Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

PgUp skrev (1 time siden):

Så dere som skal kjøpe kortet; hvilke andre specs på pcen planlegger dere å ha?

9700K @ 5,00 GHz
Asrock Z390 TaiChi
Corsair RGB Pro 3200 MHz 64 GB CL16
Corsair HX1200
Oppgraderer GPU fra EVGA GTX 1080 FTW

3x 27" HP Omen 1440p 144 Hz

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (1 time siden):

Det kan så være, men muligens ikke ekte USB-C hastigheter parallellt med skjermsignalet, tipper det går i noe sånn som DP 2.0 serverer. Kan ihvertfall håpe å tolke det dit (kompromissløst).

Spørsmålet er, er dette noe den vanlige forbruker trenger? 

Antagligvis nei. Da er det kanskje mer sannsynlig at skjermkort ment for servere får DP 2.0 i første omgang, og ikke konsumer kort.

Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 time siden):

Så dere som skal kjøpe kortet; hvilke andre specs på pcen planlegger dere å ha?

i7 8086k @ 5200mhz core, 5000mhz cache.

Corsair vengeance Pro @ 4000mhz CL 16-16-16-34.

Corsair HX1000i.

Har vurdert i9 en stund, men blir vel til at jeg venter med ny CPU og minne til DDR5 kommer. Føler det jeg har nå fungerer greit. Selv om kommende rocket lake frister.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (2 timer siden):

Så dere som skal kjøpe kortet; hvilke andre specs på pcen planlegger dere å ha?

i7 10770F, ASUS Strix Z490E,  Ripjaws 16GB 3600MHz CL16, Noctua NH-D15, Samsung 970 Evo 1TB i et Phanteks Enthoo Evolv X kabinett. 

Oppgraderer fra 1080Ti, nettopp oppgradert alt av komponenter (i overigår) utenom GPU. Oppgradert fra i7 8700K, ASUS Strix Z370E, TridentZ 16GB 3200MHz CL16, Corsair H100iv2 og Samsung 960 Evo 256GB (+3TB spinndisk) i et Corsair Crystal 460X kabinett. 

Gikk for en billigere CPU da jeg venter på Rocket Lake.

Tenkte å gå for 3080 med mindre 3090 blir billigere enn forutsatt, har satt grensa på 20K. 

Endret av NTAuthority
rettet specs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
grim_reaper_jib skrev (15 minutter siden):

Håper amd klarer og komme opp et par hakk til med betraktelig lavere pris.

Har alltid kjøpt nvidia men med prisene det er snakk om nå tro jeg det er slutt. Ytelsen samsvarer overhodet ikke med prisingen lengre.

 

Er vel mer at det er måten de tjener mest penger på, ved å heve hva som er top-range. likt det som har skjedd på mobilfronten. Mange kjører fremdeles 1080p 60hz skjerm og ser egentlig liten grunn til å oppgradere med det første. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
1 hour ago, grim_reaper_jib said:

Håper amd klarer og komme opp et par hakk til med betraktelig lavere pris.

Har alltid kjøpt nvidia men med prisene det er snakk om nå tro jeg det er slutt. Ytelsen samsvarer overhodet ikke med prisingen lengre.

 

AMD gadd jo ikkje å prise sin toppmodell nå sist veldig billig, så har ikkje troa på at de gjør det nå heller.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (53 minutter siden):

5700XT er 1200kr billigere enn 2070S så det er jo litt. 

Også mangler det DLSS, Ray tracing, Gameworks, G-sync. I tillegg har 5700Xt dårligere drivere og bruker mer watt. 

2070 S er også hakket vassere på stock enn 5700XT. Tar man med overclock så faller 5700XT enda lengre bak.

5700XT er og forblir dyrt og en elendig deal uansett hvordan man skulle vri eller vende  på det.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

"Phoenix GeForce RTX 3080 and RTX 3090 From Gainward leaks (but also confirms specifications)"

https://www.guru3d.com/news_story/phoenix_geforce_rtx_3080_and_rtx_3090_from_gainward_leaks_(but_also_confirms_specifications).html

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/iiq9nn/292mm_in_length_for_the_gainwards_phoenix_triple/

Og vedrørende strømtrekket:

tojbu.png

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
46 minutes ago, PaladinNO said:

Helt OK for meg - sist vi hadde en elektriker på besøk fikk jeg lagt en dedikert 15 Ampere kurs ned til "mancave"-rommet mitt (28m²) i tillegg til den etasje-delte 10 A-kursen, så jeg har strøm nok uansett. :p

Jeg har egen 16amp kurs bare til hovedpc, sånn i tilfelle. Samme til bencheriggen :green:

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (4 timer siden):

Også mangler det DLSS, Ray tracing, Gameworks, G-sync. I tillegg har 5700Xt dårligere drivere og bruker mer watt. 

2070 S er også hakket vassere på stock enn 5700XT. Tar man med overclock så faller 5700XT enda lengre bak.

5700XT er og forblir dyrt og en elendig deal uansett hvordan man skulle vri eller vende  på det.

2070 Super er definitivt ikke en bedre overklokker enn 5700 XT.

Et typisk 2070 Super klarer kanskje +150 MHz i reell klokkefrekvens, det er fordi de kjører en høy frekvens ut av eska.

5700 XT klarer fint +200 MHz klokkefrekvens, det er klokket lavere enn 2070 Super, og klarer i tillegg litt høyere klokkefrekvenser. Det er før MorePowerTool og RBE tas i bruk og låser opp spenning og timinger på minnet.

2070 Super er i utgangspunktet et sterkere kort, og er ikke egentlig ment å konkurrere direkte mot 5700 XT, det er 2060 Super som skal det (bare se på prisene). De er imidlertid ganske like i strømforbruk.

Så du har ikke rett i at 5700 XT er en elendig deal, jeg vil imidlertid ikke anbefale det når 5600 XT gjør tilnærmet samme jobb til langt lavere pris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Nizzen said:

Jeg har egen 16amp kurs bare til hovedpc, sånn i tilfelle. Samme til bencheriggen :green:

Jeg fikk nylig lagt en egen 15A kurs til hjemmekontoret, man får jo ikke lenger 16A hjemme men kun i kontorbygg. Har også en gammel 3000VA UPS jeg vurderer å sette opp igjen, men batteriene må fikses.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...