Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Just now, BadCat said:

Nei, før har man ikke fått så lite i topp end for pengene. Før har  har det vært 50% høyere pris for 20-30% høyere ytelse. Nå er det 110% høyere pris for 5-15% høyere ytelse. Det gir mening at NVIDIA omtalte 3080 som "flagship" i presentasjonen.

Nettopp, dette heller kaldt vann i årene mine mht lysten på 3090. Jeg tror ikke AMD er i stand til å matche noe mer enn 3070, i realiteten, men jeg vil uansett helst se hva de kan komme opp med mht pris  vs ytelse før jeg slår til på noe dyrere enn 3080.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke helt hva folk skal med 3090 hvis de ikke er lidenskapelig opptatt med benchmarkning eller trenger den ekstra rammen og ytelsen til noen oppgaver som krever det. Til spilling er det vell ofte bottlenecks ute å går uansett. Og når de andre komponentene er blitt så bra at det ikke er det, så er det fort gått 2 år, og noe nytt kommer ut.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
19 minutes ago, OddZen said:

Fatter ikke helt hva folk skal med 3090 hvis de ikke er lidenskapelig opptatt med benchmarkning eller trenger den ekstra rammen og ytelsen til noen oppgaver som krever det. Til spilling er det vell ofte bottlenecks ute å går uansett. Og når de andre komponentene er blitt så bra at det ikke er det, så er det fort gått 2 år, og noe nytt kommer ut.

RTX 3090 FE er jo utrolig deilig da. Det er et stykk svært og ekstremt sexy skjermkort. ?

Lenke til kommentar
1 minute ago, OddZen said:

Hvorfor holder folk seg unna DLSS? Er det for å teste hva du får uten eller blir det dårlig bilde føler du?

Hehe, skjønte ikke helt de DLSS instillingene og jeg var ivrig etter å game.

Satt oppløsninga på 3440x1440 og når jeg slo på dlss så måtte jeg velge noe lavere oppløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emsal skrev (1 minutt siden):

Hehe, skjønte ikke helt de DLSS instillingene og jeg var ivrig etter å game.

Satt oppløsninga på 3440x1440 og når jeg slo på dlss så måtte jeg velge noe lavere oppløsning.

Ikke for å anklage deg eller noe slikt, jeg bare lurte, jeg har jo fått for meg at jeg sikkert vil kjøre dlss aktiv i de titlene som tilbyr dette og jeg ikke når ihvertfall 100 fps. Men jeg har ikke testet det ut tidligere, så jeg er bare nysgjerrig ? Det er bra du er gira på å teste ut kortet med litt gaming! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emsal skrev (2 minutter siden):

Hehe, skjønte ikke helt de DLSS instillingene og jeg var ivrig etter å game.

Satt oppløsninga på 3440x1440 og når jeg slo på dlss så måtte jeg velge noe lavere oppløsning.

Det er det som er poenget med DLSS. Du setter lavere oppløsning også oppskalerer AI bildet til høyere oppløsning.

Du skal da få tilnærmet samme bilde kvalitet som om du kjører i høyere oppløsning.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, TheKims said:

Det er det som er poenget med DLSS. Du setter lavere oppløsning også oppskalerer AI bildet til høyere oppløsning.

Du skal da få tilnærmet samme bilde kvalitet som om du kjører i høyere oppløsning.

Greia var at jeg kunne velge 2 oppløsninger.

1. til skjermen som jeg satt til 3440x1440

2. til DLSS? som var noen rare oppløsninger jeg ikke har sett før.

image.png.11da0b8bde0dda948d7b0fef5dc24a0d.png

Render Resolution er jo lavere enn 3440x1440 er ikke hele poenget med DLSS å få det høyere.

På "Resolution" kunne jeg ikke velge noen andre 21:9 oppløsninger.

 

Jeg ser nå at jeg har spilt med DLSS på, må ha glemt å slå den av.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Til dere som har fått 3080, hvilke spill spiller dere og hva planer om gjennom helgen? Her storgleder jeg meg til Mafia Definitive Edition som lanseres til fredag :D. Blir helt rått med 3080.

Skal spille Hell let Loose med gutta boys ?

Cpubound spill til de grader :)

 

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...