Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Aetius said:

Prismessig er det god plass mellom 3080 og 3090 til et 3080 Ti eller 3080 Super - eller begge.

Joda kortet kommer, men det komme først en del senere, er det snakk om. Som med Pascal omtrentlig. (ryktes det). Mulig de holder det igjen som et svar på RDNA2.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, Simkin said:

Så hvis 3090 tar opp 3 PCIe spor, og man kjøper 2 av disse, så er det ikke plass til noe mer PCIe ting og tang da?

2.75 slot er også blitt sagt. Samme som de største 3. parts 2080ti korta. At det er 2.75 ER nøkkelen, ellers blir det lite luft i mange kabinetter, og umulig med SLI og luftkjøling. Derfor tror jeg ikkje selv "FE" blir 3.0 slot.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Ser ut som om Ampere blir på Samsung 7nm, håper på EUV, men tviler litt. Uansett bedre enn 8nm :)

Er vel flere som håper på at det blir bygget på 8nm pga. yield er dårlig på 7nm. mindre enn 30% og at dette ikke var kommersielt levedyktig... og rykter flyter jo litt on 5nm isteden. 

Endret av koford
Lenke til kommentar
-=HellBound=- skrev (13 timer siden):

"GeForce RTX 3090 AMP Extreme"...

tenor.gif

Og "GeForce RTX 3090 Trinity HoLo"...jeg var sikker på at det stod "Trololo" med referanse til prisen. ^^

Alt jeg ser er "takke F for at jeg har flyttet over harddisker", så jeg nå ihvertfall kan ordne plass til slike kort. Zotac's 3-vifte design har alltid være av de lengste kortene på markedet (selv om MSI Trio Z har holdt rekorden).

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
18 minutes ago, G said:

Pleier Zotac å være good shit, eller hvor ligger det hen? Aldri opplevd noe problemer med det jeg har vært borti, men nå snakker vi for en del år tilbake siden da.

Jeg testet 2 stk zotac 2080ti AMP!  Disse bårket helt forferdelig. Virket som om viftene bare bråkte og ikkje hjalp noe særlig. Msi trio X 2080ti var K O N G E i forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Nizzen said:

Jeg testet 2 stk zotac 2080ti AMP!  Disse bårket helt forferdelig. Virket som om viftene bare bråkte og ikkje hjalp noe særlig. Msi trio X 2080ti var K O N G E i forhold. 

Oki, takker så mye for tilbakemelding. MSI kommer jeg ikke til å forsøke å eie. Så Zotac kan på noen modeller være svakere enn MSI altså. Det forteller i så fall ganske mye om merket, da MSI ikke akkurat er et drømme-merke.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, N o r e n g said:

Så lenge jeg kan montere en vannblokk på kortet driter jeg i hvor elendig kjøleløsningen er.

True story, men om man skal selge dritten så har luftkjøleren mye å si for salget. "Alle" vil ha med luftkjøler, og "ingen" vil ha gpu med vannblokk brukt.  Finnes unntak, men det er jammen med få. Det er en av grunnene for at jeg  kjøper med gode stockkjølere. Dog jeg har 2080ti FE også, men det duger greitt nok med stock kjøler. Kanskje fineste kortet av alle.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det spekuleres i at 3080 blir ~20-25% raskere enn 2080Ti på shader og compute ytelse med 2x+ på RT og Tensor.  DLSS 3.0 vil også ha kraftig ytelsesøkning og DX12_2 vil føre til forbedringer. 3090 spekuleres vil ha 15-20% bedre s/c ytelse enn 3080. Men det er synsing fra youtubere. Også noe fra youtubere om at 3090 vil ha opptil 70% bedre ytelse enn 2080Ti.

Uansett er det hvertfall noe å glede seg til annet enn på pris ?

Det eneste positive med prisen på Ampere (og Touring for den saks skyld) er at 1080Ti holder seg på 400-500 USD på ebay og ser ut til å bli det kortet som holder seg best i pris gjennom tidene. Pascal har satt flere imponerende rekorder ?

På tirsdag får vi vite mer men det er først tester som vil gi noe mer håndfast. Det lakk en test hvor stock 2080Ti har 65xx, 3080 fikk 84xx/85xx og 3090 100xx.

Funfact er at topptier modeller i 2005ish kostet ca. 250-300 USD (Geforce 6800 med 6800 Ultra på 397-499). Nå ser de ut til å koste 1500 USD. Gjennomsnitslønn har på langt nær vokst like mye aka en tredobling

Ellers virker det som vi får se 3070, 3080 og 3090 på tirsdag. Muligens også 3060.

EDIT:
Korrigerte prisdata noe da Linus tydeligvis overdrev litt i sin mimrende wantalk.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...