Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, tbfk said:

Ble fortalt av Elkjøp på mandag at jeg kunne forvente kortet mitt rundt 30 september. Blir idag fortalt at bestillingen min ikke ble registrert og at ordrebekreftelse mailen ble sendt ut med en feil. Kan nå forvente å måtte vente til januar 2021 for å motta kortet. Elendig håndtering av situasjonen.

Elkjøp vil jeg nok styre unna på ting som haster. Kjøpte en Tv på et nyttårssalg engang som var lagerført med 100stk på nettlager. Gikk 1,5 mnd før tven var i hus. De lover mer enn de holder, og Komplett etc er mye bedre her. Det er min erfaring.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, magnusavr said:

Er så lei Windows bugs. Siden både AMD og Nvidia har / har hatt slike problemer. Da må det være lov å være litt konspiratorisk mot Microsoft sitt Windows OS vel. Kanskje DirectX 12 issues? Når skal PC-gaming bli feilfritt?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, G said:

Er så lei Windows bugs. Siden både AMD og Nvidia har / har hatt slike problemer. Da må det være lov å være litt konspiratorisk mot Microsoft sitt Windows OS vel. Kanskje DirectX 12 issues? Når skal PC-gaming bli feilfritt?

Skulle man oppleve det finnes det hvertfall en workaround.

 

Quote

There's no official solution to this issue yet but as Computerbase reports, users who are facing this issue severely can try to under-volt their GeForce RTX 3080 cards or downclock by 50-100 MHz. Undervolting is only possible through the MSI Afterburner 4.6.3 BETA 2 utility which can be found here for download. It is also advised to users who are facing these issues to reinstall a fresh set of drivers.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, scuderia said:

hehe :)   blir mange skuffede mennesjer i dag ja..

 

Younoobere rapporterte for flere måneder siden at produksjonen av RTX3XXX var veldig lav men bedre informerte forumkonger bare naahh.. it will be fine.

Merkelig lansering av Nvidia dette. Hvorfor rushet de lansering ? Enten er yields hos samsung fryktelig dårlig eller så har de hatt veldig dårlig tid på å få ut kortene. Om sistnevnte så er det kun fordi de er beskymret for Radeon.. kan ikke helt se hvorfor.

Kan det være Nvidia sitter på den beste industrispionasje "intelligence" her?

Lenke til kommentar
OddZen skrev (Akkurat nå):

Til info så er Elkjøp ihvertfall bombesikker på at mitt Ventus 3X OC blir sendt ut 1. okt...

Så da kan det være håp for flere av dere som bestilte på kveldinga forrige torsdag.

bilde.png.c8b54b93f07cd8c59b558c08a1041df5.png

Noe bla bla om fakturautsettelse før jeg avslutter.

bilde.png.6fdd926e831d6cd668ed878234e20d01.png

Kundebehandleren var like skråsikker da jeg chattet med elkjøp for et par dager siden. Tror/håper ikke før jeg har fått sendingsbekreftelse!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, BadCat said:

RPG på komponenter er genialt. Hvor man før måtte lakkere om til å matche eget brand kan man i dag nøye seg med å sette fargekoden for RGB. Det er ikke like pent som å lakkere om, men det er er er enklere og man får solgt komponentene senere.

image.thumb.png.94b12e751f9d6e9df53c4c68e3b7df09.png

 

Litt usikker på hvordan RPGen skal monteres på grafikkkortet og hvor du slår inn koden. Kan du gi en forklaring?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Theo343 said:

Skulle man oppleve det finnes det hvertfall en workaround.

 

 

Skulle ønske drivere ikke måtte legge seg så dypt og over alt til at man behøver DDU. Nok et Microsoft dilemma, som vel stammer i fra 1995-tidene (Windows 95) ugh :p

Mikkesoft burde gjort litt for å strømlinje OS-et slik at det blir kvitt gammelt tullerusk.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (45 minutter siden):

Kjøler og PCB har forskjeller. Hvis du regner ut volumet på kjøleren er det en betydelig forskjell. Bedre vifteblad på Strix. 22 mot 20 faser, 3x mot 2x8-pin. Hvis GPU i tillegg er fra en høyere sortering utgjør disse forskjeller totalt et bedre kort.

Det er bare lureri, og du har gått 5 på. Se vi legger på ekstra 8pin kontakt for 5kr og reklamerer med at denne kan bruke mer strøm... og ta 1000kr ekstra!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
graafell skrev (58 minutter siden):

Vet ikke om det er nevnt, men Nizzen er "kjendis" nå ? JayzTwoCents viste 3D Mark topplisten i en video. Han hintet for øvrig til at "alle" på topp 10-20 hadde gjort masse sykt med kortene sine - hva gjorde du for å få din score?

https://www.youtube.com/watch?v=7CqjtCAfhXE

Hundrevis av folk som har like god gpu som dette, de har bare ikke like god cpu til å komme på lista ?

Lenke til kommentar
gammalerik skrev (32 minutter siden):

hørtes i overkant helsefarlig ut

Jeg har RGB på alt av hardware, RGB er must.

Rainbowbarf er aldri pent, men om man kjører hel farge, eller sync så kan faktisk RGB se ganske lekkert ut (om gjort riktig).

Var veldig bekymret for at Aorus ikke har RGB, helt til jeg fant it at det var RGB på nedsiden ved viftene, takk og lov. Hvis ikke hadde jo Aorus 3080 vært totalt bortkasta ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...