Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (4 timer siden):

Største "fordelen" med Amd cpu og gpu er at man får de høyeste max fps og laveste minimum fps generelt i spill 😅

Fant det jeg lette etter. i2hard viser vell at det med 0.1% ikke stemmer når man tester en rekke spill, det er svært liten forskjell på Ryzen og Intel når begge er tweaka, men Ryzen er bedre på avg såvidt:Screenshot_20210218_083935_com.google.android.youtube.thumb.jpg.8db2eb52792fc19e76373718b9c6cb29.jpg

Jufes tester stort sett bare et spill og konkluderer med at det alltid er sånn :p Hva skjer om det endres i sesong 6 av COD? ;)

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Cowboystrekk said:

Jufes tester stort sett bare et spill og konkluderer med at det alltid er sånn :p

Jeg så et par av hans videoer om 6900XT og 3090. Han fokuserte stort sett på Warzone ja, og spessielt det stedet nede i byen var veldig viktig for ham :p

Altså jevnt over så ER et 3090 bedre enn et 6900 XT, men om ytelsen er verdt prisforskjellen er noe annet. Det XFX 6900XT kortet er nemlig 9500 kr billigere enn MSI 3090 Suprim X...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 timer siden):

Kan det XFX kortet hatt extremt mye coil whine kanskje? Etter et raskt google søk så klager ikke folk over at viftene på det kortet bråker iallefall.

Nei det var rett og slett viftestøy, jeg tror som jeg skrev i andre tråden at jeg bare rett og slett var veldig uheldig med eksemplaret jeg fikk, å istedenfor å begynne med RMA mølla for å prøve å få ett nytt kort av samme typen brukte jeg heller angreretten (hvor jeg også skrev på begrunnelsen at jeg mistenkte feil på kortet) og bestilte det kortet som kom nærmest til noenlunde lik pris som ble Gigabyte 3080ti kortet :) 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, Evil-Duck said:

Nei det var rett og slett viftestøy, jeg tror som jeg skrev i andre tråden at jeg bare rett og slett var veldig uheldig med eksemplaret jeg fikk

Det er kjipt når man opplever slikt ja!

For mitt tilfelle nå så blir prisforskjellen mellom XFX kortet og de til Nvidia en faktor. Synd egentlig, for hadde jeg kunne fått et 3080Ti Strix eller Suprim til ca samme prisen som XFX 6900XT, så hadde jeg valgt Nvidia. Hmmm.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Betroz said:

Det er kjipt når man opplever slikt ja!

For mitt tilfelle nå så blir prisforskjellen mellom XFX kortet og de til Nvidia en faktor. Synd egentlig, for hadde jeg kunne fått et 3080Ti Strix eller Suprim til ca samme prisen som XFX 6900XT, så hadde jeg valgt Nvidia. Hmmm.

Tenk hvis 17k nvidiakort er stille nok for deg?

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Nizzen said:

Ventus også, som var på lager på komplett

Det er to utgaver av det Ventus kortet : vanlig og OC. På MSI sin hjemmeside står det at begge korta har en boost på 1695 Mhz, mens pris forskjellen mellom korta hos Komplett er på 2400 kr... wft!?'

Edit : My bad. 1665 vs 1695 Mhz....for 2400 kr.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Betroz said:

Det er to utgaver av det Ventus kortet : vanlig og OC. På MSI sin hjemmeside står det at begge korta har en boost på 1695 Mhz, mens pris forskjellen mellom korta hos Komplett er på 2400 kr... wft!?

Begge booster rundt 2000mhz uansett. Kjøp billigste, så flasher nan heller bios om man synes kortet er for kaldt, og vil ha 50mhz til :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...