Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, MrMarbles said:

Det gjelder bare på HDR. Altså film/TV. Vanlige TV-sendinger bærer ikke preg av det. Virker som det er en delay i justeringa av brightness i forhold til innholdet man ser på TVen. Ser det både på Q90R og Q9FN (de to jeg har tilgang på i min omgangskrets). De fleste legger nok ikke merke til det, for det skjer veldig kjapt. Men for meg blir det bare forstyrrende. 

Jeg har en Samsung 75" Q9FN TV og kan bekrefte dette med blooming med tekst når jeg ser HDR innhold, og ja hvis man fokuserer på det blir det irriterende. Vanlig SDR innhold er helt super på Q9FN, og det er det jeg ser mest av. Bruker den også som skjerm til min film PC, så QLED var et bedre valg her for meg enn OLED.

Lenke til kommentar

Eg er hardbarka OLED fan, og ville aldri vurdert LED en millimeter. Det er så tilbakestående bildekvalitet at magen min vrenges. LED skjermen min greier 1000nits, og OLED'en ser enda mye mye bedre ut fordi kontrasten blir skikkelig, selv om den er teoretisk noe lyssvakere. Men mørke detaljer skal ikke vaskes vekk. Når du skrur på f.eks The Expanse, så verdenrommet helt fantastisk på OLED, og ikke utvasket som på en LED skjerm.

Det som er verre, er kvaliteten på mye HDR videoer der ute. Det ser ofte heilt feil ut. Men det er blitt veldig bra i videospill, som f.eks Last of Us Part 2 og Doom Eternal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får prøve å spore tråden tilbake i riktig spor. Blir ikke feil dette budskapet. Nå brenner de inne med forsakede tusenlapper på Finn.no

De kan vel rett og slett ikke få solgt det raskt nok til sine ågerpriser. Eller kanskje jekke seg litt så de blir kvitt det gamle silisiumet sitt:

 

Lenke til kommentar
siDDis skrev (7 minutter siden):

Eg er hardbarka OLED fan, og ville aldri vurdert LED en millimeter. Det er så tilbakestående bildekvalitet at magen min vrenges. LED skjermen min greier 1000nits, og OLED'en ser enda mye mye bedre ut fordi kontrasten blir skikkelig, selv om den er teoretisk noe lyssvakere. Men mørke detaljer skal ikke vaskes vekk. Når du skrur på f.eks The Expanse, så verdenrommet helt fantastisk på OLED, og ikke utvasket som på en LED skjerm.

Det som er verre, er kvaliteten på mye HDR videoer der ute. Det ser ofte heilt feil ut. Men det er blitt veldig bra i videospill, som f.eks Last of Us Part 2 og Doom Eternal.

Når du kommer med slik kritikk, så er det vel relevant at du nevner hvilke LED TV du har? For meg høres det ut som du sammenligner OLED med en billig LED TV, og det er jo ikke helt rettferdig, er det vel?

Jeg har QLED på skjermen min, ingen mørke detaljer som vaskes vekk, sortnivået er også ganske likt C9 som er OLED hvis jeg ser bort fra coating på selve skjermen. 

Skal du komme med kritikk må du også nevne hvilke produkt du kritiserer, og ikke feie alt av LED under en og samme kam, det er uproft og useriøst.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, PaladinNO said:

Ja, jeg leste artikkelen.

"Update, aaand it's a lame tweet from ZOTAC, its the ZOTAC GAMING GeForce RTX 2060 SUPER OC White Edition."

Men hva har jeg sagt om lov til å håpe på ting.

Jeg er klar for å oppgradere mine 2 hvite 2080ti jeg. Velger gjerne hvite igjen om det kommer dag 1.

20200510_170553.thumb.jpg.3debffcfaa7268ed51787f98673dd48b.jpg

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å få mest mulig hvitt inn i nybygget mtp. tematikk. Jeg har vurdert å foliere toppen på CPU-kjøleren (men jeg vet ikke om den kan trygt demonteres uten å skade kjølerørene), bakplaten på skjermkortet (usikker mtp. luftflyt siden det er ventilert) og lydkortet (trenger en bakplate av noe slag).

Hvitt er pent i en PC - the end.

Så kommer det en "white edition" på dag 1, selv til en premium pris (oppå 1400 USD)...vel, det skal ihvertfall vurderes.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Merko said:

tar gjerne det ene 2080ti kortet ditt jeg nizzen. det er vel ikke verdt mye nå lenger? ?

En er allerede på lista, så det er bare å stille seg i kø ;)

 

Har 3 stk 2080ti, og planen er å ikkje beholde alle for å si det slik :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...