Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter jeg selv kobla til mitt 3080Ti, og ikke fikk bilde før innloggingsskjerm, googlet jeg og fant ut at det var et VANLIG problem med 3080ti at POST ikke vises. Dette løste seg etterhvert med en VBIOS-oppdatering. De fleste produsenter skal ha laget en VBIOS-fix for dette. Jeg har et Palit kort, forresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kilko1337 said:

Etter jeg selv kobla til mitt 3080Ti, og ikke fikk bilde før innloggingsskjerm, googlet jeg og fant ut at det var et VANLIG problem med 3080ti at POST ikke vises. Dette løste seg etterhvert med en VBIOS-oppdatering. De fleste produsenter skal ha laget en VBIOS-fix for dette. Jeg har et Palit kort, forresten.

Bra å vite da for andre enn oss her i tråden som også skal kjøpe slike kort, at de bør oppgradere VBIOS på dem :)

 

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
BadCat skrev (32 minutter siden):

Min erfaring  er at man må bruke DP1 og ikke f.eks. DP3. Det kan komme bilde etter hvert men det tar tid. Hvis man har flerskjermoppsett får man ikke bilde på alle skjermer umiddelbart.

Bekreftes. Jeg sitter med 3 skjermer i Surround, alle over DP, og under vanlig boot får jeg POST på skjermen til høyre, Windows loading eller BIOS på skjermen til venstre, og så til slutt Windows innloggingen på skjermen i midten.

Skjermene som da er vekslende aktive under boot sekvensen driver å blinker verre siden bildesignalet hopper frem og tilbake, før alle er aktive når jeg kommer til innloggingen.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Har dere venner og bekjente som maser om å få kjøpe av dere kort og rimelig? Noen har en logikk at jeg skal kjøpe kort for 10k og selge det til de for 5. Han himlet med øyne da jeg sa han kunne få 3070 Stix OC for 9k, 1300 kr mindre enn jeg betalte. Jeg har ikke planer om å selge noen kort, men  jeg tenkte å bli kvitt maset.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (26 minutter siden):

Har dere venner og bekjente som maser om å få kjøpe av dere kort og rimelig? Noen har en logikk at jeg skal kjøpe kort for 10k og selge det til de for 5. Han himlet med øyne da jeg sa han kunne få 3070 Stix OC for 9k, 1300 kr mindre enn jeg betalte. Jeg har ikke planer om å selge noen kort, men  jeg tenkte å bli kvitt maset.

Nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...