm, dlss, er kan jeg velge mellom max performence, balanced og max quality.

Hva bør jeg gå for? Jeg vil ha begge deler, men hva anbefaler dere?

Jeg ville gått for max quality og sett om det var tilfredsstillende fps. Hvilken oppløsning spiller du i? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ola Norman skrev (På 14.8.2021 den 16.17):

Basic overklokk i relativt varmt rom med 520w biosen:

 

Men jeg orker ikke legge mer tid i overklokking av skjermkort nå, når vannkjølingen på vei.. :) 

Men det kan se ut som om idle strømbruk ligger på 100 watt nå, tror det har sammenheng med at rammen ikke klokker seg ned..

Finnes det noen løsning på dette ? mener skjermkort lå på rundt idle 30w før (?) 

*edit*

Minnet klokker seg ned igjen med EVGA biosen :)

 

Da fungerer alt som det skal og idle forbruk er nede i 20-30w 😇

Da var ny EK GPU vannblokk installert :)

Litt bilder: (5 lag med nail polish ble lagt før LM)

thumbnail_20210819_182032.thumb.jpg.2ca4e7f50e3e65afd8f57d142ea0f7bb.jpg

thumbnail_20210819_182035.thumb.jpg.fac086659d544c828f0a56c2c4d1672d.jpg

 

Baseline 3dmark Port Royal i varmt room med alt av vifter på auto = 15438 points.. ser ut som om det er power som stopper meg atm.. Men det finnes en løsning for slikt down the road når man skal benche.. 😎

1217302934_gpublockbaseclock.thumb.png.f484e3ce3199284c7d42372c6dc28349.png

Litt flere bilder liggerher for de som er interessert.. hele installasjonen tok rett under 6 timer, men da byttet jeg litt rundt på resten av vannkjølingen også, bruker 2 pumper nå blant-annet :)

Endret av Ola Norman
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Ola Norman said:

Da var ny EK GPU vannblokk installert :)

Litt bilder: (5 lag med nail polish ble lagt før LM)

thumbnail_20210819_182032.thumb.jpg.2ca4e7f50e3e65afd8f57d142ea0f7bb.jpg

thumbnail_20210819_182035.thumb.jpg.fac086659d544c828f0a56c2c4d1672d.jpg

 

Baseline 3dmark Port Royal i varmt room med alt på vifter på auto = 15438 points.. ser ut som om det er power som stopper meg atm.. Men det finnes det en løsning for slikt down the road når man skal benche.. 😎

1217302934_gpublockbaseclock.thumb.png.f484e3ce3199284c7d42372c6dc28349.png

Litt flere bilder liggerher for de som er interessert.. hele installasjonen tok rett under 6 timer, men da byttet jeg litt rundt på resten av vannkjølingen også, bruker 2 pumper nå blant-annet :)

Kult!

Hvilke pads er dette?

Lenke til kommentar
8 hours ago, Ola Norman said:

Stock som fulgte med blokka.. oppgis til å være disse, men fargen stemmer ikke overens.. så da vet jeg ikke hvordan de har sendt meg 

*edit*

Jo det er de, etter en liten dobbelsjekk så stemmer fargen :)

Er ikke 16mm høyde litt lavt? Jeg har ikke byttet de selv men sett en del på andre som har byttet og sier man trenger 20-25mm? NB, det kan være det var snakk om andre steder på skjermkortet.

PS. Jeg antar at jeg tar helt feil her og blander med andre lokasjoner på kortet ut i fra random YTers. Ser også at jeg kanskje blander luft vs. heldekkende EK vannblokker og foran og bak på kortet (bakplater på 3090.)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (52 minutter siden):

Er ikke 16mm høyde litt lavt? Jeg har ikke byttet de selv men sett en del på andre som har byttet og sier man trenger 20-25mm? NB, det kan være det var snakk om andre steder på skjermkortet.

PS. Jeg antar at jeg tar helt feil her og blander med andre lokasjoner på kortet ut i fra random YTers. Ser også at jeg kanskje blander luft vs. heldekkende EK vannblokker og foran og bak på kortet (bakplater på 3090.)

På framsiden av kortet er alle paddene 1mm tykke (høyde)image.png.01456df8afedf8f8cd0ab16ef18ffb08.png

 

 

På baksiden av kortet brukes både 1mm og 2 mm tykke padderimage.thumb.png.5f0f9800b062d2540e64a6b40c1fa555.png

Siden dette er et dual bios kort så er det vel ikke være noe problem å flashe ene biosen til 1000w for benching, og ha andre biosen på 520w for 24/7 settings ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Ola Norman said:

På framsiden av kortet er alle paddene 1mm tykke (høyde)image.png.01456df8afedf8f8cd0ab16ef18ffb08.png

 

 

På baksiden av kortet brukes både 1mm og 2 mm tykke padderimage.thumb.png.5f0f9800b062d2540e64a6b40c1fa555.png

Siden dette er et dual bios kort så er det vel ikke være noe problem å flashe ene biosen til 1000w for benching, og ha andre biosen på 520w for 24/7 settings ?

Ingen probem nei.

Lenke til kommentar

Må si jeg fikk enda en grunn til å være litt svett over valg av 3080-kort etter denne videoen fra GamersNexus:

Gigabyte har allerede brukt billige thermalpads på sine Aorus Master / Xtreme-kort, og nå selger de også ut dårlige strømforsyninger sammen med skjermkort hos bla.a. Newegg.

Ikke at strømforsyningen min bekymrer meg (Corsair HX1200), men tiltroen til kvaliteten på skjermkortet har fått seg enda et stikk.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
2 hours ago, PaladinNO said:

Må si jeg fikk enda en grunn til å være litt svett over valg av 3080-kort etter denne videoen fra GamersNexus:

Gigabyte har allerede brukt billige thermalpads på sine Aorus Master / Xtreme-kort, og nå selger de også ut dårlige strømforsyninger sammen med bla.a. Newegg.

Ikke at strømforsyningen min bekymrer meg (Corsair HX1200), men tiltroen til kvaliteten på skjermkortet har fått seg enda et stikk.

På PSU siden til Gigabyte gjelder det kun enkelte modeller. Selv Seasonic kan ha noen modeller som ikke er like gode. Derfor gjør jeg alltid research på den spesifike modellen jeg vil kjøpe.

EDIT:
Men feilen man får på disse Gigabyte modellene er spektatulær :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gigabyte har tapt seg på det meste enten det gjelder hovedkort, skjermkort eller annet.

Min tanke er at det er vanskelig å få til flere felt samtidig og for tiden har man aktører som satser på "alt" i stedet for kun skjermkort eller hovedkort. ASUS for eksempel roter fryktelig med programvaren de lager til produktene og det er fult av bugs som ikke burde ha vært der i utgangspunktet og som heller ikke blir ordnet over tid. ASUS GPU Tweak er helt sjanseløst i alle versjoner. Armoury er er en vits. Gamer First programvaren oppfører seg som om den kom rett fra helvete og lista er lang. Det har kanskje vært i vinden i en del år å spinne varemerket for hva det er verdt med levering av skjermer, nettverksprodukter, hovedkort, skjermkort, mus, tastatur og det som tenkes kan. Spørsmålet er om kvaliteten ender opp med å bli middelmådig på det meste hvis man gjør det slik. Det er også betenkelig at det produseres så mange ulike modeller av skjermkort og hovedkort i stedet 'for å få til en håndfull bra produkter.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...